Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
zoranv12
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Pe feb 17, 2012 3:14 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a zoranv12 Če okt 09, 2014 2:17 pm

simply je napisal/-a:Čisto pravilna razlaga.

Ne razumem pa tega, kako lahko zakonodajalec v Sloveniji sploh predvidi, da se udeleženec prometa ( voznik avtomobila ) sploh giblje ( vozi ) 160km/h in več, čeravno je to zakonsko prepovedano?

Zakaj bi torej moral slovenski voznik nalepiti nalepko v notranjosti vozila z omejitvijo 160km/h ( pri zimskem kompletu pnevmatik ) ko pa vsak cestnoprometni zakon to prepoveduje vožnjo pri tej hitrosti?

...skrbi jih, da se ne spozabimo, ko potujemo v Nemčijo...Hvala zakonodajalci;
PS: lahko bi upoštevali, da ima 90% zadnjih 10 let narejenih avtomobilov limiter, ki te opozarja na "winter tyres" določeno hitrost, ki zatuli in pomežikne, ko prekoračiš nastavljeno določeno svetlobno hitrost...Ampak...to je neizvedljivo, ker potem bi morali izšolati tudi policaje. In policajke, ki šele nimajo pojma o vozilih. Policajka na meji me je opozorila, da imam na službeni škodi prižgane meglenke in da to ni dovoljeno. Po 10 minutah prepričevanja mi še kar ni verjela, da so to dnevne luči in da jih imajo tudi sami na svoji škodi. Kaj pa to vrstno izobraževanje ali razgledanost prometnega policaja?
 
dms
Novinec
 
Prispevkov: 433
Pridružen: So apr 21, 2007 6:59 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a dms Pe okt 10, 2014 7:56 pm

Pozdravljeni,
imam vprašanje o pnevmatikah in mislim, da bo ta tema prava za to.
Imam kombinirano vozilo Iveco Daily s predpisanimi pnevmatikami 195-75 r16 nosilni razred 110, hitrostni index R. V tej dimenziji obstaja le ena pnevmatika, ki ustreza vsem danim zahtevam... Mechelin agilis. V dimenziji 205 so skoraj vse pnevmatike z nosilnostjo 110. No in zdaj problem... Ker se mi res nedaja 1000€ za Michelin, bi vzel v dimenziji 205. Potem pa računam na nosilnost 110, kar znese 1060kg na pnevmatiko. Če bi bile le 4, bi to zneslo maksimalno nosilnost 4240kg, dovoljena obremenitev kombiniranega vozila pa je 3500... Malo pretiravnja s strani proizvajalca? Torej, tako na hitro bi nosilni index pnevmatike 107 zadoščal. 975kgx4=4000kg. Ker zelo nerad menjavam pnevmatike in mi je" gumi-defekt" res vsakič odveč bi rad nosilnost v 110. Torej, da preidem že enkrat vprašanju. Kombinirano vozilo ima dvojne zadnje pnevmatike, torej skupno 6. 3500/6= cca 600kg. Ali prav računam, ali sem kaj pozabil? Katere pnevmatike dandanes so "best buy" glede na price/performance?
Hvala za odgovore.
P.S.: "Pametnjakoviči", ki se na vse najbolje spoznate, se PROSIM vzdržite komentarja. Vam nebom zameril, če nenapišete NIČ. Tudi vam se zahvaljujem vnaprej.
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 11:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k Po okt 13, 2014 7:45 am

RedBaron je napisal/-a:Pomoje je meja zdrsa bila višja pri "sodobnih" pnevmatikah, ampak ko je avto enkrat zdrsnil, je bilo lažje obvladati avto z ESP in starim modelom gum... ker konec koncev, premium contact je (bila takrat) ena izmed boljših gum, in verjetno je še danes boljša od večine poceni gum...


Kljub temu, da so bile pnevmatike Continental ContiPremiumContact v tistem času med najboljše ocenjenimi v razredu, je bil v zadnjih letih narejen velik korak naprej v razvoju vozil in s tem posledično tudi njihovih karakteristik, kar je od proizvajalcev pnevmatik zahtevalo, da sledijo temu razvoju.

