Stran 1 od 2
Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: So jul 05, 2014 11:24 am
Napisal/-a Kavs
Pozdravljeni,
pred časom sem od ekipe Avtomobilizem.com prejel na test 4 pnevmatike Michelin Pilot Super Sport v dimenziji 205/45 R17 za vozilo MINI Cooper S.
Moja naloga je, da gume dodobra stestiram po domače povedano.
Gre za športno gumo, ki je namenjena športnejši vožnji in uporabo na t.i. track dayjih. Nameščena bo na vozilo MINI Cooper S letnik 2002 z 280 konjskimi močmi. V primeru testiranja na dirkališču, bo premeščena na drugega MINI ja, ki ima tudi do 350 konjskih moči in visokih 450 Nm navora (odvisno od nastavitev za posamezni dan in stezo).
Gume sem za začetek napumpal na 2.6 bar spredaj (mrzle za cestno uporabo) in 2.3 bar zadaj.
Z športnimi gumami imam veliko izkušenj, saj sem preizkusil večinoma že vse znane (in neznane) proizvajalce, ki imajo to ali podobno dimenzijo v programu. Tako da v suhem vremenu posebnosti nisem pričakoval.
Ker pa se guma resnično pokaže v mokrem, je moj prvi vtis tam več kot samo pozitiven.
Guma je v mokrem odlična. Tako me je že v kratkem obdobju uporabe (500km) prepričala, da če bo za trackday napovedn dež - gre ta set gum zagotovo z menoj.
Več pa sledi v nadaljevanju testiranja. Za vsa vprašanja sem na voljo.
Še slika avta (več detajlov avta za cestno uporabo - modrega - boste imeli v članku, ki bo objavljen). Slika je sicer za namene marketinga bila posneta na dirkališču Grobnik že v letu 2010.

Še slika dirkalnega: Gume na slikah so simbolične! Namreč z aktualnimi žal še nimam nobene slike.

LP
Kavs
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: So jul 05, 2014 12:42 pm
Napisal/-a bucko_99
Pa prav michelin je bil sponzor lemansa 24h, kjer so se tudi zelo dobro izkazali, kakšno naključje

Vprašal bi zakaj si sprednje gume več napumpal kot zadnje? mogoče, ker imajo sprednje manj col? Jaz pri svojem vedno zadnje dam za desetinko ali dve več. hvala.
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: So jul 05, 2014 2:25 pm
Napisal/-a sašo5
Kavs je napisal/-a:Gume sem za začetek napumpal na 2.6 bar spredaj (mrzle za cestno uporabo) in 2.3 bar zadaj.
malo "mimo" ampak dobro:(mislim, da vem zakaj razlika)) - si pumpal z zrakom

Osebno zraka ne uporabljam že več kot desetletje... Zanima me še, če maš namen "rotirat"

Prav Michelin ne bom rekel zahteva, ampak proporoča, menjavo "spredaj/zadaj" na vsakih 7000-10.000 km Potemtakem je bolje, da so vse štiri enako pumpane. Siicer na žalost ne poznam Minija in njegovih "zahtev" glede gum, samo kot rečem verjetno, samo težišče zadnjega konca sili, da zadaj pumpaš manj....
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: So jul 05, 2014 2:49 pm
Napisal/-a Daedalus
Načeloma se pri prednjem pogonu spredaj bolj napumpa zaradi tega, ker je pogon spredaj...kaj zmanjša podkrmarjenje. Torej je razlog za to početje pri športnem Mini-ju jasno. Če pa imaš npr. BMW-ja, pumpaš zadaj malo bolj, ker ima pogon zadaj, torej hočeš povečati podkrmarjenje.
Tudi višja teža na aksi vpliva...npr. če avto naložiš na polno, je dobro zadnje gume izenačiti s prednjimi.
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: So jul 05, 2014 4:59 pm
Napisal/-a Kavs
Gume pumpam glede na težo. Niti na Lotusu, ki ima sredinski motor nimam enako napumpanih.

