Stran 1 od 2

Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Če avg 31, 2017 3:19 pm
Napisal/-a RedBaron
Pozdravljeni!

Z S-maxom 2.0 TDCI 140 KM sem začel vlačiti okoli kamp prikolico (NDM 1400 kg, lastna masa 1t). Vse lepo in prav, zadeva se pelje lepo, tudi klanci niso nek hud problem (sicer se čuti dodatna masa, ampak to je itak normalno).

Zmotilo me je, da pri daljših AC klancih naraste temp. motorja. Recimo v Črni kal se peljem 80 - 100 km/h in začne temperatura naraščati, pride do nekje 105°C (po števcu) ali malenkost več, kar se meni sicer ne zdi nič nenavadnega, malo neprijetno mi je dejstvo, da je teh 105 - 110°C, precej blizu rdečega polja... (prilagam sliko števcev, obrožil sem črtico, do kamor prileze kazalec). Če se vozim v lokalne klance (recimo 2. prestava) temp. ne gre preko 90.
Problem so izključno klanci na AC (4. ali 5. prestava)

Z avtom lahko vlečem prikolico z NDM 1750 kg, tako da teh 1400 kg ne presega vlečne zmogljivosti avta...

Ali tudi pri drugih vozilih (tisti ki vlačite prikolice) kaj narašča temp.?

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Če avg 31, 2017 3:40 pm
Napisal/-a INFINITI
Ni nobene slike - o čem govorimo ; temperatura vode ali olja?

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Če avg 31, 2017 4:05 pm
Napisal/-a RedBaron
Pardon, pozabil dodati sliko oops

Govorimo o temp. vode:

stevec.jpg

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Če avg 31, 2017 4:12 pm
Napisal/-a mevden
Ali je tovarniška kljuka, ali naknadno montirana? Jaz bi v teh primerih nastavil notranjo temperaturo na močno gretje in vozil z višjimi obrati. Višji obrati namreč hitreje poganjajo vodo po motorju, kar pomeni boljše hlajenje.

Če nameravaš imeti avto še nekaj let, bi bilo mogoče smiselni kupiti večji hladilnik. Če je seveda prostor

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Če avg 31, 2017 4:35 pm
Napisal/-a ggorenc
Skala itak ni ze 20 let zvezna pac pa ima precej velik buffer in ce ze sedaj kaze proti rdecemu polju, pomeni, da je v rdecem polju. Nekaj zagotovo je narobe.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Če avg 31, 2017 7:37 pm
Napisal/-a RedBaron
Kljuka je naknadno vgrajena.

Skala merilnika je načeloma linearna, res pa je, da v območju normalnih temperatur ponavadi vsi kazalci kažejo 90°C...

Pri enem od prejšnjih avtov (VAG) je pisalo v navodilih, da se v normalnih razmerah med vožnjo kazalec temp. zadržuje v sredini skale, pri večjih obremenitvah, pa se lahko pomakne precej bolj v desno, vednar to ni vzrok za skrb, dokler ne začne utripati lučka za temp. vode...

Klical sem tudi na servis, kjer pravijo, da dokler ne pride do rdečega polja, ni razloga za skrb... in da če bi bil kriv termostat, bi avto že zdavnaj zakuahl...

Vendar ne vem... nimam ravno dobrega občutka, ko gledam kazalec blizu rdečega polja...

Opazil sem pa, da ima na hladilniku(sicer ne menjšem delu) reže, ki so pokrite z loputami, a ve mogoče kdo, kako se odpirajo te lopute?

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Če avg 31, 2017 7:59 pm
Napisal/-a mevden
Glej, ko boš naslednjič peljal prikolico, na klancih ugasni klimo, povišaj obrate z nižjo prestavo in če še to ne bo pomagali vklopi gretje na full. Zagotovo bo pomagalo. Običajno imajo avtomobili z originalno kljuko boljši hladilnik, in se izognejo zgoraj naštetim težavam.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Če avg 31, 2017 8:47 pm
Napisal/-a spektr
poglej na forum prikolicarjev in bos videl da je to normalno.Pac teza se pozna.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 6:50 am
Napisal/-a Fnatic
Ravno prejšnji teden je nek znanec od kolega mehanika, ki dela pri Hyundaiu spraševal za enak primer. Ne vem sicer točno za kateri avto se je šlo ampak je tudi dejal, da ga skrbi, da mu bo zakuhal, ko prikolico vleče. Mehanik mu je rekel nazaj nekako tako: ''dej dej, sej se sploh ne čudim. Če voziš s prikolico tako, kot itak ti ponavadi cijaziš, potem sploh ni čudno. Dej prešalti v nižjo pa ga malo pohodi, da avto zadiha.''

