Stran 1 od 2

Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 7:35 am
Napisal/-a ronalda
Pozdravljeni, zanima me kaj mislite o tiščanju (hitri voznji) avtomobila v klanec. vsakodnevno se vozim v sluzbo cez prelaz pozimi 1000+ poleti pa 1600+ pa gledam ljudi, eni se vozijo pocasi drugi tiščijo v nedogled,...Pustimo ob strani poledico sneg in ostalo, zanma me z vidika avtomobila,...kaj se hitreje manj bolj kvari
havala in lp

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 7:59 am
Napisal/-a ban
A se voziš čez Vršič :D

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 9:21 am
Napisal/-a nebivedu
Prej bi rekel ljubelj, pa pavličevo sedlo.

Voziš normalno, pa je. Tiščanje avta v klanec je bolj obremenjujoče za avto. Še najbolje je če imaš avto z reduktorjem in awd. Tam se pogon razporedi na vse 4 kolesa in še dodatno ti reduktor razbremeni menjalnik.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 9:38 am
Napisal/-a Blinder
Razbremeni menjalnik, ta je dobra. A ti bo menjalnik razpadel če boš vozil v klanec?

Drgač polovico vozil je treba terat da se sploh premaknejo in kot dodatek na višini je zrak redkejši, tako da moč motorja pade (izjema mogoče turbo motorji).

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 9:44 am
Napisal/-a nebivedu
Blinder je napisal/-a:Razbremeni menjalnik, ta je dobra. A ti bo menjalnik razpadel če boš vozil v klanec?


Ti veš kaj je reduktor? Ker če ne veš, potem je brez veze naprej govorit in si prvo poglej recimo na googlu "subaru dual range".

Glede obremenitve menjalnika, seveda so ležaji pri vožnji v hrib bolj obremenjeni, ravno tako kot pri močnejših pospeševanjih. Torej bi lahko tudi razpadel, če bi ga preveč obremenjeval.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 9:57 am
Napisal/-a Blinder
Reduktor predvidevam da so kratke prestave :!: :?:

Pa nisem še slišal da bi komu razpadel menjalnik zaradi visoke bremenitve.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 10:21 am
Napisal/-a a_sist
Premal po dirkališčih hodiš ;)

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 10:38 am
Napisal/-a grega983
Konkretno moj primer

Grem na pohorje z delto 1.6t. Če se vozim v koloni za penzjoner stajl vozniki, ki kao lepo peljejo, se mi motorno olje segreje na 130 stopinj po kakšnih 5 km brega.
Ko pa prehitim te počasnele in se lahko peljem spodobno hitro (ne dirkaško) pa temperatura pade na zmernih 105 - 110 stopinj. Z vožnjo med 2500 in 4500, 5000 obrati. Je pa turbo motor.
Tako da ta o šparanju in počasni vožnji ni baš pametna vedno ker imaš premajhen pretok zraka skozi hladilnike

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 10:57 am
Napisal/-a nebivedu
grega983 je napisal/-a:Konkretno moj primer

Grem na pohorje z delto 1.6t. Če se vozim v koloni za penzjoner stajl vozniki, ki kao lepo peljejo, se mi motorno olje segreje na 130 stopinj po kakšnih 5 km brega.
Ko pa prehitim te počasnele in se lahko peljem spodobno hitro (ne dirkaško) pa temperatura pade na zmernih 105 - 110 stopinj. Z vožnjo med 2500 in 4500, 5000 obrati. Je pa turbo motor.
Tako da ta o šparanju in počasni vožnji ni baš pametna vedno ker imaš premajhen pretok zraka skozi hladilnike


Ali pa preslabe ventilatorje. Kje imaš pa hladilnik olja?

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 10:59 am
Napisal/-a nebivedu
Blinder je napisal/-a:Reduktor predvidevam da so kratke prestave :!: :?:

Pa nisem še slišal da bi komu razpadel menjalnik zaradi visoke bremenitve.



Konkretno reduktor na mojem avtu iz 1:1 naredi 1:1.447, kar pomeni, da za skoraj 50% izboljša razmerje.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 11:00 am
Napisal/-a grega983
Vse je fabriško. Voda je ok, olje pa se zna zagreti. Visoki obrati in počasna vožnja sta recept za ...... slabe stvari :mrgreen:

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 11:14 am
Napisal/-a Nikola_Tesla
Se pravi v brege se lahko vozi s polnim plinom kar se motorja tiče... tlak olja je visok ?

