Stran 1 od 5

VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 11:24 am
Napisal/-a gortnar
Na uvodni pogovor z vsakim od naših strokovnjakov se odpravim z nekaj treme. Moje znanje o posameznem področju je, v primerjavi z njihovim, povsem zanemarljivo. Ampak potem si vedno znova rečem: "Saj s strokovnjaki se pogovarjamo zato, da se kaj naučimo." Prav zato bomo v naslednjih mesecih enako možnost dali tudi vsem vam.

Moj tokratni sogovornik je bil Aleš Arnšek, vodja programa olj in maziv v Petrolu. V naši največji energetski družbi je pred več kot petnajstimi leti začel z delom v tehnični službi, kasneje pa se je v sklopu interne reorganizacije preusmeril še v prodajni del posla. Kot magister strojništva se je z enakim področjem ukvarjal že med študijem, njegova specializacija pa so bila biološko razgradljiva maziva.

Področje avtomobilizma oz. maziv za vozila (osebna, tovorna ...) predstavlja le del področja olj in maziv, vanj znotraj Petrola spadajo še industrijska maziva, bazna olja in aditivi. Petrol trži program olj in maziv pod lastno blagovno znamko, pri čemer gre za izdelke priznanega proizvajalca Texaco, s katerim sodelujejo že od leta 1994.

Navzven potrošnik nima občutka, da se na področju olj in maziv s časom kaj dosti premika, pa je res tako?

Nasprotno, gre za izjemno dinamično področje, ki se neprestano spreminja. Pri Petrolu tržimo določena maziva pod enakim nazivom že vrsto let - če vzameva za primer Petrol Garant: na trgu je že od leta 1994, a je njegova tedanja sestava povsem neprimerljiva z današnjo, saj je vsakič znova prilagojena aktualnim motorjem na trgu. Potrošnik si za informacijo lahko ogleda podatke na embalaži, pri čemer nekatere najpomembnejše lastnosti vedno primerno izpostavimo na prednji strani.

Kje je največja razlika med tedanjimi in današnjimi olji, kaj se je v razvoju najbolj spremenilo?

Spremenilo se je v bistvu vse. Mazila so v osnovi narejena iz dveh glavnih komponent: baznih olj, torej osnove, ki predstavlja okvirno devetdeset odstotkov sestave, in aditivov, ki izboljšujejo osnovne lastnosti baznih olj. V tem času so se aditivi popolnoma spremenili, saj so povsem drugačne zahteve avtomobilov: zmanjšala se je prostornina oljnega karterja, podaljšal se je interval menjave ... Da današnje olje vse to prenese, mora imeti boljšo zaščito proti oksidaciji, boljše delovanje ali večjo vsebnost aditivov, ki vplivajo na zmanjšanje trenja in obrabe. Konec koncev so se morala izboljšati tudi sama bazna olja, s časom so postala kvalitetnejša, bolj čista - iz osnovnih mineralnih olj grupe I se je trend preusmeril na olja grupe II, kamor spadajo hidrokrekirana olja, in na sintetična olja. Na kratko, razvoj motorjev usmerja razvoj olj.

Kakšno vlogo so imele pri tem okoljevarstvene zahteve?

Tudi, a ne zaradi samih olj - izrabljeno olje je bilo vedno potrebno odstranjevati nadzorovano. Še največji vpliv na sestavo olj so imele s tega vidika vgrajene naprave za čiščenje izpušnih plinov (after treatment), ki so občutljive na žveplo, fosfor, sulfatni pepel (SAPS: Sulphated Ash, Phosphorous, Sulphur) - torej najbolj tipične elemente, ki so škodljivi. Zaradi tega so se morala prilagoditi tudi določena olja in govorimo o vse večji uporabi tako imenovanih "low-SAPS" olj. Na tem mestu velja omeniti še trend k nižji viskoznosti olj. Če je bilo pred petindvajsetimi leti olje 15W-40 tipično olje in 10W-40 dobro olje, lahko danes za slednjega rečemo, da je že dodobra zastarelo, trendi pa gredo v smer 5W-30, oW-20 ... Preko uporabe primernega maziva namreč lahko deloma vplivamo tudi na zmanjšano porabo goriva.