Če ti to kej pomaga, je to to.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 8:33 am
Napisal/-a tomazpog
Hehe, sicer malo off-topic, ampak si me spomnil : Pred leti sem fotra konstantno opozarjal, da vozi avto v absolutno previsokih prestavah za način vožnje.. Avto je kar hropel po cesti.. Seveda je bila poraba previsoka po njegovem mnenju.. In NE, on vozi absolutno super in pravilno za dizla.... In ker me je kar naprej buzeriral, da je nekej narobe z avtom, sem fotra posadil na svoje kolo, dal v najvišjo prestavo in mu zabičal, naj sam NE prestavlja!! In sva šla na eno turo po mestu.. on na mojem kolesu, jest na njegovem brez prestav.. Je tako sopihal in jamral, da mu bodo noge odpadle.. Sem mu precej plastično pokazal, kaj "čuti" njegov avto, ko ga tako pelje.. Od takrat ni bilo več problemov z vožnjo in porabo :-)

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 11:15 am
Napisal/-a Fnatic
:rofl :rofl

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 1:20 pm
Napisal/-a abbe
drgač je to normalno če se mene vpraša.
ni res da ko se premika da je že v rdečem polju in da je nekaj narobe kot je nekdo napisal.
zdj da bi šel v ekstrem in ugašal klimo pa gretje pržigal na ful je itak brezveze (pomaga to definitivno sam to ni rešitev)
a pa temperatura poj neha naraščat al teb zmanjka klanca?
ker če se kazalc ustav pr teh cca 105 ti pa še vedno voziš v hrib poj je vse ok.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 1:51 pm
Napisal/-a RedBaron
Hja, mislim da ne vozim v previsoki prestavi, po ravnem res peljem v 5. ali 6., v klanec pa šaltam dol (itak moraš šaltat, če imaš vsaj malo posluha za motor).
Klance prevozim v 4. ali 3. (odvisno od klanca) kar je med dobrimi 2 in 3 krpm. Max navor je 320 Nm pri 1750 rpm. Avto je klance zmogel brez težav (razen povišanja temp.)

Res je tudi, da ima samo 1 ventilator na hladilniku (ponavadi imajo avti po 2), ampak pri nekih 80 + km/h, ventilator pomojen ima neke funkcije, ker je pretok zraka pri takšni hitrosti kar velik.
Hladilnik je na zadnji strani (pri motorju) zaprt. Odprtina je za ventilator, ki je skoraj čez celotno širino hladilnika, na delu kjer ni ventilatorja pa so lopute, vendar so zaprte ( ne vem ali jih odpira pretok zraka, ali kakšen mehanski bimetalni mehanizem, ko se segreje hladilnik).


Bom videl čez kakšen teden, ko spet gremo s prikolico... zunanje temp bodo (verejtno) nižje (zdaj je bilo zunaj skoraj 30°C + klima). Bom takoj bo bo temp začela lesti preko 90°C, šaltal eno nižje... Klime nekako nimam namena ugašati (razen v ekstremnih primerih, če bi res pršel do rdečega polja).


Temp je narastla do teh 105°C tudi malo malo čez (kar blizu rdečega polja) in je tam potem malo nihalo vse skupaj (malo gor - malo dol). Če bi bil klanec daljši (Črni Kal) ne vem kaj bi bilo... Tudi proti Trojanskim predorom se je temp. dvignila, vendar ne tako visoko kot v Črni kal.

Meni je povsem logično, da temp. pri vožnji solo in z 1,4 t težko prikolico v klanec ne more biti enaka... slabe občutke mi zbuja, ko je kazalec blizu rdečega polja...

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 1:57 pm
Napisal/-a nebivedu
Če imaš samo en ventilator je le ta sigurno dvostopenjski. Očitno ti deluje samo prva stopnja, ko bi moral pa preklopiti na drugo stopnjo, pa ne preklopi in ti avta ne shladi dovolj.

Jaz bi prvo to preveril.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 2:33 pm
Napisal/-a spektr
RedBaron, imam prikolico podobne teže, in je na dolgih klancih po AC podobno. Velik faktor je temperatura okolice oz zraka. Ko smo šli v Dalmacijo, tale klanec pri Višnji gori, temperatura ni šla čez 95, ker smo šli zgodaj zjutraj.

Klanic na AC proti dalmaciji so pa druga zgodba. Takrat je ozračje ponavadi že pregreto in mi gre hladilna tudi na 110. Sicer je to za kratek čas. Je pa res, da ga takrat nisem šparal po AC, tudi na dolgih klancih ne in sem vozil od 90 - 100. Ok, če je res dolg klanec pa bolj strm, brzina malce pade, ampak počasneje od 80 ne grem nikoli.

Tako da, takoj ko se klanec umiri, temperatura pade. Torej je zadeva kratkoročne narave, kar ne smatram kot napako. To je pač velika obremenitev za avto, sploh ker (ni tako kot imajo nemci) nima vgrajene tovarniške kljuke in s tem tudi večjega hladilnika. Običajno s prikolico vozim v 4 in 5, mislim da sem letos 2x na AC za kratek čas dal celo v 6, sicer pa nikoli.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 6:10 pm
Napisal/-a ggorenc
nebivedu je napisal/-a:Če imaš samo en ventilator je le ta sigurno dvostopenjski. Očitno ti deluje samo prva stopnja, ko bi moral pa preklopiti na drugo stopnjo, pa ne preklopi in ti avta ne shladi dovolj.

Jaz bi prvo to preveril.


Ce crkne stopnja na ventilatorju je to kvecjemu prva, ki je vezana z uporom. Zadnja dela.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 6:12 pm
Napisal/-a ggorenc
RedBaron je napisal/-a:Kljuka je naknadno vgrajena.

Skala merilnika je načeloma linearna, res pa je, da v območju normalnih temperatur ponavadi vsi kazalci kažejo 90°C...

Pri enem od prejšnjih avtov (VAG) je pisalo v navodilih, da se v normalnih razmerah med vožnjo kazalec temp. zadržuje v sredini skale, pri večjih obremenitvah, pa se lahko pomakne precej bolj v desno, vednar to ni vzrok za skrb, dokler ne začne utripati lučka za temp. vode...

Klical sem tudi na servis, kjer pravijo, da dokler ne pride do rdečega polja, ni razloga za skrb... in da če bi bil kriv termostat, bi avto že zdavnaj zakuahl...

Vendar ne vem... nimam ravno dobrega občutka, ko gledam kazalec blizu rdečega polja...

Opazil sem pa, da ima na hladilniku(sicer ne menjšem delu) reže, ki so pokrite z loputami, a ve mogoče kdo, kako se odpirajo te lopute?


Skala merilnika temperature ze 30 let ni vec zvezna!!! Ponavadi od 65-110C kaze sredino. Odvisno od znamke in modela, ampak so nianse. To so naredili ravno zaradi komplikatorjev, ki so stalno vozili avto na servis in se pritozevali. Temperatura namrec stalno niha. Z bufferjem so se resili pezdetov, ki pac nimajo zdrave pameti in/ali inzenirskega znanja. Naslednja stopnja je bila ukinitev cagarja temp. vode in so jo nadomestili zgolj z lucko.. zadnja pa touchscreeni.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 6:27 pm
Napisal/-a Blinder
Pomoje bi moral zmanjsat hitrost, pa bi padla temperatura. Polovicna hitrost pomeni tudi, da dela motor z polovico moci = polovico gretja.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: Pe sep 01, 2017 9:27 pm
Napisal/-a spektr
ggorenc je napisal/-a:
RedBaron je napisal/-a:Kljuka je naknadno vgrajena.

Skala merilnika je načeloma linearna, res pa je, da v območju normalnih temperatur ponavadi vsi kazalci kažejo 90°C...

Pri enem od prejšnjih avtov (VAG) je pisalo v navodilih, da se v normalnih razmerah med vožnjo kazalec temp. zadržuje v sredini skale, pri večjih obremenitvah, pa se lahko pomakne precej bolj v desno, vednar to ni vzrok za skrb, dokler ne začne utripati lučka za temp. vode...

Klical sem tudi na servis, kjer pravijo, da dokler ne pride do rdečega polja, ni razloga za skrb... in da če bi bil kriv termostat, bi avto že zdavnaj zakuahl...

Vendar ne vem... nimam ravno dobrega občutka, ko gledam kazalec blizu rdečega polja...

Opazil sem pa, da ima na hladilniku(sicer ne menjšem delu) reže, ki so pokrite z loputami, a ve mogoče kdo, kako se odpirajo te lopute?


Skala merilnika temperature ze 30 let ni vec zvezna!!! Ponavadi od 65-110C kaze sredino. Odvisno od znamke in modela, ampak so nianse. To so naredili ravno zaradi komplikatorjev, ki so stalno vozili avto na servis in se pritozevali. Temperatura namrec stalno niha. Z bufferjem so se resili pezdetov, ki pac nimajo zdrave pameti in/ali inzenirskega znanja. Naslednja stopnja je bila ukinitev cagarja temp. vode in so jo nadomestili zgolj z lucko.. zadnja pa touchscreeni.


Res je pri meni je bilo pri 110 še kar na sredini. Videl sem pa, ker sem preko obd2 spremljal parametre.

Re: Vleka (težje) prikolice in temp. motorja.

Objavljeno: So sep 02, 2017 8:06 pm
Napisal/-a abbe
ggorenc je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Če imaš samo en ventilator je le ta sigurno dvostopenjski. Očitno ti deluje samo prva stopnja, ko bi moral pa preklopiti na drugo stopnjo, pa ne preklopi in ti avta ne shladi dovolj.

Jaz bi prvo to preveril.


Ce crkne stopnja na ventilatorju je to kvecjemu prva, ki je vezana z uporom. Zadnja dela.

ventilator je brezstopenjski