Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a INFINITI Če okt 12, 2017 11:29 pm

meni se je zelo dopadel na testni, je bil med top 3 za nakup
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Če avg 21, 2014 12:41 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a Fnatic Pe okt 13, 2017 9:18 am

Sem malo članke bral in komentarje ljudi. Moje mnenje je, da počakajmo kaj vse se bo spremenilo in na kakšen način do 2030. Je pa res, da bo problem, če se bojo vsi naenkrat odločili polnit avte. Sistem počepne. Je lepo na večernih poročilih bilo povedano. Samo upam, da si bojo zmislili tudi kak sistem polnjenja, če živiš v bloku. Da bom hodil na kake bencinske polnit in čakat pa je samo za sanjat. Edino, če bodo razvili kako tehnologijo, ki bo omogočala polnjenje tako hitro kot sedaj tankanje goriva. za sam domet vozil sem tako prepričan, da bo v toliko letih že napredovalo dovolj in bo domet podoben kot sedaj na gorivo. Pustimo se presenetit.
Me pa zanima, kdaj bodo v vladi zgled državljanom in se bojo sami začeli vozit na recimo elektriko. Da ne mlatijo nekaj v tri krasne, samo da se fajn sliši (to že tako ali tako).
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a INFINITI Pe okt 13, 2017 9:42 am

Ko omenjaš vlado - nemški minister za okolje je Imel Teslo S kot službeni avto, da bo za zgled drugim in mu je po enemu letu dopizdilo do te mere - da ga je vrnil nazaj in vzel naveden avto. Povedal je da je avto bil razočaranje sploh v smislu dosega - da je v realu imel po 150 km in ne 450 km dosega, da je velikokrat moral kompenzirati časovnice sestankov, ker se je avto enostavno predolgo polnil ipd.

Poleg tega je rekel da je avto bil kvalitativno clusterfuck od problemov.

Tesla je tipičen primer fanatizma pristašev do blagovne znamke zavoljo karizme šefa Elon Muska (čeprav osebno mislim da bi si lahko plačal vsaj trenerja govora, da ne jeclja nonstop pa da smiselno dokončuje stavke), podobno kot je to bil Steve Jobs za Apple. Recimo nadrkavanje abnormalnih pospeškov avtomobila v Ludricrus mode-u. Nihče pa ne reče, da je za tovrstno pospeške potrebno sprožiti poseben program, da se baterije spravijo na optimalno temperaturo (kar je recimo lahko trajalo po pol ure!), da čisto scuza kapaciteto baterij in da celo avto sam opozori da tovrstno početje izredno škoduje vsem pogonskim sklopom in krajša življensko dobo baterijskih celic.

Jaz pravim da je treba vedno imeti realno uporabniško mnenje preden karkoli kupuješ in ne samo nasedati marketinškim trikom.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4167
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a xxl Pe okt 13, 2017 9:54 am

Zdaj kolegica kupuje avto, pa ji hočejo uturit astro dizla za solidno ceno, cca 18k evra, ta boljša oprema, jaz ji svetujem kakšnega 1,0-1,4 TB, res je da bodo prevozili več kot 20 000 km na leto, kaj vem, mislijo ga imet daljše obdobje. Opažam, da ni več takšne razlike med enakim avtom v dizelski ali bencinski različici, tudi razlika v ceni goriv se manjša, kot da se je že začelo. :?
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
P2008
Novinec
 
Prispevkov: 108
Pridružen: Pe sep 26, 2014 1:44 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a P2008 Pe okt 13, 2017 11:09 am

Ta strategija me spominja na Vizijo Slovenije, ki pravi, da bomo Slovenci leta 2050 srečni ljudje. Žal, kot se je že velikokrat izkazalo, lahko papir vse prenese.

