@Firediver
Zato me zanima, kako je v EU s tem. US modele, sodeč po IIHS, izboljšujejo iz leta v leto, IIHS pa dobro prodajane modele testira vsako leto ali vsako drugo/tretje leto. Euro NCAP samo enkrat in zaključijo zadevo.
Ocene, ki jih dobijo avti na Euro NCAP in IIHS imajo visoko korelacijo z nesrečami v realnem življenju, dokler je situacija podobna. Proizvajalci sicer strmijo k kompatibilnosti med različnimi klasami avtomobilov, vendar če se zabijeta Fiat 500 in Q7, voznika v Fiatu niti čudež ne bo rešil (
https://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ).
Če pa so hitrosti podobne, kot na testih in sta klasi avtomobilov podobni, pa jo bo voznik v višje ocenjenem avtomobilu zelo verjetno boljše odnesel. Je bilo kar nekaj študij na to temo in obstaja celo neka organizacija, ki cel čas primerja testne in real-life izzide nesreč.
@RedBaron
Spomnim se obsežnega članka v Auto Bildu izpred veliko let, ko so pokupili vse modele Alfa Romeo 147 (od prvega modelnega leta do zadnjega, ko je članek izšel) in so vsakega posebej analizirali po 100.000 prevoženih kilometrih (obraba + okvare), na koncu pa so še vsakega razbili. Prvi model je bil, značilno za Alfe tistega časa, porazen, medtem, kot je zadnji bil že veliko boljši - tako po številu napak, kot po crash testu.
Pri Peugeotu 3008 mi oranžna pri 64 km/h ni všeč, ker kako je potem pri recimo 74 km/h? Pri VW Tiguan, Ford Kuga in še veliko drugih je prsni koš rumen, kar verjetno pomeni, da če bi pri višji hitrosti pri 3008-ki obremenitve bile že za rdečo barvo, bi pri ostalih prišli komaj na oranžno. Sicer sem bral, da je do 64 km/h skoraj vseeno, s kakšnim pet zvezdinim avtom se zabiješ, razlike začnejo nastajati pri višjih hitrostih, kjer nevarnosti poškodb rastejo eksponentno (0 - 64 km/h - vseeno, pri 64+ km/h pa že vsak kilometer na uro postane pomemben).
No, bom še na Peugeot direktno vprašal, kako je s tem.
Res me zanima, ker trenutnega modela najverjetneje ne bom kupil ali pa bom vzel kakšen konkurenčen avto. Je pa res, da mi je notranjost nove 3008-ke neprimerljivo bolj všeč, kot pri katerem koli drugem "normalnem" avtomobilu.