Stran 1 od 2
Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Sr apr 03, 2013 8:26 am
Napisal/-a liskas
Zdravo!
Imam Mazdo 6, letnik 2006, s katero delam 25.000 km letno, od tega 10.000 km mestne vožnje in 15.000 km relacij. Ta prva serija "novih" Mazd ima težavo s filtrom prašnih delcev, ki se mi zamaši vsaj 2x na leto, kar se sicer da odpraviti s kompletno menjavo olja in elektronsko regeneracijo, kar pride ene 150€/servis, vendar je serviser rekel, da bo potrebno sčasoma menjati ta DPF filter, kar pa stane vsaj 2000€. Ker je avto vreden 5000€, se mi ne da več vlagat v ta avto, čeprav je super udoben in se krasno vozi.
Iščem rabljeno družinsko vozilo do vrednosti 10.000€ in zasledujem čim nižje stroške porabe in vzdrževanja. Za luksuz nimam več denarja. Letnik 2010 ali mlajši. Mi priporočate, da za ta način uporabe avta (pol mesto, pol relacija, vendar skupaj kar precej km) kupim diesel ali bencin+plin?
Vesel bom vsakršnih konkretnih predlogov (model avta in gorivo).
hvala za pomoč vnaprej,
Igor
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Sr apr 03, 2013 10:09 am
Napisal/-a Cefizelj
Kaj pa če bi dal filter odstranit? Mislim da so odstranitve+čipanje okrog 600€. Če veš da je avto dober in se ti ne splača menjati bi morda razmislil v tej smeri.
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Pe apr 05, 2013 8:22 am
Napisal/-a liskas
Prvič slišim, da bi bilo to mogoče. Glede na to, kako občutljiva je Mazda že na olje (mora biti glih njihovo, so mi rekli različni mehaniki, uradni in neuradni), nisem prepričan, če je to sploh alternativa. Nimam pojma o tehniki, se mi pa zdi, da je filter prašnih delcev tam z nekim namenom, torej da ščiti motor pred poškodbami?
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Pe apr 05, 2013 8:31 am
Napisal/-a R 34 GT-R
liskas je napisal/-a:Prvič slišim, da bi bilo to mogoče. Glede na to, kako občutljiva je Mazda že na olje (mora biti glih njihovo, so mi rekli različni mehaniki, uradni in neuradni), nisem prepričan, če je to sploh alternativa. Nimam pojma o tehniki, se mi pa zdi, da je filter prašnih delcev tam z nekim namenom, torej da ščiti motor
pred poškodbami?
Včasih se ni dobro preveč vesit na tuja mnenja, majstr ta filter imaš v izpuhu....
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Pe apr 05, 2013 10:45 am
Napisal/-a Energetik81
liskas je napisal/-a:Prvič slišim, da bi bilo to mogoče. Glede na to, kako občutljiva je Mazda že na olje (mora biti glih njihovo, so mi rekli različni mehaniki, uradni in neuradni), nisem prepričan, če je to sploh alternativa. Nimam pojma o tehniki, se mi pa zdi, da je filter prašnih delcev tam z nekim namenom, torej da ščiti motor pred poškodbami?
Vzameš katerokoli olje, ki ustreza predpisanemu standardu, torej da je namenjen motorjem z DPF/FAP in je ustrezne gradacija. Poglej v servisno knjižico in ne poslušaj mehanikov.
Ja, filter prašnih delcev je tam z namenom, ampak ne da ščiti motor, ampak pljuča mimoidočih. Zato ga ne odstranjuj.
Sicer pa - glede na to da delaš kar precej km in da imaš zdaj težave z zamašenim DPF (veliko mestne vožnje), bi bil najverjetneje boljša izbira bencinar+plin.
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Pe apr 05, 2013 11:50 am
Napisal/-a Gregor Humar
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Pe apr 05, 2013 1:54 pm
Napisal/-a spektr
Če bi res konstantno imel blokiran DPF potem najbrž to drži. Sicer je pa to bolj strašenje. Jaz imam ravno tako s prvo generacijo šestke prevoženih malo pod 200k km pa stvar špila. Res je sicer, da se ne cijazim preveč po mestu, kar je pač nuja da pridem do službe. SIcer pa, če ti že odleti, se dobi nadomestni za okoli 400-500 evrov. Smo na forumu preverili pri Strajnarju, ki se s tem ukvarja. Za obupat ni, če ti avto sicer dobro služi.