Torej, testiranje je pokazalo, da pri vožnji skozi zavoje na mokri podlagi lahko le-te prevozimo z višjo hitrostjo z vozilom BMW Compact 316i letnik 2000, opremljenim z varnostnimi sistemi, kot so bili takrat na razpolago (ABS) in najnovejšimi pnevmatikami Continental Conti Premium Contact 5. Iz testiranja izhaja, da na vozila ni priporočljivo vgrajevati pnevmatik dvomljive kvalitete, še posebej ko gre za zmogljivejša vozila, saj v kolikor imamo oprijem z voziščem slab, nam tudi moderni varnostni sistemi pri vožnji ne bodo v pomoč, kot bi nam lahko bili sicer.

Lep pozdrav,

Tihomir
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 11:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k Po okt 13, 2014 7:49 am

xxl je napisal/-a:Mene zanima zakaj so mi gume Pirelli P7 po menjavi naprej-nazaj in potem naslednjo sezono spet nazaj-naprej (torej v 3. sezoni),postale nenormalno glasne?Vulkanizer mi je povedal,da je to normalno,sicer pomaga,če bi vsak mesec kontroliral tlak v gumah,čisto se temu pa ne da izognit.Dolgo že vozim,veliko gum sem zvozil,pa tak primer,vsaj v takšni obliki,še nisem imel.


Menjavanje pnevmatik med osmi priporoča večina proizvajalcev pnevmatik, priporočilo podjetja Continental je, da se to opravi najmanj vsakih 5.000-10.000 km, s čemer se doseže bolj enakomerna obraba vseh štirih pnevmatik. Dejstvo, ki ste ga omenili, da so postale pnevmatike v tretji sezoni 'glasne', leži najverjetneje v nepravilni obrabi pnevmatik. Običajno začnejo pnevmatike povečano sproščati hrup, ko so nepravilno obrabljene bodisi vzdolž širine bodisi oboda pnevmatike ali kombinacije obojega. Gre najverjetneje za ti. žagasto obrabo pnevmatike, ki jo lahko preprosto opazite, če greste z dlanjo po kotalni površini pnevmatike, pri čemer opazimo ostre robove na profilu pnevmatike (bolj poudarjeni v eni smeri) in se ponavadi najprej pojavijo na pnevmatikah na nepogonskih kolesih. Pojav povečane hrupnosti je pogost ob koncu življenske dobe pnevmatik.

Na neenakomerno obrabo pnevmatik imata velik vpliv nastavitev geometrije vozila (stekanje koles, zračnosti v pušah obes, ležajih) ter (neustrezen) tlak v pnevmatikah. Je pa res, da so nekatera vozila bolj dovzetna za tovrsten pojav, kot druga. Najlažje se ga izognemo s čim bolj rednimi kontrolami tlaka zraka v pnevmatikah in seveda sprotnemu prilagajanju le-tega obremenitvi vozila, kakor je predpisan s strani proizvajalca vozila.

Lep pozdrav,

Tihomir
 
zoranv12
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Pe feb 17, 2012 3:14 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a zoranv12 Po okt 13, 2014 9:27 am

Pozdravljeni,
imam eno praktično vprašanje glede tlaka v pnevmatikah. Vsi poudarjamo, da je tako zelo pomemben iz več razlogov, drži. Ampak... (vedno je ampak :))
Kako naj imamo ustrezen tlak, če na treh merilnih mestih, četrti je avtomehanik, kaže vsaj za 0,1 do 0,2 BAR-a razlike :) ??? Kaj sedaj? Na črpalki spredaj 2,3 zadaj 2,4; na naslednji črpalki kaže 2,2 in 2,3 - napolnim na 2,3 in 2,4 in po enem tednu mi pri vulkanizerju kaže 2,1 in 2,2 :) Pa nisem polnil/preverjal vročih gum, shladile so se vsaj toliko, da sem spil malo pivo za živce. Recimo, da imam približno nekje vmes :)...Koliko so te zadeve točne, kdo ve. Recimo, da pri mehaniku drži, pa spet ne drži, ker se razlikuje med dvema mehanikoma. Se ti merilci nič ne testirajo, kontrolirajo, ponastavljajo? In kako naj potem imamo pravi tlak? Recimo da mi je lažje ko vem, da tlak med vožnjo načeloma raste, pada-odvisno od temperature, tako da točnega nikoli nimamo. Ampak...
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7258
Pridružen: So maj 01, 2004 12:28 pm
Kraj: Ljubljana

