Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
mv46
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 88
Pridružen: Sr jun 09, 2004 8:25 am
Kraj: stajerska

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a mv46 Ne jan 29, 2012 9:42 am

kaj pa varjanta nakup novega bencinarja recimo passat 1.8tsi pa predelava na plin(1000-1500eur) in potem cena 0,70 za liter plina? vem, da spije potem več ampak vseeno
lp
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a tristan01 Ne jan 29, 2012 11:51 am

svetilnik je napisal/-a:Kot sem že omenil sprašujem za nov avtomobil, kjar sta moči in zmogljivosti nekje enake. Odločitev je vsekakor težka, sem pa na strani turbo bencinarja kar se tiče cene novega avtomobila, tišje vožnje(tudi glas avtomobila), stroškov servisa, ter pogostih jutranjih vžigov in kratke relacije do službe. Edini plus pri turbo dizelašu je poraba, sploh na dolgih poteh(zame zelo pomenbno), minus pa vžig v mrazu, pa kratke relacije, verjetno je občutljivost motorja večja kot pri bencinarju, stroški servisa, če pa bi bil picajzel, bi rekel tudi zvok in tresljaji samega avtomobila...
Nekateri novi avtomobili nimajo dizla kot bi si ga želel(prešvoh) imajo pa odlične bencinarje... tukaj sem takoj pomislil na ford focusa (dizelaš 115 KM, bencinarja 150 in 180 KM za skoraj podobno ceno).


Svetilnik, s tem postom si si skoraj že sam odgovoril na začetno vprašanje. Dokler govorimo o povprečnem avtomobilu razreda Golf ali konkurenca razlik skoraj ni. Tudi sam sem bil pred dvema letoma v podobni dilemi. Kupovala sva avtomobil za cca 20.000km letno. V glavnem na daljše razdalje, vseeno pa nebi manjkalo tudi krajših razdalj... Ker že zadnje desetletje vozim dizle in ker velja splošno prepričanje, da so dizli pri takšnih razdaljah ekonomičnejši, sva se najprej podala v lov za dizli... Potem je sledilo razočaranje. Želela sva sodoben avtomobil (ne takšnega kjer se model že poslavlja) in dokaj solidno opremljenega (avtomatska klima, električen paket, potovalni računalnik, spodobni sedeži in ergonomija za volanom...). Tako sva preskusila skoraj vso ponudbo na trgu. Marsikatera znamka je žal pogorela pri ergonomiji in počutju v notranjosti (težko je najti dober položaj za volanom če je eden voznik visok 190cm, drugi pa 160cm). Še več težav ša sva imela z izbiro motorja... Kot zaprisežen voznik dizlov sem najprej pomislil na dizelski motor. Tu se hitro pokaže, da s proračunom kot sva ga imela (okrog 15.000 EUR) težko najdeš zadovoljiv motor. Testne vožnje so pokazale, da pri VW, Oplu in tudi Fiatu bencinski motorji ponudijo precej več kot dizli. Zame osebno veliko presenečenje, ki pa je ob malce globjem preučevanju tehnike hitro dobilo še dodatno potrdilo. Zaradi vse ostrejših zahtev po zmanjšanju izpustov so sodobni dizli dobili kup "dodatne opreme" v obliki EGR, DPF filtrov in ostale krame ki motor pošteno duši. V praksi se zato izkaže, da je obljubljen navor in moč na voljo šele v zelo visokih vrtljajih - posledično pa za tiste ki smo vajeni dizlov stare šole vožnja ni prijetna in zahteva kar precej privajanja. Potem sva preskusila še turbo bencinske motroje... So povsem druga zgodba kot stari atmosferci... Navora za vožnjo je skoraj toliko kot pri dizlu, tečejo tiho, poraba je skoraj dizelska... Skrata turbo bencinarji so posrečena kombinacija dobrih lastnosti turbo dizelskih motorjev in atmosferskih bencinskih motorjev. Odločitev kaj voziti je stvar okusa.