Pri menjalniku in v ločenem pogonu preme (ločeni diferencial) pa je potem potrebno menjavati olje na 20k km ker gre za večje obremenitve ?

EDIT: "hidravlični pretvornik navora" ... je dodaten sklop v nekaterih avtomatskih menjalnikih ... močno obremenjuje olje v menjalniku
in mu skrajšuje življenjsko dobo ---> je jasno zakaj je potrebno pogosto menjavati olje v avtomatskih menjalnikih.

Mehaniki pa bodo s svoje prakse znali povedati še kaj več o specialnih zelo zahtevnih izvedbah sodobnih menjalnikov.

Lp.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 11:18 am
Napisal/-a Majand
nebivedu je napisal/-a:Prej bi rekel ljubelj, pa pavličevo sedlo.


A ni Pavličevo sedlo pozimi zaprto. Vršič in Predel

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 12:59 pm
Napisal/-a Daedalus
Blinder je napisal/-a:Razbremeni menjalnik, ta je dobra. A ti bo menjalnik razpadel če boš vozil v klanec?

Drgač polovico vozil je treba terat da se sploh premaknejo in kot dodatek na višini je zrak redkejši, tako da moč motorja pade (izjema mogoče turbo motorji).


Zakaj bi bili turbo motorji izjema? Pomoje nima veze ali je turbo ali ne. Zrak je tistih dobrih 10% redkejši pri npr. 2000m napram 500m nadmorske. Turbo verjetno vleče isti volumen na 500m kot na 2000m. Torej še vedno povleče tistih dobrih 10% manj zraka (po teži).

Ima pa nebivedu čist prav. Reduktor ti razbremeni menjalnik. Na dolgi rok bi to dejansko znalo opazno vplivat na ležaje v menjalniku, če res nonstop laziš čez prelaze.

Nikola_Tesla je napisal/-a:Se pravi v brege se lahko vozi s polnim plinom kar se motorja tiče... tlak olja je visok ?

Pri menjalniku in v ločenem pogonu preme (ločeni diferencial) pa je potem potrebno menjavati olje na 20k km ker gre za večje obremenitve ?

EDIT: "hidravlični pretvornik navora" ... je dodaten sklop v nekaterih avtomatskih menjalnikih ... močno obremenjuje olje v menjalniku
in mu skrajšuje življenjsko dobo ---> je jasno zakaj je potrebno pogosto menjavati olje v avtomatskih menjalnikih.

Mehaniki pa bodo s svoje prakse znali povedati še kaj več o specialnih zelo zahtevnih izvedbah sodobnih menjalnikov.

Lp.


Kolikor ja vem je tlak olja odvisen od vrtljajev motorja, kar pomeni da cijazenje z nizkimi vrtljaji ni dobro za motor s tega vidika.

Hidravlični pretvornik navora (brez navednic) je dodaten sklop v vseh klasičnih avtomatikih. Načeloma drži, da je avtomatski menjalnik slabši pri npr. vleki težjih prikolic in podobnega, torej iz tega lahko sklepamo, da tudi niso idelani za klance. Ne bi se pa strinjal, da vožnja v klanec brez nekih dodatnih bremen občutno skrajšuje življ. dobo olja.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: Pe dec 05, 2014 2:07 pm
Napisal/-a J.McLane
NA motor glede višine izgublja bolj na moči kot Turbo motor, mislim da so ravno zato letalski motorji (skoraj?) vsi turbo. Tule je pa kalkulator koliko moči se dejansko zgubi:
http://wahiduddin.net/calc/calc_hp_dp.htm

Torej na 1.000 m nekje od 10-15%.

Kar se pretvornika navora v AT tiče, pa je ta v delovanju samo med prestavljanjem in med speljevanjem, med konstatno vožnjo pa imajo že dolga leta (20+ let) avtomatski menajlniki lock-up clutch, ki ne samo da bistveno zniža porabo temveč tudi razbremeni segrevanje olja v menjalniku. Vseeno je pa dejstvo, da pretvornik navora po kakšnih gorskih ridah seveda bolj trpi, tako kot bolj trpi tudi klasična sklopka pri ročnem menjalniku ob taki vožnji.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: So dec 06, 2014 1:17 pm
Napisal/-a Daedalus
J.McLane je napisal/-a:NA motor glede višine izgublja bolj na moči kot Turbo motor, mislim da so ravno zato letalski motorji (skoraj?) vsi turbo. Tule je pa kalkulator koliko moči se dejansko zgubi:
http://wahiduddin.net/calc/calc_hp_dp.htm

Torej na 1.000 m nekje od 10-15%.

