Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
bluedot
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne jun 09, 2013 11:23 am

Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a bluedot Če okt 27, 2016 9:25 am

Pozdravljeni,

zanima me, če ve kdo ali večina avtomobilskih tovarn sproti izboljšuje pasivno varnost, ali pa se po izidu avtomobila s tem ne ukvarjajo več?

Poleg Euro NCAP-a včasih pogledam tudi ameriški IIHS in zanimivo je bilo videti razlike pri Mazdi CX-5, modelna leta 2013, 2014 in 2015.

VIdeo:
2013: https://www.youtube.com/watch?v=CinKckGDdAg
2014: https://www.youtube.com/watch?v=orjnxdOKgK4
2015: https://www.youtube.com/watch?v=Gm3xt3eObIo

Na IIHS-ovi spletni strani imajo podrobne rezultate za modele od leta 2013 do 2016. Letnik 2013 je imel precej slabe rezultate, medtem, kot je letnik 2016 (v osnovi še vedno isti model, vendar osvežen) že pri vrhu v svojem razredu.

Trenutno čakam na izid novega Peugeota 5008, ker bi ga želel kupiti, vendar Peugeot 3008 (v osnovi bosta enaka, 5008 bo samo daljši) je imel relativno slab rezultat pri čelnem trčenju (obremenjenost voznikovega zgornjega dela telesa je že v oranžnem območju). Test: http://www.euroncap.com/en/results/peugeot/3008/25342

Če tudi Peugeotu npr. izboljšuje pasivno varnost, komot počakam leto ali dve in raje kupim že močno izboljšan avto. Škoda edino, da Euro NCAP ne testira avtomobilov nekaj let zaporedoma, kot to počnejo pri IIHS. Razen tega oni izvajajo tudi teste, kot je small overlap crash test, avte zabijajo v prikolice tovornjakov, merijo možnost prevrnitve avtomobila ob bočnem trku ipd. (novi Renault Espace se je ob bočnem trku prevrnil na streho).
Zadnjič spremenil bluedot, dne Če okt 27, 2016 9:59 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
P2008
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Pe sep 26, 2014 1:44 pm

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a P2008 Če okt 27, 2016 9:51 am

Lahko so spremenili sam postopek testiranja, lahko ima avto več osnovne varnostne opreme, itd. in so se zato izboljšali rezultati. V podrobnosti, zakaj je pri dotičnem avtu tako, se nisem spuščal. Je pa verjetno potrebno te teste znati brati tudi med vrsticami.
 
bluedot
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne jun 09, 2013 11:23 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a bluedot Če okt 27, 2016 9:59 am

Small overlap crash test je že dolga leta enak. Je pa tudi očitna razlika med 2013 in 2014 modelom pri deformaciji A stebrička.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4341
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a Firediver Če okt 27, 2016 9:59 am

Najbrž kar dodelajo samo v primeru, da je na crash testu izstopala kakšna kritična točka. Glede "barvnih" con in stopnje zaščite jih je pa za vzeti z rezervo - ker veljajo samo za tiste testne parametre v laboratoriju.

V primeru dejanskega trka pa utegnejo biti parametri čisto drugačni in lahko tudi umreš, čeprav je bilo na crash testu vse "zeleno" in dobro zaščiteno s petimi zvezdicami.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a RedBaron Če okt 27, 2016 10:19 am

Če se pokaže kakšna večja pomankljivost pri testiranju, potem to (ponavadi) odpravijo in testirajo ponovno. Lahko se zgodi, da po nekaj letih nekega modela na trgu, ponudijo več varnostne opreme serijsko, ampak da bi izboljšali pasivno varnost s spremembo konstrukcijskih elementov samih (ojačitve, zmečljive cone), kar sami od sebe, brez hudih pomanjkljivosti na testiranju... močno dvomim.

Danes so po večini vsi avtomobili precej dobri kar se pasivne varnosti tiče, tako konstrukcijsko (toga potniška celica, zmečkljive cone...) kot tudi z varnostno opremo (AirBagi, zategovalniki + omejevalniki), tako da ni več veliko maneverskega prostora, kot je to bilo 15 let nazaj, ko so z dokaj preprostimi in poceni rešitvami dosegali procentualno velike napredke...