Če pa na izbiro pogledamo še s finančne plati pridemo do zanimive ugotovitve. Turbo bencinarji so od primerljivih dizlov cenejši za tisočaka do dveh (odvisno od znamke in modela). Poraba je večja za cca 1,5-2l (zopet odvisno od modela vozila in sloga vožnje). Tako matematika hitro pokaže, da se nakup dizla povrne v 70 - 100.000kilometrih. Ob tem seveda ne gre spregledati tudi vidika vzdrževanja. Oba motorja sta prisilno polnjena, torej pri obeh tvegamo okvaro/odpoved turbine - tu sta motorja izenačena. Zaradi "dodatne poreme" dizelskih motorjev, pa so stroški vzdrževanja dizla malce višji, saj pri vsaki menjavi olja z bencinarjem prihranimo nekaj 10 EUR (olje za sodobne dizle z DPF filtri je žal nesramno drago). Vsi ostali stroški pa so primerljivi. Seveda ne smemo pozabiti, da bencinski motorji potrebujejo vsakih nekaj servisnih intervalov še nove svečke, kar po moji oceni znese na daljši rok približno toliko kot je razlike v ceni olja. Tako je pri dizlo edina omembe vredna razlika potencialna odpoved "dodate opreme" kot je EGR ventil ali DPF filter.

Glede na omenjena dejstva, lahko zaključimo, da povprečen voznik pri nas izenači strošek nakupa dizla z bencinarjem pri približno 100.000km ali če prevedemo v leta: 5-7 let. Računati, da bo po tem času dizel kaj več vreden kot bencinar pa je popoln nesmisel. Trenutno stanje na trgu rabljenih vozil kaže, da kupce za vozila skoraj ni, tisto kar se proda pa prodajalec niti približno ne iztrži toliko kot bi si želel, saj ceno zbijajo kupci ki nimajo denarja in prevelika konkurenca uvoženih primerkov.

Pod črto, se odpravi v salon, vzemi na test primerljivi različici bencinarja in dizla, ter se odloči na podlagi občutka v vožnji kaj ti bolj odgovarja.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
xxseby
Novinec
 
Prispevkov: 191
Pridružen: Ne feb 18, 2007 10:29 pm
Kraj: medvode/pirnice

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a xxseby Ne jan 29, 2012 12:10 pm

tristan01 je napisal/-a:
svetilnik je napisal/-a:Kot sem že omenil sprašujem za nov avtomobil, kjar sta moči in zmogljivosti nekje enake. Odločitev je vsekakor težka, sem pa na strani turbo bencinarja kar se tiče cene novega avtomobila, tišje vožnje(tudi glas avtomobila), stroškov servisa, ter pogostih jutranjih vžigov in kratke relacije do službe. Edini plus pri turbo dizelašu je poraba, sploh na dolgih poteh(zame zelo pomenbno), minus pa vžig v mrazu, pa kratke relacije, verjetno je občutljivost motorja večja kot pri bencinarju, stroški servisa, če pa bi bil picajzel, bi rekel tudi zvok in tresljaji samega avtomobila...
Nekateri novi avtomobili nimajo dizla kot bi si ga želel(prešvoh) imajo pa odlične bencinarje... tukaj sem takoj pomislil na ford focusa (dizelaš 115 KM, bencinarja 150 in 180 KM za skoraj podobno ceno).


Svetilnik, s tem postom si si skoraj že sam odgovoril na začetno vprašanje. Dokler govorimo o povprečnem avtomobilu razreda Golf ali konkurenca razlik skoraj ni. Tudi sam sem bil pred dvema letoma v podobni dilemi. Kupovala sva avtomobil za cca 20.000km letno. V glavnem na daljše razdalje, vseeno pa nebi manjkalo tudi krajših razdalj... Ker že zadnje desetletje vozim dizle in ker velja splošno prepričanje, da so dizli pri takšnih razdaljah ekonomičnejši, sva se najprej podala v lov za dizli... Potem je sledilo razočaranje. Želela sva sodoben avtomobil (ne takšnega kjer se model že poslavlja) in dokaj solidno opremljenega (avtomatska klima, električen paket, potovalni računalnik, spodobni sedeži in ergonomija za volanom...). Tako sva preskusila skoraj vso ponudbo na trgu. Marsikatera znamka je žal pogorela pri ergonomiji in počutju v notranjosti (težko je najti dober položaj za volanom če je eden voznik visok 190cm, drugi pa 160cm). Še več težav ša sva imela z izbiro motorja... Kot zaprisežen voznik dizlov sem najprej pomislil na dizelski motor. Tu se hitro pokaže, da s proračunom kot sva ga imela (okrog 15.000 EUR) težko najdeš zadovoljiv motor. Testne vožnje so pokazale, da pri VW, Oplu in tudi Fiatu bencinski motorji ponudijo precej več kot dizli. Zame osebno veliko presenečenje, ki pa je ob malce globjem preučevanju tehnike hitro dobilo še dodatno potrdilo. Zaradi vse ostrejših zahtev po zmanjšanju izpustov so sodobni dizli dobili kup "dodatne opreme" v obliki EGR, DPF filtrov in ostale krame ki motor pošteno duši. V praksi se zato izkaže, da je obljubljen navor in moč na voljo šele v zelo visokih vrtljajih - posledično pa za tiste ki smo vajeni dizlov stare šole vožnja ni prijetna in zahteva kar precej privajanja. Potem sva preskusila še turbo bencinske motroje... So povsem druga zgodba kot stari atmosferci... Navora za vožnjo je skoraj toliko kot pri dizlu, tečejo tiho, poraba je skoraj dizelska... Skrata turbo bencinarji so posrečena kombinacija dobrih lastnosti turbo dizelskih motorjev in atmosferskih bencinskih motorjev. Odločitev kaj voziti je stvar okusa.