Do leta 2030 bomo lahko prešli na popolnoma električne avtomobili, če bo realen doseg EV 800-1.000 km, polnilnice na voljo za vsakim vogalom, čas polnjenja max 10 min. Mislite, da se bodo(mo) ljudje odpovedali takšnemu udobju kot nam ga sedaj omogočajo klasični avtomobili?

Prav tako se bodo morale cene EV-vozil spustiti na realna tla...brez nekih subvencij ipd.. Ko bo dosežena neka kritična masa EV-vozil, polnjenje ne bo več zastonj. Mislite, da bo elektro gospodarstvo zastonj proizvajalo energijo ter, da se bo država odpovedala raznim trošarinam, cestninam itd.

Proizvajalci bodo morali ponuditi vozila, ki bodo uporabna. Trenutno je nabor vozi zelo okrnjen. Družinsko primernih EV vozil je zelo malo.

260 mio vozil, ki jih je v EU oz. 260 mio EV-vozil, ki bodo nekoč v EU, bo zahtevalo številne polnilnice. Potrebna bo izgradnja nove infrastrukutre, verjetno brez novih JE ali TE tudi ne bo šlo...

Poenotenje bo potrebno tudi pri proizvajalcih oz. politiki. Kateri tip vozil bo preferiran. So to EV, hibirid, plug-in hibridi, vodik,...? Prva tako bo potrebno imeti univerzalne "bencinske servise" oz. univerzalne priklope. Ne kot sedaj, ko vsak proizvajalec gradi lastno omrežje.

Kako je glede obstojnosti, vzdržljivosti baterij v vročih oz. hladnih obdobjih? Kot vemo, akumulatorji radi zatajijo pri nizkih temperaturah (tudi vsemogočni ameriški iPhone ni imun na naše nizke temperature). Žal ni povsod po svetu podnebje, kot v Kaliforniji...

Se že ve, kako je glede odpadnih baterij? Bo možna reciklaža, ponovna uporaba, predelava...ne nazadnje gre za nevaren odpadek...

Mislim, da je leto 2030 nekoliko pretirano. V neki dobro stoječi (bogati) državi še mogoče, v Sloveniji pa bolj težko. Zavedati se je tudi potrebno, da gredo EV-vozila z roko v roki z javnim transportom, ki ga v Sloveniji praktično NI!

Da ne omenjamo še velikih onesnaževalcev kot so tovornjaki, letala, ladje itd...

Ne me narobe razumeti, sem za razvoj...vendar za premišljen razvoj! Če ne, nas čaka podobna zgodba kot npr. pri mobilnih telefonih. Današnji pametni mobilni telefoni so praktično potrošna roba, z veliko hibami in kratko življenjsko dobo. Si lahko privoščimo, da nam bo EV-vozilo med vožnjo "štekalo". Varnost? Ga bomo, ko bo odslužil svoje, kar odvrgli, kot to počnemo z mobilnimi telefoni?
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a INFINITI Pe okt 13, 2017 11:37 am

Odlično napisano. K temu bi dodal da bodo tudi velike spremembe na področju dejanske uporabe vozil oz lastnine. In tukaj smo še na enem problemu, kjer je Slovenija v mentalni blokadi. Govorim o car sharing modelih, ki jih proizvajalci vpeljujejo; recimo Mercedes v nemčiji, da naj bi avto služil še komu drugemu namesto da ždi na parkingu. Potem Toyota ima foro, da si izbereš en določen avto in potem plačuješ nekaj pavšalno ala leasing, oni skrbijo za servise, zavarovanja skratka vse, ko pa pride novi model enostavno prideš ključe zamenjat in se odpelješ z novim - brez zajebancije okoli prodaje rabljenega, odobritev novega kredita ali leasing ipd.

Porsche bo recimo v ZDA ponujal varianto 2000 ali 3000 $ mesečnega plačila, enako bodo skrbeli za avto od A do Ž, ti si boš pa lahko poljubno izbiral v bazenu avtomobilov a boš imel ta čas Cayena za obisk smučišča, pa pol poleti raje 718 za obisk morja ali panamero za nek izlet - kakrokoli že.

