svetilnik je napisal/-a:Kot sem že omenil sprašujem za nov avtomobil, kjar sta moči in zmogljivosti nekje enake. Odločitev je vsekakor težka, sem pa na strani turbo bencinarja kar se tiče cene novega avtomobila, tišje vožnje(tudi glas avtomobila), stroškov servisa, ter pogostih jutranjih vžigov in kratke relacije do službe. Edini plus pri turbo dizelašu je poraba, sploh na dolgih poteh(zame zelo pomenbno), minus pa vžig v mrazu, pa kratke relacije, verjetno je občutljivost motorja večja kot pri bencinarju, stroški servisa, če pa bi bil picajzel, bi rekel tudi zvok in tresljaji samega avtomobila...
Nekateri novi avtomobili nimajo dizla kot bi si ga želel(prešvoh) imajo pa odlične bencinarje... tukaj sem takoj pomislil na ford focusa (dizelaš 115 KM, bencinarja 150 in 180 KM za skoraj podobno ceno).
tristan01 je napisal/-a:svetilnik je napisal/-a:Kot sem že omenil sprašujem za nov avtomobil, kjar sta moči in zmogljivosti nekje enake. Odločitev je vsekakor težka, sem pa na strani turbo bencinarja kar se tiče cene novega avtomobila, tišje vožnje(tudi glas avtomobila), stroškov servisa, ter pogostih jutranjih vžigov in kratke relacije do službe. Edini plus pri turbo dizelašu je poraba, sploh na dolgih poteh(zame zelo pomenbno), minus pa vžig v mrazu, pa kratke relacije, verjetno je občutljivost motorja večja kot pri bencinarju, stroški servisa, če pa bi bil picajzel, bi rekel tudi zvok in tresljaji samega avtomobila...
Nekateri novi avtomobili nimajo dizla kot bi si ga želel(prešvoh) imajo pa odlične bencinarje... tukaj sem takoj pomislil na ford focusa (dizelaš 115 KM, bencinarja 150 in 180 KM za skoraj podobno ceno).
Svetilnik, s tem postom si si skoraj že sam odgovoril na začetno vprašanje. Dokler govorimo o povprečnem avtomobilu razreda Golf ali konkurenca razlik skoraj ni. Tudi sam sem bil pred dvema letoma v podobni dilemi. Kupovala sva avtomobil za cca 20.000km letno. V glavnem na daljše razdalje, vseeno pa nebi manjkalo tudi krajših razdalj... Ker že zadnje desetletje vozim dizle in ker velja splošno prepričanje, da so dizli pri takšnih razdaljah ekonomičnejši, sva se najprej podala v lov za dizli... Potem je sledilo razočaranje. Želela sva sodoben avtomobil (ne takšnega kjer se model že poslavlja) in dokaj solidno opremljenega (avtomatska klima, električen paket, potovalni računalnik, spodobni sedeži in ergonomija za volanom...). Tako sva preskusila skoraj vso ponudbo na trgu. Marsikatera znamka je žal pogorela pri ergonomiji in počutju v notranjosti (težko je najti dober položaj za volanom če je eden voznik visok 190cm, drugi pa 160cm). Še več težav ša sva imela z izbiro motorja... Kot zaprisežen voznik dizlov sem najprej pomislil na dizelski motor. Tu se hitro pokaže, da s proračunom kot sva ga imela (okrog 15.000 EUR) težko najdeš zadovoljiv motor. Testne vožnje so pokazale, da pri VW, Oplu in tudi Fiatu bencinski motorji ponudijo precej več kot dizli. Zame osebno veliko presenečenje, ki pa je ob malce globjem preučevanju tehnike hitro dobilo še dodatno potrdilo. Zaradi vse ostrejših zahtev po zmanjšanju izpustov so sodobni dizli dobili kup "dodatne opreme" v obliki EGR, DPF filtrov in ostale krame ki motor pošteno duši. V praksi se zato izkaže, da je obljubljen navor in moč na voljo šele v zelo visokih vrtljajih - posledično pa za tiste ki smo vajeni dizlov stare šole vožnja ni prijetna in zahteva kar precej privajanja. Potem sva preskusila še turbo bencinske motroje... So povsem druga zgodba kot stari atmosferci... Navora za vožnjo je skoraj toliko kot pri dizlu, tečejo tiho, poraba je skoraj dizelska... Skrata turbo bencinarji so posrečena kombinacija dobrih lastnosti turbo dizelskih motorjev in atmosferskih bencinskih motorjev. Odločitev kaj voziti je stvar okusa.
Če pa na izbiro pogledamo še s finančne plati pridemo do zanimive ugotovitve. Turbo bencinarji so od primerljivih dizlov cenejši za tisočaka do dveh (odvisno od znamke in modela). Poraba je večja za cca 1,5-2l (zopet odvisno od modela vozila in sloga vožnje). Tako matematika hitro pokaže, da se nakup dizla povrne v 70 - 100.000kilometrih. Ob tem seveda ne gre spregledati tudi vidika vzdrževanja. Oba motorja sta prisilno polnjena, torej pri obeh tvegamo okvaro/odpoved turbine - tu sta motorja izenačena. Zaradi "dodatne poreme" dizelskih motorjev, pa so stroški vzdrževanja dizla malce višji, saj pri vsaki menjavi olja z bencinarjem prihranimo nekaj 10 EUR (olje za sodobne dizle z DPF filtri je žal nesramno drago). Vsi ostali stroški pa so primerljivi. Seveda ne smemo pozabiti, da bencinski motorji potrebujejo vsakih nekaj servisnih intervalov še nove svečke, kar po moji oceni znese na daljši rok približno toliko kot je razlike v ceni olja. Tako je pri dizlo edina omembe vredna razlika potencialna odpoved "dodate opreme" kot je EGR ventil ali DPF filter.
Glede na omenjena dejstva, lahko zaključimo, da povprečen voznik pri nas izenači strošek nakupa dizla z bencinarjem pri približno 100.000km ali če prevedemo v leta: 5-7 let. Računati, da bo po tem času dizel kaj več vreden kot bencinar pa je popoln nesmisel. Trenutno stanje na trgu rabljenih vozil kaže, da kupce za vozila skoraj ni, tisto kar se proda pa prodajalec niti približno ne iztrži toliko kot bi si želel, saj ceno zbijajo kupci ki nimajo denarja in prevelika konkurenca uvoženih primerkov.
Pod črto, se odpravi v salon, vzemi na test primerljivi različici bencinarja in dizla, ter se odloči na podlagi občutka v vožnji kaj ti bolj odgovarja.
LP Tristan01
tristan01 je napisal/-a:Pod črto, se odpravi v salon, vzemi na test primerljivi različici bencinarja in dizla, ter se odloči na podlagi občutka v vožnji kaj ti bolj odgovarja.
~toMmy~ je napisal/-a:Ja je postala kar težka izbira, ker so novi turbo bencinarji po eni strani dosti bolj varčni, po drugi pa imajo več možnosti za okvare, kot atmosferci. Mene k dizlom vlečeta predvsem dve stvari. Raje dam v štartu nekoliko več, pa se potem vozim ceneje, druga stvar je pa manjša razlika v neki minimalni in maksimalni porabi. Če dizla konkretno pritiskam, mi bo poraba od moje "normalne" narasla tam nekje za 1.5l, pa praktično (smiselno) ne moreš bolj pritiskat od tega. Če si daš duška z bencinarjem, se pa pojavljajo vrtinci v rezervoarju!
