Stran 1 od 7

dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Če jan 30, 2014 11:58 pm
Napisal/-a deutsch
Mene pa zanimajo, neke podrobne informacije glede dizel motorjev, recimo audi, vw letnik okoli 2003.
Kako treba tak avto vozit, če se npr voziš v službo od doma samo 3 km, potem pa ga kdaj pa kdaj uporabljaš tudi za dolge razdalje.
Npr, če avto zjutraj vžgemo ali se mora ogreti do delovne temperature, da ga lahko po treh kilometrih spet ugasnemo na parkirišču ali to ni pomembno, da se do konca ogreje, ampak samo v načinu vožnje da ga ne teramo, ampak počasi oz normalno se pelješ.
in ali sploh lahko še neogretega dizla ugasnemo, ali ga moramo zjutraj res ogreti na delovno temeperaturo, in koliko časa sploh traja, da ga ogrejemo na mestu pa, če ima webasto a je to kaj hitreje.
Pravijo, da se mrzlega dizla ne sme vžgat pa potem po parih kilometrih ugasnit, kako je sedaj s tem vsem.
hvala za te odgovore.
lp

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 2:28 am
Napisal/-a DePalmo
Konkretno za ta avto ti ne morem reči, sem pa imel 206 HDi FAP. Do službe sem imel 9 km in se v tem času avto ni ogrel na delovno temperaturo, sem ga pa vsaj enkrat na teden peljal na AC, počakal da se je ogrel na delovno temperaturo in ga pošteno prepihal. S samim motorjem nisem imel težav, sem pa moral čistiti FAP (DPF pri vag grupi) filter. Motor mi je zdržal 150.000 km na 48.000 km (verjetno prevrtenih nazaj), sedaj pa motor, kolikor jaz vem, laufa v drugem pežoju dalje (mojega sem razbil).

Z mrzlim motorjem pa mi verjetno ni potrebno povdarjat da se pelješ normalno oz. ga ne teraš ;)

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 10:02 am
Napisal/-a Blinder
3 km in potem se vozil po parkirišu, dokler s ene segreje? boš še 10 km po parkirišču prevozil?

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 10:18 am
Napisal/-a belkaena
Upam, da pri seksu tolk ne kompliciraš.

Pač vžgeš ko ga rabiš in ugasneš ko ga ne rabiš več.

Moja mama je 20 let nazaj, ko me je vozila v šolo pozimi (oz. vsako jutro) avto vžgala in takoj naterala obrate do blokade za 30 sekund, da se bo avto kao prej segrel in da otroka ne bo zeblo :D Z avtom vseeno ni bilo nič narobe pa je bil 5 let pri hiši. No ne rabim povdarjat, da sam tega starševskega vzorca nisem prevzel :).

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 11:59 am
Napisal/-a weasel
Se držim modrosti: Bolj kot paziš, slabše je. :)

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 5:09 pm
Napisal/-a hahehihoh
Se usedeš v avto, ga zaženeš, se voziš do željenega cilja, avto ugasneš in greš. Ko ga spet potrebuješ, nalogo ponoviš. Če mraza ne prenašaš (pozimi), avto zaženeš 10 min pred odhodom.

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 5:09 pm
Napisal/-a deutsch
Samo eni pa pravijo, da je dizel samo za dalše proge, saj je to res, ampak ne vem, če to drži 100%, ker, če ga voziš vsak dan zjutraj do službe ene 3 do 4km, da moraš potem, čez čas menjati vžigalne svećke, ipd...
Ne vem no ali se lahko mrzlega dizla ugasne ko prideš do službe, ali ga treba res doma prej ogret do ene delovne temperature, in koliko časa sploh traja ogrevanje, če imaš npr vgrajen še webasto grelec, se mi zdi, vsaj tako se mi zdi, da treba dizla zmerom ogret, ne vem pa ali je to pogoj, da mrzlega ne ugasneš.
lp.

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 5:23 pm
Napisal/-a deutsch
Al pa npr, če greš v trgovino, ga ugasneš, prideš nazaj ga spet vžgeš in greš spet nekam drugam in spet ugasneš in med tem časom npr avto ni še ogret kako pa je s tem, da greš od kraja do kraja avto pa še ni ogret in ga med tem časom večkrat oz vsaj 3x ugasneš in spet, čez 10min vžgeš, kako pa je potem s tem, a se to lahko sploh dela ali se ne sme, ker najbolj me skrbijo take zadeve, če avto ni zadosti ogret kako se dela.
No razen, če ga pustiš prižganga, če nekam greš za 10min ali ene 15min, samo potem moraš imeti rezervni ključ, da ga lahko zakleneš na parkirišču ko bo laufal.
Kako bi vi delali oz delate s dizli letnik 2003 vw ali audi, ali kakšnem drugem avtu.
lp.

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 6:19 pm
Napisal/-a DiF0r
hahehihoh je napisal/-a:Se usedeš v avto, ga zaženeš, se voziš do željenega cilja, avto ugasneš in greš. Ko ga spet potrebuješ, nalogo ponoviš. Če mraza ne prenašaš (pozimi), avto zaženeš 10 min pred odhodom.


Exactly :vrum

Pač ko ga štartaš počakaš tisto minuto, da malo dela in šibaš :)

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 6:29 pm
Napisal/-a hahehihoh
deutsch je napisal/-a:Al pa npr, če greš v trgovino, ga ugasneš, prideš nazaj ga spet vžgeš in greš spet nekam drugam in spet ugasneš in med tem časom npr avto ni še ogret kako pa je s tem, da greš od kraja do kraja avto pa še ni ogret in ga med tem časom večkrat oz vsaj 3x ugasneš in spet, čez 10min vžgeš, kako pa je potem s tem, a se to lahko sploh dela ali se ne sme, ker najbolj me skrbijo take zadeve, če avto ni zadosti ogret kako se dela.
No razen, če ga pustiš prižganga, če nekam greš za 10min ali ene 15min, samo potem moraš imeti rezervni ključ, da ga lahko zakleneš na parkirišču ko bo laufal.
Kako bi vi delali oz delate s dizli letnik 2003 vw ali audi, ali kakšnem drugem avtu.
lp.

Ojej, kakšno znanost nekateri delate s temi dizli... Nič ne bo narobe, je pa res da je za tako vožnjo primernejši bencinar. Ne bo pa z dizlom nič narobe zaradi tega. Lahko bi bilo le, če bi imel DPF/FAP filter, ta letnik ga pa gotovo nima.

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 6:41 pm
Napisal/-a domen90
Zakaj sploh kupuješ dizla, če imaš do službe 3km? A zato, da boš kao prišparal na občasnih daljših relacijah, si boš uničeval avto s kratkimi furami?

Ti jaz povem kaj se zgodi. Dokler olje ni segreto in nima pravih mazalnih sposobnosti in takrat se turbina najbolj obrablja, ker je trenje največje. Posledično to pripelje do zračnosti, ki se najprej pojavi kot žvižganje, kasneje pa odpove. Pri dolgih vožnjah turbine zdržijo veliko, s kratkimi vožnjami, pa hitro odpovejo. S tem da pazi, obrati motorja nimajo veze z obrati turbine. Ti lahko hitro šaltaš in pospešuješ z nizkimi obrati motorja, pa boš vseeno gnal turbino v visoke obrate in povečeval obrabo. Pri kratkih vožnjah se ti v motorju in izpuhu nabira tudi kondenz, če imaš dpf filter se ti bo zaradi slabega izgorevanja zabasal. Pa veselo servisiranje ti želim ;)

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 7:54 pm
Napisal/-a eUros
S tem da pazi, obrati motorja nimajo veze z obrati turbine.


:D

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 9:44 pm
Napisal/-a Beri
hahehihoh je napisal/-a: Lahko bi bilo le, če bi imel DPF/FAP filter, ta letnik ga pa gotovo nima.

S tem filtrom ne razumem, kaj si hotel s tem povedati :)

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 10:05 pm
Napisal/-a no-body
domen90 je napisal/-a:Zakaj sploh kupuješ dizla, če imaš do službe 3km? A zato, da boš kao prišparal na občasnih daljših relacijah, si boš uničeval avto s kratkimi furami?

Ti jaz povem kaj se zgodi. Dokler olje ni segreto in nima pravih mazalnih sposobnosti in takrat se turbina najbolj obrablja, ker je trenje največje. Posledično to pripelje do zračnosti, ki se najprej pojavi kot žvižganje, kasneje pa odpove. Pri dolgih vožnjah turbine zdržijo veliko, s kratkimi vožnjami, pa hitro odpovejo. S tem da pazi, obrati motorja nimajo veze z obrati turbine. Ti lahko hitro šaltaš in pospešuješ z nizkimi obrati motorja, pa boš vseeno gnal turbino v visoke obrate in povečeval obrabo. Pri kratkih vožnjah se ti v motorju in izpuhu nabira tudi kondenz, če imaš dpf filter se ti bo zaradi slabega izgorevanja zabasal. Pa veselo servisiranje ti želim ;)


preberi si kak dela turbina pa ti bo mogoče kaj bolj jasno...Samo tolk da ti povem da turbino ženejo izpušni plini in majo veze kakšni obrati so

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 10:37 pm
Napisal/-a esem
deutsch je napisal/-a:Samo eni pa pravijo..

Čudno, da poznaš toliko "enih, ki pravijo", ne moreš pa malo pregledat foruma, kjer se je o tem že ogromno govorilo. Vse skupaj se zdi skrajno neresno in je blizu zaklepu ter selitvi v Zabavni kotiček.

deutsch je napisal/-a:Al pa npr, če greš v trgovino...

Z dizlom ne smeš v trgovino, razen če ni tipa "drive in". Tudi ogrevana garaža kdaj zadostuje.

deutsch je napisal/-a:No razen, če ga pustiš prižganga, če nekam greš za 10min ali ene 15min, samo potem moraš imeti rezervni ključ, da ga lahko zakleneš na parkirišču ko bo laufal.

Bodi resen - vsako delovanje motorja na mestu več kot minuto ali tri je prekršek - da o hrupu in neznosnem smradu, ki so ga deležni bližnji (in malo manj kasneje (+ + + = ++) vsi ostali) ne govorimo. Potem so tu še "sosedska" razburjanja, kričanja in morda kakšna vzgojna batina. Tudi taka - misliš, da je težko razbit šipo, skočit notri in se odpeljat? Ni treba zgubljat časa z vžiganjem - pa še segret je.

deutsch je napisal/-a:...če ga voziš vsak dan zjutraj do službe ene 3 do 4km, da moraš potem, čez čas menjati vžigalne svećke, ipd...

Najbolje, da iz preventive voziš s sabo 4 rezervne "vžigalne" svečke - kar v škatlici - in jih menjaš vsak dan. Čez noč daš stare pod piramido in bodo zjutraj spet kot nove, verjetno celo boljše. Ne pozabi - pusti jih v škatlici in podstavi "rabljene" pod piramido - vsak dan!

deutsch je napisal/-a:...če imaš npr vgrajen še webasto grelec...

Webasto greje ušesa in noge in ne batov in ojnic!

deutsch je napisal/-a:Ne vem no ali se lahko mrzlega dizla ugasne ko prideš do službe

Ne sme!
Niti toplega - voda v termostatu mora imet od 47 do 51 stopinj!

deutsch je napisal/-a:ali ga treba res doma prej ogret do ene delovne temperature

Ni treba (to delajo samo bedaki, ki ne vejo, da se motor najlepše ogreva med zmerno, neobremenjujočo vožnjo!)!
Itak pa mrzlega sploh ne smeš poskusit vžigat.

deutsch je napisal/-a:in koliko časa sploh traja ogrevanje

Na mestu 20 minut, na vasi pol manj (17 minut).

deutsch je napisal/-a: vsaj tako se mi zdi, da treba dizla zmerom ogret, ne vem pa ali je to pogoj, da mrzlega ne ugasneš.

Prav se ti zdi - dizla je treba vedno ogret - mrzlega sploh ne smeš poskušat vžigat! :roll: . Ni pa nujen pogoj - lahko ugasneš mrzlega, tudi če je ogret - ali če ni.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Si res toliko neveden ali samo zayebavaš vse po vrsti?

Če rezimiram - dizla lahko vžigaš samo ogretega, ugasneš pa ga lahko samo mrzlega! (not - samo zate)

Za piko na i pri dizlih modre lučke v maski ne delajo, pikic zaradi tresenja ne vidiš, pene ne rabiš, dišave pa ne pomagajo!


Daj se prej vsaj malo pozanimaj, taka(e) tema(e) dejansko sodi(jo) samo v Zabavni kotiček.

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 10:41 pm
Napisal/-a INFINITI
no-body je napisal/-a:
domen90 je napisal/-a:Zakaj sploh kupuješ dizla, če imaš do službe 3km? A zato, da boš kao prišparal na občasnih daljših relacijah, si boš uničeval avto s kratkimi furami?

Ti jaz povem kaj se zgodi. Dokler olje ni segreto in nima pravih mazalnih sposobnosti in takrat se turbina najbolj obrablja, ker je trenje največje. Posledično to pripelje do zračnosti, ki se najprej pojavi kot žvižganje, kasneje pa odpove. Pri dolgih vožnjah turbine zdržijo veliko, s kratkimi vožnjami, pa hitro odpovejo. S tem da pazi, obrati motorja nimajo veze z obrati turbine. Ti lahko hitro šaltaš in pospešuješ z nizkimi obrati motorja, pa boš vseeno gnal turbino v visoke obrate in povečeval obrabo. Pri kratkih vožnjah se ti v motorju in izpuhu nabira tudi kondenz, če imaš dpf filter se ti bo zaradi slabega izgorevanja zabasal. Pa veselo servisiranje ti želim ;)


preberi si kak dela turbina pa ti bo mogoče kaj bolj jasno...Samo tolk da ti povem da turbino ženejo izpušni plini in majo veze kakšni obrati so


Pomoje je on mislil na to da avto tiščiš v nižjih vrtljajih, ko recimo turbina že dobi polni pospešek oz fila na polno. So pa tudi vozni obrati, ko se turbina praktično nič ne vrti ampak ponavadi so neuporabni za normalno vožnjo

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 11:13 pm
Napisal/-a deutsch
Se pravi kolko se vato sploh ogreje npr po treh kilometrih do ene 60 stopinj celzija se mi zdi, samo to pomeni za dizla še mrzel avto.
Najprej pa da se mrzlega ne sme ugašat, potem pa da se lahko si napisal, da se tudi lahko, kaj je zdej prav...
no, če pa traja samo 20min, da se dizel ogreje doma na mestu, potem pa to ni tak problem a kako.

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 11:31 pm
Napisal/-a deutsch
no če pa ogrevanje traja samo 20min potem pa lahko avto ogreješ že doma, ane.
ja dizla se ne sme vžgat mrzlega, to je mišljeno, da treba ogret najprej vžigalne svečke s kontaktom a kako.
pa tale voda v termostatu ko si reku, da mora bit 47 do 50 stopinj celzija, a to se vidi na tistem števcu temperature motorja a kako, ker sedaj imam bencinarja in kaže temperatura tudi, če se ne peljem dosti daleč kaže tam ene 60 stopinj celzija al tudi 50 ne ve točno a je potem to to, za dizla primerno, ali mora biti v vseh primerih delovna temperatura, mislim, da do delovne temperature pride tam po eni uri ali še dalj časa ko se voziš.
Sprašujem pa čisto resno, pač zelo malo vem kako se dela z dizli, no nekaj očisto že vem, ampak premalo.

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: Pe jan 31, 2014 11:31 pm
Napisal/-a WMB
Ne glejte cager za vodo na armaturi...nekateri avti imajo tudi že cager za temperaturo olja...ali pa na displayu med števci.
<pri vožnji pozimi, ko je motor enkrat na 90 stopinjah.....olje še dolgo ni segreto....vsaj 1 x toliko časa rabi olje da pride na dovno temperaturo.
Olje maže turbino....!!! Uporabljajte dobra olja pravih specifikacij in bo mazanje zagotovljeno tudi ko bo mrzel avto, s tem, da servis na 15 tisoč ali 1 leto, kar je prej...pustimo LL servise po 30kkm ali celo težek bluz na 50KKm...
Dizla vozit dokler je mrzel od 1500 do 2200 obratov in z minimalnim gasom, pa ne bo težav s turbino itd....se pa potem pojavi problem z DPF filtri itd...regeneracije se ne izvajjo kot bi se mogle...zopet pride do stroškov itd...

Za par km na furo definitivno predlagam bencinarja...še bolje hibrida...

Re: dizel motorji - obnašanje

Objavljeno: So feb 01, 2014 1:10 am
Napisal/-a deutsch
se pravi, je bolje vzeti bencinarja, in potem vgraditi še plin ali se to splača, proti dizlu ali ne.
Ker bencinar pa poraba pa skoz se dvigujejo stroški bencina to je tko tko, ne vem
Če npr vsak dan se voziš na šiht 3 do 4m, in da se vmes voziš tudi še kam dalj včasih ne zmerom, kaj se potem priporoča plin ali dizel, gotovo boste sedaj rekli plin, samo tudi dizel sedaj ni slab, no če tko gledamo, je potem na istem plin ali dizel eno in isto oba sta za dolge proge, vzdrževanje pa je tko isto pri plinu kot pri dizlu.

Kaj pa je sedaj sploh točno tisti števec ki je zraven števca količine goriva, to je temperatura motorja oz olja a kako ane, ta števec hitro pride tam do ene 50 60 stopinj celzija, ali je to za dizel že dovolj, da se lahko ugasne, ali mora biti res tistih 90 stopinj celzija. da je normalno.