Mislite, da so porabniki seznanjeni s pomenom oznak na motornih oljih?

Upam, da so ... (smeh). Rekel bi, da bistveno bolj kot pred leti. S časom se je po mojem mnenju precej izboljšalo znanje potrošnikov, ob tem pa se je ponudba olj, z nekdanjih treh, s katerimi smo praktično lahko pokrili vse povpraševanje, povečala na deset do petnajst vrst olj. Poleg tega vsak od proizvajalcev vozil danes priporoča "svoje" olje.

Se vam zdi, da se uporabniki - iz strahu pred izgubo garancije ali neznanja - večinoma odločajo za nakup "originalnih" olj, sploh kadar ga je potrebno dodati? Kako je ob menjavi celotne količine olja?

Med proizvajalci maziv praviloma velja tihi dogovor, da se olja med sabo lahko mešajo, prav zaradi dolivanja. Za "prvo pomoč" bo tako dobro tudi drugo olje. V splošnem pa velja biti pozoren in dodati tisto vrsto olja, ki ustreza obstoječemu, pri čemer niti ni toliko pomembna blagovna znamka, kot sestava motornega olja. Dandanes je z malo truda moč priti do vseh informacij o priporočenih oljih s strani proizvajalcev. Ob menjavi olja pa po našem mnenju ni nobene omejitve glede zamenjave olja. V začetku sicer lahko pride do nekoliko povečane porabe olja, saj po daljši uporabi ene vrste olja v motorju nastanejo obloge, ki v določeni meri tudi tesnijo, po zamenjavi olja z drugim pa lahko pride do čiščenja teh oblog (npr. novo olje ima drugačen čistilni učinek), pri čemer se tolerance v porabi olja začasno lahko nekoliko povečajo, ni pa to nujno.

Kako se na Petrolu odločite, katera olja boste dali v ponudbo?

Sledimo trendom, nabor olj je izredno širok. S ponudbo na bencinskih servisih skušamo s šestimi, sedmimi vrstami olj zadovoljiti potrebe čim širšega spektra motornih vozil, saj gre v večini primerov za olje za dolivanje. V veleprodaji (servisom, prevoznikom, avtobusnim podjetjem) pa je nabor izdelkov res ogromen, saj skušamo v čim večji meri zadovoljiti vse njihove želje in potrebe.

Najin pogovor se na tem mestu ni končal, saj naju je odneslo med aditive, njihova razmerja in delovanje, pa na učinke daljšanja servisnih intervalov, vpliv načina vožnje, sistemov start&stop in konstrukcijskih sprememb v avtomobilih na obremenjenost motornih olj. Ker bi bil celoten zapis predolg, ste na tem mestu na vrsti vi: našemu strokovnjaku Alešu Arnšku lahko v forumski temi Strokovnjak svetuje zastavite svoje vprašanje na temo olj in maziv.



Besedilo in foto: Urška Radolović.

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 12:11 pm
Napisal/-a snezeni_moz
Dober dan,
Kaj pomenijo številke pri oznaki motornega olja 5W-30. Kakšna je potem razlika med 0W-40 in 5W-30.
Katero olje izbrati da pozimi pri -20 stopinj ne bo preveč gosto in da ne bo potem slabše mazalo. Hvala.

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 12:32 pm
Napisal/-a luxxx7
Slika

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 2:49 pm
Napisal/-a svetilnik
Pozdravljeni,
z vprašanjem se obračam na vas, čeprav bi se moral najverjetneje na koga drugega pri Petrolu. Moje mnenje je, da bi morali razširiti ponudbo motornih olj, sploh pri znamki katere že tržite. V zadnjih letih je prišlo do spremenb pri razvoju motorjev in razširili so se močnejši, učinkovitejši trivaljniki od prejšnih in s tem potreba po drugačnem olju. Takšnih avtomobilov je v Sloveniji kar dosti. Tukaj mislim konkretno na olje Castrol Magnatec professional 5 W20. Bo v bljižni prihodnosti tudi na Petrolovih prodajnih policah?
Hvala

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Sr feb 17, 2016 3:59 pm
Napisal/-a arnsek
snezeni_moz je napisal/-a:Dober dan,
Kaj pomenijo številke pri oznaki motornega olja 5W-30. Kakšna je potem razlika med 0W-40 in 5W-30.
Katero olje izbrati da pozimi pri -20 stopinj ne bo preveč gosto in da ne bo potem slabše mazalo. Hvala.


Pozdravljeni,

oznaka SAE 5W-30 je oznaka za večgradacijsko motorno olje. SAE 5W pomeni viskoznost pri nizki temeraturi (oznaka W je okrajšava za Winter), SAE 30 je pa oznaka za viskoznost olja pri delovni temperaturi motorja (100°C). Torej oznaka 5W-30 določa viskoznost motornega olja pri različnih režimih obratovanja. Konkretno to pomeni, da je olje z oznako 5W nekako 'uporabno' do -35°C; pri tej temperaturi je namreč dosežena mejna sposobnost črpanja olja iz karterja v motor (po domače, olje je pri tej temeraturi še dovolj tekoče, da ga oljna črpalka lahko črpa po motorju). Viskoznost pri delovni temperaturi pa določi proizvajalec motorja, pomeni pa da bo imel motor z oljem viskoznosti npr. 30 najbolj optimalno mazanje (dovolj čvrst oljni film med gibajočimi deli v motorju tudi v ekstremnih pogojih) v tistem motorju, kjer je predpisana viskoznost 30.

Oznake za nizkotemperaturne viskoznosti se začnejo pri 25W (-15°C) in gredo do 0W (-40°). Nižja kot je številka, boljše nizkotemperaturne lastnosti ima olje.

Oznake za viskoznost pri delovni temperaturi se začnejo pri 60 in gredo do 20. Natančne vrednosti so določene v specifikaciji SAE J300.

Trend je v lahkotekočih oljih, najnovejša olja imajo viskoznost tudi npr. 0W-20. Prednost le-teh je v nizki porabi pri zagonu (0W) in nizki porabi goriva pri delovni temperaturi. Oznaka 20 namreč pomeni nizko viskozno olje (po domače, redko olje), ki zagotavlja nizko viskozno trenje, torej se manj energije (goriva) porabi za samo delovanje motorja. Vendar pozor, motorno olje z viskoznosjo SAE 20 se ne sme uporabiti v motorju, za katerega je proizvajalec določil, da mora biti viskoznost npr. SAE 40!

Lep pozdrav, Aleš

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Če feb 18, 2016 8:20 pm
Napisal/-a MadIggy
Zdravo,

imam vprašanje glede dolžine servisnega intervala. Nekateri proizvajalci oglašujejo servisni interval na 30.000km oz. 2 leti. Medtem ko mnogi mehaniki temu nasprotujejo in svetujejo menjavo na 15.000km/1 leto, ker naj bi olje izgubilo svoje karakteristike. Temu pritrjujejo tudi pri Toyoti in nekaterih drugih znamkah. Kakšno je vaše mnenje?

Lep pozdrav.

