Stran 1 od 1

Oprema vozila

Objavljeno: Po dec 19, 2011 4:32 pm
Napisal/-a dono
Imam vprašanje glede tega vozila: http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=5174899&show=1
Piše, da ima tako ASD kot tudi ASR. Zanima me, kje je poanta obeh teh sistemov? Kaj ni vseeno, če ima avto samo zaporo diferenciala? V primeru, ko je ta zapora vklučena ASR tako ali tako nima nobene vloge, saj se obe kolesi vrtita. Sem kaj zgrešil? Res se mi ne zdi logično no.

Potem pa me še zanima razlika med ESP in ETS. Ves čas sem mislil, da gre pri teh dveh sistemih za eno in isto stvar (samo za drugačno poimenovanje). Kje je pravzaprav sploh razlika in zakaj bi avto imel oboje?

Se samo meni zdi ali je lastnik avtomobila kar vse po vrsti kljukal, ko je dajal oglas na splet?

Re: Oprema vozila

Objavljeno: Po dec 19, 2011 4:48 pm
Napisal/-a belkaena
Ljudje klikajo kar nekaj vse po spisku. Ta avto ima ABS in ESP (če ga sploh ima v resnici), ki že zajema vse ostalo. Ok, pustimo zaporo diferenciala, kar sploh ne vem zakaj bi jo tak avto potreboval. Lahko pa da se motim.

Ponavadi klikajo tudi 2 enaki stvari, samo da vizualno izgleda več opreme, podobno je ravnal tudi ta kekec na linku. Kliknil je recimo: športni sedeži/komfortni sedeži (kaj je zdaj, so športni ali komfortni), potem je kliknil centralno zaklepanje/centralno zaklepanje z daljinskim upravljanjem (ponovno ista stvar) in za konec imamo še dva radia kot kaže avtoradio/avtoradio s CDjem. Bogato ni kaj.

Lp.

Re: Oprema vozila

Objavljeno: To dec 20, 2011 4:54 pm
Napisal/-a RedBaron
ASR je ragulacija zdrsa pogonskih koles, deluje pa tako, da odvzame moč motorju, če zazna zdrs pogonskih koles. Delovanje signalizira utripajoča lučka na armaturi. Tisti ASD, je pa verjetno mišljen EDS (elektronska zapora diferenciala), ki deluje tako, da s pomočjo ABS sistema nadzoruje hitrost vrtenja pogonskih koles in če zazna preveliko razliko, zavre prehitro vreteče se kolo. Zadeva pride prav pri speljevanju v mokrem in vožnji po snegu. Deluje pa do hitrosti cca 40 km/h, pri višjih hitrostih se izključi. Njenega delovanja ne signalizira lučka. Stvar je uporabna, ni pa to mehanska 100% zapora diferenciala in ne pričakuj čudežev!!!

Ponavadi (VAG grupa) ASR pomeni tudi EDS, ni pa nujno!
Če avto zakoplje, se najprej vmeša EDS in začne pulzno zavirati kolo ki nima oprijema. Če to ni dovolj (zakoplje še drugo kolo, ali še vedno koplje samo eno, ker sistem ne zavira s polno močjo zavor) se vmeša ASR in začne zmanjševati plin motorju.

Oba sistema sta podsistema sistema ESP, se pravi če avto ima ESP ima tudi ASR in EDS.

Re: Oprema vozila

Objavljeno: To dec 20, 2011 6:51 pm
Napisal/-a dono
Jaz pa popolnoma drugače razumem delovanje teh sistemov. Kot mi je znano tako ESP kot tudi ASR delujeta preko ABS-a.
Razlika je v tem, da pri ASR-ju gre za zaviranje tistega pogonskega kolesa, ki ima večjo hitrost in se moč tako prenese na tisto kolo, ki ima večje trenje. Torej, če pozimi stoji eno kolo na ledu, drugo pa na asfaltu, ti avtomatsko zabremza tisto kolo na ledu, da se začne vrteti tisto kolo na asfaltu in se s tem premakneš naprej.

ESP pa naj bi mel vlogo, da avta na mokri cesti oz. snegu nebi zaneslo. Deluje pa tako, da se v primeru, ko začne avto zanašati samodejno vklopi zavora tistega kolesa (sklepam, da zadnjega), da se avto sam od sebe poravna oz. neha zanašati.

Kdo ima zdaj prav?

Kot je meni znano pri teh dveh sistemih nima zapora diferenciala nobene veze, ker vse deluje na principu zavor. Pri zapori diferenciala pa se gre za to, da se obe oz. vsa pogonsla kolesa vrtijo z enako hitrostjo in same zavore pri vsej stvari ne sodelujejo.

Bi prosil za obrazložitev, če se kdo bolj spozna na te stvari kot jaz.

Re: Oprema vozila

Objavljeno: To dec 20, 2011 8:17 pm
Napisal/-a RedBaron
Ja, vsi ti sistemi delujejo preko ABS-a. ESP je "najboljši", vsebuje ASR + EDS + kontrolo stabilnosti vozila.

ASR (ali TCS, različni proizvajalci imajo različne oznake) v osnovi zmanjša moč motorju (odvzame gas). Lahko tudi poveča vrtljaje motorja, če ob prestavljanju v nižjo prestavo, pogonska kolesa blokirajo.
Vendar imajo boljši ASR-ji tudi EDS (elektronska zapora diferenciala), ki pa res zavira tisto kolo ki zdrsava.
Tu ne gre za klasično mehansko zaporo diferenciala, ampak za elektronsko zaporo (kot neka simulacija klasične zapore), ki z zaviranjem kolesa doseže, da se del navora prenese na kolo z boljšim oprijemom.

EDS je razvil VW v sodelvanju z BOSCH-em. Zato imajo VW-ji iz sredine 90. let naprej to zadevo (lahko) vgrajeno. Npr.: močnejši passati so imeli EDS. Nobene tipke in lučke nikjer, ampak če zakoplješ, se sliši ropotanje, kot bi ti hotlo pol podvozja vtrgat. Samo zavira kolo ki koplje, nič ne odvzema moči motorju.

Potem pa so nekje okrog leta 2000 začeli vgrajevati ASR, ki je poleg EDS-a še zmanjšal moč motorju. Tukaj pa je tipka ASR in kontrolna lučka. Če izklopiš ASR, izklopiš samo tisti del sistema, ki zmanjšuje moč motorja, EDS pa ostane aktiven!!

Novejši avti pa imajo ESP ki pa vsebuje oboje zgoraj opisano + kontrolo stabilnosti vozila. Tudi pri ESP-ju od izklopu sistema, EDS ostane aktiven (tako je vsaj pri VW in FORD-u)

Nobeden izmed teh sistemov pa ne vsebuje kakršne koli mehanske zapore diferenciala, vse se opravi samo z zaviranjem posameznih koles in pa z odvzemanjem (ali dodajanjem) moči motorju.