Tako da ta "ponos" lastništva se počasi res ukinja in avti bodo res postali potrošna roba, ki jo boš lažje menjal kakor ti paše. Avti so že od vedno bili potrošna roba pravzaprav, le učili so nas drugače. In če rabiš le prevozno sredstvo bo v bodoče lažje "imeti" avto.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
čara
Novinec
 
Prispevkov: 241
Pridružen: Po okt 12, 2009 5:10 pm
Kraj: Gorje

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a čara Pe okt 13, 2017 12:02 pm

Ta moment je električni zame bil en velik NI ŠANS. 1. premajhen domet in 2. premalo polnilnih postaj na primernih parkingih. Ker tale, ki je v mojem kraju, je sredi mesta-kaj naj tam počnem? na kavice ne niti ne hodim. Bolj praktično mi pride na službenem parkingu, ki je en tak PTC (poslovno trgovski center), kjer bi marsikomu prišla prav polnilna postaja oz. bi potem morala biti že kakšna več.

Za mojo kolegico, ki ji trenutno disl drži 1000km brez, da bi še rabila tankat, to razdaljo prevozi v tednu dni. Vsaj. Ko je na sporedu tujina, pa še več.
 
Tommaazz
Novinec
 
Prispevkov: 232
Pridružen: Sr maj 18, 2011 9:13 am

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a Tommaazz Pe okt 13, 2017 2:09 pm

Tudi jaz dvomim v to strategijo...tako kot ste že pred mano napisali, problem bo nastal s polnilno infrastrukturo, kar se tiče baterij, ne dvomim, da bodo v desetih letih brez problema podvojili, potrojili doseg, polnjenje bo pa problem... Si ne predstavljam, da grem na morje, recimo do Dalmacije in pri takšnih gužvah kot so bile letos (v prihodnosti bodo samo še večje), se ustaviš na bencinski/polnilni postaji in čakaš, čakaš, čakaš,...kako dolgo, da prideš na vrsto? Po mojem mnenju bi bilo najbolj smiselno narediti en dober hibrid bencin-elektrika, tako, da bi ga lahko polnil doma, imel realni doseg cca 100-150km, kar bi bilo več kot dovolj za po mestu in bližnjih okolicah, za vse ostalo pa bencin. Jaz nekako upam, da bo nekdo od proizvajalcev naredil takšno kombinacijo...jaz sem vsekakor bolj za to smer kot pa samo elektrika, zaenkrat...in tudi do leta 2030 menim, da ne bo nič kaj drugače...mogoče bolj realno 2040-2050...
2002 (2007-2008) VW Polo 1.4MPI; 2008 (2008-2011) Renault Megane Grandtour 1.6 16V; 2011 (2011-2017) Peugeot 508 SW 1.6 THP; 2017 (2017-2021) Mazda 3 G120; 2021 Mazda CX-30 G150;...
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 562
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a AssKicker Pe okt 13, 2017 3:02 pm

Zanimivo da ne naredijo električnega vozila z bencinskim podaljševalnikom dosega. Torej pogon na elektro motorje, ter bencinski motor, ki bi lahko deloval v obratih, ki zagotavljajo maksimalen izkoristek goriva goriva za polnjenje akumulatorjev. Vozilo bi imelo navor električnega vozila, brez menjalnika, brez sklopke, itd.. :) No, sej mogoče že delajo kaj takega, pa še nisem zasledil, razn Koenigsegg-a :)
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a danci1973 Pe okt 13, 2017 4:02 pm

Opel Ampera / Chevrolet Volt
BMW i3

Pa verjetno še kakšen...
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2183
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a RedBaron Pe okt 13, 2017 4:33 pm

Podaljsevalnik dosega bi lahko bil na LPG.
 
corus
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: Pe avg 05, 2016 11:27 am

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a corus So okt 14, 2017 5:14 pm

xxl je napisal/-a:Zdaj kolegica kupuje avto, pa ji hočejo uturit astro dizla za solidno ceno, cca 18k evra, ta boljša oprema, jaz ji svetujem kakšnega 1,0-1,4 TB, res je da bodo prevozili več kot 20 000 km na leto, kaj vem, mislijo ga imet daljše obdobje. Opažam, da ni več takšne razlike med enakim avtom v dizelski ali bencinski različici, tudi razlika v ceni goriv se manjša, kot da se je že začelo. :?



Glede na vsa dogajanja okrog dizla bi ji tudi jaz svetoval TB, malo manj pritiska je le na bencinarje kot na dizle čeprav mislim , da to kar je sedaj naša oblast predstavila za leta 2025 in 2030 je ena velika traparija, ki ne bo nikoli uresničena v teh obdobjih, saj je to povsem neizvedljivo in nemogoče, papir pač vse prenese.
 
Uporabniški avatar
For
Uporabnik
 
Prispevkov: 1458
Pridružen: Po sep 13, 2004 10:31 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a For Ne okt 15, 2017 11:20 pm

P2008 je napisal/-a:Kako je glede obstojnosti, vzdržljivosti baterij v vročih oz. hladnih obdobjih? Kot vemo, akumulatorji radi zatajijo pri nizkih temperaturah (tudi vsemogočni ameriški iPhone ni imun na naše nizke temperature). Žal ni povsod po svetu podnebje, kot v Kaliforniji...

Se že ve, kako je glede odpadnih baterij? Bo možna reciklaža, ponovna uporaba, predelava...ne nazadnje gre za nevaren odpadek...


Zelo lepo napisano...
Že skoz čakam kdaj se bo začelo kaj o tem govoriti. Meni tudi ni jasna ta euforija z električnimi....nobene konkretne raziskave na to temo. :roll:

Recimo kaj takega manjka ...več bi moglo tega biti .... http://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualn ... i/6641010/

Najbolj me moti to glede odpadnih baterij ...ker že s temi baterijami ki jih zdaj mečemo stran je ogromno nekih navodil kako in kam jih odvržt.
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Če avg 21, 2014 12:41 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a Fnatic Po okt 16, 2017 10:58 am

@infiniti, no saj, nekaj takega sem tudi jaz napisal vendar bolj na kratko. Sem mislil, da bojo vsi to razumeli. Bom drugič šel v večje podrobnosti.
Kar se pa tiče vlade, sem pa mislil trenutno bolj na slovensko zaenkrat.
Je pa itak folk nahajpan od vsega in zato tak bum. Od telefonov, avtov in še česa..
Ba-dum tssssssss =P
 
corus
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: Pe avg 05, 2016 11:27 am

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a corus Po okt 16, 2017 4:43 pm

Z bencinarji , malo manj verjetno dizli, se bo vozilo in tudi kupovali jih bomo tudi po letu 2030, ti populistični sklepi vlade so navadne pravljice, EV do takrat še daleč ne bodo povsem prevladala, sploh pa niti slučajno to ne bo mogoče zaradi infrastukture, ki nikakor ne bo dovoljšna za kaj takega, vlad pa se bo do takrat še kar nekaj zamenjalo in bodo pač popravljali trapaste zakone, ki jih sedaj sprejmajo brez vsakih realnih podlag.
 
nered
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: Ne jul 26, 2015 3:40 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a nered Pe nov 17, 2017 12:20 pm

https://www.youtube.com/watch?v=zn-2Eak ... e=youtu.be

1.9s/100kmh, cca. 1000km doseg, 250+mph top seed, 10,000 NM navora ... ce Tesla to zmore kaj je pol sele na sporedu drugih proizvajalcev.
 
Uporabniški avatar
format
Novinec
 
Prispevkov: 376
Pridružen: Po jan 09, 2017 7:16 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a format Pe nov 17, 2017 2:49 pm

Tesla z električnim tovornjakom in obljubo nove generacije športnega roadsterja
Tesla je v Kaliforniji razkrila svoj prvi električni tovornjak, ki ga bodo začeli izdelovati leta 2019 in bo imel realni doseg okrog 800 kilometrov. Prav tako so razkrili drugo generacijo električnega roadsterja, ki napoveduje izjemne zmogljivosti.
Elon Musk in Tesla sta v Kaliforniji razkrila svoj prvi električni tovornjak. Futuristično oblikovan tovornjak (Tesla obljublja boljši aerodinamični koeficient kot pri bugatti chironu) bodo začeli izdelovati leta 2019, vplačilo rezervacije zanj pa stane pet tisoč dolarjev.

Obljubljeni doseg tovornjaka pri polni obremenitvi 800 kilometrov

Prazen tovornjak bo do 100 kilometrov na uro pospešil v petih sekundah, pri polni obremenitvi pa bo tovornjak vlačilec za tak pospešek potreboval 20 sekund. Pri petodstotnem naklonu in polni obremenitvi bo zmogel hitrost 90 kilometrov na uro, obljubljeni doseg pri polni obremenitvi in zakonsko dovoljeni hitrosti pa znaša kar 800 kilometrov. Prek Teslinih novih in močnejših polnilnic (»megachargers«) bo mogoče baterije za doseg 600 kilometrov napolniti v 30 minutah.

Tovornjak bo imel štiri elektromotorje, serijsko bo vgrajen sistem polsamodejne vožnje Autopilot.

Musk na predstavitvi ni razkril cene tovornjaka, temveč realni strošek za prevoznika. Po njegovem izračunu klasični dizelski tovornjak stane lastnika 1,51 dolarja na 1,6 kilometra (1 ameriška milja), bo strošek Teslinega električnega tovornjaka znašal 1,26 dolarja.

Še več je napisanega na siolovi strani.
Vir Siol:
https://siol.net/avtomoto/novice/tesla- ... rja-453588
 
corus
Novinec
 
Prispevkov: 338
Pridružen: Pe avg 05, 2016 11:27 am

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a corus Pe nov 17, 2017 3:39 pm

Pa še realna primerjava v resničnem svetu. Clio stane 11000 e, Zoe , ki je po velikosti in udobju enak, pa z odšteto subvencijo 28000 evrov in sedaj si lahko vsak izračuna koliko let se bo vozil s cliom, da bo porabil za 17000 evrov bencina,kolikor je razlika v kupni ceni, v tem času bo moral že menjati baterijo pri Zoe kar ni poceni, če pa moraš plačevati najem za baterijo, vsak mesec okrog 100 evrov, potem res ne vem kje je računica za el. avto , da ne naštevam še kako dolgo ga moraš polniti in kakšen je doseg.
 
yeo
Novinec
 
Prispevkov: 260
Pridružen: Pe maj 24, 2013 5:40 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a yeo Pe nov 17, 2017 4:26 pm

Matematika ni tvoja vrlina?
Zoe pride 13.500eur brez baterije in me 28.000eur.
 
Uporabniški avatar
Locher
Uporabnik
 
Prispevkov: 860
Pridružen: Sr avg 28, 2013 5:21 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a Locher Pe nov 17, 2017 4:36 pm

Po moje je EV še vedno v domeni entuzijastov, drugačnih zaradi drugačnosti same, eco vernikov in tistih, ki so založeni z denarjem (pa naj bo 5. avto EV). Dvomim, da se bo do v kratkem karkoli spremenilo. 2030? :D

Potem je tu še problem virov. Imamo dovolj virov (za baterije, vodnike, konec koncev tudi elektrarne, ipd), da elektrificiramo vozila? Vse bolj se mi zdi, da je eco EV samo še eden izmed nategov, ki na silo poganjajo gospodarstvo (posledice bomo reševali pozneje).
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov