Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Če feb 25, 2016 9:14 am

motom je napisal/-a:Zanima me, kako je danes s sintetičnimi olji? Kolikor vem v prodaji pravih sintetičnih olj skoraj ni več, ampak so praktično vsa le z lastnostmi sintetičnih olj. V resnici so to mineralna olja, tako obdelana, da se jih po zakonu lahko označuje kot sintetična.

Yamaha predpisuje za nekatere svoje motocikle Yamalube 4-FS 10W40. To je prava sintetika. Prav tako olje je tudi Motul 300V 10W40. Do sedaj sem uporabljal ta dva olja, sedaj pa se sprašujem ali ne pretiravam s kvaliteto (in ceno), saj bi lahko uporabljal cenovno veliko ugodnejši Motul 5100 10W40, ki pa seveda ni pravo sintetično olje.


Pozdravljeni,

imate prav, 'pravih' sintetičnih olj takorekoč ni več. Bi pa najpreje definiral, kaj sploh so ti. sintetična olja. Osnova (bazno olje) za tipično sintetično motorno olje so polialfaolefini (PAO). Le-ti imajo nekatere prednosti pred klasičnimi mineralnimi olji, predvsem boljšo oksidacijsko stabilnost, pa tudi nekatere slabosti (slabše mazalne lastnosti, slabša topljivost aditivov). 'Prava' sintetična motorna olja torej niso vsemogočna in nikakor v vseh lastnostih ne prekašajo klasičnih mineralnih olj. Zaradi visoke cene PAO in z razvojem tehnologije predelave mineralnih baznih olj se je večina proizvajalcev preusmerila v druge vrste tako imenovanih sintetičnih baznih olj, npr. hidrokrekirana olja, bazna olja Grupe II, olja pridobljena po postopku GTL (gas to liquid) itd.., ki imajo vse prednosti tipčnih PAO, vendar po bistveno bolj sprejemljivi ceni. Zato so se takorekoč vsi proizvajalci motornih olj že preusmerili na tovrstna olja, kar pravzaprav ni nič narobe.

Zakaj dajem 'prava sintetična olja' v narekovaje? Ker so vsa sintetčna olja (in teh je cela serija, ne samo nekaj teh, ki sem jih tukaj omenil), pridobljena iz surove nafte oz. mineralnega olja. Le postopki so drugačni. Bistvo sintetičnih olj je, da imajo poudarjene lastnosti, tam kjer jih želimo oz. potrebujemo. Za PAO je tipično, da imajo dobre oksidacijske lastnosti, to pomeni, da je rok menjave lahko daljši, da zdržijo večje temepraturne obremenitve kot npr. mineralna olja itd... Po drugi strani pa imajo presenetljivo slabše mazalne lastnosti. Če primerjamo mazalne lastnosti baznih olj brez aditivov, verjetno nihče ne bi pomislil na jedilno olje, ampak ravno jedilno olje (sončnično, repično) v osnovi bistveno bolje maže, kot PAO, bolje tudi od klasičnega mineralnega olja. Po drugi strani pa sončnično olje v motorju res ne bo dolgo zdržalo... S tem primerom sem hotel ponazoriti, da idealnega olja ni.

Če se vrnem na vaše vprašanje, če imata olji enake specifikacije, jaz ne bi imel zadržkov pri uporabi cenejšega olja.

Lep pozdrav, Aleš.
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Pe feb 26, 2016 1:01 pm

pavel je napisal/-a:Kakšno olje za Citroena?

Za Citroena Xsara Picasso 1,6 16v je predpisano olje Total Quartz 9000 5W 40.Zanima me, če je za ta motor primerno vsako olje z to gradacijo, ali moram gledati še kakšne oznake, ali lahko dam v motor samo Totalovo olje?


Pozdravljeni,

ta motor, ki je v vašem vozilu je nekoliko starejši, to ni najnovejši motor, je tako? Za starejša vozila kaj preveč komplicirati glede specifikacij niti nima smisla. Če pogledam konkretno za to vozilo in predpisano olje, se zahteva olja po specifikaciji PSA B71 2296, kar prevedeno pomeni ACEA A3/B4 + dodatna testiranja PSA vpeljana leta 2009.