~toMmy~ je napisal/-a:Ja je postala kar težka izbira, ker so novi turbo bencinarji po eni strani dosti bolj varčni, po drugi pa imajo več možnosti za okvare, kot atmosferci. Mene k dizlom vlečeta predvsem dve stvari. Raje dam v štartu nekoliko več, pa se potem vozim ceneje, druga stvar je pa manjša razlika v neki minimalni in maksimalni porabi. Če dizla konkretno pritiskam, mi bo poraba od moje "normalne" narasla tam nekje za 1.5l, pa praktično (smiselno) ne moreš bolj pritiskat od tega. Če si daš duška z bencinarjem, se pa pojavljajo vrtinci v rezervoarju!
maniaxxx je napisal/-a:Obstaja tudi drugačen vidik stroškov, večina dandanes kupi avto na katero obliko financiranja, tako da pride razlika pri obroko zaradi dražje nabavne cene dizla recimo cca 30 na mesec, na gorivu pa privarčujem jaz s cca 3000 km na mesec cca 55e, že pri razlik 1.5 litra na 100km..torej..dizel je zame cenejši. Servis je malenkost dražji, ostalo je isto, same okvare me ne skrbijo pri nakupu novega avtomobila zaradi garancije. Torej....dizel ekonomsko zmaga, čeprav osebno imam še vedno raje bencinarje.
Treba si je pod črto potegniti letne stroške vozila brez nabavne cene, razen če avto kupiš na cash, kar je bolj kot ne redkost dandanes.
tristan01 je napisal/-a:maniaxxx je napisal/-a:Obstaja tudi drugačen vidik stroškov, večina dandanes kupi avto na katero obliko financiranja, tako da pride razlika pri obroko zaradi dražje nabavne cene dizla recimo cca 30 na mesec, na gorivu pa privarčujem jaz s cca 3000 km na mesec cca 55e, že pri razlik 1.5 litra na 100km..torej..dizel je zame cenejši. Servis je malenkost dražji, ostalo je isto, same okvare me ne skrbijo pri nakupu novega avtomobila zaradi garancije. Torej....dizel ekonomsko zmaga, čeprav osebno imam še vedno raje bencinarje.
Treba si je pod črto potegniti letne stroške vozila brez nabavne cene, razen če avto kupiš na cash, kar je bolj kot ne redkost dandanes.
Tvoj pogled na stroške avtomobila ni čisto pravilen, saj te kot uporabnika/voznika zanimajo vsi stroški, ki jih boš imel v naslednjem obdobju (pa naj bo to leto dni ali pa čas od nakupa do prodaje). Torej moraš upoštevati tudi nabavno ceno vozila, vse stroške za gorivo, gume, registracijo.... Ker primerjaš dva podobno motorizirana avtomobila lahko nekatere stvari zanemariš... Npr registracijo in osnovno zavarovanje. Le ta se plača na podlagi moči motorja in prostornine. Ker govorimo o primerljivih avtomobilih razlike tu ni. Podobno je s servisiranjem. Bencinar je malce cenejši zaradi cenejšega olja, te pa vsakih 50 ali 60.000km čakajo še svečke ki jih dizel nima. Torej se na dolgi rok cene servisov približno izenačijo, zato tudi ta strošek lahko iz enačbe izbrišemo. Tako ti na koncu ostane preposta enačba:
nabavna vrednost dizla + povprečna poraba* cena dizla * X = nabavna vrednost bencinarja + povprečna poraba *cena bencina * X
X predstavlja prevoženo število kilometrov. S tem določiš mejno točko prevoženih kilometrov, kdaj dizel postane cenejši kot bencinar. Pri večini avtomobilov ranga Golf in konkurenca izračun pokaže da je ta številka med 70 in 100.000km. Za povprečnega voznika ki letno naredi med 15 in 20.000km je to doba 5 do 7 let, ali še drugače povedano čas v katerem bo že kupoval nov avtomobil.
Zgodba pri tebi je drugačna, saj letno narediš 35.000km. Kar je toliko kot povprečen voznik v dveh letih. Za take primere pa je več kot jasno, da dizel še nima konkurence. Oz. po tvoje: če mesečno narediš do 1.500km (povprečen voznik ki letno naredi slabih 20.000km) je prihranek pri gorivu manjši od spremembe višine obroka. Ko zadevo pomnožimo še z obroki za 7 let leasinga/kredita (84 obrokov) to ni več majhen denar - še drugače povedano razlika bo predstavljala točno toliko kot je razlika v nabavni vrednosti med obema modeloma in obresti za čas kreditiranja ( v našem primeru dobrega tisočaka in obresti za 7 let). Osebno raje to razliko vsak mesec nakažem na varčevalni račun, pri naslednjem avtomobilu pa bom imel prihranjeno toliko da bom doplačal za rang višji paket opreme ali kak drug sladkorček.
LP Tristan01
Steinkauz je napisal/-a:Vseeno imajo določeni dizli dpf, egr, šobe... Benciar je vseeno bolj preprost in lahko manj stvari spreže.
maniaxxx je napisal/-a:Steinkauz je napisal/-a:Vseeno imajo določeni dizli dpf, egr, šobe... Benciar je vseeno bolj preprost in lahko manj stvari spreže.
Pogovarjamo se o novih avtih, ki imajo garancijo, tako da okvare niso pomembne z vidika stroškov
tristan01 je napisal/-a:maniaxxx je napisal/-a:Steinkauz je napisal/-a:Vseeno imajo določeni dizli dpf, egr, šobe... Benciar je vseeno bolj preprost in lahko manj stvari spreže.
Pogovarjamo se o novih avtih, ki imajo garancijo, tako da okvare niso pomembne z vidika stroškov
S to trditvijo se ne morem strinjat... Redkokdo danes kupuje nov avtomobil in ga proda še pred iztekom garancije. Tako da je za večino kupcev pomembno tudi tveganje ki ga nakup prinaša po izteku garancijskega roka. Pa tudi če garancija krije vse eventuelne okvare do prodaje, si verjetno nihče izmed nas ne želi nakopati na glavo vozila s katerim bo obiskoval servise zaradi okvar...
LP Tristan01
tristan01 je napisal/-a:Redkokdo danes kupuje nov avtomobil in ga proda še pred iztekom garancije.
nebivedu je napisal/-a:~toMmy~ je napisal/-a:Ja je postala kar težka izbira, ker so novi turbo bencinarji po eni strani dosti bolj varčni, po drugi pa imajo več možnosti za okvare, kot atmosferci. Mene k dizlom vlečeta predvsem dve stvari. Raje dam v štartu nekoliko več, pa se potem vozim ceneje, druga stvar je pa manjša razlika v neki minimalni in maksimalni porabi. Če dizla konkretno pritiskam, mi bo poraba od moje "normalne" narasla tam nekje za 1.5l, pa praktično (smiselno) ne moreš bolj pritiskat od tega. Če si daš duška z bencinarjem, se pa pojavljajo vrtinci v rezervoarju!
Vsi avtomobili s turbinami imajo enake probleme. Razlika je pa še vedno v tem, da morajo turbo dizli večje pritiske zdržat, kvaliteta materialov je pa ista, pa turbo dizli imajo mnogo nekih dodatkov zaradi izpustov, ki nanesejo dodatne stroške ko crknejo (ne če bodo, ampak ko bodo - ker vsaka stvar crkne). Torej bo bencin + turbo dlje časa zdržat, kot dizel + turbo.
belkaena je napisal/-a:Stroški okvar naj nebi skrbeli lastnike novih avtomobilov, saj imajo danes vsi vsaj 4 leta garancije.
CupraR je napisal/-a:Samo v praksi si boš težko dal duška z celim tankom. Pusti testiranj,a pa trenutno porabo če 20km nekje tišiš. Ni to isto. Predelava na plin je tudi "poceni" in odlično sodi k turbo bencinarjem.
Glede okvar: dizli imajo v defaultu precej več navora in na koncu okvare na motorju turbo bencinarja nikoli toliko ne nanesejo kot ostali sklopi: manšete, zglobi, sklopka, p. že gume in obrabe zavor (dizl je po večini le težji). Sama turbina je na koncu še najmanjši strošek, pa tut če jeo na 100.000km menjaš.
Po forumu brska: Bing [Bot], Google [Bot] in 50 gostov