Uporabljam zrak. Ne vidim in opazim težav pri temu. Tudi na dirkališču, vedno zrak. Par krogov, nastavit tlak - po nekaj krogih še enkrat preveriš in to je to.
Zadaj je MINI precej lažji kot spredaj, sploh tukaj ko je še olajšan, zato je takšna razlika. Tlak je seveda odvisen od veliko dejavnokov. Geometrija pri tem igra veliko vloge. Pri športni vožnji je potrebno vedeti, da se išče optimalen grip in NE optimalno obrabo. Pri večjih naklonih (Camber) koles, prevelik tlak povzroči, da si brez roba gume. Če temu dodaš še nastavitev za fun toy se to zgodi še toliko prej. Najverejtneje bom zadaj tlak še nižal. Je camber tudi za cestno vožnjo blizu 2.0°. Spredaj pa bom verejtno moral camber povečati za nižji tlak, če bom hotel obdržati "žive" robove gum.
Gume vedno rotiram. Pri 10.000 pa ne bo kaj rotirati več, ker kot sem vpisal v prvo temo - gre za športno pnevmatiko, katero ima smisel tako tudi uporabljati. Tako da rotacije, glede sicer na lokacije in stil voženj se bodo izvajale. Predvidoma in po izkušnjah pa bo to med 1000 in 2000 km.
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Ne jul 06, 2014 1:12 am
Napisal/-a ~toMmy~
Pri vsakem avtu z motorjem/pogonom/težiščem spredaj, je logično, da je zadaj tlak nižji, tako ponavadi piše tudi v navodilih. To seveda velja, če se najpogosteje vozita največ dva v avtu, vsak dodatni potnik ali pa prtljaga pomenijo potrebo po nekoliko višjem tlaku spredaj in zadaj, s tem da naj bi ob polni obremenitvi bil zadaj bistveno višji.
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Ne jul 06, 2014 1:50 pm
Napisal/-a Daedalus
~toMmy~ je napisal/-a:Pri vsakem avtu z motorjem/pogonom/težiščem spredaj, je logično, da je zadaj tlak nižji, tako ponavadi piše tudi v navodilih. To seveda velja, če se najpogosteje vozita največ dva v avtu, vsak dodatni potnik ali pa prtljaga pomenijo potrebo po nekoliko višjem tlaku spredaj in zadaj, s tem da naj bi ob polni obremenitvi bil zadaj bistveno višji.
Bistveno višji napram prvotnemu, ne pa napram tlaku spredaj, da ne bo dilem.

Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Ne jul 06, 2014 9:38 pm
Napisal/-a ~toMmy~
Tudi napram tistemu spredaj, ker recimo en primer je prazen spredaj 2.1, zadaj 1.9, poln spredaj 2.3, zadaj 2.9, drugače so pa podobna razmerja spredaj/zadaj, zadaj je načeloma pri polni obremenitvi precej višji kot spredaj.
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Ne jul 06, 2014 10:56 pm
Napisal/-a scmoky
@sašo5 Razlog zakaj ne uporabljaš zraka? Oz. boš reko da uporabljaš plin, saj zrak je pa mešanica plinov?
@kavs a za trackdaya boš pumpal manj oz. podobno kot slick gume al normalno 2.6?
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Po jul 07, 2014 4:22 pm
Napisal/-a Daedalus
scmoky je napisal/-a:@sašo5 Razlog zakaj ne uporabljaš zraka? Oz. boš reko da uporabljaš plin, saj zrak je pa mešanica plinov?
@kavs a za trackdaya boš pumpal manj oz. podobno kot slick gume al normalno 2.6?
Plin (ponavadi dušik) se precej manj razteza/krči s temperaturo. Torej je precej manj razlike v tlaku zjutraj/popoldne oz. nenazadnje popoldne na AC pri 130 km/h, ko se guma še dodatno segreje.
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Če sep 25, 2014 11:20 pm
Napisal/-a Kavs
Pozdravljeni,
na stezi vedno preverjam tople gume, saj se tak celo med levo in desno stranjo precej razlikuje od steze do steze, če ga preverjaš pri mrzlih gumah.
Kot sem že rekel, zame je dovolj dober zrak, tako da bom le tega še naprej uporabljal. Verjamem pa, da je nekdo tako dober, da mu zrak lahko dela težave.
Z MINI jem sem se preko poletja vozil bolj malo, saj sem naredil le slabih 1000 km. Sem pa takoj v začetku julija zadel žebljiček, ki mi je predrl praktično novo gumo. To smo sanirali in
gume so se preko deževnega poletja izkazale za zelo prepričljive v dežju. Tlak še vedno vozim enak, kot na začetku.
Glede razlike v tlakov spredaj zadaj pa tako zelo zavisi od vozila do vozila, da je to temo bolje preskočiti.

Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Pe sep 26, 2014 8:57 am
Napisal/-a pskoda
Osebno se tudi počasi odločam za to gumo ker do zdaj sem bil vedno oz že dolgo časa na B RE050A in S0001 ki sta obe zelo dobre mogoče za otenek boljša RE050A zato me malo firbec matra kakšna je Pilot Super Sport.
Osebno gume vedno pumpam enako če pa je mašina sredinsko nameščena ali je teža 50:50 nimaš pa kaj razmišljat
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Če okt 02, 2014 8:19 pm
Napisal/-a Kavs
pskoda je napisal/-a:Osebno se tudi počasi odločam za to gumo ker do zdaj sem bil vedno oz že dolgo časa na B RE050A in S0001 ki sta obe zelo dobre mogoče za otenek boljša RE050A zato me malo firbec matra kakšna je Pilot Super Sport.
Osebno gume vedno pumpam enako če pa je mašina sredinsko nameščena ali je teža 50:50 nimaš pa kaj razmišljat
Za kakšen avto imaš to?
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Če okt 02, 2014 8:33 pm
Napisal/-a Kavs
Par dni nazaj sem se malo igral s tlakom na cesti.
Zadaj sem "mrzle" napumpal na 1.9 spredaj pa na 2.05.
Po 100 km dinamične vožnje so spredaj imele 2.3 zadaj pa je ostalo na 1.9 ( da takšna razlika). Temp zunanjega zraka 23 stopinj, asfalta nisem meril ker je preveč nihal, sence, mokre nianse itd.....
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Če okt 09, 2014 4:49 pm
Napisal/-a Kavs
Pozdravljeni,
ker je modri avto precej malo v uporabi, sem gume premestil na nadomestnega MINI ja. Gre za JCW 2004 letnik v originalu z 200 HP vendar je seveda pojačan.
Avto si lahko v Nedeljo 9.11.2014 ogledate na dirkališču Grobnik, kjer bo na voljo tudi za vožnjo za morebitne interesente.
Danes sem se z njim peljal po znameniti zali (Idrija - Godovič) in tako prvič te gume na tem najdomačnejšem terenu preizkusil. Izkazala se je za več kot odlično, saj so se pojavljale mokre lise, katere pa oprijema niso pretirano motile.

Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Ne jan 04, 2015 11:17 am
Napisal/-a X-Hair
Končno pravi test. Bravo! Tukaj pa ne bodo prišli teoretiki do izraza.

Lepo napisano.

Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Pe jan 23, 2015 11:23 pm
Napisal/-a Kavs
Pozdravljeni,
preko zime imam na tem belem MINI ju kar te letne Michelin Pilot Super Sport gume. Snega pri nam navadno ni, razen par dni v letu, tako da ne kompliciram.
Moram pa iskreno napisat, da mi v suhih in mokrih (teh je kar precej) dneh služi bolje kot vsaka guma doslej. Pravzaprav ljudje, ki niso navajeni avta in teh gum, so na določenih točkah kar malo prestrašeni (pa ne zaradi divjanja). Guma preprosto drži in ti na grip ni potrebno kaj veliko mislit, če je zunaj 0°C ali pa 30°C.
Pod 0°so pa druge težave, kjer je dobro mal s pametjo vozit ne glede na gume katere imamo.
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Če jun 11, 2015 10:01 pm
Napisal/-a Kavs
Pozdravljeni,
z gumami je sedaj prevoženih cca. 3000 km.
Redno jih rotiram naprej nazaj in sem poleg oprijema zelo zadovljen tudi z obrabo, ki je manjša od pričakovane. Guma navkljub DOT 4112 v mokrem drži še vedno nadpovprečno.
V nedeljo 14.6.2015 bomo Michelinove pnevmatike uprabljali tudi na Grobniku, kjer bo mogoče z MINI jem narediti nekaj krogov ali se preprosto peljati na sovoznikovem sedežu za tiste, ki jih vse skupaj malce bolj zanima.
Več informacij pa po nedelji.

Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Ne avg 09, 2015 1:35 pm
Napisal/-a Kavs
Pozdravljeni,
žal zamujam z odgovorom zaradi pomanjkanje časa.
Kot sem rekel dne 14.6.2015 smo na dirkališču Grobnik vozili MINI ja z gumami Michelin. Glede na situacijo žal nismo testirali omenjene Pilot super sport gume z Michelinovega programa, saj smo imeli še kar nekaj navadnih Pilot sport gum za "pokurit".
Glede na to, da gre za sorodni program gume istega proizvajalca pa lahko povem, da guma ni imela težav z 30°C zunaj in pregrevanjem. Presenečen sem bil tudi nad "NEobrabo" gume, saj so zdržale v primerjavi s konkurenčnimi gumami precej več. V natančnih % je težko govoriti, saj je obraba odvisna tudi od načina vožnje.
Vsekakor gumo priporočam vsakemu športnemu navdušencu še posebej, če gre z avtom in istimi gumami na trackday in nato s trackdaya domov. Dežja letos poleti ni veliko, vsekakor sem pa vsakič, ko je naliv zadovoljen, da imam avto opremljen z Michelin Pilot Super Sport pnevmatikami.
Namreč vmes sem na vozilu imel semislick gume drugega proizvajalca, ki so sicer v suhem za odtenek boljše, so pa zato v mokrem 10 odtenkov slabše. Ko pri Michelin Pilot Super Sport gumi ne veš da dežuje, sem pri gumah drugega proizvajalca imel težave voziti po omejitvah, ko je deževalo.
Re: Michelin Pilot Super Sport - TEST
Objavljeno: Ne avg 09, 2015 9:53 pm
Napisal/-a a_sist
Nevem kakšna je politika, da nimajo gume v 16 ali 15''. še za 17 imajo samo eno dimenzijo. imajo pa za 22 in 23''

Škoda.