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a INFINITI Po okt 13, 2014 12:19 pm

zoranv12 je napisal/-a:Zdravo,

podobno se mi je zgodilo in sicer gume 225 45 17 W, MB, torej zadnji pogon, gume Dunlop sportmaxx RT (ene izmed najboljših na vseh testih, zgleda da samo, ko so nove); Že po nekaj milimetrih obrabe - trigger pa je bil prevoženih cca 200 km na nemških AC z max. hitrostjo (250km/h), kar je še vedno 50 pod max deklarirano hitrostjo pnevmatik. Gume so postale nenormalno glasne, kljub zelo dobri zvočni izolaciji sem jih jasno slišal pri počasnejši vožnji, pri zaviranju ipd.; Po moje so se nekako pregrele, ali kaj podobnega in se je spremenila struktura materiala. Tudi na mokri cesti se slabše odrežejo, prehitro splavajo,...Kot nove pa so top, špica. Se človek vpraša,...Gume so nove prvih nekaj 100 km, kaj pa potem?



Dobrodošel v Sportmaxx Klub nezadovoljnih:
viewtopic.php?f=6&t=86117&start=0&hilit=dunlop+sportmaxx

Razen tega, da so ti ratale stopničaste si tudi pravilno ugotovil to kar sem že velikokrat slišal od ljudi s temi gumami. Ko so nove so špica (tudi na testih posledično, kar jim je najpomembenjše, da se prodajo), potem pa zelo hitro izgubijo vse svoje opevane lastnosti. Tako da ne nisi jih pregrel - gume so zanič narejene. Zato mene Dunlop pa GY ne vidi nikoli več.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi
 
lugr78
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: To maj 24, 2011 10:12 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a lugr78 Sr okt 15, 2014 2:40 pm

Kako je z nosilnostjo gume. Homologirano imam 225/55 R17 97 W, 225/60 R16 98 V, ter 245 /45 R18 101 V.

Ali lahko dam gor 225/ 55 R17 101 V ? Glede na homologacijo lahko dam v tej dimenziji samo nosilnost 97 ali kako?
 
dms
Novinec
 
Prispevkov: 433
Pridružen: So apr 21, 2007 6:59 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a dms Sr okt 15, 2014 7:21 pm

lugr78 je napisal/-a:Kako je z nosilnostjo gume. Homologirano imam 225/55 R17 97 W, 225/60 R16 98 V, ter 245 /45 R18 101 V.

Ali lahko dam gor 225/ 55 R17 101 V ? Glede na homologacijo lahko dam v tej dimenziji samo nosilnost 97 ali kako?

Lahko daš. Nosilnost nesme biti manjša od homologirane, lahko je pa večja.
 
lugr78
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: To maj 24, 2011 10:12 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a lugr78 Sr okt 15, 2014 8:12 pm

"Lahko daš. Nosilnost nesme biti manjša od homologirane, lahko je pa večja."

Kje pa to piše, imaš kakšen link do zakona, predpisa ?Kar sem gledal oz. našel je samo napisano samo da imaš lahko gume take kot so v homologaciji z izjemo hitrostnega razreda pri zimskih gumah....
Da lahko pokažem kakšnemu nadobudnemu možakarju v modrem ;)
 
zoranv12
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Pe feb 17, 2012 3:14 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a zoranv12 Če okt 16, 2014 2:38 pm

lugr78 je napisal/-a:"Lahko daš. Nosilnost nesme biti manjša od homologirane, lahko je pa večja."

Kje pa to piše, imaš kakšen link do zakona, predpisa ?Kar sem gledal oz. našel je samo napisano samo da imaš lahko gume take kot so v homologaciji z izjemo hitrostnega razreda pri zimskih gumah....
Da lahko pokažem kakšnemu nadobudnemu možakarju v modrem ;)

Gre za zmogljivejše gume, z večjo nosilnostjo, pri katerih je izplen lahko občutek trše vožnje. Ne vidim pa, da bi bile prepovedane, ali škodljive, kvečjemu dražje. Policija NIKOLI ne preverja drugega, kot globino profila. Kvečjemu zavarovalnice -so nekoč komplicirale pri uveljavitvi kaska, zaradi izleta, ki bi lahko bil posledica napačne dimenzije, hitrostnega razreda, prenizke nosilnosti...Recimo da guma poči, avto zleti s ceste, nameščena je pa prenizka nosilnost. Logično?
 
