hladni* je napisal/-a:Ne bi jaz favoriziral ne enega ne drugega. Sam sem v fazi nakupe rabljene astre h karavan kot drugi avto, vozim pa leona 2008 letnik. Kakor koli, meni gre leon pošteno na živce in vedno bolj mam odpor do njega. Motor je načeloma ok ko je malo km, pol pa začne zafrkavat vse živo. Težko vžiganje ko je topel, vztrajnik, puščanje olje na turbo ceveh, puščanje egr, crkovanje egr, izredno malo prostora na zadnji klopi in neuporaben prtljažnik. Zvočniki hreščijo, trda plastika, cel kup čričkov po celem avto. Vožnja je sicer odlična, volan, menjalnik odličen, tudi kvaliteta izdelave je na nekem nivoju (če zanemarim čričke), sedeži so zelo dobri. Skratka vožnja je užitek in tudi sam 1,9 tdi motor je glede zmogljivosti ok. Glede kvarljivosti pa je ...
Ja vem, zdaj me bodo vagovci napadli, ampak žal neke pametne izbire z motorji tam do prihoda novih cr dizlov pač ni. Upam, da so ti novi cr motorji kaj boljši, čeprav je vsaj zame novi 1.6 cr tdi pač pravi mlinček. Len len in še enkrat len. 2.0 cr tdi leonov pa rabljenih sploh še ni.
Tudi jaz imam Seat Leon 1.9 TDI letnik 2007, prevoženih 130.000 km in ne morem reči, da če bi sedajle kupoval nov avto, da bi še enkrat kupil Leona - verjetno nekaj drugega. Vožnja je res pravi užitek - avto se na pravih gumah drži ceste kot gokard, zadek se da nekaj časa nadzorovat, če ga začne odnašat, informacija na volanu kaj se dogaja z avtom popolna itd itd. Več kot odlične so tudi zavore. Vendar pa se tukaj moja hvala neha - navajam kaj vse je crknalo / bilo menjano:
- zdaj imam ročni pomik stekel, šipe ves čas padajo dol, zadeve nikoli niso uredili v garanciji (dol je pol cm do cm - ravno toliko da je avto poln vlage in da če pozabiš ga lepo zalije v avtopralnici)
- težave z nenehnim odpovedovanjem žarnic, na koncu pri 130 ostal brez komplet luči na AC - odpovedal nek krmilnik za luči (ena diletacija fuknal ven, druga diletacija vžgal nazaj). Celo priznali garancijo, po menjavi je kr naenkrat mir z žarnicami
- ravno pred iztekom garancije (mislim da 60.000 km) začel avto ful kadit - šel EGR ventil - garancije niso priznali...
- zelo težko užiganje ko je motor topel (serijska napaka 1.9 TDIjev, zadevo reši tuner za skoraj dva everska stotaka), v okviru te napake menjan tudi dvomasovni vztrajnik - garancijo priznali
- sedaj ko je avto star 5 let odpada barva na zadnjih lučeh in rjavi, potrebno bo barvanje celotnih vrat
- nabiranje vlage v lučeh - pozimi sta obe prednji luči polni vlage. Napaka od novega avtomobila dalje (kako začuda tega na zraven parkirani 208mici ni...).
Sedaj pa takole: v letih od 2007 do 2010 ko sem naredil prvih 75.000 km, je bil avto 95 % časa vožen na avtocesti - 110 km na uro s tempomatom, sicer sem se držal vseh priporočil o neteranju mrzlega dizla, neugašanju vročega in tako naprej. Ne predstavljam si, da bi moral gornji seznam napak krit sam, saj je cena vseh teh napak od oka nekje 3500 € (na uradnem servisu seveda). Pod moj strošek lahko štejem samo EGR ventil za 100 € (veze, sicer je med 200 in 300€) in kup žarnic ter prihodnje leto me čaka barvanje prtlažnih vrat za 200 €. Ni veliko, a da bo 6 letih odpada barva z avtomobila - spet hvala lepa. Da je bil avto vožen res lepo, povedo naslednji podatki: letne gume sem menjal pri 105.000 prevoženih, zimske pa pri 115.000 prevoženih, zavorne ploščice sem menjal na 105.000, diski so še vedno prvi (130.000) - bo pa verjetno potrebna menjava v bližnji prihodnosti, saj se že čuti rahlo tresenje pri rahle zaviranju. Bencinarja nisem imel priložnost vozit po snegu, za dizla pa ti lahko povem, da avtomobil pozimi radi dobre gume, sicer lega ni to kar pričakuješ (pozna se težak nos) - zna te tudi nesti navada od poleti. Po mokrem nekako gre, po splozki cesti in snegu pa zelo hitro začne bežat zadek, v ostrih ovinkih pa prednji del. Previdno da te ne preseneti - z dobrimi gumami
Mogoče še nekaj dobrodošlih informacij: 1.6 TDI s 105 KM je na voljo v faceliftanem Leonu (prvih nekaj so sicer prodali tudi s 1.9 TDI vendar že s DPF) in ta motor je PORAZEN. Do 2100 rpm ne gre nikamor, nad to številko pa do slabih 3.000 še nekot potegne, potem pa spet megla. Je res precej varčen - v službenih ALTEI XL na relaciji pridem brez težav po 5 litrov in precej tih, vendar to sta tudi edina plusa. Nadaljni minus je DPF - da bom še čakal, kdaj mi bo to odpovedalo - niti pod razno. Na drugi strani imaš 1.9 TDIja s 105 KM, ki tam od 1700 rpm pa vse do 3.000 nekako vleče (sicer ni nek eksploziven motor vendar dosti boljše od 1.6 TDIja), je glasen ko p*****a in tudi bolj požrešen kot 1.6 TDIja. AC s 110 na uro (205/55R16) porabi tam 5.1 litra, mestna vožnja (penzion paket) 6.5 litra, kombinirana varčna vožnja pa od 5.3 do 5.8 litra. Ko začneš malo bolj odločno stopkat po gasu, se poraba takoj dvigne na nekje 6.3 do 6.6 litra. Podobno je tudi s avtocestnimi hitrostmi: pri 130 je poraba okoli 6.3 litra, pri 150 pa nekje 7.3 do 7.6 litra (mislim da sem dva tanka v vseh 130.000 km vozil 130 oz 150) in od takrat poznam ta dva podatka. Gromozanski minus tega motorja je manjko 6 prestave: motor se pri 110 vrti s 2200 rpm, pri 130 s skoraj 2900 rpm, pri 150 pa precej čez 3.000 rpm in temu primerna je tudi glasnost. No ko smo že pri glasnosti: na avtocestah boš mel filing da se pelješ brez strehe, saj poleg tega da se ti dere motor, je glasen še piš vetra - vzrok so luknje za kluke v zadnjih vratih.
Faceliftan model Leona je konkreten napredek v notranjosti avtomobila - vse skupaj zgleda malo bolj moderno, boljši je tudi serijski radio. Na zunaj pa praktično enak (spremenili so le zadnjo šipo, da se sedaj kaj vidi ven pri parkiranju, sicer se mimogrede kam nasloniš). Velik minus pa je prihod 1.6 TDI motorja (vzroki zgoraj) in sprememba vzmetenja. Če kupuješ avtomobil za penzion paket vožnjo oziroma udobje, ti bo sprememba ležala, meni pa je faceliftan model premehak za ta karakter vozila - hočem suvereno lego - avto je izgubil del svojega karakterja. Osebno če bi kupoval Leona, bi šel na testno vožnjo, da vidim kako se pelje faceliftan model, potem pa to primerjal s starim modelom. Če bi se torej odločil, da kupim Leona, bi poiskal stari model s 1.9 TDIjem ali faceliftan model s 1.9 TDIjem ter preveril, ali ima 1.9 TDI DPF filter ali ne - če ga ima, osebno te stvari nebi vzel. S šobami pa kolikor vem ne ta 1.9 TDI ne njegov nasledniki nimata težav.
Pod črto vzeto, so meni vse "drage" napake zrihtali na uradnem servisu (za izredna popravila sem torej dal 300 € v 6 letih in 130.000 kilometrih, a glede na nežnost kako je bil avto vožen....). Če najdeš dobro ohranjen model s preverjeno zgodovino, mislim da je lahko Leon vseeno dober nakup - če bo star nekaj let, so že bile problematične zadeve odpravljene. Vendar glede nato, kaj vse lahko gre pri dizlih narobe (dražje vzdrževanje, dražje kasko zavarovanje, nevarnost pri DPF filtru (menjava krepko čez 1500 € pri Leonu), šobah, dvomasovne vztrajniku (menjava 2.000 € pri Leonu) se je za vprašati ali ima dizel smisel. V letu 2007 sem imel na izbiro 1.9 TDIja s porabo okoli 5.4 litra ali 1.6 bencinarja s porabo 8.5 litra - tukaj je odgovor bil jasen, kaj in kako. Pri drugih modelih, pa je za preveriti ali obstaja spodobno varčen bencinski agregat, kjer je razlika v porabi goriva med dizlom in bencinarjem dosti nižja in premisliti o predelavi na plin. Samo primer od naju z ženo: 208mica 1.4 bencinar spije nekje 6 litrov bencina na 100 km oziroma 4.7 litra dizla na 100km - razlika torej nekje 1.3 do 1.6 litra. Razlika v nabavni ceni vozila 2300 €. Predelava na plin pri najdražjem ponudniku 1870 € (Prins). Če najdeš avto zase s varčnim bencinskim motorjem, je za premisliti, ali ni tudi to premisleka vredna alternativa (pa bencinarja najti ohranjenega s malo prevoženimi kilometri je dosti laže - pri Leonih težje seveda, ker so se večinoma prodajali 1.9 TDIji, pri bencinarjih pa neuporabni 1.6 motorji, kasneje pa 1.2 TSIji, nekaj pa je šlo tudi 1.4 in 1.8 TSI motorjev, a ti so bolj eksotika - predelava TSI motorja pa je eksotika: pri nas ima samo Prins za 2700 €).
@hladni: čričkov sicer nimam, mogoče temu botruje večinoma vožnja po avtocesti, ki je v Sloveniji še podobna tistemu, kar v tujini rečejo asfaltna cesta. Z zvočniki podobno nimam težav, kvalitetna izdelava ajde, ampak natančnost izdelave - da se ti nebo kdo smejal. Po 6-tih letih ne samo da odpada barva z avtomobila, ampak so tudi odbijači povsem druge barve kot karoserija avtomobila, pritrjenih so pa tako šlampasto, da je tako spredaj kot zadaj par mm prostora - in ja sem šel pogledat še kakšnega drugega Leona - isto, tudi pri Cupri R.