Stran 24 od 24

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: Če mar 27, 2014 8:31 am
Napisal/-a J.McLane
~toMmy~ je napisal/-a:Saj sploh ni problem v tem, sam tudi varčujem, ko imam recimo viška časa, ampak določene porabe tukaj mi enostavno ne "klapajo" skupaj s kulturno vožnjo (do ostalih seveda) in bi se prav rad zapeljal za enim od takih in potem nadaljeval to debato...


Enostavno si izbereš tako relacijo kjer so samo naselja in nič semaforjev, npr.Ljubljana-Škofja Loka-Kranj-Domžale-Lj. Na tem krogu brez kakršnega oviranja prometa (itak večino časa omejitev 50 kmh) z lahkoto dosegaš to kar v tej temi nekateri dosegajo, samo pravi avto rabiš. Na tem krogu (ga nisem še peljal :D) bi se jaz z malo truda spustil pod 3 l/100 km.

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: Če mar 27, 2014 5:38 pm
Napisal/-a whitee
Mitsubishi Outlander 2.0 DiD, čipan na približno 180km, relacija Šentjur-Kozje (približno 25 km rahlih vzponov in spustov po ovinkasti cesti).
Poraba po BC: 6,4-6,3
Deklarirana poraba za kombinirano vožnjo: 6,7

Ta trasa ni tista tipična relacija z ravno cesto, ampak so večinoma sami ovinki, veliko je tudi takšnih, ki jih prevoziš z 40km/h. Tempo je bil bolj umirjen.

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: So mar 29, 2014 2:43 am
Napisal/-a ~toMmy~
J.McLane je napisal/-a:
~toMmy~ je napisal/-a:Saj sploh ni problem v tem, sam tudi varčujem, ko imam recimo viška časa, ampak določene porabe tukaj mi enostavno ne "klapajo" skupaj s kulturno vožnjo (do ostalih seveda) in bi se prav rad zapeljal za enim od takih in potem nadaljeval to debato...


Enostavno si izbereš tako relacijo kjer so samo naselja in nič semaforjev, npr.Ljubljana-Škofja Loka-Kranj-Domžale-Lj. Na tem krogu brez kakršnega oviranja prometa (itak večino časa omejitev 50 kmh) z lahkoto dosegaš to kar v tej temi nekateri dosegajo, samo pravi avto rabiš. Na tem krogu (ga nisem še peljal :D) bi se jaz z malo truda spustil pod 3 l/100 km.


Ja, ja, to vem iz prakse, da se da na določenih relacijah imet precej nižjo, ampak govorimo o povprečjih na cel tank...

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: So mar 29, 2014 9:27 pm
Napisal/-a J.McLane
Kaj hočem povedat, morda se nekdo čisto življenjsko vsak dan 60 km vozi po takih cestah v službo in bo imel tudi nizko porabo na cel tank. Bi takega označil kot "drekača" samo zaradi tiste številke, ki jo javi v tej temi?

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: So mar 29, 2014 9:48 pm
Napisal/-a Gosic
Teden nazaj:

4 potniki, poln kuferan, AC LJ-MB, vožnja 110-130km/h, cele Trojane 100km/h na tempomatu, vse ostalo ročno: poraba 4.5l/100km.
Vse kar sem delal: po klancih pospeševal z gravitacijsko silo oz po komponentah dinamično silo, zaviral z motorjem na cestninah, na ravninah le ohranjal hitrost. Gume GoodYear Eagle F1 Asymmetric : spredaj na 2.5 bar, zadaj na 2.4bar.
Koliko vozil sem oviral: ja na Trojanah jih kar dosti 'upošteva' omejitve, kljub dodatnim merilnikom hitrosti ki veselo utripajo. Težko je, res je težko vozit tako kot velevajo pravila :)

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: To apr 15, 2014 12:11 pm
Napisal/-a Energetik81
Od kar imam ODB vmesnik za telefon, je precej enostavno zadeti sweet spot. Lepo gledam tlak (ki je neposredno povezan z navorom) v sesalnem kolektorju in ko je tam nad ~70kPa vem, da sem blizu sweetspota. Sicer se giblje med 25 in 95kPa (N/A bencinar).
Fino je tudi ko vidiš, ali ECU deluje v zaprti zanki (upošteva lambdo) in kdaj gre v odprto zanko (bogata mešanica), če pretiravaš s stopalko za gas.

Presenetljivo pa je, kako malo gasa je pri manjših obratih potrebno, da dosežeš tak tlak. Do zdaj sem precej pretiraval z gasom. Po drugi strani je pri AC hitrostih (~4000rpm) potrebno precej gasa, da se doseže dovolj velik tlak za dobro učinkovitost.

Slika

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: To apr 15, 2014 1:08 pm
Napisal/-a abbe
Energetik81 je napisal/-a:Od kar imam ODB vmesnik za telefon, je precej enostavno zadeti sweet spot. Lepo gledam tlak (ki je neposredno povezan z navorom) v sesalnem kolektorju in ko je tam nad ~70kPa vem, da sem blizu sweetspota. Sicer se giblje med 25 in 95kPa (N/A bencinar).
Fino je tudi ko vidiš, ali ECU deluje v zaprti zanki (upošteva lambdo) in kdaj gre v odprto zanko (bogata mešanica), če pretiravaš s stopalko za gas.

Presenetljivo pa je, kako malo gasa je pri manjših obratih potrebno, da dosežeš tak tlak. Do zdaj sem precej pretiraval z gasom. Po drugi strani je pri AC hitrostih (~4000rpm) potrebno precej gasa, da se doseže dovolj velik tlak za dobro učinkovitost.

Slika


a nisi ti enkrat razlagal kako nevarna je uporaba mobilnega telefona med vožnjo,pa da ti tega ne prakticiraš oz se oglasiš samo ko te svojci kliejo?
ti pa zj z njim clo parametre spremljaš zato da dosegaš nižjo porabo?
al sem jaz kaj falil v celi zgodbi,ker nisem bral vseh strani teme?

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: To apr 15, 2014 1:16 pm
Napisal/-a Jerch_
abbe je napisal/-a:
Energetik81 je napisal/-a:Od kar imam ODB vmesnik za telefon, je precej enostavno zadeti sweet spot. Lepo gledam tlak (ki je neposredno povezan z navorom) v sesalnem kolektorju in ko je tam nad ~70kPa vem, da sem blizu sweetspota. Sicer se giblje med 25 in 95kPa (N/A bencinar).
Fino je tudi ko vidiš, ali ECU deluje v zaprti zanki (upošteva lambdo) in kdaj gre v odprto zanko (bogata mešanica), če pretiravaš s stopalko za gas.

Presenetljivo pa je, kako malo gasa je pri manjših obratih potrebno, da dosežeš tak tlak. Do zdaj sem precej pretiraval z gasom. Po drugi strani je pri AC hitrostih (~4000rpm) potrebno precej gasa, da se doseže dovolj velik tlak za dobro učinkovitost.

Slika


a nisi ti enkrat razlagal kako nevarna je uporaba mobilnega telefona med vožnjo,pa da ti tega ne prakticiraš oz se oglasiš samo ko te svojci kliejo?
ti pa zj z njim clo parametre spremljaš zato da dosegaš nižjo porabo?
al sem jaz kaj falil v celi zgodbi,ker nisem bral vseh strani teme?


:D
zadnje čase prakticiram nove metode hypermilinga- hodim peš okoli kjerkoli se le da.. parkrat sem skočil še na bus, da ne iščem parkinga po centru mesta. sem ugotovil, da tako več prišparam kot bi sicer z bilo kakšno vožnjo

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: To apr 15, 2014 1:23 pm
Napisal/-a Energetik81
abbe je napisal/-a:a nisi ti enkrat razlagal kako nevarna je uporaba mobilnega telefona med vožnjo,pa da ti tega ne prakticiraš oz se oglasiš samo ko te svojci kliejo?
ti pa zj z njim clo parametre spremljaš zato da dosegaš nižjo porabo?
al sem jaz kaj falil v celi zgodbi,ker nisem bral vseh strani teme?
Ne vem, kdaj sem kaj pisal, ampak telefona med vožnjo v nobenem primeru ne uporabljam. Če že, se kje ustavim in telefoniram. Sploh pa, kaj ima to veze mojim postom?

Telefon imam v držalu na armaturki in na ekranu MAP, lambdo, LPK. Tako vsake toliko samo poškilim gor, tako kot na števc za hitrost ali obrate.

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: To apr 15, 2014 7:06 pm
Napisal/-a mtl
A uporabljaš Tourqe? Oz. kateri program?

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: To apr 15, 2014 9:11 pm
Napisal/-a Energetik81
mtl je napisal/-a:A uporabljaš Tourqe? Oz. kateri program?
Ja, Torque Lite.

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: So jan 06, 2024 11:48 am
Napisal/-a lada2103
Pozdravljeni... po dolgem času.
Zanimivo, da je ta tema tako hitro zamrla. Pred slabim desetletjem s očitno še obstajali friki, ki so poskušali s svojim znanjem in spretnostjo zniževati porabo...danes pa smo vsi zeleni in digitalni. Zdaj pa gledam porabo na raznih testih...nič bolje, kvečjemu slabše...samo da bo elektrika...žalost. Avtomobilizem gre v franže.
Nič več DIY nasvetov, vse je tako popolno...očitno.
Očitno je kriv EMŠO :)
Srečno, zadovoljno in varčno vožnjo vam želim.

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: So jan 06, 2024 2:01 pm
Napisal/-a RUNAČ
Odnos ljudi do samega avtomobilizma se je v zadnjih 5, 6 letih spremenil konkretno, da o samih novih avtombilskih modelih, kjer je bistven predvsem čim večji ekran, raje ne govorim. Podobno je tudi z avtomobilskimi forumi, kot tudi ta, pa tudi vsem ostalim - tudi zadevah katere sam omenjaš.

Si pa vse skupaj verjetno zasluži ločeno temo, da nas ne bo admin preganjal zaradi smetenja :D

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: So jan 06, 2024 2:14 pm
Napisal/-a Firediver
Jaz bi izpostavil še to, da tehnologija "sili" voznika v prilagoditev načina vožnje, sicer ga čakajo stroški. No, tudi če voziš vzorno, te čaka okvara.

Vsekakor pa, zaradi vedno večje kompleksnosti motorjev, si vedno manj posameznikov upa šariti po njem. Popolnoma razumljivo.

Z današnjega stališča je bila tehnika pred 20 leti dosti bolj preprostejša in z večjo kapaciteto tuniranja. In temu primerno je forum bil pomemben vir informacij.

Dandanes opažam tudi večjo individualizacijo mehanikov in medsebojna tehnična pomoč je kar izginila. Vsi bi vsako malenkost med seboj zaračunali.

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: So jan 06, 2024 7:35 pm
Napisal/-a RUNAČ
Spomni se samo kako se je 20 let nazaj govorilo, da so avti že prezakomplicirani z vidika elektronike, danes pa se nam zdijo dejansko enostavni napram tem novodobnim.

Kaj konkretno si pa imel v mislih z napisanim v prvem stavku?

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: So jan 06, 2024 11:56 pm
Napisal/-a Firediver
V prvem stavku je mišljeno sledeče: veliko ljudi ima težave, ker z njihovim načinom vožnje (kao varčnim, vožnja pod obrati) zapacajo motor. Že res, da se na tak način zamori vsak motor (vsi so jekleni, noben ni iz putra), ampak pri sodobnem je več škode.
In potem taki ljudje težko razumejo, da je treba za dobro in varčno delovanje motor občasno razgibati. Sploh v primerih, če človek uporablja vozilo samo na kratke razdalje, so 20 let stari avto bolj trpežni kot sodobni.

Se pa sodobni bolj kvarijo tudi ob vzorni vožnji tako, da okvar kljub temu ne moreš preprečiti.

Re: Hypermiling - ultra ekonomična vožnja

Objavljeno: Sr jan 10, 2024 8:30 am
Napisal/-a mtl
Morda je tema zamrla tudi zato, ker se je hypermiling že vključil v vozila kot sama tehnologija.
Recimo start/stop sistemi, samodejni menjalniki čimprej prestavljajo v višjo prestavo, ko spustiš plin odklopijo motor od koles (jadranje), aktivne lopute, ki odpirajo zapirajo dostop zraka do motorja po potrebi, itd.
In dejansko z vozniško aktivnim hypermylingom precej manj pridobiš, kot si v preteklosti, ko te tehnologije ni bilo.