Ker gre za bencinski motor starejšega letnika, je zadovoljevanje specifikaciji ACEA A3/B4 po mojem mnenju povsem dovolj. Konkretno iz našega asortimano tem zahtevam ustreza Petrol Premium Power 5W-40, ki ustreza tudi PSA specifikaciji. Dejansko to olje ni več najbolj 'moderno', zato tudi tako razmišljam. Če pa se motim glede starosti vozila, me pa prosim popravite.
Lep pozdrav, Aleš
 
motom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 555
Pridružen: Po jan 04, 2016 5:04 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a motom So feb 27, 2016 4:42 pm

Pozdravljeni,

s pridobitvijo DPF filtrov v dizelske motorje so prišla na trg tudi namenska olja za te motorje. Znano je namreč, da izgorevanje olja tvori pepel, ki trajno zamaši DPF filter. Zanima me, če res in zakaj pri teh oljih pri izgorevanju nastaja manj pepela?

Pri VW je za DPF dizle določena norma 507.00. Na pooblaščenih servisih stranke lahko izbiramo med Castrol, Aral in Shell. Shell je najcenejši. Po pregledu varnostnega lista omenjenih olj sem zaključil, da je sestava Castrola in Arala identična, Shell pa ima višjo vžigno točko. Ali to pomeni, da je najcenejše olje najkvalitetnejše? Na kakšni podlagi bi lahko določili najkvalitetnejše olje, ne da bi se obremenjevali z znamko, kjer se prav gotovo plača tudi ime? Pri tem ne mislim le na ta tri imena, ampak na splošno.

Super je, da lahko strokovnjaka vprašamo za mnenje in nasvet.
Hvala za odgovore in lep pozdrav.
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Po feb 29, 2016 4:21 pm

motom je napisal/-a:Pozdravljeni,

s pridobitvijo DPF filtrov v dizelske motorje so prišla na trg tudi namenska olja za te motorje. Znano je namreč, da izgorevanje olja tvori pepel, ki trajno zamaši DPF filter. Zanima me, če res in zakaj pri teh oljih pri izgorevanju nastaja manj pepela?

Pri VW je za DPF dizle določena norma 507.00. Na pooblaščenih servisih stranke lahko izbiramo med Castrol, Aral in Shell. Shell je najcenejši. Po pregledu varnostnega lista omenjenih olj sem zaključil, da je sestava Castrola in Arala identična, Shell pa ima višjo vžigno točko. Ali to pomeni, da je najcenejše olje najkvalitetnejše? Na kakšni podlagi bi lahko določili najkvalitetnejše olje, ne da bi se obremenjevali z znamko, kjer se prav gotovo plača tudi ime? Pri tem ne mislim le na ta tri imena, ampak na splošno.

Super je, da lahko strokovnjaka vprašamo za mnenje in nasvet.
Hvala za odgovore in lep pozdrav.


Pozdravljeni,

olja, ki so namenjena za uporabo v motorjih, ki za čistejši izpuh uporabljajo DPF filtre, so narejena na tako imenovani 'Low SAPS' tehnologiji. To pomeni, da se za doseganje vseh zahtevanih lastnosti motornega uporabljajo aditivi z nizko vsebnostjo sulfatnega pepela (Sulfated Ash), fosforja (Phosphorus) in žvepla (Sulfur). Zakaj? Ker ravno ti elementi mašijo DPF filtre. Kakšna je povezava motornega olja z DPF filtrom? Pri delovanju motorja (lahko) del motornega olja pride v zgorevalni prostor, tam deloma zgori, neizgoreli ali deloma izgoreli žveplo, fosfor in sulfatni pepel pa se nalegajo v filtru in ga s časoma zablokirajo-če uporabljamo klasično motorno olje. Je pa pri majhni porabi olja ta efekt relativno zanemarljiv, večje težave z zamašitvijo filtrov povzročaj npr. slabo zgorevanje pri kratkih vožnjah...

Glede tega, kako na podlagi podatkov iz kataloga ali tehničnega lista ugotoviti najboljšo kakovost motornega olja, pa ne vem če boste z odgovorom zadovoljni... Namreč, ne morete! Edino v praksi, s spremljanjem lastnosti olja, boste lahko ugotovili katero olje je boljše od drugega. Pa ne govorim tukaj, da boste na podlagi videza ali vonja ali otipa rekli, ta je boljši, ampak da se stanje olja spremlja s pomočjo laboratorijskih analiz in recimo še porabe olja in goriva. Je pa to kar zalogaj, saj je v prvi vrsti potrebno zagotoviti enake delovne pogoje za vsa testirana olja, ker je v praksi seveda problem.

