C4V4L13R je napisal/-a:Torej, kot naslov teme pove. Želim izvedet čim več o tem avtu. Vem, da je renaultov oddelek RS nekaj povsem drugega od "civilnih" verzij, me pa zanima več. Če je le možno iz prve roke, mogoče primerjava med GT-jem TCE in med RS-om. Po 2 letih tudi kakšne hibe se pojavljajo na teh avtomobilih, motor načeloma naj bi bil trotl ziher, ker gre za klasični 1.6 110 konjski mal popopran, ampak vseeno. Kakšen je to avto za daily? Kakšna je razlika med CUP podvozjem in pa še najbolj: Kje bi se ga dalo dobit za nekaj urc al pa mogoče en dan na test?
Nevem kje naj začnem...
Twingo RS je popolnma drug avto kot GT, ne moreš verjeti, dokler ne voziš obeh. Občutek za volanom je čisto drugačen, še ko zapreš vrata imaš pri RSu občutek da je bolje izdelan.
V primerjavi z GTjem ima RS poleg drugega motorja še malenkost širši most, trše podvozje, boljše zavore, veliko boljše sedeže, odebeljen in bolje oblikovan volanski obroč, kateri daje tudi več povratnih informacij, krajši hod prestavne ročice, pa še veliko vizualnih sprememb je (aluminjaste stopalke, pragovi, širši koloteki, itd itd...).
Hibe v 2 letih (če ga misliš kupiti, to raje preskoči)
Pri 20.000km so mi menjali zadnji amortizer, ker je izpustil.
Kmalu za tem je iz motorja pri semeringu puščalo olje - nekaj so zategnili in od takrat naprej nisem imel več teh problemov.
Vodna črpalka je postajala vedno bolj glasna v prostem teku, slišalo se je cviljenje. Pri 40.000km so mi jo menjali.
Vpoklic je bil za vijake platišč (naj bi obstajala možnost da se odvijejo) in za mehanizem voznikovega sedeža.
Pri 40.000km se je odvil nosilec motorja - ne vem kako je to možno.
Pri 60.000km se mi je pri vožnji čez železniško progo, 100m pred avtohišo dobesedno odlomil nosilec menjalnika.
Takrat sem imel še redni servis in so mi menjali tudi srednji lonec, ker je imel luknjo (slab spoj).
Večkrat se mi je v ovinkih začela prižigati STOP lučka - problem je bil premalo olja v zavornem sistemu, ko so mi ga v avtohiši dolili je problem izginil.
Indikator za prestavljanje v višjo prestavo se je začel čudno vesti - normalno naj bi se vklopil pri približno 7000 obratih in ostal vklopljen, pri meni pa se je občasno prižgal, drugič ne, trerjič se je prižgal in ugasnil, itd... Na servisu napake niso našli.
Od 30.000km se je začelo pojavljati pokanje ob obračanju volana ali pri vožnji čez kakšno luknjo. Najprej so mi zamenjali volanski drog in je problem za 2 tedna izginil, nakar se mi je spet pojavil. Pri približno 60.000km so mi menjali še zgornji del pri volanu (ne vem točnega izraza), od takrat naprej se pokanje ni več pojavljalo.
Ker je ob pritisku na sklopko nekaj pokalo so mi menjali tudi potisni ležaj. Problem je bil za pol leta rešen, nakar se je pokanje spet pojavilo.
Skratka nekaj začetnih težav sem imel, tako da sva s serviserjem že postala na ti.