Če pa na izbiro pogledamo še s finančne plati pridemo do zanimive ugotovitve. Turbo bencinarji so od primerljivih dizlov cenejši za tisočaka do dveh (odvisno od znamke in modela). Poraba je večja za cca 1,5-2l (zopet odvisno od modela vozila in sloga vožnje). Tako matematika hitro pokaže, da se nakup dizla povrne v 70 - 100.000kilometrih. Ob tem seveda ne gre spregledati tudi vidika vzdrževanja. Oba motorja sta prisilno polnjena, torej pri obeh tvegamo okvaro/odpoved turbine - tu sta motorja izenačena. Zaradi "dodatne poreme" dizelskih motorjev, pa so stroški vzdrževanja dizla malce višji, saj pri vsaki menjavi olja z bencinarjem prihranimo nekaj 10 EUR (olje za sodobne dizle z DPF filtri je žal nesramno drago). Vsi ostali stroški pa so primerljivi. Seveda ne smemo pozabiti, da bencinski motorji potrebujejo vsakih nekaj servisnih intervalov še nove svečke, kar po moji oceni znese na daljši rok približno toliko kot je razlike v ceni olja. Tako je pri dizlo edina omembe vredna razlika potencialna odpoved "dodate opreme" kot je EGR ventil ali DPF filter.

Glede na omenjena dejstva, lahko zaključimo, da povprečen voznik pri nas izenači strošek nakupa dizla z bencinarjem pri približno 100.000km ali če prevedemo v leta: 5-7 let. Računati, da bo po tem času dizel kaj več vreden kot bencinar pa je popoln nesmisel. Trenutno stanje na trgu rabljenih vozil kaže, da kupce za vozila skoraj ni, tisto kar se proda pa prodajalec niti približno ne iztrži toliko kot bi si želel, saj ceno zbijajo kupci ki nimajo denarja in prevelika konkurenca uvoženih primerkov.

Pod črto, se odpravi v salon, vzemi na test primerljivi različici bencinarja in dizla, ter se odloči na podlagi občutka v vožnji kaj ti bolj odgovarja.

LP Tristan01


Tristan01 je spet lepo 2 strani pisarij stlaču v 1 prelep in jasen odgovor :bow (kot že v večih temah) =P
Men se zadne čase dopade focus v ecoboost verziji :D pomoje da ne morš zgrešit.
Just checking....... ;)
 
Uporabniški avatar
ejsim
Uporabnik
 
Prispevkov: 835
Pridružen: Sr jul 29, 2009 7:33 am

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a ejsim Ne jan 29, 2012 12:16 pm

tristan01 je napisal/-a:Pod črto, se odpravi v salon, vzemi na test primerljivi različici bencinarja in dizla, ter se odloči na podlagi občutka v vožnji kaj ti bolj odgovarja.


Se strinjam. Razlik (finančna plat) več niti ni. Poraba turbo bencinarjev je lahko izjemno nizka. Dandanes lahko spodobno močnega turbo bencinarja voziš s 7-8 lit povpr. porabe, medtem ko je bila 10 let nazaj, poraba podobno zmogljivega vozila, v povprečju okrog 10 lit enake vožnje.
 
svetilnik
Uporabnik
 
Prispevkov: 1053
Pridružen: Pe okt 31, 2008 5:15 pm
Kraj: Istra

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a svetilnik Ne jan 29, 2012 12:30 pm

tristan, hvala za izčrpen odgovor :D
Mislim, da pri meni vse govori v prid turbo bencinarja, razen kar se tiče daljših razdalji in porovanj, kjer zmaga dizelaš.
 
xxseby
Novinec
 
Prispevkov: 191
Pridružen: Ne feb 18, 2007 10:29 pm
Kraj: medvode/pirnice

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a xxseby Ne jan 29, 2012 12:45 pm

Tist liter + boš pa že preživu :vrum
Just checking....... ;)
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a ~toMmy~ Ne jan 29, 2012 3:01 pm

Ja je postala kar težka izbira, ker so novi turbo bencinarji po eni strani dosti bolj varčni, po drugi pa imajo več možnosti za okvare, kot atmosferci. Mene k dizlom vlečeta predvsem dve stvari. Raje dam v štartu nekoliko več, pa se potem vozim ceneje, druga stvar je pa manjša razlika v neki minimalni in maksimalni porabi. Če dizla konkretno pritiskam, mi bo poraba od moje "normalne" narasla tam nekje za 1.5l, pa praktično (smiselno) ne moreš bolj pritiskat od tega. Če si daš duška z bencinarjem, se pa pojavljajo vrtinci v rezervoarju! :D
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
 
belkaena
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 586
Pridružen: So nov 11, 2006 7:49 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a belkaena Ne jan 29, 2012 3:09 pm

Stroški okvar naj nebi skrbeli lastnike novih avtomobilov, saj imajo danes vsi vsaj 4 leta garancije.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a nebivedu Ne jan 29, 2012 3:14 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Ja je postala kar težka izbira, ker so novi turbo bencinarji po eni strani dosti bolj varčni, po drugi pa imajo več možnosti za okvare, kot atmosferci. Mene k dizlom vlečeta predvsem dve stvari. Raje dam v štartu nekoliko več, pa se potem vozim ceneje, druga stvar je pa manjša razlika v neki minimalni in maksimalni porabi. Če dizla konkretno pritiskam, mi bo poraba od moje "normalne" narasla tam nekje za 1.5l, pa praktično (smiselno) ne moreš bolj pritiskat od tega. Če si daš duška z bencinarjem, se pa pojavljajo vrtinci v rezervoarju! :D


Vsi avtomobili s turbinami imajo enake probleme. Razlika je pa še vedno v tem, da morajo turbo dizli večje pritiske zdržat, kvaliteta materialov je pa ista, pa turbo dizli imajo mnogo nekih dodatkov zaradi izpustov, ki nanesejo dodatne stroške ko crknejo (ne če bodo, ampak ko bodo - ker vsaka stvar crkne). Torej bo bencin + turbo dlje časa zdržat, kot dizel + turbo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
CupraR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4634
Pridružen: Ne sep 08, 2002 11:20 am
Kraj: Ljubljana

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a CupraR Ne jan 29, 2012 3:15 pm

~toMmy~ je napisal/-a:Ja je postala kar težka izbira, ker so novi turbo bencinarji po eni strani dosti bolj varčni, po drugi pa imajo več možnosti za okvare, kot atmosferci. Mene k dizlom vlečeta predvsem dve stvari. Raje dam v štartu nekoliko več, pa se potem vozim ceneje, druga stvar je pa manjša razlika v neki minimalni in maksimalni porabi. Če dizla konkretno pritiskam, mi bo poraba od moje "normalne" narasla tam nekje za 1.5l, pa praktično (smiselno) ne moreš bolj pritiskat od tega. Če si daš duška z bencinarjem, se pa pojavljajo vrtinci v rezervoarju! :D


Samo v praksi si boš težko dal duška z celim tankom. Pusti testiranj,a pa trenutno porabo če 20km nekje tišiš. Ni to isto. Predelava na plin je tudi "poceni" in odlično sodi k turbo bencinarjem.