Če olje ustreza določeni specifikaciji (npr. VW 507) in je torej npr. VW to olje odobril, potem olje ustreza njihovim zahtevam, in realno gledano ni in ne more biti bistvenih razlik med temi odobrenimi olji. Tudi, spet npr. VW, si ne bi dovolil tega, da bi odobril res slabo olje.

Lep pozdrav, Aleš
 
inkf
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Če feb 25, 2016 10:10 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a inkf To mar 01, 2016 10:54 am

Pozdravljeni!

Imam en zaplet. Sem druga lastnica Hyundai IX35 letnik 2010 2.0 164 km, ki je že od začetka predelan na plin. Avto ima trenutno prevoženih dobrih 140.000 km in zadnjih 10.00 - 15.00 kilometrov popije zelo veliko olja (cca 2l na par tisoč km).Hkrati avto pri pospeševanju slišno ropota, pri normalni vožnji pa ves čas "klokota" Skratka, zvoki zvenijo zelo podobno kot da bi vozili neprestano brez olja, čeprav smo ga dolivali cca 4dcl na cca 500km.
Obrnili smo se na uradni servis, kjer je bil zadnjih 5 let tudi redno servisiran, v čem bi lahko bil razlog za tako konzumacijo olja in kaj naj naredimo. Z nasvetom, da je to zelo verjetno vzrok tega, da je avto predelan na plin in pa morebitno ugibanje, da so lahko krivi batni obročki, ki so se verjetno obrabljeni, zelo verjetno zaradi plina, so nam prodali aditiv za čiščenje motorja ter dali navodila naj spremljamo porabo olja. Opazna razlika naj bi se pojavila po par tisoč prevoženih kilometrov, ne po nekaj sto. Avto je res nekaj časa pil manj olja in zvok motorja je bil tišji kot prej, zato smo mislili, da je problem rešen.
Žal je problem postal po cca 3000 km hujši, saj se je pojavila lučka za okvaro motorja (predvidevamo da zaradi kurjenja olja), motor pa je začel glasno ropotati in moč motorja je izginila. Na testu so ugotovili, da motor sploh nima kompresije, zato smo se vrnili nazaj na servis.
Rekli so nam, da je najverjetneje vzrok za tako porabo olja, instalacija plina in da se to pogosto pojavlja pri motorjih, ki imajo vgrajen plin. Primer, pri katerem avtu se je to že zgodilo, žal niso znali navesti, možnost rešitve oz vzroka pa tudi ne.
Plin, ki je vgrajen v naš avto, ima funkcijo za dodatno mazanje , izvajalec plinske instalacije pa trdi, da njihova tehnika dodatnega mazanja kvečjemu dodaja več mazanja, ne pa povzroča, da motor izgublja olje oz. se zaradi plina motor "suši".
Na servisu so končno odprli motor in ugotovili, da so batni obročki stisnjeni skupaj, ojnični ležaji pa obrabljeni. Vzrok za tako stanje jim ni jasno, saj je bil avto redno servisiran. Sedaj smo v fazi, kjer ena stran trdi nekaj, druga stran pa nekaj, vzrok pa nikakor ni jasen.
Povpraševanje o možnosti vzroka za nastalo težavo so s servisa poslali tudi na Hyundai, kjer pa so bili z odgovorom dokaj skopi. Zapisali so, da motor bistveno ne odstopa od povprečja, možnost povezave okvare z instalacijo plina pa ni v njihovi pristojnosti za komentirat.

Ker imate vi ogromne izkušnje z olji in mazivi, smo se obrnili na vas, če imate morda kakšno idejo kaj bi lahko bil vzrok take nepričakovano velike porabe olja in ali bi lahko mi, kot uporabniki avta, lahko storili kaj drugače? Oz če bi nas morda znali napotiti do kakega strokovnjaka, da bi prišli zadevi do dna in ugotovili ali se ta težava lahko pojavi ponovno, če se zadeva sedaj odpravi.

Za kakršnokoli osvetlitev nastalega problema in morebitne rešitve se vam zelo zahvaljujem.
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Sr mar 02, 2016 6:38 pm

inkf je napisal/-a:Pozdravljeni!