Kar se pretvornika navora v AT tiče, pa je ta v delovanju samo med prestavljanjem in med speljevanjem, med konstatno vožnjo pa imajo že dolga leta (20+ let) avtomatski menajlniki lock-up clutch, ki ne samo da bistveno zniža porabo temveč tudi razbremeni segrevanje olja v menjalniku. Vseeno je pa dejstvo, da pretvornik navora po kakšnih gorskih ridah seveda bolj trpi, tako kot bolj trpi tudi klasična sklopka pri ročnem menjalniku ob taki vožnji.


U, kul kalkulator. Hvala za popravek. :)

Ja, s tem da avtomatiki znajo biti včasih mal "tečni" s prestavljanjem. Če naletiš na tak klanec in potovalno hitrost (če voziš za nekom) je lahko nonstop v precepu al bi vozil v 2. al v 3. npr. Še vedno pa jaz ne bi ravno skrbel glede tega, če že pač menjaš olje 10k km prej (zanemarljiv oz. neobstoječ strošek glede na dolžino intervala) in je to to.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: So dec 06, 2014 2:49 pm
Napisal/-a nebivedu
A ta kalkulator za 3257 mnv ne zna izračunat? Ker na toliko sem se v Afriki vozil (Maroko - Atlas) pa je bencinar delal brez problemov.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: So dec 06, 2014 3:24 pm
Napisal/-a Bat_zajla
nebivedu je napisal/-a:A ta kalkulator za 3257 mnv ne zna izračunat? Ker na toliko sem se v Afriki vozil (Maroko - Atlas) pa je bencinar delal brez problemov.


Dela brez problema, vendar z manjšo močjo. Zrak je redkejši in zaradi tega, ga manj pride v motor, posledično manjša moč. Pri turbo motorju pa ga prisilno polni in se zaradi tega ne pozna toliko.

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: So dec 06, 2014 4:29 pm
Napisal/-a RedBaron
Vožnja v klanec je bolj obremenjujoča od vožnje po ravnini... ampak mislim, da če je avto v solidnem stanju je ustrezno servisiran, menim da ni problem če ga pritisneš v klanec...

Re: Tiščanje avta v klanec

Objavljeno: To dec 09, 2014 8:28 pm
Napisal/-a Ivan36
Daedalus je napisal/-a:
J.McLane je napisal/-a:NA motor glede višine izgublja bolj na moči kot Turbo motor, mislim da so ravno zato letalski motorji (skoraj?) vsi turbo. Tule je pa kalkulator koliko moči se dejansko zgubi:
http://wahiduddin.net/calc/calc_hp_dp.htm

Torej na 1.000 m nekje od 10-15%.

Kar se pretvornika navora v AT tiče, pa je ta v delovanju samo med prestavljanjem in med speljevanjem, med konstatno vožnjo pa imajo že dolga leta (20+ let) avtomatski menajlniki lock-up clutch, ki ne samo da bistveno zniža porabo temveč tudi razbremeni segrevanje olja v menjalniku. Vseeno je pa dejstvo, da pretvornik navora po kakšnih gorskih ridah seveda bolj trpi, tako kot bolj trpi tudi klasična sklopka pri ročnem menjalniku ob taki vožnji.


U, kul kalkulator. Hvala za popravek. :)

Ja, s tem da avtomatiki znajo biti včasih mal "tečni" s prestavljanjem. Če naletiš na tak klanec in potovalno hitrost (če voziš za nekom) je lahko nonstop v precepu al bi vozil v 2. al v 3. npr. Še vedno pa jaz ne bi ravno skrbel glede tega, če že pač menjaš olje 10k km prej (zanemarljiv oz. neobstoječ strošek glede na dolžino intervala) in je to to.


Pontiac TranSport GT 3.8 je imel ravno zato 1 in 2 prestavo AT 1 za vleko prikolice in 2 za klance gor in dol normalno si imel v OD AC ali D regionalka. Nič ni bil tečen, če si dal v 2 go in se lepo peljal v koloni gor ali dol ( hladilnik in menjlanik za olje je držal 10litrov ATF-a).