Stran 1 od 1
Diferencial vprašanje
Objavljeno: Če feb 05, 2004 1:46 pm
Napisal/-a salesky
Živjo!
Mene pa zanima če mi lahko kdo razloži pojem DIFERENCJAL (nevem če sm prow napisu).
Zanima me kako deluje, za kaj se rabi,kako zgleda in kakšne vrste diferencjalov obstajajo.
Ne se smejat ampak tega nism nikoli vedu za kaj se gre.
Hvala in LP
salesky
Objavljeno: Če feb 05, 2004 2:12 pm
Napisal/-a Mate
Mislm da se napise diferencial. Pr avtomobilih je to en tak sklop treh zobnikov v enem vecjem, k omogoca da sta gnani obe kolesi (levo in desno) neodvisno od hitrosti enega od njiju. Mal poglej, zlo nazorno je to pr Lego technic narjeno. Zarad diferenciala se ti lahko eno kolo vrti v prazno, drugo pa je pri miru. Ce bi se obe kolesi vrteli, bi se peljal s polovicno hitrostjo tistega, ki se vrti ce eno stoji... upam da ni prevec zakomplicirano

Uporablja se ga pa zato, da se lepo ovinke vozi, ker nimata obe kolesi enake hitrosti. Ce je 4wd avto majo velikrat tri difernciale: spredaj, zadaj in med sprednjo in zadnjo osjo.
Objavljeno: Če feb 05, 2004 2:20 pm
Napisal/-a TITan
Maš pa še torzične diferenciale, ki razporejajo moč tistim kolesom, ki jo bolj potrebujejo (imajo več oprijema). Pol so še limited slip diferenciali (LSD) ki omogočajo samo določeno razliko (ponavad 5-10%) med vrtenjem na eni in drugi strani. Deloma še visko. sklopke spadajo pod diferenciale (syncro). Te pa dajo pogon na eno stran, takrat ko se za določen odstotek ena stran vrti od druge.
Pri modelarstvu so še kroglični diferenciali (nekakšen LSD) in diferenciali z enosmernimi ležaji (se lahko spredna kolesa hitreje vrtijo, ampak ne počasneje od zadnih).
Objavljeno: Če feb 05, 2004 2:36 pm
Napisal/-a nebivedu
Če zapelješ z eno gumo na led, bi se ti ta guma pri navadnem avtu začela vrteti v prazno, druga bi pa bila ustavljena in avto bi stal - to dela diferencial - bolj poganja neobremenjeno kolo, zelo obremenjeno pa spusti, ravno tako je v ovinkih. Zunenje kolo v ovinku dela daljšo pot kot notranje, zato je tukaj diferencial, da se guma na notranjem delu ovinka vrti počasneje.
Zapora diferenciala je pa to, da ti zablokira diferencial, da ti tudi drugo kolo, ki se v primeru na ledu ne vrti začne obračat in se ti lepo voziš čez zaledenele luže.
Blokado diferenciala imajo ponavadi terenci, sedaj pa to vgrajujejo že v osebne avtomobile, ampak samo delne blokade.
LP
Nebivedu
Objavljeno: Če feb 05, 2004 4:22 pm
Napisal/-a .::GTR::.
Objavljeno: Če feb 05, 2004 4:40 pm
Napisal/-a salesky
Hvala vsem za odgovore. ob priliki

Objavljeno: Če feb 05, 2004 4:46 pm
Napisal/-a salesky
Kako pa deluje reduktor? A to je u bistvu ko zapreš diferencial?

ops:
Objavljeno: Če feb 05, 2004 4:51 pm
Napisal/-a Mate
Reduktor ni zapora diferenciala. Reduktor se uporablja v bolj terenskih vozilih, traktorjih in podobnem. Kokr jest vem, ti, ce mas vklopljenga, vsa prestavna razmerja deli z dva. Tko da mas se eno "mocnejso" prestavo za v ornk klanc.
Objavljeno: Če feb 05, 2004 4:52 pm
Napisal/-a salesky
Jaja to že, samo kako deluje?

Objavljeno: Če feb 05, 2004 5:07 pm
Napisal/-a Mate
tko k en predmenjalnik. ce dobi notr 1000 obratov jih da ven samo 500 al pa ksno drugo podobno razmerje. Deluje na principu razlicno velikih zobnikov pa kombinacij med njimi.
Ubistvo sta dost dva, prvi mejhn, pa drug velik na razlicnih gredeh.
Objavljeno: Če feb 05, 2004 6:49 pm
Napisal/-a RedBaron
Mate je napisal/-a:Reduktor ni zapora diferenciala. Reduktor se uporablja v bolj terenskih vozilih, traktorjih in podobnem. Kokr jest vem, ti, ce mas vklopljenga, vsa prestavna razmerja deli z dva. Tko da mas se eno "mocnejso" prestavo za v ornk klanc.
Reduktor ti prepolovi prestvna razmerja v menjalnku (v bistvu je to menjalnik z dvema prestavama).
No, to da prepolovi ni čisto res, je odvisno od avta do avta.
Recimo pri traktorjih je tako, da je najhitrejša prestava z reduktorjem počasnejša od prve brez reduktorja.
Pri terencih pa ni tako, ampak so ponavadi z reduktorjem presave nekje vmes.