Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a esem So okt 20, 2018 6:01 pm

Nič od tega! :mrgreen:
Supercharger je kompresor, ki pa ga ne poganja turbina ampak je gnan preko gredi motorja (s sklopko ali brez) ali preko elektromotorja (to bo verjetno pri SkyX)
 
nered
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: Ne jul 26, 2015 3:40 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a nered So okt 20, 2018 6:34 pm

Supercharger za visanje kompresije. Majo pa 2.5 z turbo sedaj pa baje naj bi na LA autoshowu objavl, da pride tudi v Evropo z funkcijo izklapljanja valjev.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a esem So okt 20, 2018 8:37 pm

Ne piši o stvareh, na katere se ne spoznaš!
Supercharger nima zveze s kompresijo oz nje višanjem. To je isto kot turbo (stiska zrak, s tem veča njega količino v valjih itd), samo drugače je poganjano, morda bolj fleksibilno upravljano, predvsem pa boljše za nižje obrate in odzivnost pri le-teh - v primerjavi z "navadno" turbino.
 
Uporabniški avatar
J.McLane
Moderator foruma
 
Prispevkov: 1287
Pridružen: Ne feb 19, 2006 5:01 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a J.McLane So okt 20, 2018 9:04 pm

Mislim da so pri Skyactiv-X šli v kompresor zato da imajo več nadzora nad HCCI, za katerega se potrebuje točno določene pogoje. Iz vidika učinkovitosti je kompresor slabši.
Prius (prodan): Slika
Prius (2018):Slika
Hilux (prodan): Slika
Subaru XV Bi-Fuel: Slika
 
nered
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: Ne jul 26, 2015 3:40 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a nered So okt 20, 2018 9:31 pm

esem je napisal/-a:Ne piši o stvareh, na katere se ne spoznaš!
Supercharger nima zveze s kompresijo oz nje višanjem. To je isto kot turbo (stiska zrak, s tem veča njega količino v valjih itd), samo drugače je poganjano, morda bolj fleksibilno upravljano, predvsem pa boljše za nižje obrate in odzivnost pri le-teh - v primerjavi z "navadno" turbino.


To je dobesedno kar so obi rekli na prvi prezentaciji motorja. Da so dodali supercharger za visanje kompresijskega razmerja. Ampak predvidevam, da imas ti bolj prav kot Mazdini inzinerji. :lol:
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a esem So okt 20, 2018 11:11 pm

Napak predvidevaš. Domnevam, da gre za napako pri prevodu/razumevanju, zato te prosim za link ali citat (vir!) tvoje navedbe (prve prezentacije). Kljub iskanju tega nisem našel.
Našel sem npr to http://www2.mazda.com/en/publicity/rele ... 0808a.html , kar je verjetno prva predstavitev. Našel sem še cel kup opisov z raznih strani in čisto nikjer ni SC povezan s kompresijo, vsaj ne na tvoj način. Povezujejo ga (SC) izključno zaradi potrebe po več zraka.

Zato prosim za link, da to razčistimo preko "uradnih" dokazov.

Do takrat pa se vzdržimo žaljivih podtonov, sarkastičnih ali drugačnih.
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5033
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a sašo5 Ne okt 21, 2018 10:15 am

sem se vzdržal :mrgreen: =P

ampak ta "model" pa zmaga:
Poraba je vrhunska je pa res da je vecina voznje 130-150 AC/tempomat.

mislim, da on vozi LJ-CE-MB ali obratno......kjer se itak ne vozi, ampak večino časa "stoji".... :roll:
 
Uporabniški avatar
lin
Novinec
 
Prispevkov: 424
Pridružen: Sr maj 02, 2018 5:35 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a lin Ne okt 21, 2018 10:30 am

Edini avto , ki me pri Mazdinih izdelkih zanima in mi je tudi všeč je CX-5, nikjer pa nisem zasledil , da bi imel kakšne revolicionarne dosežke pri zmanjšanju porabe glede na ostale po velikosti in moči podobne modele vozil drugih znamk.

Tema so dizli, katerih prodaja tudi po zadnjih podatkih strmo pada in bo še padala, ljudje pač počasi razumejo kaj je NOx trdi delci in kako nevarni so za zdravje, neprimerljivo z izpusti CO2 o katerih se sedaj toliko piše in komplicira, kao segrevanje zemlje in dvig morja itd, pred kratkim sem gledal znanstveno odajo o zemlji kjer so jasno pokazali kako so bile nekoč celine kopensko povezane in je morje to z leti( milijoni let?) poplavilo in ločilo celine pa ni bilo nobenih izpustov avtomobilov , ki bi bili krivi zato, po moje je vse samo normalen potek spreminjanja planeta na katerega mi nimamo kaj veliko vpliva. Seveda pa se lahko vse izkorišča saj je zadaj vedno denar, druga zgodba pa so pravi strupi , ki jih proizvajamo npr. z NOx trdi delci .
 
uros11
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1623
Pridružen: Če nov 08, 2007 9:52 am

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a uros11 Ne okt 21, 2018 10:51 am

V glavnem, če bo vse prav, čez x-let ubodem spet enega dizla, ker so tole noxe porihtali (bosch), dodali jim bodo mild hibridni pogon (vw), tako da če ne bo kaj ustrezno konkurenčne v električni kategoriji vozil, bom, ne glede na to, kaj raja meni in kaj kupuje, spet dizla ubodel.
 
Uporabniški avatar
lin
Novinec
 
Prispevkov: 424
Pridružen: Sr maj 02, 2018 5:35 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a lin Ne okt 21, 2018 11:09 am

Lahko, samo vprašanje je ali bodo čez x-let dizle sploh še izdelovali. :D
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1792
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a emozul Ne okt 21, 2018 12:37 pm

Dizli bodo še dolgo:
https://siol.net/avtomoto/zgodbe/dizel- ... ovo-445614
Res pa je, da se bo število drastično znižalo.
Me pa zelo mika, da bi sprobal bencinarja, da vidim koliko bi mi porabil, pri mojem stilu vožnje.
 
Uporabniški avatar
lin
Novinec
 
Prispevkov: 424
Pridružen: Sr maj 02, 2018 5:35 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a lin Ne okt 21, 2018 12:45 pm

Članek iz avtomoto, ki ga navajš preko linka je bil spisan pred več kot letom dani, no medtem se je marskikaj spremenilo predvsem v "škodo" prodaje dizla.
 
Uporabniški avatar
emozul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1792
Pridružen: So jan 26, 2013 12:11 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a emozul Ne okt 21, 2018 1:35 pm

Slabo si prebral. Vem, da je star eno leto, samo lepo piše, zakaj bo dizel ostal še dolgo časa.
 
cc09
Uporabnik
 
Prispevkov: 1094
Pridružen: So jun 22, 2013 11:03 am

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a cc09 Ne okt 21, 2018 7:13 pm

Vseeno še ti napiši, ker jaz nisem prebral niti enega razloga zakaj bi ostal še dolgo.
 
nered
Novinec
 
Prispevkov: 489
Pridružen: Ne jul 26, 2015 3:40 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a nered Ne okt 21, 2018 7:54 pm

sašo5 je napisal/-a:sem se vzdržal :mrgreen: =P

ampak ta "model" pa zmaga:
Poraba je vrhunska je pa res da je vecina voznje 130-150 AC/tempomat.

mislim, da on vozi LJ-CE-MB ali obratno......kjer se itak ne vozi, ampak večino časa "stoji".... :roll:


Ker gremo vsi ob istem casu na pot right. Jaz lahko nastejem na prste kolikokrat v tem letu ni slo voziti na tempomat na tej celotni relaciji vsaj ob moji uri. Tudi, ko ne vozim na tempomat odstopanje pri porabi ni kaj veliko.

Zato prosim za link, da to razčistimo preko "uradnih" dokazov.

Do takrat pa se vzdržimo žaljivih podtonov, sarkastičnih ali drugačnih.


Sam si zacel z taksnim 'podtonom'. Jaz sem gledal Tokyo Autoshow stream, kjer so v predstavitvi novega 2.5T in Sky-X omenili, da so ga dodali z razlogom visanje kompresije. Ne pametujem, da vem zakaj tocno se gre je pa tako bilo receno.
 
plinaš
Uporabnik
 
Prispevkov: 1227
Pridružen: To avg 11, 2009 4:33 pm

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a plinaš Po okt 22, 2018 6:10 am

nered je napisal/-a:Sam si zacel z taksnim 'podtonom'. Jaz sem gledal Tokyo Autoshow stream, kjer so v predstavitvi novega 2.5T in Sky-X omenili, da so ga dodali z razlogom visanje kompresije. Ne pametujem, da vem zakaj tocno se gre je pa tako bilo receno.


nered je napisal/-a:To je dobesedno kar so obi rekli na prvi prezentaciji motorja. Da so dodali supercharger za visanje kompresijskega razmerja. Ampak predvidevam, da imas ti bolj prav kot Mazdini inzinerji. :lol:


kompresijsko razmerje in kompersija sta dve različni stvari .

osnovna razlika med turbo kompresorjem in supershargerjem je v načinu pogona samega kompresorja - turbo je gnan z izpušnimi plini , supercharger pa z mehanskim pogonom.

kompresijski del pa je pri obeh konstrukcijsko zelo podoben - v bistvu bi po DIY metodi lahko iz turbine naredil supercharger s tem , da odstraniš pogonski del na izpušne pline in namestiš jermenico in jermen..

gremo lahko naprej debatirati o superchargerjih, ki so lahko gnani preko gredi, zobnikov , verige ali zobatega jermena.

pomankljivost enostopenjskega superchargerja se odpravi z dvostopenjskim, ki se v karakteristikah v višjih obratih zelooo približa turbo kompresorju.

150 na tempomat pri meni pomeni na 20 let starih ameriških jajčkih s požrešnim 2.5l japoncem in avtomatiko pod pokrovom ekvivalent porabe 7 l 95 oktanca ali 7.1 dizla . mazde6 165g so na testih dosegale okoli 7.8 do 8.1l/100km..

tudi pri tovornjakih se bodo dizli počasi umaknili.. na vrsti je NLG..
plin je cnej k bencin
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a pskoda Po okt 22, 2018 12:29 pm

Pomankljivost superchargerja je tudi, da ima večje zgube zato, ker je gnan preko jermena oz ketne in vsaj za mene je tudi zvok za kozlat
Lp
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a esem Po okt 22, 2018 1:00 pm

Ta v skyactiv-x-u ima sklopko, tako da so izgube zmanjšane na minimum.

Vsekakor pa kompresor ni namenjen višanju kompresije (kompresijskega razmerja) motorja. To sta povsem različni stvari.
Nekdo je pač slabo povedal/poslušal/prebral/prevedel. Namenjen je izključno boljšemu polnjenju z zrakom; saj ima v nekaterih režimih skyactiv-x do 150 % večjo "porabo" zraka v primerjavi z isto količino goriva oz običajnim stohiometričim razmerjem (morda pa bodo to s finim nastavljanjem med razvojem še povečali ali pomanjšali). Tu se skriva prihranek goriva.
Gremo naprej
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a pskoda Po okt 22, 2018 1:31 pm

Lahko ima 10 sklopk še vedno bo imel večje izgube kot če je gnan na pline.




Oba opravljata isto funkcijo. Med njima je razlika samo v pogonu ostalo je več ali manj isto sranje
Lp
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Dizli izgubili prevlado v Evropi

Napisal/-a esem Po okt 22, 2018 1:55 pm

Morda v globalu sploh ni nujno. Je precej majhen (pri Sky-x), predvsem pa ima takojšen vpliv, kar za turbino ne moremo trditi. Ima majhno povečanje količine zraka in ni ravno zelo obremenjen.
Preden turbina res zagrabi - kar stori z dodatnim gorivom (!), SC že nekaj naredi in morda se tu izenačijo izgube. Gotovo se strinjaš, da je ob isti moči pri obeh poraba manjša, samo da SC to malenkost prej doseže.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 29 gostov