lugr78
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: To maj 24, 2011 10:12 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a lugr78 Če okt 16, 2014 6:52 pm

@Zoranv12 - Meni je to logično, ampak v pravilniku piše - glej spodaj:

"Pravilnik tudi določa, da morajo pnevmatike na vozilu po velikosti, nosilnosti in kategoriji hitrosti ustrezati pnevmatikam, ki so v potrdilu o skladnosti vozila ali v soglasju k registraciji vpisane v rubriki »dovoljene pnevmatike« ali v drugem ustreznem dokumentu o vozilu. Uporaba drugačnih pnevmatik je mogoča le po dodatni odobritvi vozila."

Glede na moje izkušnje z nekaterimi predstavniki oblasti in cenilci na zavarovalnicah je njihovo logično razmišljanje daleč od tega kar se večini ostalih zdi logično.Glede na zapisano v pravilniku te potem predstavnik oblasti brez težav kaznuje ker pnevmatike niso take nosilnosti kot je v homologaciji, čeprav je logično da je večja nosilnost neproblematična. Potem pa je lahko kazen ali pa celo težave zaradi izplačilo škode....

Zato bi pa rad videl da bi kje pisalo da je večja nosilnost dovoljena ;)
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 11:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k Po okt 20, 2014 8:41 am

Odgovor dms:

Spoštovani.

kakor ste pravilno ugotovili, pomeni indeks nosilnosti (LI-Load Index) 110/108R maksimalno dovoljeno obremenitev ene pnevmatike 1.060kg, kar bi teoretično pomenilo 4x 1.060 kg =4.240 kg. Vendar pa je pri vozilih zelo pomembna porazdelitev obremenitve, kar pomeni, da bi s pnevmatikami z LI 110 lahko na zadnji osi prenašali obremenitev največ 2.120kg, kar bi v primeru pnevmatik z LI 107 znašalo le še 1.950kg oz. 170 kg manj. V kolikor pa ima vozilo na zadnji osi dvojno postavitev pnevmatik (4 pnevmatike na zadnji osi), se smatra za nosilnost ene pnevmatike v dvojni postavitvi druga vrednost indeksa nosilnosti in sicer 108-> kar pomeni 1.000kg na pnevmatiko oz. 4.000kg na (zadnjo) os. Vsekakor pa je na vsakem vozilu pomembna porazdelitev obremenitve med osi vozila, na katero lahko bistveno vplivamo s tem, na katero mesto tovornega prostora namestimo tovor, kakšne vrste je ta tovor (točkovni, enakomerno porazdeljen) itd, zaradi česar obremenitve pnevmatik ne moremo linearno računati. V vsakem primeru pa določajo proizvajalci vozil dimenzije pnevmatik tako, da smo uporabniki z njihovo pravilno uporabo na varni strani. Podjetje Continental ima v svojem portfoliu prav tako pnevmatike v iskani dimenziji in sicer Continental 195/75R16C 110/108R TL ContiVanContact 100.

Upam da sem uspel odgovoriti na vaša vprašanja.

Lep pozdrav,

Tihomir
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 11:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k Po okt 20, 2014 8:44 am

Odgovor zoranv12:

Spoštovani.

Vse vaše navedbe so popolnoma pravilne in se z njimi strinjam. Vsi merilni inštrumenti morajo biti po preteku določenega obdobja (1 leto, 2 leti, odvisno od tipa inštrumenta, njegove natančnosti ...) umerjeni, kar urejajo ustrezne inštitucije. Tudi merilni manometri na bencinskih črpalkah zapadejo v to obveznost, seveda pa je od servisa do servisa odvisno ali se tega držijo oz. ali to dosledno izvajajo. Na benciskih servisih lahko pogosto srečamo še neizpravne zračne cevi, priključke za ventile, ki nam lahko še bistveno bolj vplivajo na pravilnost izmerjenega tlaka.