Imam en zaplet. Sem druga lastnica Hyundai IX35 letnik 2010 2.0 164 km, ki je že od začetka predelan na plin. Avto ima trenutno prevoženih dobrih 140.000 km in zadnjih 10.00 - 15.00 kilometrov popije zelo veliko olja (cca 2l na par tisoč km).Hkrati avto pri pospeševanju slišno ropota, pri normalni vožnji pa ves čas "klokota" Skratka, zvoki zvenijo zelo podobno kot da bi vozili neprestano brez olja, čeprav smo ga dolivali cca 4dcl na cca 500km.
Obrnili smo se na uradni servis, kjer je bil zadnjih 5 let tudi redno servisiran, v čem bi lahko bil razlog za tako konzumacijo olja in kaj naj naredimo. Z nasvetom, da je to zelo verjetno vzrok tega, da je avto predelan na plin in pa morebitno ugibanje, da so lahko krivi batni obročki, ki so se verjetno obrabljeni, zelo verjetno zaradi plina, so nam prodali aditiv za čiščenje motorja ter dali navodila naj spremljamo porabo olja. Opazna razlika naj bi se pojavila po par tisoč prevoženih kilometrov, ne po nekaj sto. Avto je res nekaj časa pil manj olja in zvok motorja je bil tišji kot prej, zato smo mislili, da je problem rešen.
Žal je problem postal po cca 3000 km hujši, saj se je pojavila lučka za okvaro motorja (predvidevamo da zaradi kurjenja olja), motor pa je začel glasno ropotati in moč motorja je izginila. Na testu so ugotovili, da motor sploh nima kompresije, zato smo se vrnili nazaj na servis.
Rekli so nam, da je najverjetneje vzrok za tako porabo olja, instalacija plina in da se to pogosto pojavlja pri motorjih, ki imajo vgrajen plin. Primer, pri katerem avtu se je to že zgodilo, žal niso znali navesti, možnost rešitve oz vzroka pa tudi ne.
Plin, ki je vgrajen v naš avto, ima funkcijo za dodatno mazanje , izvajalec plinske instalacije pa trdi, da njihova tehnika dodatnega mazanja kvečjemu dodaja več mazanja, ne pa povzroča, da motor izgublja olje oz. se zaradi plina motor "suši".
Na servisu so končno odprli motor in ugotovili, da so batni obročki stisnjeni skupaj, ojnični ležaji pa obrabljeni. Vzrok za tako stanje jim ni jasno, saj je bil avto redno servisiran. Sedaj smo v fazi, kjer ena stran trdi nekaj, druga stran pa nekaj, vzrok pa nikakor ni jasen.
Povpraševanje o možnosti vzroka za nastalo težavo so s servisa poslali tudi na Hyundai, kjer pa so bili z odgovorom dokaj skopi. Zapisali so, da motor bistveno ne odstopa od povprečja, možnost povezave okvare z instalacijo plina pa ni v njihovi pristojnosti za komentirat.

Ker imate vi ogromne izkušnje z olji in mazivi, smo se obrnili na vas, če imate morda kakšno idejo kaj bi lahko bil vzrok take nepričakovano velike porabe olja in ali bi lahko mi, kot uporabniki avta, lahko storili kaj drugače? Oz če bi nas morda znali napotiti do kakega strokovnjaka, da bi prišli zadevi do dna in ugotovili ali se ta težava lahko pojavi ponovno, če se zadeva sedaj odpravi.

Za kakršnokoli osvetlitev nastalega problema in morebitne rešitve se vam zelo zahvaljujem.


Pozdravljeni,

pri odgovoru na vaše vprašanje je sodeloval tudi sodelavec Tomaž Demšar, ki je na Petrolu zadolžen za tehnično podporo pravilne vgradnje in delovanja avto plinskih sistemov LOVATO in je brez dvoma strokovnjak na tem področju. Njegovo stališče je, da je znanje slovenskih avtoserviserjev (mehanikov) pomankljivo, ko se pri vozilih pojavi energent plin (LPG ali CNG). Tako je največkrat izvirna ugotovitev vzroka kakršne koli napake na motorja seveda jasna, plin je kriv! (Tukaj še moja pripomba, če plina ni in so težave z motorjem, je pa ponavadi olje krivo...!)

