Napisal/-a xxl Če apr 19, 2018 9:11 am
Zanimivo branje iz debate na avtomanija.com na članek , tudi Mazda verjame v dizle ;
Gospoda sparta in shark911, kje sta pa vidva uspela prebrati toliko trivialnih člankov?!? Vajino pisanje in kognitivno razmišljanje pa je resnično iz trte zvito in nima realne podlage - očitno je vajina podlaga za razmišljanje nekaj, kar so spisali neuki - pomehkuženi novinarji, kateri razumejo tehniko in tehnologijo toliko kolikor razume filozof strojništvo. Njihova podlaga so bile smernice EU, ki so napačno interpretirane, ker pač novinar določenih faktov ne razume, in mora s pompozno novico pridobit gledalce ali bralce. Jaz bi tako pisanje sankcioniral s kaznijo. Torej: Cel svet ne gre na elektriko, če gledamo EEA na elektriko bi realno lahko šla za 1x samo v prvi vrsti Islandija in pogojno tudi Norveška, povsod drugod v EU v povprečju prevladuje v 42% proizvodnja elektrike iz ogljičnih virov kar pomeni, da imamo dvojno pretvarjanje brez ko-generacijske rabe energije (pozimi se grejemo na odpadno toploto v vozilu - to pa razen TE-TOL, termo elektrarne spuščajo v ozračje -> torej dodatni minus). Če mislita, da sem si to izmislil, vam bo enako povedal dr. znanosti s področja energetike z inštituta Jožef Štefan. Za povrh pa nimamo zadostnih virov el. energije in jih še lep čas ne bomo imeli. Bencin: bencin nima takih izkoristkov kot jih ima dizel, deluje v nižjem kompresijskem razmerju in proizvede zajetni del več CO2, četudi ima boljše razmerje C-H kot ga ima dizel. Torej CO2 filter ne obstaja, mi pa moramo strmeti k temu, da smo nizkooglična družba. Bencinar ravno tako proizvaja trdne delce - če ne verjamete, pojdite s prstom v izpušno cev in bo prst črn (ref. 1.0 VW Up, 1.1 R5...) Dizel: proizvede več NOx, a jih lahko kataliziramo, imamo katalizator za to, proizvede več trdnih delcev, jih lahko polovimo - imamo filter trdih delcev, greš v izpušno cev s prstom in če filter deluje, ostane prst čist, tudi pri 200.000 prevoženih kilometrih (ref. Audi 3.0) TDI) in kar je najpomembnejše -> proizvede manj CO2 in posledično porabi manj neobnovljivih virov. Če bi uporabljali GTL dizel (Metan v tekoča goriva) bi pri proizvodnji porabili manj energije za pretvorbo kot pa potrebujemo za oktane. Plin metan - zemeljski plin: neprijetno je, ko se voziš s posodami pod visokim tlakom torej 200 Bar oz. 20 MPa! Ima pa sicer najboljše razmerje C-H, kar pomeni, da bomo s kurjenjem ene molekule CH4 dobili eno molekulo CO2 in dve molekuli H2O, pri ostalih pa je razmerje skoraj da 1:1. Torej metan lahko vozimo v kombiniranem vozilu oz motorju dizel-metan ali metan-dizel ali zemeljski plin-dizel, tam bo radi visokih tlakov najvišji izkoristek in skupaj z NOx katalizatorjem odličen izpust a se moramo soočit z dvema dodatnima vprašanjema okoli varnost (trk) in omejitve (podzemne in zaprte garaže)... Zaključek: na tržišču naj bodo hibridi, naj bodo bencinarji, naj bodo dizli z ročnim menjalnikom - vsak si bo izbral tako vozilo, katero mu bo najbolj ustrezalo glede na način vožnje. Torej, če ni primernega javnega prevoza in, če se gre gospoda si bo za vožnjo Ig-Ljubljana izbral Polo ali C3 dizel, nekdo, kateri je iz Trzina v Ljubljano in živi v bloku si bo izbral bencinarja, nekdo na enaki razdalji, kateri ima hišo, si bo izbral Hibrida... Bistvo politike je, da se doseže pruralnost in to je trenutno "cilj" politike, da bi zmanjšala odvisnost od Arabske nafte, fakti izbire vozila pa so bili popolnoma narobe predstavljeni. Kapo dol Mazdi, zame osebno je vedno veljala za odlično Japonsko znamko! In tako kot Aichi pravi, sta me tudi lepo nasmejala za dobro jutro. To vama pa piše bodoči doktor znanosti s področja prav tako energetike in s predhodnim znanjem iz petrokemije. Skratka elektrika bo prišla, ko bodo rešili težave z gorenjem, bo prišla, ko bo več vetrnic, izkoriščena vsa hidro energija in več nuklearne energije (fisije in težko pričakovane fuzije), solarni paneli pa niso več preveč zaželeni ker povečujejo sevalni prispevek (radiative forcing - zaradi česa, delno, je verjetno tudi politika zmanjšala sofinanciranje)...
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.