Morda na koncu še zelo pomemben podatek: vsi s strani proizvajalcev vozil predpisani tlaki v pnevmatikah so podani za hladne pnevmatike, pod katere se smatrajo pnevmatike, ki so mirovale vsaj 2 uri. Pogojno bi za hladne pnevmatike lahko prišteli tudi tiste, s katerimi smo vozili največ do 10 minut po tistem ko je vozilo več kakor 2 uri mirovalo.

V vsakem primeru pa je za pnevmatike bolje, če imamo tlak v pnevmatikah za 0,1 bar višji, kot pa 0,1 bar nižji od predpisanega, priporočajo pa se tudi čim pogostejše kontrole tlaka v pnevmatikah, idealno bi bilo vsaka dva tedna.

Pa obilo sreče pri merjenju tlaka v pnevmatikah želim.

Lep pozdrav,

Tihomir
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 11:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k Po okt 20, 2014 8:46 am

lugr78 je napisal/-a:Kako je z nosilnostjo gume. Homologirano imam 225/55 R17 97 W, 225/60 R16 98 V, ter 245 /45 R18 101 V.

Ali lahko dam gor 225/ 55 R17 101 V ? Glede na homologacijo lahko dam v tej dimenziji samo nosilnost 97 ali kako?


Spoštovani.

Morda najprej samo za osvežitev spomina:

Indeks nosilnost 97 - določa maksimalno dovoljeno obremenitev (ene) pnevmatike 730 kg
Indeks nosilnosti 101 - določa maksimalno dovoljeno obremenitev (ene) pnevmatike 825 kg

V kolikor piše v homologaciji, da lahko namestite pnevmatike dimenzije 225/55 R17 97 W, bi, kar se tiče nosilnosti pnevmatike, sicer lahko namestili pnevmatike dimenzij 225/ 55 R17 101 V, torej z višjim indeksom nosilnosti, vendar pa imajo slednje nižji indeks hitrosti V (<240 km/h) namesto W (<270 km/h). Glede na to, da je pri ostalih homologiranih dimenzijah (npr: 225/60 R16 98 V) naveden indeks hitrosti V, bi pnevmatike dimenzije 225/ 55 R17 101 V, iz tehničnega vidika gledano, lahko uporabljali na vašem vozilu, saj iz navedenega lahko sklepam, da ima vaše vozilo deklarirano najvišjo dovoljeno hitrost nižjo od 240 km/h.

Lep pozdrav,

Tihomir
 
bostjannn
Novinec
 
Prispevkov: 168
Pridružen: So sep 06, 2008 7:25 pm
Kraj: preko razumnega

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a bostjannn Sr okt 22, 2014 10:10 pm

Evo danes sem namestil zimske gume, letne pa dol. In preden sem jih shranil, sem zmeril profil. Gume, ki sem jih kupil letos aprila nove, z njimi naredil komaj cca. 4000 km (štiri tisoč km) imajo zadnje dve 8mm profila, sprednje pa komaj 5.5 :shock: Ne razumem kako mi jih je lahko tako pobralo. Gume so sicer odlične, držijo fenomenalno v vseh pogojih in sem z njimi prezadovoljen, ampak da jih pa takole pobira pa ni normalno. So pa uniroyalke rainsport 3
 
Uporabniški avatar
EX-B
Uporabnik
 
Prispevkov: 1110
Pridružen: Ne mar 23, 2003 3:02 pm
Kraj: Ljubljana

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a EX-B Sr okt 22, 2014 10:19 pm

RainSport so znane po izredno veliki obrabi na racun dobre zmesi za dez.
Lp. Grega, DipLab.si
Slika
 
tihomir_k
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Po sep 15, 2014 11:48 am

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a tihomir_k Če okt 23, 2014 12:29 pm

Odgovor bostjannn:

Spoštovani,

Pnevmatika Uniroyal RainSport 3 je edina pnevmatika na trgu, ki ima oceno A za oprijem na mokri podlagi, kar posledično pomeni tudi (podobno kot je napisal uporabnik pred mano) nekoliko večjo obrabo.

Obraba pnevmatik, pa je seveda zelo 'subjektivna' stvar, saj vemo, da je veliko faktorjev, ki nanjo vplivajo - kot npr.: dimenzija pnevmatike (dimenzije nižjega preseka se bolj obrabljajo), moč motorja vozila, način vožnje voznika (sunkovita zaviranja in pospeševanja), stanje cest na katerih vozimo (hribovite ceste, ceste z veliko zavoji, stanje vozišča, hrapavost vozišča, udarne luknje ...).

Vsekakor priporočam zamenjavo pnevmatik med osmi (spredaj - zadaj), kar je glede na obliko profila kotalne površine pnevmatike za navedeni tip pnevmatike dovoljeno.

Lep pozdrav,

Tihomir
 
Uporabniški avatar
Firediver
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2801
Pridružen: Če dec 09, 2004 6:59 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a Firediver Pe okt 24, 2014 11:53 am

Pozdravljeni!

Pri Peugeot Partnerju 1.4i l.2000 (furgon, nosilnost 600kg) imam v homologaciji navedeno dimenzijo gum 165/70r14 89R (do 170km/h). Sem pa sedaj našel ugodno ponudbo za dimenzijo 165/70r14 89Q (do 160km/h). Ker to vozilo niti v sanjah ne zmore doseči niti 160km/h, kaj šele ko je obremenjeno, me dodtano zanima ali drži trditev, da naj bi bilo v zimskem času dovoljeno uporabljati gume z dvema indeksoma hitrosti nižje od predpisane zaradi nižjih hitrosti. To sem zasledil, ne dobim pa navedbe v pravilniku, da bi se to dopuščalo.

Glede na to, da je vprašanje samo indeks hitrosti (dimenzije in nosilnost ostane po predpisih), ne bi smelo biti problema v logičnem smislu - v birokratskem sem pa že v hudi godlji, a ne?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
zoranv12
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 59
Pridružen: Pe feb 17, 2012 3:14 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a zoranv12 So okt 25, 2014 4:51 pm

Firediver je napisal/-a:Pozdravljeni!

Pri Peugeot Partnerju 1.4i l.2000 (furgon, nosilnost 600kg) imam v homologaciji navedeno dimenzijo gum 165/70r14 89R (do 170km/h). Sem pa sedaj našel ugodno ponudbo za dimenzijo 165/70r14 89Q (do 160km/h). Ker to vozilo niti v sanjah ne zmore doseči niti 160km/h, kaj šele ko je obremenjeno, me dodtano zanima ali drži trditev, da naj bi bilo v zimskem času dovoljeno uporabljati gume z dvema indeksoma hitrosti nižje od predpisane zaradi nižjih hitrosti. To sem zasledil, ne dobim pa navedbe v pravilniku, da bi se to dopuščalo.

Glede na to, da je vprašanje samo indeks hitrosti (dimenzije in nosilnost ostane po predpisih), ne bi smelo biti problema v logičnem smislu - v birokratskem sem pa že v hudi godlji, a ne?

@Firedriver, če boš dobro sledil temi, boš nekaj strani nazaj zasledil spremembo zakonodaje, ki sem jo objavil, kjer je odgovor na tvoje vprašanje. Lahko imaš, brez nadaljnjega. To je načeloma od letos dovoljeno na vseh vozilih, uporaba hitrostnega razreda Q, tudi poleti. Na naših cestah je omejitev 130, tako da ..., sploh z dostavnikom, kjer dodatna teža pomeni dodatnih nekaj 10 metrov zavorne razdalje, kar niti na misel ne pade voznikom...
 
Uporabniški avatar
Firediver
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2801
Pridružen: Če dec 09, 2004 6:59 pm

Re: VSE O PNEVMATIKAH - gost TIHOMIR KACJAN

Napisal/-a Firediver Ne okt 26, 2014 8:18 am

V tej temi sem zasledil to spremembo pravilnika, je pa ne najdem v uradni različici (zadnje kar velja je Ur. list 44/2013, kjer ni te spremembe). Hvalabogu, da je (oz. bo) sprememba v mojo korist, sem pa skeptičen do raznoraznih objavljenih "sprememb", ki se jih navede na forumih, če ni objavljene uradne pravne podlage. In take uradne podlage nisem našel v Uradnih listih. In dokler ne bo ta sprememba uradno objavljena, pač ostane v obliki predloga ali pa celo samo osnutka, kar lahko marsikdo nepoučeni bralec foruma privzame, da je že sprejeta.

Reši me dvomov in napiši v katerem uradnem listu je bila objavljena sprememba Pravilnika o napravah in opremi vozil.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov