Nasveti in triki - kako kupiti dober avto, napišite pohvale in kritike prodajalcev
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a sonic Ne jan 29, 2012 9:54 pm

Vsa ta teoretična modrovanja so sicer zanimiva, a morda je fino tudi malo konkretizirati zadeve.
Torej če se vrnemo na izhodišče, v prvi post te teme: OP išče "nov avtomobil, z novimi motorji kateri imajo nizko kubikažo in kjer naj bi bila moč motorja od 140 do 180 KM... Avtomobil naj bi bil klasa golfa, focusa, astre...."

Torej gremo konkretno gledat npr. nove VW Golfe. To v bistvu pomeni odločanje med 1.4 TSI (160 KM) in 2.0 TDI (140 KM). Razlika v eni (ob sicer enaki opremi) je približno 2100 EUR (kar dosti denarja, BTW). Razlika v porabi pa naj bi bila cca 1,5 lit./100 km.
Če na hitro izračunam in se nisem kaj zmotil, razliko v nabavni ceni pokriješ pri okoli 100.000 prevoženih km.
Se mi zdi kar dosti.
Torej, razen če v vožnji 2.0 TDI ni občutno suverenejši od 160-konjskega TSI (kar pomojem ni - če verjamemo mnenjem na nemških forumih, je v realni vožnji že šibkejši 122-konjski TSI na vsaj podobnem nivoju zmogljivosti kot 2.0 TDI) ali če ne prevoziš vsaj 30.000 km letno, je pomojem v tem primeru boljša izbira bencinar in ne dizel...
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
UDO1
Novinec
 
Prispevkov: 214
Pridružen: Po apr 09, 2007 3:15 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a UDO1 Ne jan 29, 2012 10:41 pm

Pa dejmo primer še za kakšno drugo znamko:
Ford Mondeo:
2.0 tdci 103kw vs 1.6 ecoboost 118kw: razlike je 1500€. Razlika v porabi 1,5 litra glede na spritmonitor, čeprav ko sem jst oba testna vozil, je bila poraba na dizlu 7,1 na bencinarju pa 9,5,...Ampak recimo, da vzamemo 1,5l razlike, kar je 2,1€/100km razlike med dizlom in bencinarjem, Torej 1500€ dobiš not v cca 70k km, s tem da nisem upošteval, da lahko ponavadi dizla za večji denar prodaš in da je dizelsko gorivo še nekje 5% cenejše od bencina. S turbo bencinarji je res šla poraba precej dol, ampak samo če jih relativno nežno voziš. Recimo, če rad voziš dinamično oz. imaš dostikrat obremenjen avto in se rad voziš "malo" hitreje po AC, potem razlika v porabi naraste.
 
Renault_user
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Pe sep 11, 2009 6:29 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Renault_user Po jan 30, 2012 11:25 am

Udo1 clap clap, točno tako!
Tiste pisarije so bile pa samo od tistih, ki gledate samo podatke na internetu, brez da bi v praksi kaj dejansko poskusili.
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a uros_p Po jan 30, 2012 12:03 pm

Pol ste pa pozabli, da gorivo gre karnaprej gor. Tako danes profitiraš 2,1€/100 km, 10. februarja boste profitirali 2,12€/100 km, 23. aprila 2.21€/100km, itd... Jaz pravim, pecikl nabavte pa dva seta rezervnih pedal, set za flikanje, kapo in rokavice, pa bo vsem toplo in ugodno.
Slika
 
Uporabniški avatar
Mivec
Novinec
 
Prispevkov: 147
Pridružen: Sr dec 21, 2011 8:19 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Mivec Po jan 30, 2012 7:47 pm

mv46 je napisal/-a:kaj pa varjanta nakup novega bencinarja recimo passat 1.8tsi pa predelava na plin(1000-1500eur) in potem cena 0,70 za liter plina? vem, da spije potem več ampak vseeno


Ni veliko večja poraba, le 10%+
3% izguba moči motorja
Navor se pa poveča :)

L.p
 
mv46
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 88
Pridružen: Sr jun 09, 2004 8:25 am
Kraj: stajerska

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a mv46 Po jan 30, 2012 8:00 pm

veš slučajno, če ob nakupu novega vozila recimo das npr. g1, plineks(drugih na zalost ne poznam) predelat avto kako je z ohranitvijo tovarniške garancije?
lp
 
Steinkauz
Novinec
 
Prispevkov: 240
Pridružen: To apr 01, 2008 7:36 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Steinkauz Po jan 30, 2012 8:26 pm

Mivec je napisal/-a:
mv46 je napisal/-a:kaj pa varjanta nakup novega bencinarja recimo passat 1.8tsi pa predelava na plin(1000-1500eur) in potem cena 0,70 za liter plina? vem, da spije potem več ampak vseeno


Ni veliko večja poraba, le 10%+
3% izguba moči motorja
Navor se pa poveča :)

L.p


Kako se lahko pomanjša moč pa poveča navor?

Nekako sta povezana. Razen če gre na plinu do manjših obratov...
 
Uporabniški avatar
Mivec
Novinec
 
Prispevkov: 147
Pridružen: Sr dec 21, 2011 8:19 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Mivec Po jan 30, 2012 10:46 pm

Steinkauz je napisal/-a:
Mivec je napisal/-a:
mv46 je napisal/-a:kaj pa varjanta nakup novega bencinarja recimo passat 1.8tsi pa predelava na plin(1000-1500eur) in potem cena 0,70 za liter plina? vem, da spije potem več ampak vseeno


Ni veliko večja poraba, le 10%+
3% izguba moči motorja
Navor se pa poveča :)

L.p


Kako se lahko pomanjša moč pa poveča navor?

Nekako sta povezana. Razen če gre na plinu do manjših obratov...



Lubi jezos...... xD
 
Uporabniški avatar
no-body
Novinec
 
Prispevkov: 248
Pridružen: Sr jan 11, 2012 6:50 am

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a no-body Po jan 30, 2012 10:57 pm

:lol: :lol:
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a abbe Po jan 30, 2012 11:14 pm

navor pa moc nista povezana.
Ni vse res kar napišem
 
Steinkauz
Novinec
 
Prispevkov: 240
Pridružen: To apr 01, 2008 7:36 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Steinkauz To jan 31, 2012 12:00 am

Horsepower = (Torque * RPM)/5252
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a nebivedu To jan 31, 2012 12:11 am

Steinkauz je napisal/-a:Horsepower = (Torque * RPM)/5252


Po tem izračunu naj bi moja nekdanja feroza imela kar 233 konjskih moči na špici obratov.
Motor se je vrtel namreč do 9600 obratov - pred pričami, jih kar nekaj lahko potrdi, da je šla do tja.
A original po papirjih jih ima samo 83, navora pa 128Nm, pa še to z leti umre vsak tretji konjiček.

Tukajle nekaj manjka.

Če malo obrnemo tole tvojo enačbo
Horsepower/Torque = RPM/5252

Torej moj avto je imel 83 konjičkov in 128Nm navora in če to dam v enačbo, dobim 83/128 = X/5252 in od tukaj je X z lahkoto izračunat. Le ta je 3405 - torej pri teh obratih naj bi moj avto imel kaj? Tako moč?, tak navor?, največjo moč?, največji navor?

Če že pišeš enačbe jih še razloži. Meni se res zdi, da v tej enačbi ni vse pravilno, ali pa ta enačba ni to kar ti misliš.