Kar se tiče novega 3008, res je prsni koš voznika oranžen, vendar po drugi strani je pri naletu v steno rumen, zadnji potnik pa celo zelen (kar je precej redko), tako da če voziš otroke zadaj je to sigurno dodatni plus. Poleg tega 3008 ponuja opcijske AirBage za zaščito prsnega koša zadaj (vsaj tako je označeno med safety equipement) in pa začšita vratu pri naletu od zadaj je tudi v zelenem, tako za prednjega, kot tudi za zadnjega potnika.

Na koncu seštevek niti ni tako slab, res pa je, da mu tale oranžni prsni koš ni ravno v ponos, ampak tako hudo kritično pa tudi ni...
 
bluedot
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne jun 09, 2013 11:23 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a bluedot Če okt 27, 2016 6:25 pm

@Firediver
Zato me zanima, kako je v EU s tem. US modele, sodeč po IIHS, izboljšujejo iz leta v leto, IIHS pa dobro prodajane modele testira vsako leto ali vsako drugo/tretje leto. Euro NCAP samo enkrat in zaključijo zadevo.

Ocene, ki jih dobijo avti na Euro NCAP in IIHS imajo visoko korelacijo z nesrečami v realnem življenju, dokler je situacija podobna. Proizvajalci sicer strmijo k kompatibilnosti med različnimi klasami avtomobilov, vendar če se zabijeta Fiat 500 in Q7, voznika v Fiatu niti čudež ne bo rešil (https://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ).

Če pa so hitrosti podobne, kot na testih in sta klasi avtomobilov podobni, pa jo bo voznik v višje ocenjenem avtomobilu zelo verjetno boljše odnesel. Je bilo kar nekaj študij na to temo in obstaja celo neka organizacija, ki cel čas primerja testne in real-life izzide nesreč.

@RedBaron
Spomnim se obsežnega članka v Auto Bildu izpred veliko let, ko so pokupili vse modele Alfa Romeo 147 (od prvega modelnega leta do zadnjega, ko je članek izšel) in so vsakega posebej analizirali po 100.000 prevoženih kilometrih (obraba + okvare), na koncu pa so še vsakega razbili. Prvi model je bil, značilno za Alfe tistega časa, porazen, medtem, kot je zadnji bil že veliko boljši - tako po številu napak, kot po crash testu.

Pri Peugeotu 3008 mi oranžna pri 64 km/h ni všeč, ker kako je potem pri recimo 74 km/h? Pri VW Tiguan, Ford Kuga in še veliko drugih je prsni koš rumen, kar verjetno pomeni, da če bi pri višji hitrosti pri 3008-ki obremenitve bile že za rdečo barvo, bi pri ostalih prišli komaj na oranžno. Sicer sem bral, da je do 64 km/h skoraj vseeno, s kakšnim pet zvezdinim avtom se zabiješ, razlike začnejo nastajati pri višjih hitrostih, kjer nevarnosti poškodb rastejo eksponentno (0 - 64 km/h - vseeno, pri 64+ km/h pa že vsak kilometer na uro postane pomemben).

No, bom še na Peugeot direktno vprašal, kako je s tem. :) Res me zanima, ker trenutnega modela najverjetneje ne bom kupil ali pa bom vzel kakšen konkurenčen avto. Je pa res, da mi je notranjost nove 3008-ke neprimerljivo bolj všeč, kot pri katerem koli drugem "normalnem" avtomobilu.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a RedBaron Pe okt 28, 2016 11:58 am

Tukaj je posnetek crash testa golfa V, pri 100 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE


Tukaj pa lagune III, pri 80 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a uros11 Pe okt 28, 2016 12:14 pm

Na obeh linkih sta golfa.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem
 
pleomax
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 598
Pridružen: Po jul 07, 2014 3:46 pm

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a pleomax To nov 01, 2016 8:38 pm