Plin kot energent, dejansko nima takšnih mazalnih sposobnosti, kot bencin, pa tudi temperature v zgorevalnem prostoru so nekaj višje. Povišana temperatura je kar funkcija obremenitve motorja in obratov. Tako lahko ugotovimo, da ob normalni uporabi plin bistveno ne vpliva na obrabo delov motorja. Ker pa plin vpliva na dve komponenti v motorju (svečke in sedeži sesalnih ventilov v glavi motorja), pa se uporablja mazanje ventilov (resni ponudniki opreme kot so LOVATO ne uporabljamo tega sistema) ali pa sočasni vbrizg bencina v določenem režimu obratovanja motorja (LOVATO, LANDIRENCO, PRINS..). S sočasnim vbrizgom bencina se zagotovi predvsem hlajenje sedeža sesalnega ventila in mazanje le tega. Svečke pa so pri avtomobilu tako ali tako potrošni material in zdržijo cca. 10.000 km manj, kot na bencinu. Strošek cca 25€ za odlične NGK svečke.

Torej, če bi plin dejansko v tem primeru vplival na motor kot celoto, bi bili uničeni najprej sedeži sesalnih ventilov. Če povzamem. Plin je materija, katera ne povzroča nikakršne dodatne obrabe delov motorja, temveč zaradi vbrizga plinaste faze goriva v motor dobimo lepše zgorevanje v zgorevalnem delu motorja. Tako so posledično obrabe delov motorja manjše (razen svečke). Vse to drži, če uporabimo sisteme za varovanje motorja (sočasni vbrizg bencina). Le tako lahko zagotovimo podobne razmere na sedežu sesalnih ventilov tudi v območu višjih obremenitev motorja.

Hyundai IX35 letnik 2010 2.0 164 PS in 140.000 prevoženih kilometrov ni nič posebnega. Kupljen iz druge roke. Kako pa je bilo s servisom pred tem in kako se je vozilo z vozilom? Mogoče bi bilo dobro preveriti način uporabe vozila pri prvem lastniku? Če je šlo za slabo vzdrževanje vozila in priganjanje do skrajnih možnosti, potem je lahko to vzrok težav.

Da se dotaknem še olja, olje je udeleženo pri opisanih poškodbah, saj maže dele, kjer je prišlo do težav. Koliko pa so le-te povezane z oljem, je pa težko reči. Na pamet rečeno verjetno nič in je potrebno dejansko vzroke iskati pri prejšnjem lastniku ali pa v tehnični napaki na motorju.

Če lahko priskrbite kakšnih 0,5L olja iz motorja, ga rade volje prekontroliramo v našem laboratoriju. Sicer ste ga zelo dobro 'osveževali' (dolivanje cca. 1l na 1.000km...), pa vseeno.

Lep pozdrav Aleš
 
inkf
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: Če feb 25, 2016 10:10 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a inkf Če mar 03, 2016 10:29 am

Pozdravljeni,

najprej seveda najlepša hvala za vaš odgovor.

Da odgovorim še jaz na vaše vprašanje. Avto je bil redno vzdrževan in servisiran s strani 1. lastnice. Z gospo sva po prodaji vozila ostale v stiku in sem jo seveda takoj kontaktirala, ko so se začele pojavljati težave. Naj še prej omenim, da mi je pri prodaji vozila predala vse račune servisov in opravljenih storitev znotraj garancije. Tako sem tudi lahko preverila pred nakupom, da je bil avto zares redno servisiran in da je lastnica skbela zanj v okvirih nekega splošnega uporabnika (redni pregledi, takoj klic na servis, če se ji je zazdelo, da je kaj narobe z avtom itd). Prav tako je bil avto redno servisiran pri izvajalcu za plin (enako imam potrdila tudi glede tega in zagotovilo s strani izvajalca).

Glede načina vožnje, gospa sicer ni "leni" voznik, vendar je večino časa vozila otroke naokoli in ima temu primeren tudi način vožnje. Je pa v povprečju naredila cca 25000 km na leto, s pogostimi vožnjami po avtocesti (relacija Logatec-Vrhnika-Ljubljana).

Ko je gospa zadnjič odpeljala avto na servis, tik pred iztekom garancije, so ji na servisu zagotovili, da je avto BP in da je tistih 4 litre olja, ki jih je avto kar naenkrat spil (v cca 5000-6000km, se ta trenutek žal ne morem točno spomniti koliko km je bilo) le izjemna okoliščina. Hkrati so jo potolažili, da so zvoki, ki jih sliši pri vožnji z avtom (klokotanje), samo posledica pomanjkanja olja v tistih kilometrih, dokler ni prišla do njih.