Glede okvar: dizli imajo v defaultu precej več navora in na koncu okvare na motorju turbo bencinarja nikoli toliko ne nanesejo kot ostali sklopi: manšete, zglobi, sklopka, p. že gume in obrabe zavor (dizl je po večini le težji). Sama turbina je na koncu še najmanjši strošek, pa tut če jeo na 100.000km menjaš.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a maniaxxx Ne jan 29, 2012 3:48 pm

Obstaja tudi drugačen vidik stroškov, večina dandanes kupi avto na katero obliko financiranja, tako da pride razlika pri obroko zaradi dražje nabavne cene dizla recimo cca 30 na mesec, na gorivu pa privarčujem jaz s cca 3000 km na mesec cca 55e, že pri razlik 1.5 litra na 100km..torej..dizel je zame cenejši. Servis je malenkost dražji, ostalo je isto, same okvare me ne skrbijo pri nakupu novega avtomobila zaradi garancije. Torej....dizel ekonomsko zmaga, čeprav osebno imam še vedno raje bencinarje.

Treba si je pod črto potegniti letne stroške vozila brez nabavne cene, razen če avto kupiš na cash, kar je bolj kot ne redkost dandanes.
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Renault_user Ne jan 29, 2012 4:42 pm

Tommy, točno tako... clap clap
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a tristan01 Ne jan 29, 2012 5:28 pm

maniaxxx je napisal/-a:Obstaja tudi drugačen vidik stroškov, večina dandanes kupi avto na katero obliko financiranja, tako da pride razlika pri obroko zaradi dražje nabavne cene dizla recimo cca 30 na mesec, na gorivu pa privarčujem jaz s cca 3000 km na mesec cca 55e, že pri razlik 1.5 litra na 100km..torej..dizel je zame cenejši. Servis je malenkost dražji, ostalo je isto, same okvare me ne skrbijo pri nakupu novega avtomobila zaradi garancije. Torej....dizel ekonomsko zmaga, čeprav osebno imam še vedno raje bencinarje.

Treba si je pod črto potegniti letne stroške vozila brez nabavne cene, razen če avto kupiš na cash, kar je bolj kot ne redkost dandanes.


Tvoj pogled na stroške avtomobila ni čisto pravilen, saj te kot uporabnika/voznika zanimajo vsi stroški, ki jih boš imel v naslednjem obdobju (pa naj bo to leto dni ali pa čas od nakupa do prodaje). Torej moraš upoštevati tudi nabavno ceno vozila, vse stroške za gorivo, gume, registracijo.... Ker primerjaš dva podobno motorizirana avtomobila lahko nekatere stvari zanemariš... Npr registracijo in osnovno zavarovanje. Le ta se plača na podlagi moči motorja in prostornine. Ker govorimo o primerljivih avtomobilih razlike tu ni. Podobno je s servisiranjem. Bencinar je malce cenejši zaradi cenejšega olja, te pa vsakih 50 ali 60.000km čakajo še svečke ki jih dizel nima. Torej se na dolgi rok cene servisov približno izenačijo, zato tudi ta strošek lahko iz enačbe izbrišemo. Tako ti na koncu ostane preposta enačba:

nabavna vrednost dizla + povprečna poraba* cena dizla * X = nabavna vrednost bencinarja + povprečna poraba *cena bencina * X

X predstavlja prevoženo število kilometrov. S tem določiš mejno točko prevoženih kilometrov, kdaj dizel postane cenejši kot bencinar. Pri večini avtomobilov ranga Golf in konkurenca izračun pokaže da je ta številka med 70 in 100.000km. Za povprečnega voznika ki letno naredi med 15 in 20.000km je to doba 5 do 7 let, ali še drugače povedano čas v katerem bo že kupoval nov avtomobil.

Zgodba pri tebi je drugačna, saj letno narediš 35.000km. Kar je toliko kot povprečen voznik v dveh letih. Za take primere pa je več kot jasno, da dizel še nima konkurence. Oz. po tvoje: če mesečno narediš do 1.500km (povprečen voznik ki letno naredi slabih 20.000km) je prihranek pri gorivu manjši od spremembe višine obroka. Ko zadevo pomnožimo še z obroki za 7 let leasinga/kredita (84 obrokov) to ni več majhen denar - še drugače povedano razlika bo predstavljala točno toliko kot je razlika v nabavni vrednosti med obema modeloma in obresti za čas kreditiranja ( v našem primeru dobrega tisočaka in obresti za 7 let). Osebno raje to razliko vsak mesec nakažem na varčevalni račun, pri naslednjem avtomobilu pa bom imel prihranjeno toliko da bom doplačal za rang višji paket opreme ali kak drug sladkorček.

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a maniaxxx Ne jan 29, 2012 5:56 pm

tristan01 je napisal/-a:
maniaxxx je napisal/-a:Obstaja tudi drugačen vidik stroškov, večina dandanes kupi avto na katero obliko financiranja, tako da pride razlika pri obroko zaradi dražje nabavne cene dizla recimo cca 30 na mesec, na gorivu pa privarčujem jaz s cca 3000 km na mesec cca 55e, že pri razlik 1.5 litra na 100km..torej..dizel je zame cenejši. Servis je malenkost dražji, ostalo je isto, same okvare me ne skrbijo pri nakupu novega avtomobila zaradi garancije. Torej....dizel ekonomsko zmaga, čeprav osebno imam še vedno raje bencinarje.

Treba si je pod črto potegniti letne stroške vozila brez nabavne cene, razen če avto kupiš na cash, kar je bolj kot ne redkost dandanes.


Tvoj pogled na stroške avtomobila ni čisto pravilen, saj te kot uporabnika/voznika zanimajo vsi stroški, ki jih boš imel v naslednjem obdobju (pa naj bo to leto dni ali pa čas od nakupa do prodaje). Torej moraš upoštevati tudi nabavno ceno vozila, vse stroške za gorivo, gume, registracijo.... Ker primerjaš dva podobno motorizirana avtomobila lahko nekatere stvari zanemariš... Npr registracijo in osnovno zavarovanje. Le ta se plača na podlagi moči motorja in prostornine. Ker govorimo o primerljivih avtomobilih razlike tu ni. Podobno je s servisiranjem. Bencinar je malce cenejši zaradi cenejšega olja, te pa vsakih 50 ali 60.000km čakajo še svečke ki jih dizel nima. Torej se na dolgi rok cene servisov približno izenačijo, zato tudi ta strošek lahko iz enačbe izbrišemo. Tako ti na koncu ostane preposta enačba:

nabavna vrednost dizla + povprečna poraba* cena dizla * X = nabavna vrednost bencinarja + povprečna poraba *cena bencina * X

X predstavlja prevoženo število kilometrov. S tem določiš mejno točko prevoženih kilometrov, kdaj dizel postane cenejši kot bencinar. Pri večini avtomobilov ranga Golf in konkurenca izračun pokaže da je ta številka med 70 in 100.000km. Za povprečnega voznika ki letno naredi med 15 in 20.000km je to doba 5 do 7 let, ali še drugače povedano čas v katerem bo že kupoval nov avtomobil.

Zgodba pri tebi je drugačna, saj letno narediš 35.000km. Kar je toliko kot povprečen voznik v dveh letih. Za take primere pa je več kot jasno, da dizel še nima konkurence. Oz. po tvoje: če mesečno narediš do 1.500km (povprečen voznik ki letno naredi slabih 20.000km) je prihranek pri gorivu manjši od spremembe višine obroka. Ko zadevo pomnožimo še z obroki za 7 let leasinga/kredita (84 obrokov) to ni več majhen denar - še drugače povedano razlika bo predstavljala točno toliko kot je razlika v nabavni vrednosti med obema modeloma in obresti za čas kreditiranja ( v našem primeru dobrega tisočaka in obresti za 7 let). Osebno raje to razliko vsak mesec nakažem na varčevalni račun, pri naslednjem avtomobilu pa bom imel prihranjeno toliko da bom doplačal za rang višji paket opreme ali kak drug sladkorček.

LP Tristan01


Vsekakor imaš prav, ampak jaz sem samo prikazal eden izmed pogledov, tako da ne upoštevam toliko nabavne vrednosti vozila, ampak mesečni strošek kredita/leasinga in goriva, kot ubistvu največji strošek lastništva poleg zavarovanja in same izgube vrednosti, ki je v obeh primerih zelo podobna. Torej če je dizel pri nabavi dražji za cca 2000 evrov dražji pri nabavi, ni rečeno da je na mesec dražji, če le delamo dovolj kilometrov. Za cca 1500 km mesečno verjetno tudi sam ne bi kupoval dizla.

Verjetno bom zelo kmalu v podobni dilemi in takrat bom moral spet računati, kaj se mi bolj izplača...bom takrat verjetno prikazal natančnejše izračune, ki jih bom jaz upošteval ( zelo so poenostavljeni, ker vsake malenkosti ne moreš upoštevat, prav tako, na vsak evro pa res ne moreš gledati pri tako nerentabilni investiciji, kot je nov avti )
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Steinkauz
Novinec
 
Prispevkov: 240
Pridružen: To apr 01, 2008 7:36 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Steinkauz Ne jan 29, 2012 7:57 pm

Vseeno imajo določeni dizli dpf, egr, šobe... Benciar je vseeno bolj preprost in lahko manj stvari spreže.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a maniaxxx Ne jan 29, 2012 7:58 pm

Steinkauz je napisal/-a:Vseeno imajo določeni dizli dpf, egr, šobe... Benciar je vseeno bolj preprost in lahko manj stvari spreže.



Pogovarjamo se o novih avtih, ki imajo garancijo, tako da okvare niso pomembne z vidika stroškov
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
tristan01
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2673
Pridružen: Če apr 15, 2004 5:28 pm
Kraj: Štajerska

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a tristan01 Ne jan 29, 2012 8:06 pm

maniaxxx je napisal/-a:
Steinkauz je napisal/-a:Vseeno imajo določeni dizli dpf, egr, šobe... Benciar je vseeno bolj preprost in lahko manj stvari spreže.



Pogovarjamo se o novih avtih, ki imajo garancijo, tako da okvare niso pomembne z vidika stroškov


S to trditvijo se ne morem strinjat... Redkokdo danes kupuje nov avtomobil in ga proda še pred iztekom garancije. Tako da je za večino kupcev pomembno tudi tveganje ki ga nakup prinaša po izteku garancijskega roka. Pa tudi če garancija krije vse eventuelne okvare do prodaje, si verjetno nihče izmed nas ne želi nakopati na glavo vozila s katerim bo obiskoval servise zaradi okvar...

LP Tristan01
Iskalec resnice in modrosti. Lahko si videl svojo prihodnost. Ostali so te dojemali kot idealista, ki jim sveti pot do lepše prihodnosti.
Naloga, ki si jo prinesel iz prejšnjega življenje:
Dovršitev tvoje naloge s pomočjo starejšim in otrokom. V prejšnje življenje si prišel z namenom pomagati ubogim in nemočnim.
 
maniaxxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 7338
Pridružen: To avg 15, 2006 7:36 pm
Kraj: Celje

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a maniaxxx Ne jan 29, 2012 8:10 pm

tristan01 je napisal/-a:
maniaxxx je napisal/-a:
Steinkauz je napisal/-a:Vseeno imajo določeni dizli dpf, egr, šobe... Benciar je vseeno bolj preprost in lahko manj stvari spreže.



Pogovarjamo se o novih avtih, ki imajo garancijo, tako da okvare niso pomembne z vidika stroškov


S to trditvijo se ne morem strinjat... Redkokdo danes kupuje nov avtomobil in ga proda še pred iztekom garancije. Tako da je za večino kupcev pomembno tudi tveganje ki ga nakup prinaša po izteku garancijskega roka. Pa tudi če garancija krije vse eventuelne okvare do prodaje, si verjetno nihče izmed nas ne želi nakopati na glavo vozila s katerim bo obiskoval servise zaradi okvar...

LP Tristan01


Z drugim delom se strinjam ( eden izmed razlogov zakaj sem polota prodal je bil da nimam časa iset na servisih ), s prvim pa niti ne, veliko ljudi ima avto dosti manj časa kot je garancija, kar je seveda narobe ampak taki smo. :mrgreen:
Podpis je besedilo, ki se samodejno doda na koncu vsake vaše objave. Dolžina besedila je omejena na 355 znakov.
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6395
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a IcEm4n Ne jan 29, 2012 8:38 pm

tristan01 je napisal/-a:Redkokdo danes kupuje nov avtomobil in ga proda še pred iztekom garancije.


Če pogledam na avto.net, se s tvojimi besedami ne morm strinjat.
Slika
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a ~toMmy~ Ne jan 29, 2012 9:01 pm

nebivedu je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Ja je postala kar težka izbira, ker so novi turbo bencinarji po eni strani dosti bolj varčni, po drugi pa imajo več možnosti za okvare, kot atmosferci. Mene k dizlom vlečeta predvsem dve stvari. Raje dam v štartu nekoliko več, pa se potem vozim ceneje, druga stvar je pa manjša razlika v neki minimalni in maksimalni porabi. Če dizla konkretno pritiskam, mi bo poraba od moje "normalne" narasla tam nekje za 1.5l, pa praktično (smiselno) ne moreš bolj pritiskat od tega. Če si daš duška z bencinarjem, se pa pojavljajo vrtinci v rezervoarju! :D


Vsi avtomobili s turbinami imajo enake probleme. Razlika je pa še vedno v tem, da morajo turbo dizli večje pritiske zdržat, kvaliteta materialov je pa ista, pa turbo dizli imajo mnogo nekih dodatkov zaradi izpustov, ki nanesejo dodatne stroške ko crknejo (ne če bodo, ampak ko bodo - ker vsaka stvar crkne). Torej bo bencin + turbo dlje časa zdržat, kot dizel + turbo.


Dlje časa, ampak če imaš avto tako dolgo, se pravi več kot 200k km (prej nekako ne pričakujem tako hudih stroškov), se toliko dlje voziš z manjšo porabo in cenejšim gorivom. Je pa problem pri novejših res to "drkanje" z izpusti, to za sabo vleče potencialne okvare in še dražje olje! Recimo naša dizla sta brez DPF-a, EGR je pa na Passatu onemogočen, osnovni servis (material+delo) pa pride pri zaupanja vrednem popoldancu 60€, malo večji 80€, glavni je bila pa 320€, če me spomin ne vara. Tudi pri oblaščencu so cene za VW-je relativno nizke. Mogoče sem zaradi tega malo pristranski, ker zaenkrat ne poznam teh famoznih velikih stroškov z dizlom! :D


belkaena je napisal/-a:Stroški okvar naj nebi skrbeli lastnike novih avtomobilov, saj imajo danes vsi vsaj 4 leta garancije.


Če kupuješ nov avto za 4 leta, potem drži. Meni osebno se ne zdi smiselno v tako kratkem obdobju menjat avtomobila, razen če res delaš krepko čez 50k km na leto oz. si bogat.


CupraR je napisal/-a:Samo v praksi si boš težko dal duška z celim tankom. Pusti testiranj,a pa trenutno porabo če 20km nekje tišiš. Ni to isto. Predelava na plin je tudi "poceni" in odlično sodi k turbo bencinarjem.

Glede okvar: dizli imajo v defaultu precej več navora in na koncu okvare na motorju turbo bencinarja nikoli toliko ne nanesejo kot ostali sklopi: manšete, zglobi, sklopka, p. že gume in obrabe zavor (dizl je po večini le težji). Sama turbina je na koncu še najmanjši strošek, pa tut če jeo na 100.000km menjaš.


To, ko si daš duška, je bil pač skrajni primer, drugače imam pa samo do Ljubljane cca. 120km in če se mi mudi tam in nazaj, je to tretjina tanka. Če imam tu pa tam na takšno relacijo 8l/100km, potem si lahko zamišljaš, koliko bi bilo z bencinarjem! :D Ok, drug primer je pa pač hitra a.k.a. dinamična vožnja, ko imaš še par sopotnikov s prtljago in če se hočeš "premaknit" v kak klanec ali prehitet (vsaj polovica ti med tem pritiska na gas), potem moraš izkoristit moč/navor, kar pri dizlu ne terja takšnega davka, kot pri bencinarju.

Zelo lepo si povedal, da je pri velikem številu prevoženih kilometrov več stroškov z vsem ostalim, kot s samim motorjem. Napačna predstava glede razmerja stroškov bencin vs. dizel je delno tudi posledica tega, da dizli načeloma delajo precej več kilometrov in se potem po ljudsko primerja Cliota 1.2 od prvega lastnika, ki naredi v desetih letih 130k km in Passata 2.0 TDI, ki jih je mel toliko po tem, ko jih je švercer zavrtel nazaj za 100k! :D Karikiram, ampak ni daleč od resnice, bencinarji, ki pri nas delajo toliko kilometrov, kot ogromno dizlov, so izjema. Po drugi strani se kupuje dizle za absolutno prekratke razdalje oz. se jih vozi izključno na nizkih obratih in je tudi na ta račun več okvar (EGR, DPF, ...). Aja pa med manjšimi avtomobili je dosti več bencinarjev, kot pri avtomobilih kakšnega razreda višje, ki so dražji za vzdrževanje.

Na račun vsega tega marsikdo direktno primerja za koliko večjih okvar oz. stroškov je slišal pri dizlih in koliko pri bencinarjih, seveda na tak način bencinarji izpadejo navidezno izredno zanesljivi in poceni za vzdrževat, ker se ne upošteva prevoženih kilometrov, razreda avtomobila ipd.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Bing [Bot], Google [Bot] in 50 gostov