Je pa res da tukaj se avtomobili zaletijo v nekak@no steno in ne v drug avtomobil tako da je vprašljivo,kako bi bilo takrat za prsni koš. Sicer pa je po % določeno pod katero kategorijo spada(zelena,rdeča...) in naprimer lahko je 60-70% oražna in ima 3008 69% pa ima oranžno barvo,tiguan pa naprimer 70% pa po barvi izgleda ful boljše. Sicer pa tiguan slabše zaščiti otroke odzadaj,kar je meni pomembnejše še. In to so laboratorijsko testi in dokaj slab približek tega kar se v realnosti dogaja. Ameriški testi se mi zdijo dosti boljši,predvsem pa realnejši. Me pa skratka to ne bi odvrnilo od nakupa avtomobila v glavnem,ker so realno majhne razlike med avtomobili. In glavno: ne gre primerjati testa avtomobila iz 2016 s starejšim letnikom,ker so vsako leto strožja pravila,tako da kakšna ford kuga,ki je bila testirana 2012 danes po mojem skorak zagotovo doseže povsod slabše rezultate kot 3008,ampak spet realno so razlike majhne in vedno manjše bodo.
 
bluedot
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne jun 09, 2013 11:23 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a bluedot Če nov 03, 2016 3:03 pm

Še en zanimiv video: https://www.youtube.com/watch?v=85OysZ_4lp0

Pri IIHS so trčili najcenejša modela Nissanov, ki se prodajata na US in MX trgu. Nisem vedel, še obstajajo tako nevarni avti. MX verzija je verjetno na ravni avtomobilov v EU iz 70-ih let.

Aja, odgovora od Peugeota še ni. Sicer sem že v preteklosti pisal tudi direktno na Opel in sem čakal na odgovor malo več, kot mesec dni.

Edini pravi razlog, zakaj želim ostati na SUV-u, pa je tole: https://www.youtube.com/watch?v=bT3G-kcKN70

Škoda, da se noben ne ukvarja z varnostjo prikolic na tovornjakih. Kar nekaj nesreč s smrtnim izidom je tudi pri nas vsako leto zaradi tega.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a RedBaron Če nov 03, 2016 3:34 pm

V EU je bila sprejta direktiva, ki predpisuje kakšen odbijač mora biti na prikolici - ravno s tem namenom! A kaj, ko so predpisane obremenitve, ki jih mora prenesti, precej prenizke in tako zadeva NE odigra svoje vloge...
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a primozek68 Če nov 03, 2016 5:33 pm

bluedot je napisal/-a:
Edini pravi razlog, zakaj želim ostati na SUV-u, pa je tole: https://www.youtube.com/watch?v=bT3G-kcKN70

Škoda, da se noben ne ukvarja z varnostjo prikolic na tovornjakih. Kar nekaj nesreč s smrtnim izidom je tudi pri nas vsako leto zaradi tega.


Ne, resno?? Edini pravi razlog ti je, da če se boš zaletel v kamionsko prikolico, da boš kaj?? Preživel??
1. SUV je le par cm višji kot osebni avto
2. pod pokrovom motorja je še veliko ''praznine'' do prvih togih povezovalnih elementov, tako da bi bil rezultat zelo podoben, razen če...
3. bi imel nekaj hudo dvignjenega

Hudo, kakšne umotvore človek prebere dandanes
Sex turns gay people into Mexicans.
 
bluedot
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne jun 09, 2013 11:23 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a bluedot Če nov 03, 2016 7:23 pm

Primožek, pomiri se. :)

Vsak centimeter, vsak milimeter, vsak procent pomeni nekaj. Če vodo segreješ na 99°C, bo samo vroča voda, če pa uspeš dodati stopinjo več, dobiš paro, s katero lahko poganjaš parni stroj in celo industrijo. Pa je majhna razlika v temperaturi.

Gre se samo za izboljševanje možnosti preživetja. Enim to pač je pomembno, drugim ne.
 
Peuggeott
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: So jun 06, 2015 10:50 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a Peuggeott Če nov 03, 2016 7:46 pm

Tisti ki ima prazno glavo ampak misli da vse ve,takemu je vseeno za varnost dokler ne pristane v bolnici.
 
Uporabniški avatar
primozek68
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1983
Pridružen: Če dec 18, 2008 8:50 pm

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a primozek68 Če nov 03, 2016 9:30 pm

bluedot je napisal/-a:Primožek, pomiri se. :)

Vsak centimeter, vsak milimeter, vsak procent pomeni nekaj. Če vodo segreješ na 99°C, bo samo vroča voda, če pa uspeš dodati stopinjo več, dobiš paro, s katero lahko poganjaš parni stroj in celo industrijo. Pa je majhna razlika v temperaturi.