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Pe apr 05, 2013 2:04 pm
Napisal/-a Polo78
Se absolutno strinjam, da je prav, da je DPF tam kjer je, da opravlja svoje delo. Ampak da so uporabniki neke vrste "beta testerji" izdelkov, ki bi morali delovati kot morajo pa temu niti slučajno ni tako, hkrati povzročajo še nenehne stroške, je pa prav tako nesprejemljivo! In prva generacija teh filtrov v Mazdah je točno to, zato si naj grehe uporabnikov, ki so filtre že odstranili, pripiše tovarna.
Sam delam praktično enako km/leto kot avtor teme (res, da je pri meni razmerje relacija/mesto precej bolj v prid relacije oz. AC) in nimam nikakršnih problemov z DPF filtrom, ki pa je v mojem primeru 3. generacije (Mazda 6, l. 2011). Sicer pa ni važna znamka olja ampak točna specifikacija le tega, ki mora biti za Mazde "JASO DL-1" oz. "A5/B5 - C1". Je pa tudi res, ko vidiš da se filter vklopi (to vidiš po trenutni porabi, ki je kake 2-3 nad normalno), ne ugašaj avta ampak vozi nad 2.000 obrati, dokler se ne zaključi regeneracija (kar ponavadi traja kakih 10min oz. 10-15km, odvisno od okoliščin). S pravilnim ravnanjem se lahko izognemo težavam in podaljšamo življensko dobo filtra.

Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: To apr 09, 2013 2:26 pm
Napisal/-a liskas
Hvala vsem za informacije in predloge. Mazda načeloma dobro dela in mi ga je malo škoda dat, samo zaradi tega DPF filtra sem imel že težave pri vračanju iz smučanja v Italiji (drži, da smo se vozili na smučišče in da se motor ni pregrel), vendar se mi je DPF alarm in potem varnostno zmanjšanje moči motorja zgodilo tudi poleti, na AC, pri vračanju iz Zadra, pri tempomatu na 130km/h. Vsakič sem se komaj privlekel domov. Zadnjič mi je lučka začela utripat 10.000km po rednem servisu. In zdaj sem skoz v stresu, kdaj me bo spet zaj...
Če se bom odločil za menjavo, mi dejansko na omenjen način vožnje večina predlaga avto s pogonom na bencin+plin.
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: To apr 09, 2013 3:09 pm
Napisal/-a spektr
K pelkotu jo pelji na en check

Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Sr apr 10, 2013 2:40 pm
Napisal/-a mtl
liskas je napisal/-a:Če se bom odločil za menjavo, mi dejansko na omenjen način vožnje večina predlaga avto s pogonom na bencin+plin.
Jah, preden se odločiš za to, se temeljito pozanimaj. Ni to ravno isto kot sedaj dizel. Pa kolikor vem bi se DPF moral ''sčistit'' ob daljših vožnjah in če jih imaš vsaj čez vikend, po mojem mnenju ne bi smelo prihajat do težav. Za te letnike Mazde 6 so pa žal znani problemi z DPF-jem. In dviganjem olja v motorju.
Še en nasvet, če voziš dizla v nizkih vrljajih in ga ne pritiskaš (to ti sicer ne bo pomagalo pri DPF-ju). Sam sem vedno na pospeševanju od cestninskih postaj (seveda, če je bil avto na delovni temperaturi) zavrtel tretjo do rdečega polja, da je ''zadihal''. Sicer je bila vožnja tam do 2000 vrtljajev na minuto. Pri 270.000 km, ko je šel avto od hiše, na avtu ni bilo nobenega problema z motorjem.
Konkretno primerjavo med dizel in bencin+plin si pa lahko prebereš
tukaj.. Sicer gre za Octavijo, ampak sta pa primerjana avta direktno primerjiva.
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Po apr 22, 2013 2:27 pm
Napisal/-a liskas
Evo, danes se mi je spet prižgal DPF... po 3 mesecih vožnje. Kaj pa če bi res odstranil DPF in preprogramiral računalnik, da ne bi več posvečal pozornosti tej sondi (menda to nekateri znajo narediti). Pozna kdo koga, ki je kaj takega že naredil? So bile kakšne negativne posledice?