Mogoče je pa za zračunat, kje ima avto največjo moč - pri katerih obratih. Kaj praviš?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Drocky
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2138
Pridružen: So feb 19, 2005 5:49 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Drocky To jan 31, 2012 9:50 am

@ nebivedu: Maksimalni navor tvoje feroze je bil pri 9600 o/min?? mam občutek da si to mal sarkastično napisal :)

Drugače pa ta enačba se računa pri določenih obratih. Na koncu dobiš na grafu navora v odvisnosti od obratovmotorne gredi krivuljo moči v odvisnosti od krivulje navora.

Sicer je pa skor ziher vse to nekje na wikipediji razloženo v podrobnosti...
LP Rok
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a uros11 To jan 31, 2012 11:12 am

nebivedu je napisal/-a:
Steinkauz je napisal/-a:Horsepower = (Torque * RPM)/5252


Po tem izračunu naj bi moja nekdanja feroza imela kar 233 konjskih moči na špici obratov.
Motor se je vrtel namreč do 9600 obratov - pred pričami, jih kar nekaj lahko potrdi, da je šla do tja.
A original po papirjih jih ima samo 83, navora pa 128Nm, pa še to z leti umre vsak tretji konjiček.

Tukajle nekaj manjka.

Če malo obrnemo tole tvojo enačbo
Horsepower/Torque = RPM/5252

Torej moj avto je imel 83 konjičkov in 128Nm navora in če to dam v enačbo, dobim 83/128 = X/5252 in od tukaj je X z lahkoto izračunat. Le ta je 3405 - torej pri teh obratih naj bi moj avto imel kaj? Tako moč?, tak navor?, največjo moč?, največji navor?

Če že pišeš enačbe jih še razloži. Meni se res zdi, da v tej enačbi ni vse pravilno, ali pa ta enačba ni to kar ti misliš.

Mogoče je pa za zračunat, kje ima avto največjo moč - pri katerih obratih. Kaj praviš?



Imam občutek, da prvič slišiš za kriviljo navora in da ima 128 Nm samo na vrhu te krivulje, pri 9000 obratih pa precej manj.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a nebivedu To jan 31, 2012 12:02 pm

Tvoj občutek te vara in to zelo.

Poanta je v tem, da tale formula ni smiselna, če jo samo napišeš. Potrebno jo je razložiti. In v takem smislu sem tudi napisal odgovor. Ker vsak laik, ki bo prebral to formulo, bo notri vrgel podatke in dobil nekaj. Kaj pa je to pa ne bo imel pojma. Navaden laik niti ne razlikuje kaj so kilovati in kaj konjske moči.

Torej notri bo vrgel moč in navor, ven bo dobil pa obrate - ki mu pa ne bodo jasni, saj grejo po njegovem števcu višje. Ali pa obratno, vpisal bo najvišje obrate, ki so še možni in največjo moč, dobil bo pa kaj?

Zato pravim da pri taki formuli je potrebno vsaj malo razlage za kaj in kako se uporablja.



P.S. Avto je pa imel pri 2800 obratih največji navor in največjo moč pri 3400 obratih, če te že zanima.

Pa še ena stvar
T = (HP x 5252 )/N

Pri čemer je
T = Torque (LbFt)HP = Horsepower
N = Speed (rpm)
Old subarus never die, they just get faster!
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a uros11 To jan 31, 2012 12:12 pm

Jaz mislim, da bi vsakdo s srednješolsko kilometrino v matematiki pravilno uporabil enačbo.

Na tvoj način bi morala enačba imeti Pmax in Navormax, da bi jo lahko uporabil tako narobe, kot si ti poskušal prikazati iz razloga, ki ga poznaš samo ti. Jaz vem, da v vseh letih fizike in matematike noben profesor s takega stališča pri učenju (če je to tvoj namen) ni pristopil.

