Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1792
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a emozul Če apr 21, 2016 8:42 am

Ja, a nimajo vsi navodila kakšno olje morajo dati v avto (predpisi)?
Poj pa kupi "pižoja", če še pooblaščenc ne ve kaj dati notri.
 
nejc1
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1909
Pridružen: Ne maj 30, 2010 9:39 am

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a nejc1 Če apr 21, 2016 2:21 pm

Ja seveda imajo.. In je tudi napisal da je v navodilih poleg ostalih predpisan tudi 10W-40, torej že mora biti ok in v tem primeru niso pežojevi serviserji nič narobe delali...
 
autofrik
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 77
Pridružen: To mar 22, 2016 7:56 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a autofrik Če apr 21, 2016 8:26 pm

G. Arnšek, bi bilo s stališča strojništva oziroma optimalnega delovanja motorja kaj narobe, če bi poleti namesto predpisanega proizvajalčevega 5W-30 uporabljal gostejšega 10W-60. Poraba bi bila večja zaradi večjega trenja, kaj pa ostalo... Sprašujem za novejše prisilno polnjene bencinske/dizelske motorje. Hvala.
 
Uporabniški avatar
luxxx7
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 538
Pridružen: So sep 10, 2011 12:03 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a luxxx7 Pe apr 22, 2016 7:28 pm

Zakaj bi to delal? Sej v motorju je enaka temperatura, tako poleti kot pozimi... Dobro, če gremo v detajle, je par stopinj razlike, ampak, da bi zaradi tega naredil preskok med letnimi časi in posledično velik preskok med olji (5W-30 in 10W-60) je bedarija. :roll:
 
Uporabniški avatar
piagolo
Novinec
 
Prispevkov: 194
Pridružen: To jan 25, 2005 4:42 pm
Kraj: LJ

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a piagolo Če apr 28, 2016 9:03 pm

Spoštovani!
Koliko stane testiranje enega vzorca (rabljenega) olja?
Kaj vse zajema testiranje?
Hvala
903cc
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a Mazda2 Po maj 02, 2016 2:42 pm

piagolo, nevem cene, ampak našel sem še eno slovensko firmo, ki testira olja:
https://www.mm-intercom.si/storitve/lab ... aliza-olj/
 
yupi73
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 11
Pridružen: So maj 09, 2015 11:39 am

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a yupi73 To maj 03, 2016 10:28 pm

Malce bolj specifično vprašanje.
Mercedes ima lastne specifikaciei za olja, ki jih odobri za uporabo v njihovih avtomobilih.
Za bencinske motorje je je denimo spec. 229.5 (prej:229.3) , za dizle pa 229.51(prej: 229.31).....specfikaciji si "nasprotujeta" oz. nobeno olje hkrati ne more izpolnjevati obeh specifkacij. Zakaj oz. kaj je razlika ?

Pa še zadeva, ki se navezuje na omenjene specifikacije.MB za določene motorje z bencinskim motorjem v Evropi(uportablajo termin : westeuropa) dovoljuje uporabo tako olja po eni ali drugi specifikaciji(po bencinski ali dizel specifikaciji),.....za ves ostali svet pa izključno olja po spec. 229.5
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Pe maj 06, 2016 10:00 am

yupi73 je napisal/-a:Malce bolj specifično vprašanje.
Mercedes ima lastne specifikaciei za olja, ki jih odobri za uporabo v njihovih avtomobilih.
Za bencinske motorje je je denimo spec. 229.5 (prej:229.3) , za dizle pa 229.51(prej: 229.31).....specfikaciji si "nasprotujeta" oz. nobeno olje hkrati ne more izpolnjevati obeh specifkacij. Zakaj oz. kaj je razlika ?

Pa še zadeva, ki se navezuje na omenjene specifikacije.MB za določene motorje z bencinskim motorjem v Evropi(uportablajo termin : westeuropa) dovoljuje uporabo tako olja po eni ali drugi specifikaciji(po bencinski ali dizel specifikaciji),.....za ves ostali svet pa izključno olja po spec. 229.5


Pozdravljeni,

Kar se tiče MB za osebna vozila obstajajo naslednje specifikacije:
-MB 226.5, MB 229.1, MB 229.3, MB 229.5, ki so namenjene za bencinske motorje in tudi za nekatere dieselske motorje brez DPF (brez filtrov trdnih delcev)
-MB 226.51, 229.31, MB 229.51, MB 229.52, ki so namenjene za osebna dieselska vozila z DPF filtri, lahko pa se uporabljajo tudi v bencinskih motorjih.

Olja MB 226.51, 229.31, MB 229.51, MB 229.52 imajo nižjo vsebnost žvepla, fosforja in sulfatnega pepela (Low SAPS olja), zato nikoli ne morejo biti v kombinaciji z MB 226.5, MB 229.1, MB 229.3, MB 229.5.

Torej za bencinarje lahko uporabiš takorekoč katerokoli olje po MB, za diesle pa moraš paziti ali ima DPF filter ali ne. Nadaljna razlika med npr. 229.3 (31) in 229.5 (51) je v višji kakovosti, intervalu menjave, varčevanju z gorivom itd..
Zakaj za 'ostali svet' za bencinarje zahtevajo uporabo samo MB 229.5, pa res ne vem. Najverjetneje zato, ker so diesli razširjeni predvsem v Evropi in da poenostavijo vse skupaj navedejo samo specifikacijo 229.5...

Mogoče lahko tukaj navežem še na razliko med osebnimi diesli in težkimi dieselskimi motorji. Motorji za osebne diesle in za težke diesle so zelo različni, zato so tudi zahteve za motorna olja različne. Že zelo dolgo velja, da olja, ki so namenjena za komercialna vozila (tovornjaki, avtobusi, delovni stroji, traktorji itd..) niso primerna za osebna vozila. Olja osnovne kakovosti (predvsem olja za starejša vozila) ponavadi zagotavljajo ustreznost tako za osebna, kot tudi za komercialna vozila (za njih se uporablja tudi termin, olja za mešane vozne parke), bolj kakovostna olja (beri za novejša vozila, za podaljšane intervale, ki so kompatibilna z napravami za čiščenje izpušnih plinov itd.) pa so preveč različna, da bi jih uporabljali povsod. Zato olje, ki je namenjeno za tovornjak in ki npr. tovornjaku omogoča interval menjave na 100.000km (recimo MB 228.51) ni primerno za uporabo v osebnem vozilu, ki zahteva olje po specifikaciji npr. 229.51.

Lep pozdrav, Aleš
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Pe maj 06, 2016 1:29 pm

titanius je napisal/-a:Pozdravljeni,

Po 5 letih voženj z Renaultom in Peugeotom sem prešaltal na Nemca oz. Volkswagna. Lastim si Golf 4 1.4 bencinar. Prejšni lastnik je imel Total Quartz 7000 10w-40 v avtu. Moj osebni mehanik pravi, da naj dam notri Arala BlueTronic 5w-40. Totalovo olje je polna sintetika, mehanik pravi, da je polsintetika povsem dovolj z Aralom. Zanima me vaše mnenje. Avto porabi ca. 2dcl na 1000 km glede na to da prejšni lastnik je nazadnje olje menjal 23t km nazaj, vmes pa samo dolival. Predvidevam da bo poraba manjša, ko bo novo olje v avtu. Jaz bom intervale delal na 8-9t km. Prevoženih pa imam 250402 trenutno. Naj poslušam svojega mehanika ali bi vi priporočili kaj drugega? Moj osebni mehanik pa je delal na VW pooblaščenem servisu dokler ni odprl s.p.
Zahvaljujem se Vam za odgovor.

Lp.

Pozdravljeni,
moje, pravzaprav povsem osebno, mnenje je, da je za avto s prevoženimi 250.000km povsem dovolj olje viskoznosti 10W-40. S tem, da tudi interval menjave ne bi skrajševal.
LP, Aleš
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Pe maj 06, 2016 1:36 pm

lavno je napisal/-a:Pozdravljeni,


Imam vozilo Peugeot 307 2.0Hdi letnik 2002. Sedaj je v njemu olje Quartz 7000 10W-40. Razmišljal sem, da bi ga ob menjavi zamenjal z 5W-40 ali 5W-30, ker ima avto že malo težav pri zagonu. Bi za zagon bila taka menjava boljša ali razmišljam napačno? Je sploh priporočljivo zamenjati olje z oljem s drugačno viskoznostjo?


Pozdravljeni,

Z nižanjem viskoznosti se dejansko razmerere pri zagonu spremenijo. Vendar so te razlike občutne samo pri nižjih temperaturah. Bolj kot so nizke temperature, večje bodo razlike. Pri 20°C te razlike takorekoč ne bo, pri -20°C bo pa omembe vredna razlika. Ampak vseeno mislim, da z nižanjem viskoznosti iz 10W na 5W problema težjega zagona ne boste rešili. Bo verjetno boljši ukrep zamenjava akumulatorja...

Zamenjava viskoznosti ni problematična, če je v okviru zahtev motorja. Prvo viskoznost tj. 0W, 5W, 10W itd. lahko poljubno menjate, drugo viskoznost npr. 30, 40, 50 le če jo motor dovoljuje. Pri starejših motorjih lahko z nižanjem te druge viskoznosti pričakujete večjo porabo olja. In obratno, če imate problem z veliko porabo olja, potem to lahko 'rešite' z bolj viskoznim oljem.

LP, Aleš
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a ule Če maj 26, 2016 9:33 am

Pozdravljeni

Zanima me kako je s mešanjem različnih olj med seboj? Primer: v avtomobilu uporabljamo olje 0w30, doma na polici je nekje še pol litra olja 5W30. Ker v avtomobilu manjka nekaj olja, ga je potrebno doliti. Oba olja sta sicer primerna za tip motorja, ker na obeh pišejo enake specifikacije 504.00/507.00. Zanima me če lahko uporabimo to olje? Seveda me tudi nasplošno zanima, katera olja se lahko meša med seboj in katera ne, oziroma ni priporočljivo.
 
BlackGuard
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 25
Pridružen: So jan 11, 2014 7:21 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a BlackGuard Ne maj 29, 2016 7:07 pm

Sam ne bi mešal različnih olj med sabo. Različna olja imajo v sebi primešane različne aditive, ki lahko med seboj delujejo antagonistično (torej se ob mešanju olj, ki imajo različne aditive, lastnosti le-teh poslabšajo).
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a Mazda2 Po maj 30, 2016 4:55 pm

Hm, mene pa zanima nekaj >>hecnega<<, bolj iz firbca, mogoče pa ob pravem pogoju še celo kdaj uporabim. Kakšna je viskoznost olja SAE 30, ki je namenjeno kosilnicam? Dobro, pri delovni temperaturi je viskoznost taka kot piše, torej 30, kaj pa ob zagonu? Je viskoznost hladnega olja za kosilnice podobna viskoznosti motornih olj 0W..., 5W..., ali 10W...? In ali lahko to olje uporabim tudi za svoj avto? Predpisane viskoznosti so ...W-20, ...W-30 in ...W-40. Torej bi lahko to olje uporabil tudi za svoj avto, saj pri tem olju za kosilnico ( ne pri vseh) ,ki sem ga kupil, so tudi ostale specifikacije napisane, ki ustrezajo tudi za moj avto, poleg API, ki je SL, so napisane tudi ACEA ki je A3/B3, za moj avto priporočeno API SL ali SM, ACEA pa, A3/B3 ali A5/B5.
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Če jun 09, 2016 11:39 am

Mazda2 je napisal/-a:Hm, mene pa zanima nekaj >>hecnega<<, bolj iz firbca, mogoče pa ob pravem pogoju še celo kdaj uporabim. Kakšna je viskoznost olja SAE 30, ki je namenjeno kosilnicam? Dobro, pri delovni temperaturi je viskoznost taka kot piše, torej 30, kaj pa ob zagonu? Je viskoznost hladnega olja za kosilnice podobna viskoznosti motornih olj 0W..., 5W..., ali 10W...? In ali lahko to olje uporabim tudi za svoj avto? Predpisane viskoznosti so ...W-20, ...W-30 in ...W-40. Torej bi lahko to olje uporabil tudi za svoj avto, saj pri tem olju za kosilnico ( ne pri vseh) ,ki sem ga kupil, so tudi ostale specifikacije napisane, ki ustrezajo tudi za moj avto, poleg API, ki je SL, so napisane tudi ACEA ki je A3/B3, za moj avto priporočeno API SL ali SM, ACEA pa, A3/B3 ali A5/B5.


Pozdravljeni,

Evo mene...

Viskoznost olja SAE 30 je določena med 9,3 in 12,5 mm2/s pri 100°C. Pri zagonu je seveda bistveno višja. Za naš proizvod Petrol Tratol, ki je namenjen kosilnicam, je viskoznost pri 40°C (ki je tudi standardna temperatura za merjenje viskoznosti) okroglih 100 mm2/s, pri 100°C pa 11,5mm2/s. Indeks viskoznosti tega olja je okoli 105.

Pri motornem olju viskoznosti 5W-30 npr. Petrol Premium Professional 5W-30, so viskoznosti sledeče:
-pri 100°C, 12 mm2/s
-pri 40°C, 69 mm2/s
-indeks viskoznosti je okoli 170

Obe olji sta SAE 30, vendar je Tratol (olje za kosilnice) enogradacijsko olje in zato bolj kot ne neprimerno za uporabo v vozilih, sploh v zimskem času, ker so njegove nizkotemperaturne latnosti nezadostne. Tudi iz stališča specifikacij, enogradacijska olja dosegajo ponavadi samo osnovne zahteve, nikakor pa ne dosegajo zahtev npr. VW, Mercedasa, BMWja itd., zato niso primerna za uporabo v sodobnih vozilih. Če pa avto zahteva samo specifikacije npr. API SL in ACEA A3/B3, potem olje za kosilnice (s temi specifikacijami) lahko uporablite tudi v avtu, ampak jaz bi to delal samo, če je res nuja. Desetletja nazaj so se uporabljala samo enogradacijska olja in so vozniki olje menjali dvakrat letno, poleti npr. SAE 30 ali 40, pozimi pa npr. SAE 20, ki je bolj 'tekoče' pri nizkih temperaturah. Ampak te čase so povozila večgradacijska olja...

Moj nasvet je torej obraten; olje, ki ga uporabljate za avto uporabite še za kosilnico...

Lep pozdrav, Aleš
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Če jun 09, 2016 12:51 pm

ule je napisal/-a:Pozdravljeni

Zanima me kako je s mešanjem različnih olj med seboj? Primer: v avtomobilu uporabljamo olje 0w30, doma na polici je nekje še pol litra olja 5W30. Ker v avtomobilu manjka nekaj olja, ga je potrebno doliti. Oba olja sta sicer primerna za tip motorja, ker na obeh pišejo enake specifikacije 504.00/507.00. Zanima me če lahko uporabimo to olje? Seveda me tudi nasplošno zanima, katera olja se lahko meša med seboj in katera ne, oziroma ni priporočljivo.


Pozdravljeni,

glede mešljivosti pa naj takoj na začetku povem, da se vsa motorna olja med seboj mešajo. Mineralna s sintetični in delno sintetičnimi ter seveda tudi obratno. In to v vseh razmerjih. Če pa gremo v podrobnosti, potem pa predlagam naslednja 'pravila' npr. pri dolivanju olja:
-najbolje je doliti enako olje, kot ga imate že v motorju (olje istega proizvajalca in enake viskoznosti)
-če to ni možno (namreč kakšne blagovne znamke ni moč dobiti vsepovsod), potem se doliva olje enake viskoznosti in enake kakovosti (enake specifikacije)
-če tudi to ni možno, potem vsaj enake viskoznosti in/ali kakovosti; npr. v motorju je 5W-40, potem dolijte olje enake viskoznosti 5W-40 (to pomeni, da bo vsaj osnova enaka npr. sintetično olje) ali pa dolijte olje z enakimi specifikacijami in drugo viskoznostjo
-če tudi to ni možno, potem olje eno stopnjo slabše, npr. 10W-40
-če pa tudi to ni možno, potem je pa res že kriza in takrat bo do prve 'normalnega' bencinskega servisa ali mehanične delavnice zadoščalo karkoli že lahko dobite...


In zakaj to tako izpostavljam? Ker se ponavadi lastnik avta v trenutku, ko mu zasveti lučka za olje, odloča zelo 'racionalno' oz. varčno. Kupi npr. najcenejše olje, kajti ta liter olja bo že zdržal... Če imaš denar, da ti na uradnem servisu zamenjajo olje, ki stane npr. 30€/L, potem moraš imeti tudi denar, da lahko kupiš primerljivo olje za podobno cena za dolivanje. In obratno, če imaš v avtu olje osnovne kakovosti npr. 15W-40, potem pri dolivanju res ne gre pretiravati z npr. popolno sintetiko viskoznosti 0W-30...

Torej za vaš primer ne vidim težave, da ne bi porabili tistih pol litra olja, ki vam je ostal.

Lep pozdrav, Aleš
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a Mazda2 Če jun 09, 2016 6:31 pm

No torej bi bilo tudi to olje primerno, če bi bile ves čas, skozi celo leto poletne temperature, vsaj od 20 C°, za moj avto.
 
dobi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 4
Pridružen: Pe jun 10, 2016 8:37 am

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a dobi Pe jun 10, 2016 12:39 pm

Pozdravljeni,
zanima me če obstajajo kakšni univerzalni standardi ki določajo kvaliteto olj in katere znamke olj veljajo kot zelo kvalitetne.
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1154
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a danci1973 Ne jun 12, 2016 11:28 am

Pozdravljeni,

proizvajalec vozila za motorno olje priporoča sledeče:
  • API SL ali SM, z oznako "ENergy conserving" / ILSAC GF-3 ali GF-4, z oznako 'For gasoline engines'
  • ACEA A1, A2 ali A3
  • SAE 5W-30

Preiskal sem kar nekaj spletnih trgovin in kot kaže, motorna olja s točno temi specifikacijami niso več v prodaji - so pa takšna, ki ustrezajo novejšim specifikacijam (npr. API SN/CF in ACEA C2/C3).

A novejši standardi (npr. API SN) zagotavljajo združljivost za nazaj? Ali torej lahko namesto API SL / ACEA A1 uporabim olje, ki ustreza API SN / ACEA C3?
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a Mazda2 Ne jun 12, 2016 4:04 pm

Kupi katerokoli olje, ki ima oznako A1 ali pa A3, A1 ima tole Petrolovo olje http://www.petrol.si/izdelki-za-vozila/ ... ergy-5w-30 pa nekatera olja za Forde, ki so 5W-30, API SL in ACEA A1/B1 http://www.motornaolja.com/produkt/ford ... a-f-5w-30/
 
Mazda2
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: To sep 02, 2014 5:11 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a Mazda2 Ne jun 12, 2016 4:50 pm

Sicer pa imaš tu zelo veliko napisano, tudi o tem kaj pomenijo ACEA in API oznake. http://www.fuchs.si/datoteke/navigacija ... A-OLJA.pdf
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Highupthere in 33 gostov