Gre se samo za izboljševanje možnosti preživetja. Enim to pač je pomembno, drugim ne.


Okej ne mi tle zdej s paro pametovat, mislim, da smo z razliko od @peugeott vsi opravili osnovno solo . Rece se: eden od razlogov za SUVa je, da se mi zdi bolj varen od osebnega avtomobila. Ne pa vehementno: edini (!) pravi (!) razlog za SUVa je, da bi rad prezivel, ce se zakantam v prikolico. Vidis kako neumno izgleda?? Kot da je SUV pojem varnosti v prometu. Pa so v glavnem le povisani plastik fantastik 2wheeldrive polizdelki.

Glede izboljsevanja moznosti prezivetja...ha ha ha.
Zlezi nazaj pod kamen in se ti zagotovo nic ne bo zgodilo.
Sex turns gay people into Mexicans.
 
bluedot
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne jun 09, 2013 11:23 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a bluedot Če nov 03, 2016 10:27 pm

Edini, ki tu neumno izgleda, si ti. Žal.
 
Peuggeott
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: So jun 06, 2015 10:50 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a Peuggeott Pe nov 04, 2016 8:56 pm

Ta Primožek mora biti nek vaški posebnež,ker misli da je pametenn v resnici pa piše neumne nebuloze.Ko je bil majhen so mu najverjetneje morali vezat kost okoli vratu,da se je vsaj pes hotel igrat z njim in sedaj so posledice več kot oččitne.

Bluedot pravilno razmišljaš ,že 1 cm lahko odloča med življenjem in smrtjo.Jaz ko sem padel z motorjem sem imel veliko srečo in če mi samo 1 cm imel drugje poškodbo bi že počival v miru.
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1103
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a cc09 Pe nov 04, 2016 9:52 pm

V realnosti so SUV-i manj varni avtov od ostalih za isti denar.
Losov test: http://teknikensvarld.se/algtest/
Tudi če ne divjaš, ko moraš zmanevrirat, se boš s SUV-om prevrnil na streho pri hitrosti, ki jo bi z nekim cliotom normalno obvladal. Tudi zavorne poti imajo daljše.
SUV ti da samo občutek varnosti, nič drugega. Ja, če se čelno zabiješ v cliota, je bolje, da imaš čim težji avto, ampak za 25 jurjev so že vsi težki, in varni. V praktično vseh drugih primerih si pa bolj varen v normalnem avtu z nizkim težiščem in dobro lego, predvsem zato, ker se težje razbiješ, če pa že se, si približno na istem.
 
bluedot
Novinec
 
Prispevkov: 236
Pridružen: Ne jun 09, 2013 11:23 am

Re: Sprotno izboljševanje pasivne varnosti pri istem modelu?

Napisal/-a bluedot Pe nov 04, 2016 9:57 pm

Vedno je ena ali serija malenkosti, ki odločajo med življenjem in smrtjo, med zdravjem in boleznijo, med uspelim in propadlim zakonom ali poslom,... Vedno so malenkosti. Dobro prebrati, da je bila sreča na tvoji strani, @Peuggeott.

Kar se SUV-ov in varnosti tiče. Včasih sem prevozil cca. 600 km na teden in tovornjakarjev je na naših avtocestah neskončno. Višine prikolic so različne in pri nekaterih bi ti v primeru naleta lahko samo avto kategorije X5/6, Q7, XC90 ali kakšen podoben pomagal. Včasih še to ne. Vendar večina prikolic od Schwarzmüllerja, Kögla, Kroneja in podobnih je ravno na takšni višini, da je nalet z osebnim avtomobilom zelo nevaren, če ne smrten.

SUV srednjega razreda pa se zdi že nekoliko bolj kompatibilen - vsaj iz potniške kabine sodeč. Boljše je, da se v primeru naleta mečka in ustavlja avto vsaj nekaj, namesto nič. Pri veliki hitrosti je najbrž vseeno, pri manjši pa ne več.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 92 gostov