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Po apr 22, 2013 3:05 pm
Napisal/-a Energetik81
Se bom kar citiral:
Energetik81 je napisal/-a: filter prašnih delcev je tam z namenom, ampak ne da ščiti motor, ampak pljuča mimoidočih. Zato ga ne odstranjuj.
Če ne moreš vzdrževati dizla s DPF, ga prodaj in nabavi (turbo)bencinarja ali (turbo)plinaša. Ali pa vzami zamašitve DPF v zakup in vzdržuj/menjaj po potrebi.
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Po apr 22, 2013 3:11 pm
Napisal/-a Cefizelj
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Po apr 22, 2013 4:44 pm
Napisal/-a mtl
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Po apr 22, 2013 5:08 pm
Napisal/-a esem
Cefizelj je napisal/-a:Ekološke debate pa pusti za takrat ko bomo mel tovornjake na železnici pa avtobuse s filtri.
Morda nisi na tekočem - ti delci so dokazano rakotvorni, torej to ni eko debata, ampak predvsem zdravstvena. Najbolj pa so občutljivi otroci in starejši
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: Po apr 22, 2013 5:20 pm
Napisal/-a Cefizelj
esem je napisal/-a:Cefizelj je napisal/-a:Ekološke debate pa pusti za takrat ko bomo mel tovornjake na železnici pa avtobuse s filtri.
Morda nisi na tekočem - ti delci so dokazano rakotvorni, torej to ni eko debata, ampak predvsem zdravstvena. Najbolj pa so občutljivi otroci in starejši
Fair enough....in to spremeni bistvo debate kako? Glede na to da delci pm10 in manjši niso samo stvar zdravja ampak tudi ekologije, ker niso samo stvar izpustov dieselskih vozil. Ne mislim se pa tukaj zapenjat zato, ker ena Mazda brez filtra ne bo pobila 2 upokojencev pa 4 otrok. In ja argument - kaj pa če bi vsi tako razmišljali.... ko bo tehnologija DPF delovala tako kot zdej delujejo katalizatorji (zanesljivo in dolgo časa), takrat se bomo pa pogovarjal o smislu odstranjevanja.
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: To apr 23, 2013 7:29 am
Napisal/-a Energetik81
Cefizelj je napisal/-a:Ne mislim se pa tukaj zapenjat zato, ker ena Mazda brez filtra ne bo pobila 2 upokojencev pa 4 otrok. In ja argument - kaj pa če bi vsi tako razmišljali.... ko bo tehnologija DPF delovala tako kot zdej delujejo katalizatorji (zanesljivo in dolgo časa), takrat se bomo pa pogovarjal o smislu odstranjevanja.
Ena Mazda mogoče ne, ampak gre za princip. A če tovornjak zraven izpušča PM10, pol bom pa še jst, a ne. Čeprav pri PM10 in podobnih zadevah (azbest) ni toliko odvisno od koncentracije, kot od verjetnosti. Tako da je lahko tudi samo 1 Mazda dovolj.
DPF čisto v redu deluje v primerih, ko se dizla vozi na njemu primernih relacijah in razdaljah. Problem je, ker se dizle skoraj vsiljuje folku, ki se vozi malo in/ali na kratke razdalje. Ali pa folk nabavi dizla, ker ima na uni glupi nalepki majhne emisije CO2 in potem mislijo, da so "eko".
Potem se pa začnejo problemi z DPF, ki ga pa nočejo vzdrževat/menjat.
Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: To apr 23, 2013 7:43 am
Napisal/-a liskas
Diesel je bil kupljen, ker sem računal porabo in normalno vzdrževanje za skupaj 25.000km/leto, kar bi se mi moralo splačat. Če seveda ta model ne bi imel očitne serijske napake pri DPF (kar so potrdili tudi na uradnem servisu) in ki so jo menda odpravili v naslednjem modelu. Žal to izveš prepozno in na precej drag način.
Glede zdravja in ekologije pa... jaz se vozim v službo z vlakom in imamo le en avto v družini, tako da smo po tem naslovu že zdaj čudni za slovensko povprečje.

Re: Diesel ali bencin+plin do 10.000€?
Objavljeno: To apr 23, 2013 7:47 am
Napisal/-a spektr
Kašna serijska napaka naj bi pa bila? So ti kaj povedali?