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Pe feb 19, 2016 11:09 am
Napisal/-a arnsek
svetilnik je napisal/-a:Pozdravljeni,
z vprašanjem se obračam na vas, čeprav bi se moral najverjetneje na koga drugega pri Petrolu. Moje mnenje je, da bi morali razširiti ponudbo motornih olj, sploh pri znamki katere že tržite. V zadnjih letih je prišlo do spremenb pri razvoju motorjev in razširili so se močnejši, učinkovitejši trivaljniki od prejšnih in s tem potreba po drugačnem olju. Takšnih avtomobilov je v Sloveniji kar dosti. Tukaj mislim konkretno na olje Castrol Magnatec professional 5 W20. Bo v bljižni prihodnosti tudi na Petrolovih prodajnih policah?
Hvala


Pozdravljeni,

na Petrolu spremljamo najnovejše trende pri razvoju motorjev in posledično tudi zahtev za motorna olja, ki so, kot ste že sami poudarili, lahkotekoča z nižjo viskoznostjo. V našem asortimanu je tako kar nekaj olj z viskoznosjo 5W-30, definitivno pa bomo v kratkem asortiman razširili tudi na specialna olja s še nižjo viskoznosjo (5W-20 oz. 0W-20), ne glede na to, da je trenutno povpraševanje po teh oljih še izredno majhno.

Glede na to, da dajemo poudarek lastni blagovni znamki, bo asortiman razširjen s Petrolovim proizvodom. Petrolovi proizvodi lastne blagovne znamke pa so ti. 'rebrand' proizvodov Chevron Texaco.

Lep pozdrav, Aleš

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Pe feb 19, 2016 1:01 pm
Napisal/-a abbe
Pozdravljnei,

tudi jaz bi imel eno vprašanje.
na podlagi česa roizvajalci določajo katera gradiacija je primerna za vozilo oz.
primer mazda 6 2003 letnik 2.0d motor
priporočajo olja 5w30 in 10w 40
zakaj ne 5w40?

lp.

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Pe feb 19, 2016 3:13 pm
Napisal/-a arnsek
MadIggy je napisal/-a:Zdravo,

imam vprašanje glede dolžine servisnega intervala. Nekateri proizvajalci oglašujejo servisni interval na 30.000km oz. 2 leti. Medtem ko mnogi mehaniki temu nasprotujejo in svetujejo menjavo na 15.000km/1 leto, ker naj bi olje izgubilo svoje karakteristike. Temu pritrjujejo tudi pri Toyoti in nekaterih drugih znamkah. Kakšno je vaše mnenje?

Lep pozdrav.


Pozdravljeni,

če proizvajalec vozila predpiše menjavo olja na 2 leti oz. 30.000 km, potem že ve zakaj je to predpisal in zagotovo za to trditvijo stoji 100%. 'Na pamet' tega ni določil, ampak je to posledica dolgotrajnega testiranja motorja v kombinaciji s primernim motornim oljem. Seveda pa mora olje ustrezati zahtevam (specifikacijam), ki jih je predpisal proizvajalec motorja. Torej katerokoli olje, ki ustreza zahtevam proizvajalca motorja bo v tem motorju zdržalo predpisan interval menjave.

V debatah o intervalu menjave je moje mnenje vedno enako, držite se navodil v tehnični knjižici vozila! Najbolj so mi všeč vprašanja v stilu, koliko km pa lahko prevozim s tem in tem oljem? Žal na tako vprašanje ni univerzalnega odgovora. Določeno olje se lahko uporablja v vozilih različnih proizvajalcev, pa bo pri istem režimu vožnje npr. en proizvajalec vozila predpisal menjavo na 20.000km, drugi pa na 30.000km...

Če se vrnem na konkretno vprašanje, v skrajševanju intervala ne vidim nobenega smisla, razen če vozilo res ni ekstremno obremenjeno (npr. non stop vleka prikolice, vožnja na tako kratke razdalje, da se motor niti ne segreje na delovno temperaturo itd..). Vendar so v praksi to res redki primeri.

Še mogoče beseda o podaljševanju intervala menjave. Tudi to ni smiselno, pa četudi uporabljate olje ne vem katerega proizvajalca. Podaljševanje intervala pride v poštev samo s podporo laboratorijskih analiz motornega olja. Z analizo se namreč natančno določi stanje olja in njegovo uporabnost. Ta pristop se največkrat uporablja za komercialna vozila, tovornjake, avtobuse, kjer se s podaljševanjem intervala lahko doseže omembe vredne prihranke.