Sicer ne pravim, da način vzdrževanja avtomobila s strani lastnice ni neoporečno, ne morem tega trditi, lahko pa zatrdim, da je delala vse kar se s strani lastnika vozila tudi "pričakuje". Prav tako tudi sodeluje z nami pri trenutnem iskanju vzroka težave in skupaj z nami komunicira s servisom, pri katerem je avto kupila in ga tudi vzdrževala.

Hvala še enkrat za vaš odgovor in lep pozdrav!
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a uros11 Če mar 03, 2016 12:04 pm

inkf je napisal/-a:krati so jo potolažili, da so zvoki, ki jih sliši pri vožnji z avtom (klokotanje), samo posledica pomanjkanja olja v tistih kilometrih, dokler ni prišla do njih.
Tole bolj spominja na to, da je vozila brez olja, motor pa je že bil na meji, da bo zaribal.
 
motom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 555
Pridružen: Po jan 04, 2016 5:04 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a motom Sr mar 16, 2016 9:04 pm

Pozdravljeni,

že večkrat sem zasledil, da na trgu obstajajo ponaredki olj znanih znamk. Menda so nekateri ponaredki kar rabljena in le dobro prečiščena olja.
Kaj menite, je kaj na tem in kako se zavarovati pred nakupom ponaredka?
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek Če mar 31, 2016 9:05 am

motom je napisal/-a:Pozdravljeni,

že večkrat sem zasledil, da na trgu obstajajo ponaredki olj znanih znamk. Menda so nekateri ponaredki kar rabljena in le dobro prečiščena olja.
Kaj menite, je kaj na tem in kako se zavarovati pred nakupom ponaredka?


Pozdravljeni,

res je, sliši se vse mogoče glede teh ponaredkov, dejstvo pa je, da se to dogaja. Največkrat ponarejajo kakšno znano blagovno znamko (ki je ne bom imenoval, da ji ne naredim negativne ali pozitivne reklame), ponaredki pa ponavadi pridejo iz vzhoda, exYu itd.. Pod 'ponaredke' bi jaz štel tudi klasično zamenjavo artiklov, ko ti računajo eno, nalijejo pa drugo blagovno znamko.

Kako se temu ogniti? Nakup pri trgovcu ali serviserju, ki mu zaupate. Drugačnega nasveta niti ne znam dati. Nekateri ponaredki so menda vizualno tako dobri, da jih je že težko ločiti od originala... Kljub vsemu pa to ni množičen pojav, da vas ne bom preveč prestrašil!

Lep pozdrav, Aleš.
 
hahehihoh
Uporabnik
 
Prispevkov: 1051
Pridružen: Če apr 19, 2012 7:48 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a hahehihoh Pe apr 01, 2016 11:09 am

Imam vozilo znamke Citroen z e-HDI 84KW motorjem in ima cca 165.000 km. Do sedaj je vanj bilo toceno motorno olje 5w30, proizvajalec pa priporoca tud 0w30, saj naj bi bila poraba goriva s tem oljem manjsa. Ali lahko pride do negativnih vplivov, ce po 6 menjavah olja 5w30, sedaj zacnem vlivati 0w30 olje? Hvala za odgpvor in lep pozdrav.
 
motom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 555
Pridružen: Po jan 04, 2016 5:04 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a motom Pe apr 01, 2016 6:49 pm

Pozdravljeni g. Arnšek

tokrat imam v teoriji dokaj enostavno vprašanje, v praksi pa ni tako enostavno. Gre za interval menjave olja.
Pri normalni rabi avtomobila je interval dokaj jasen, naštel pa bi nekaj primerov, ko menjava ni tako samoumevna.

1. Z avtom naredimo le 3.000km letno. Je tudi v tem primeru potrebna menjava 1x letno?
2. Avto s količino 4 litre olja ima predpisano menjavo na 15.000km. Ali lahko interval menjave podaljšamo na 20.000km, ker ima porabo olja 1 liter na 5.000km in smo v 20.000km porabili skupno kar 7 litrov?
3. Trgovci novih avtomobilov imajo vozila na zalogi, ki pred prodajo stojijo po 6 mesecev in več. Seveda trgovci pred prodajo servisni interval resetirajo, a datum proizvodnje lahko najdemo tako po VIN številki ali npr. na hitro po DOT oznaki pnevmatik. Kako pravilno postopati v tem primeru? Menjati predčasno?
4. V garaži nam stoji snežna freza, uporabljena le kaki 2 uri na sezono? Kdaj menjati olje?
5. Ali je menjava olja pri motociklu (ki stoji nerabljen pol leta in je poleti prevozil 10.000km, interval pa ima prav tako 10.000km), bolj smiselno v jeseni ali spomladi? Torej, kaj je slabše...ali staro olje v motorju preko zime, ...ali da v jeseni natočimo novo olje v motor in se le to stara preko zime?

Hvala za odgovore in lep pozdrav.
 
Uporabniški avatar
Fenix_
Novinec
 
Prispevkov: 212
Pridružen: Če apr 21, 2005 10:05 am
Kraj: Obala

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a Fenix_ Sr apr 13, 2016 9:33 am

Zdravo
Vpliva kaj na kvaliteto olja leto izdelave?
Npr. da bi kupil olje in je letnik 2012.
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek To apr 19, 2016 9:18 am

motom je napisal/-a:Pozdravljeni g. Arnšek

tokrat imam v teoriji dokaj enostavno vprašanje, v praksi pa ni tako enostavno. Gre za interval menjave olja.
Pri normalni rabi avtomobila je interval dokaj jasen, naštel pa bi nekaj primerov, ko menjava ni tako samoumevna.

1. Z avtom naredimo le 3.000km letno. Je tudi v tem primeru potrebna menjava 1x letno?
2. Avto s količino 4 litre olja ima predpisano menjavo na 15.000km. Ali lahko interval menjave podaljšamo na 20.000km, ker ima porabo olja 1 liter na 5.000km in smo v 20.000km porabili skupno kar 7 litrov?
3. Trgovci novih avtomobilov imajo vozila na zalogi, ki pred prodajo stojijo po 6 mesecev in več. Seveda trgovci pred prodajo servisni interval resetirajo, a datum proizvodnje lahko najdemo tako po VIN številki ali npr. na hitro po DOT oznaki pnevmatik. Kako pravilno postopati v tem primeru? Menjati predčasno?
4. V garaži nam stoji snežna freza, uporabljena le kaki 2 uri na sezono? Kdaj menjati olje?
5. Ali je menjava olja pri motociklu (ki stoji nerabljen pol leta in je poleti prevozil 10.000km, interval pa ima prav tako 10.000km), bolj smiselno v jeseni ali spomladi? Torej, kaj je slabše...ali staro olje v motorju preko zime, ...ali da v jeseni natočimo novo olje v motor in se le to stara preko zime?

Hvala za odgovore in lep pozdrav.


Pozdravljeni,

1. Večina avtov ima predpisano menjavo po določenih prevoženih kilometrih oz. najmanj na 2 leti. V primeru prevoženih samo 3.000km letno, priporočam menjavo olja na dve leti.

2. Osebno se ne bi zanašal na takšno 'osveževanje' olja in bi menjal normalno po 15.000 km. Če drugega ne, je potrebno redno menjati tudi filter olja in to se dela ob predpisani menjavi.

3. S stališča olja predčasna menjava ni potrebna. Življenska doba olja je okoli 10 let, če je originalno zaprt in pravilno skladiščen. V praksi, z rezervo, omejimo ta rok na 5 let, ker po 5 letih olje niti ne ustreza več aktualnim specifikacijam. Olje med mirovanje ščiti motor pred korozijo, torej s časom nekoliko izgublja na tej lastnosti, vendar pri novem avtu to ni omembe vredno, saj olje še ni zasičeno npr. s sajami, ostanki zgorevanja itd., ki so agresivni do kovin. Tudi če je olje v kovinskem sodu, njegov rok trajanja nihče ne bo omejil na npr. 6 mesecev, pa je sod ravno tako kovinski.

4. Na dve do tri leta bo kar OK. Pa še vmes naj se motor redno zažene, da olje pocirkulira po motorju in ga dobro naolji. Ti vmesni zagoni naj bodo tako dolgi, da se olje dobro pregreje, da lahko izpari vsa vlaga, ki se v motorju nabere zaradi kondenza. Načeloma pa se olje v takšnih sezonskih strojih menja po koncu sezone. Ravno z namenom, da sveže olje dobro zaščiti motor v naslednjih parih mesecih mirovanja.

5. Sem že odgovoril pod št. 4. Olje se menja po koncu sezone!

LP Aleš
 
arnsek
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr feb 17, 2016 3:54 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a arnsek To apr 19, 2016 9:49 am

Fenix_ je napisal/-a:Zdravo
Vpliva kaj na kvaliteto olja leto izdelave?
Npr. da bi kupil olje in je letnik 2012.


Pozdravljeni,

Pet let je neka normalna doba trajanja olja. V našem laboratoriju smo testirali tudi starejša olja in načeloma ni nobenih problemov s kakovostjo tudi s starejšimi olji, če so originalno zaprta in normalno skladiščena (torej ne na vročini, mrazu, vlagi itd..). Problem, ki se pojavi je, da takšna stara olja ne ustrezajo več aktualnim specifikacijam. Npr. olje letnik 2012 usteza takrat veljavnim specifikacijam, torej je namenjen tudi avtom, ki so približno istega letnika. 2012 v konkretnem primeru ni problematično olje, razen če imate novejši avto (npr. 2015), potem bi bi bilo pa že potrebno preveriti ustreznost specifikacij.

LP Aleš
 
lavno
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po maj 04, 2015 5:08 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a lavno To apr 19, 2016 4:54 pm

Pozdravljeni,


Imam vozilo Peugeot 307 2.0Hdi letnik 2002. Sedaj je v njemu olje Quartz 7000 10W-40. Razmišljal sem, da bi ga ob menjavi zamenjal z 5W-40 ali 5W-30, ker ima avto že malo težav pri zagonu. Bi za zagon bila taka menjava boljša ali razmišljam napačno? Je sploh priporočljivo zamenjati olje z oljem s drugačno viskoznostjo?
 
titanius
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Ne jan 17, 2016 9:16 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a titanius To apr 19, 2016 8:35 pm

Pozdravljeni,

Po 5 letih voženj z Renaultom in Peugeotom sem prešaltal na Nemca oz. Volkswagna. Lastim si Golf 4 1.4 bencinar. Prejšni lastnik je imel Total Quartz 7000 10w-40 v avtu. Moj osebni mehanik pravi, da naj dam notri Arala BlueTronic 5w-40. Totalovo olje je polna sintetika, mehanik pravi, da je polsintetika povsem dovolj z Aralom. Zanima me vaše mnenje. Avto porabi ca. 2dcl na 1000 km glede na to da prejšni lastnik je nazadnje olje menjal 23t km nazaj, vmes pa samo dolival. Predvidevam da bo poraba manjša, ko bo novo olje v avtu. Jaz bom intervale delal na 8-9t km. Prevoženih pa imam 250402 trenutno. Naj poslušam svojega mehanika ali bi vi priporočili kaj drugega? Moj osebni mehanik pa je delal na VW pooblaščenem servisu dokler ni odprl s.p.
Zahvaljujem se Vam za odgovor.

Lp.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a pskoda Sr apr 20, 2016 7:50 am

lavno je napisal/-a:Pozdravljeni,


Imam vozilo Peugeot 307 2.0Hdi letnik 2002. Sedaj je v njemu olje Quartz 7000 10W-40. Razmišljal sem, da bi ga ob menjavi zamenjal z 5W-40 ali 5W-30, ker ima avto že malo težav pri zagonu. Bi za zagon bila taka menjava boljša ali razmišljam napačno? Je sploh priporočljivo zamenjati olje z oljem s drugačno viskoznostjo?


10W40 ni pravo olje za turbo motorje. Obvezno menjaj na 5W40, ker ima boljše mazanje pri mrzlem zagonu kjer so tudi največje obrabe komponent zaradi neogretega olja in posledično slabega mazanja (posledica predčasna odpoved določenih komponent)
Lp
 
lavno
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po maj 04, 2015 5:08 pm

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a lavno Sr apr 20, 2016 7:15 pm

Hvala za to informacijo. Zanimivo, da so na rednih servisih do sedaj, vsi mehaniki v avto točili 10W-40.
Kaj pa 5W-30 v primerjavi z 5W-40? V knjižici so napisani kot opcija vsi trije našteti.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5033
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: VSE O OLJIH IN MAZIVIH- gost Aleš Arnšek

Napisal/-a sašo5 Če apr 21, 2016 8:29 am

še en dokaz, da na Peugeotovih servisih dejansko ne vejo kaj delajo.....al se pa delajo nore (spomnite se "Forove" 308)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 20 gostov