Morda zato, da bi nas uporabnike naučil pravilnega pristopa pri podajanju enačb, kaj pa vem. No ja, morda se vlečeš ven, morda ne, niti ni pomembno. Pravilno bi bilo, da bi prikazal pravilen način obravnave enačbe, ker verjetno marsikomu ni potegnilo, v čem je tvoj način napačen in se tudi marsikomu ne da ukvarjati z iskanjem pravilnega načina.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a nebivedu To jan 31, 2012 12:22 pm

Pravilna uporaba bi bila, da bi pri določenih obratih uporabil formulo in si zračunal pri tvoji moči avtomobila kakšen navor ima.

Torej računaš pri recimo od 3000 obratov naprej po koraku 500 do 5000 obratov in si zračunaš vrednosti, ki jih potem vrišeš v graf in dobiš krivuljo navora.


Rezultat za moj avto bi bil takle za obrate od 2800 do 4500 obratov
Ko dobiš podatke ven, vidiš, da krivulja navora že pada 128(2800) , 112(3500) , 100(4000) , 90(4500)


Bo to v redu?

Ampak če se že podaja formula, se tudi kaj takega napiše zraven, ker drugače je formula brez veze, ker ljudje ne vedo, kaj naj bi tlačili vanjo.


Je pa tukaj ena dobra stran, ki malo več razloži
http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html
Old subarus never die, they just get faster!
 
Nejko
Novinec
 
Prispevkov: 409
Pridružen: So nov 30, 2002 12:30 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a Nejko To jan 31, 2012 12:48 pm

mv46 je napisal/-a:veš slučajno, če ob nakupu novega vozila recimo das npr. g1, plineks(drugih na zalost ne poznam) predelat avto kako je z ohranitvijo tovarniške garancije?


Odvisno od proizvajalca do proizvajalca. Jaz imam v Grand Scenicu 1,4TCe vgrajen LPG sistem og G1, pa so mi (na enem od) Renaultovih servisov naredili celo "štalo" zaradi ene napake, ki jo niso znali odpravit. Drugače pa, ker je ravno debata o razliki med turbo-benz in turbo-dizel... leta 2010 sva bila z ženo na podobni dilemi. Nato pa sta se na podlagi relacij ki jih delava (večinoma mestna vožjja in relacije okoli 10-20km) ter skupaj letni kilometrini dobrih 20.000km, odločila za turbo bencinca + LPG napeljava... In, ni mi žal... in še enrat bi šel v to, pa tudi ekonomika bi to potrdila, namreč izračun je pokazal (kljub zelo uspešni propagandi monterjev LPG o nižji kilometrini), da se vgradnja plina izplača nekako po 40.000 do 50.000 km, ob trenutni razliki pa še nekoliko manj.

lp
J
 
andrejus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 80
Pridružen: Če mar 17, 2011 2:00 pm

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a andrejus Sr feb 01, 2012 5:09 pm

Dizelaš bo vedno (ob enaki moči) trošil manj goriva. Nenazadnje je plinsko olje precej bolj kalorično od bencina.

Drugače pa razlika v porabi med ustrezno primerljivimi turbo-kompresorskimi-multiair bencinci in turbo dizli ni 1,5 litra. To je LOL. Mogoče če voziš kot po jajcih oz po omejitvah. Tistih 160 KM od VW turbo bencina spije 12+ litrov po avtocesti. Medtem ko 140 KM od TDija pa 8,5-9 litrov max. Kalkulacije naredite pri 3 litrih razlike in pri upoštevanju da je ponavadi plinsko olje cenejše.
 
Uporabniški avatar
~toMmy~
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5806
Pridružen: Sr dec 07, 2005 3:19 pm
Kraj: Vinica

Re: Turbo dizel vs turbo bencin

Napisal/-a ~toMmy~ Sr feb 01, 2012 5:50 pm

S tem se strinjam, bolj je motor obremenjen (hitrost, teža, klanec, pospeševanje), večja je razlika v porabi.
Slika
"Deutschen sind vielleicht nicht die Humorvollsten, aber wer will schon ein lustiges Auto?"
Vrni se na Kupovanje avtomobilov

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 41 gostov