Lep pozdrav, Aleš

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Pe feb 19, 2016 9:00 pm
Napisal/-a sašo5
olje "vlečt" 30.000lm ....."Only Fools and Horses" :arrow: krasen primer je Renault desetletje nazaj, še sami so uvideli kiks (itak je bila samo marketinška poteza) kaj hitro so interval skrajšali. Že dve desetletji nazaj sem s prvim A4 1.8t in predpisanim Aralom 0-40 videl, da po cca 7000-10.000 več to ni to (tudi na analizi je bilo iztočeno olje po 7500km) verjamem, da danes ni nič bolje. Tisti, ki imajo na Audijih (seveda, če to omogoča program) vklopljen long-life interval, bi znali povedat, da Castrol 5-30 LL3 zahteva menjavo med 17.000 in 20.000km torej senzor zazna, da gre olje proti koncu.....
g. Aleš, verjamem v strokovnost in verjamem, da se tudi z zgornjim zapisom strinjate, zato bi prosil za malo več ne tistih tovarniških navodil, ampk realnost, direkt informacija "s terena"...

PS. ker ste s Petrola, me prav zanima, če veste zakaj so že časa nazaj ukinili (oz. nikjer jih več ni) tistih mašin, ki olje ven potegnejo :?: (Včasih smo se tega kr posluževali na določenih vozilih Petrol Trnje Brežice je imel to v našem koncu....

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Ne feb 21, 2016 6:38 pm
Napisal/-a nejc1
Evo slučajno zasledil :)
Prikaz "zlivanja" različno viskoznih olj
https://www.facebook.com/puntatacco/vid ... 187102286/

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Ne feb 21, 2016 9:14 pm
Napisal/-a pskoda
sašo5 je napisal/-a:PS. ker ste s Petrola, me prav zanima, če veste zakaj so že časa nazaj ukinili (oz. nikjer jih več ni) tistih mašin, ki olje ven potegnejo :?: (Včasih smo se tega kr posluževali na določenih vozilih Petrol Trnje Brežice je imel to v našem koncu....


Zato, ker po domače povedano je to eno sranje. Z temi mašinami ne moreš odstraniti ves olje in ga v karterju ostane še več kot po klasični metodi in vsa nesnaga se nabira na dnu karterja, ki ostane noter.
Proizvajalec ni dal čep karterja zato, ker lepo izgleda




Ta olja iz zgornjega linka so pa tako temna, kot bi jih prej čez dimnik spustil

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Po feb 22, 2016 8:47 am
Napisal/-a abbe
no to kar pišeš so milorečene pač bučke.
za vag grupo vem da sam proizvajalec predvideva menjavo olja preko sesanja skozi luknjo za merjenje količine.
to da pa v karterju ostane veliko svinjarije oz več kot pri konvencionalni menjavi pa tut ne drži...seveda je vse to preverjeno in ne govorim na pamet...

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Po feb 22, 2016 2:03 pm
Napisal/-a arnsek
abbe je napisal/-a:Pozdravljnei,

tudi jaz bi imel eno vprašanje.
na podlagi česa roizvajalci določajo katera gradiacija je primerna za vozilo oz.
primer mazda 6 2003 letnik 2.0d motor
priporočajo olja 5w30 in 10w 40
zakaj ne 5w40?

lp.


Pozdravljeni,

proizvajalci določijo vrsto in kakovost olja glede na konstrukcijske zahteve motorja, klimatske razmere, kjer se bo vozilo uporabljalo, ekologijo (emisije), možnost varčevanja z gorivom (fuel economy) in trajnost uporabe olja (rok zamenjave). Glede na 'težavnost' zahtev, proizvajalci motorjev lahko kot zahtevano kakovost motornega olja določijo ustrezanje mednarodnim sprecifikacijam npr. evropskim ACEA, ameriškim API, japonskim JASO ali pa celo zahtevajo, da olje ustreza njihovim zahtevam (specifikacijam). V zadnjih letih je dejansko velik poudarek večine proizvajalcev vozil in motorjev, da sami predpišejo kakovost olja, ki mora ustrezati točno določenim njihovim zahtevam. Npr. skupina VW ima celo serijo specifikacij, prav veliko ne zaostajajo niti MB, Ford, BMW in ostali, pri tovornih vozilih pa MAN, MB, Volvo, Iveco... Zato tudi obstaja tako veliko različnih vrst motornih olj. Da olje ustreza njihovim zahtevam, mora uspešno opraviti celo serijo preizkusov, kar za proizvajalce motornih olj ni poceni, vendar na koncu imaš njihovo odobritev, si uvrščen na njihovo listo odobrenih maziv in potem ni ovir in ni zadržkov, da to olje ne bi uporabljal v njihovih vozilih tudi v garancijskem času.

V vašem konkretnem primeru so vam dali na razpolago dve viskoznosti, 5W-30, ki je najverjetneje povezana z nižjo porabo goriva (fuel economy) in klasično univerzalno viskoznost 10W-40, ki ima najboljše razmerje kakovost/cena. Torej so vam dali na razpolago možnost uporabe visokokakovostnega proizvoda, ki varčuje z gorivom in je odličen pri nizkih temperaturah, ter klasičnega, kjer bo motor odlično zaščiten, ne bo pa nobene dodane vrednsoti v obliki privarčevanjega goriva, niti ni bleščeč pri nizkih temperaturah (pa še vedno dober za naše klimatske razmere, saj zagotavlja mejno temperaturo črpanja olja do -30°). Zakaj ni predpisana viskoznost 5W-40, iz preprostega razloga, ker s to gradacijo ne boste nič 'profitirali', cena tega olja bo visoka (sintetična osnova), zaščita nič boljša, kot pri 10W-40, rok zamenjave bo tudi enak, z gorivom pa tudi ne boste varčevali (viskoznost SAE 40). Lahko pa ga seveda uporabljate, če le ustreza enakim specifikacijam, kot predpisani 5W-30 ali 10W-40.

Na splošno pa je za starejša vozila z več prevoženimi kilometri bolje, da uporabljate bolj viskozna olja (npr. 10W-40), ker bo poraba olja manjša, kot pri uporabo lahkotekočega olja npr. 5W-30.

Lep pozdrav, Aleš.

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Po feb 22, 2016 5:10 pm
Napisal/-a Mazda2
Mene pa zanima ali vsako motorno olje ustvari na kovini zaščitni film, ali če motor dolgo miruje to izteče v karter? Npr. Castrol Magnatec oglašuje inteligentne molekule, ki se prilepljajo k delom motorja in ščiti motor že od zagona dalje. Je to res njihova prednost pred drugimi ali imajo vsa motorna olja te lastnosti in Castrol to rad samo bolj poudari zaradi tržne prednosti? Ali je bojazen, da pri kakšnih cenejših, če avto dolgo miruje, zalaufa na suho, preden olje zaokroži in spet namaže?

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Po feb 22, 2016 6:27 pm
Napisal/-a motom
Zanima me, kako je danes s sintetičnimi olji? Kolikor vem v prodaji pravih sintetičnih olj skoraj ni več, ampak so praktično vsa le z lastnostmi sintetičnih olj. V resnici so to mineralna olja, tako obdelana, da se jih po zakonu lahko označuje kot sintetična.

Yamaha predpisuje za nekatere svoje motocikle Yamalube 4-FS 10W40. To je prava sintetika. Prav tako olje je tudi Motul 300V 10W40. Do sedaj sem uporabljal ta dva olja, sedaj pa se sprašujem ali ne pretiravam s kvaliteto (in ceno), saj bi lahko uporabljal cenovno veliko ugodnejši Motul 5100 10W40, ki pa seveda ni pravo sintetično olje.

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Po feb 22, 2016 7:08 pm
Napisal/-a pskoda
Ti mešaš ester vs sintetika

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Sr feb 24, 2016 6:38 pm
Napisal/-a arnsek
Mazda2 je napisal/-a:Mene pa zanima ali vsako motorno olje ustvari na kovini zaščitni film, ali če motor dolgo miruje to izteče v karter? Npr. Castrol Magnatec oglašuje inteligentne molekule, ki se prilepljajo k delom motorja in ščiti motor že od zagona dalje. Je to res njihova prednost pred drugimi ali imajo vsa motorna olja te lastnosti in Castrol to rad samo bolj poudari zaradi tržne prednosti? Ali je bojazen, da pri kakšnih cenejših, če avto dolgo miruje, zalaufa na suho, preden olje zaokroži in spet namaže?



V podrobnosti te poudarjene lastnosti omenjenega olja ne poznam, je pa dejstvo, da mora ti. oprijemljivost imeti vsako olje. Dejstvo je tudi, da ja ta naloga zagotovljena s fizikalno kemijskimi lastnostmi motornega olja, s samim baznim oljem in aditivi.

Težko torej komentiram lastnosti tega olja, če so veliko boljše kot pri 'običajnem' motornem olju? V praksi je npr. prvih 30 sekund res problematičnih glede mazanja, po drugi strani pa, a se je že kdo kdaj pritoževal, da ima probleme s tem? Olje mora biti ustrezne viskoznosti in mora ustrezati specifikacijam in to je to.

Lahko potegnemo tudi zelo grobo vzporednico z dvotaktnimi motorji, ki se v celoti mažejo npr. s samo 2% mešanico olja v bencinu (nekater sodobnejši s še nižjo koncentracijo), pa kljub temu zelo zelo redko pride do zaribavanja. Pa če še govorimo npr. o sezonskih strojih, ki lahko mirujejo v kakšni vlažni drvarnici tudi pol leta, pa nato vžgejo takorekoč iz prve... Torej?

Lep pozdrav, Aleš

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Sr feb 24, 2016 7:32 pm
Napisal/-a Mazda2
Hvala lepa za odgovor. Še to, v knjigi sta med drugimi predpisani viskoznosti 5W-30 in 10W-40, seveda mora biti izbira primerna podnebnim temperaturam, kaj pa 5W-30, bo dober za naša poletja ali je bolje če uporabljam 10W-40? Ali je odvisno tudi od načina vožnje, bolj normalna vožnja, netiščanje avta, nevleka ali neprevoz težjih tovorov, da je v takem primeru 5W-30 zadovoljiv, da vzdržuje neprekinjen oljni film, če pa so ti pogoji slabši pa 10W-40? Ali je 5W-30 v obeh primerih dober za naša poletja? Je več možnosti, da pri 5W-30 pride do pretrganja oljnega filma kot pri 10W-40. Ker recimo originalno olje z viskoznostjo 5W-30 je ACEA A5, ki je lahkotekoče in ima nižji HTHS. Očitno ni odvisno samo od viskoznosti kako lahko se pretaka, ker so olja viskoznosti 5W-30 z ACEA A5 , ki so lahkotekoča in pa 5W-30 z ACEA A3 z visoko zaščito motorja. Ali je torej SAE 5W-30 ACEA A5 slabša zaščita za motor kot SAE 5W-30 z ACEA A3 za bencinski motor?

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Objavljeno: Če feb 25, 2016 7:07 am
Napisal/-a pavel
Kakšno olje za Citroena?

Za Citroena Xsara Picasso 1,6 16v je predpisano olje Total Quartz 9000 5W 40.Zanima me, če je za ta motor primerno vsako olje z to gradacijo, ali moram gledati še kakšne oznake, ali lahko dam v motor samo Totalovo olje?