Je pa bilo vse to zamenjano pod garancijo in nisem imel z njim nobenih stroškov, vedno so mi ponudili tudi brezplačen nadomesten avto.
Drugače se pa avto čez ovinke pelje kot gokard, drži se nenormalno dobro! Če pogledaš čase na Racelandu, boš videl da ima Twingo RS dobrih 58sek - boljši čas kot BMW Z4 3.0, Nissan 350z, Seat Leon Cupra, itd... To ti veliko pove o njegovem podvozju.
Motor nima kakšnega velikega navora, se ga pa da lepo peljati tudi v 5. prestavi od 45km/h naprej. Najlepše vleče od kakšnih 45000 obratov, linearno do 7200. Menjalnik je zelo kratek, tako da je pri mestni vožnji veliko prestavljanja. Pri 130km/h je v 5. prestavi okoli 4200 obratov, pri prigananju hitro doseže 174km/h v 4. prestavi, potem pa počaaaaasssiiii nabira, končna hitrost pa je nekje okoli 205 do 215km/h, blokada se vklopi pri 227km/h. Avto je tudi pri visokih hitrostih zelo stabilen in ni problem na hitro zamenjati pas tudi pri 200km/h+. Poraba se giblje od kakšnih dobrih 6L na relacije, okoli 8L mestne vožnje, pri priganjanju pa boš prišel do 9L, mogoče tudi 10. Tank je 40L, ampak ponavadi gre vanj kakšen liter manj. Jaz sem z njim delal okoli 440km, pa nisem imel kaj dosti relacij.
Ko se segreje na delavno temperaturo dobi avto prijeten rezek zvok, če ga voziš na višjih obratih in se izpušni sistem bolj segreje, pa postane še bolj globok in glasen. Tukaj imaš en primer:
http://www.youtube.com/watch?v=55_xbjEZCewESP sistem deluje odlično, tudi ko v kakšen ovinek prehitro in začne avto odnašati ga hitro pobremza in popravi. Je pa popolnoma izklopljiv.
Zavore so dobre, lahko bi bile pa še boljše. Pri zaviranju iz visokih hitrosti moraš paziti, da jih ne pregreješ. Če se ne motim so 268mm diski spredaj, zadnji pa 220mm.
CUP podvozje je 30% tršje in mislim da 1,4cm nižje kot "navadno" RS. Pri CUP podvozju dobiš še 17" lita platišča z gumami 195/40 R17, katere so precej drage, zimskih gum v tej dimenziji ni mogoče dobiti. Homologirane so še 195/45 R16, na avto pa pašejo tudi 185/55 R15.
S CUP podvozjem se avto praktično ne nagiba in je precej trd, kar hitro občutiš na naših odličnih cestah, po vsej verjetnosti je to tudi vzrok, da se hitro pojavijo črički.

Ampak ko prideš na kakšne ovinke, ti ni popolnoma nič žal da je tako trd, ker se res pelje kot po tirnicah.
Jaz tudi pri daljših vožnjah nisem čutil utrujenosti, še enkrat lahko povdarim da so sedeži super. Če bi bila še zvočna izolacija malo boljša, pa nebi imel nič proti. Brez problema se vozijo tudi štirje - če se sedeži pomaknejo nazaj je prostora veliko več kot v Cliu II, le prtljažnik je majhen. Čeprav ne vem zakaj mi notranjost v Twingu RS deluje prostornejša kot v navadnem, domnevam da drugi sedeži in barvna kombinacija naredi svoje.
Mene je sprva motilo da nima indikatorja za temperaturo hladilne tekočine ali olja in da ni možno dobiti potovalnega računalnika. Avtomatska klima deluje odlično - tudi pri temperaturah pod ničlo v kabini že po 30 sekundah piha toplo, domnevam, da ima vgrajen električni grelec. Pravtako se pri visokih temperaturah avto zelo hitro ohladi. Tudi senzor za dež je zakon, dobiš ga v paketu z avto klimo.

Avtoradio je zadovoljiv, lahko bi dal kaj več iz sebe. Mislim da lahko sedaj dokupiš tudi USB.
Skratka avto je pravi mali hudiček, najrajši pa ima zavite ceste. Za po mestu je super, ker ga stlačiš v vsako luknjo, na avtocesti se da pa tudi udobno peljati, pogrešal boš le šesto prestavo.
Če te pa še kaj zanima, pa kar vprašaj.
Glede stoškov pa;
Redni servis te pride med 130€ in 170€ (odvisno od avtohiše). Na platišča je treba paziti, ker stane eno 17" kar 330€! Obvezno in kasko zavarovanje me je prišlo pri Grawe s 40% popusta 480€. Poskusi dobiti avto, kateri ima podaljšano garancijo na 4 leta, oziroma 80.000km, da boš brez skrbi.
Če boš kupoval novega jih kar malo privij za ceno - za 12.800€ bi moral dobiti še CUP podvozje, avtomatsko klimo in senzor za dež, če bi vzel malo leasinga pa še podaljšano garancijo in prvo leto brezplačno obvezno in kasko zavarovanje.
Pošlji mail na Renault Slovenija in se dogovri kje bi se ga dalo dobiti za testno vožnjo, sem prepričan da ti nebo žal.
