Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Firediver Pe sep 29, 2017 6:32 am

V navodilih nekaterih avtov tudi piše, da se olje menja na 30000 km, pa vsi, ki delamo z logiko, vemo, da je to škodljivo za avto, sploh če je turbač.
Tisti, ki ne zna misliti s svojo glavo, naj kar verjame vsemu, kar piše v navodilih za avto.

Jaz zagovarjam ogrevanje na mestu vsaj toliko, da spucam šipe in se v tem času tudi kabina malček ogreje.
Kaj mi pomaga štart takoj, če pa nič ne vidim skozi šipo? Bodimo praktični no!
In kaj pomaga speljati takoj, če imaš poti samo 5 km? Turbina takoj zavrti z mrzlim gostim oljem? NO way, da je to dobro...

Youtube pa...dejte malo svoje logike porabit, preden padete tako nizko, da verjamete vsemu na medmrežju. Ko vam logike zmanjka, pa feel free to use web...

Mislim pa, da če nimate večjih težav od te za reševati, sem zelo vesel, da vam je dobrobit vašega avtomobila največja skrb.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Če avg 21, 2014 12:41 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Fnatic Pe sep 29, 2017 7:34 am

Jaz bom samo odgovoril na ne vem kateri post že ampak vem kako je imeti dizla. Ga imam, 1.5 dci. In JE pomemben števec za temperaturo vode. Vem da to ne pomeni, da je tudi olje segreto že oh in sploh samo ne mi govorit za 20km no. Vem da je razlika tudi napram bencinarju, ki sem ga tudi imel prej. Ne tiščim mrzlega avta pa tudi vem, da ko se not segreje še ne pomei, da ga lahko tiščim (mislim, lahko ga ampak si si sam kriv potem, ko maš težave).
To je tako kot so mi na servisu rekli, da bi moral zamenjat akumulator pa sem jih vprašal zakaj. Ja ker piše v servisni knjigi. Pa sem rekel, da če mi je sredi zime v prvo normalno zalaufal, potem bo že še vredu. Ko bo pa kak problem, bom pa poštimal pravočasno.
Olje pa tudi menjavam bolj pogosto, kot je navedeno.
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
honeybee
Novinec
 
Prispevkov: 267
Pridružen: Če jun 04, 2015 9:38 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a honeybee Pe sep 29, 2017 6:01 pm

Firediver je napisal/-a:Hja, cager za vodo je toliko pomemben, da so ga pri novejših vozilih - izpustili! Sedaj pa vedi, kaj je sploh pomembno...

ne vem kaj imaš za en avto ampak pri meni so ta cajger menjali z lučko. ko sveti modro še ni prava temperaturo, ko rdeče pa se pregreva. ko ne sveti je pa prava temperatura.
boš moral menjati znamko za kaj druga.
 
motom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 555
Pridružen: Po jan 04, 2016 5:04 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a motom So sep 30, 2017 12:37 pm

Zakaj bi moral pri bencinarju prej menjati olje kot pri dizlu? Obrati?
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a pskoda So sep 30, 2017 2:50 pm

Firediver je napisal/-a:V navodilih nekaterih avtov tudi piše, da se olje menja na 30000 km, pa vsi, ki delamo z logiko, vemo, da je to škodljivo za avto, sploh če je turbač.
Tisti, ki ne zna misliti s svojo glavo, naj kar verjame vsemu, kar piše v navodilih za avto.

Jaz zagovarjam ogrevanje na mestu vsaj toliko, da spucam šipe in se v tem času tudi kabina malček ogreje.
Kaj mi pomaga štart takoj, če pa nič ne vidim skozi šipo? Bodimo praktični no!
In kaj pomaga speljati takoj, če imaš poti samo 5 km? Turbina takoj zavrti z mrzlim gostim oljem? NO way, da je to dobro...

Youtube pa...dejte malo svoje logike porabit, preden padete tako nizko, da verjamete vsemu na medmrežju. Ko vam logike zmanjka, pa feel free to use web...

Mislim pa, da če nimate večjih težav od te za reševati, sem zelo vesel, da vam je dobrobit vašega avtomobila največja skrb.


Ni kar neki na blef govoril po youtube. Kolikor se spomnim je govoril, da zaradi direktnega vbrizga je slabše za motor, če ga ogrevaš na mestu.
To ogrevanje je bilo dobro ko so bili fički in podobno in so bila olja za en k vredna in je bilo fino malo počakat. Zdaj so pa drugi časi in druga tehnologija
Lp
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a esem So sep 30, 2017 10:12 pm

Pumpa za olje deluje precej drugače pri 700-800 obratih kot pri 2000-4000 in to je verjetno glavni razlog za škodljivost segrevanja na mestu
 
motom
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 555
Pridružen: Po jan 04, 2016 5:04 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a motom Ne okt 01, 2017 5:31 am

Časovno gledano, se na mestu kar nekajkrat počasneje segreva.
 
svetilnik
Uporabnik
 
Prispevkov: 1053
Pridružen: Pe okt 31, 2008 5:15 pm
Kraj: Istra

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a svetilnik Ne okt 01, 2017 6:30 am

Imel sem dizelaša ford focus 1.8 tdci in ko sem v mrzlih razmerah štartal iz Izole proti Lj, je prišel na delovno temperaturo šele na Bivju(križišče TS, LJ, KP, Ankaran).
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Firediver Ne okt 01, 2017 6:30 am

Že v eni drugi temi smo o tem debatirali in speljati takoj po vžigu naj bi bilo dobro zato, ker dela motor takoj z višjimi obrati od lera in naj bi se zato hitreje ogrel.
Ampak, ko se premikaš, piha tudi več mrzlega zraka ob motorju (masiven blok) in karterju in to hladi motor z zunanje strani. Kako dobro za turbino je mrzlo gosto olje, če spelješ takoj, pa dobro vemo, da se turbina vedno vsaj malo vrti, ko so prisotni izpušni plini.

Torej, če želiš hitro ogreti olje, se moraš losati zunanjih izgub. Najhitreje bi ga ogrel z povišanimi obrati v leru, takrat se tudi hladilna tekočina najhitreje ogreje (za vse tiste, ki nimamo kazalca temperature olja).

Če želite, pa dejte takoj speljati...naj vam bo kazalec temperature hladilne tekočine kot indikator, da ko doseže hladilna delovno temperaturo, olje še zdaleč ni v najboljšem območju.

Še ljudje so bolj zadovoljni in dajo maksimum od sebe šele takrat, ko so ogreti in ne takoj, ko vstanejo iz postelje. Vam zveni kaj znano?

Sedaj pa rolajte youtube...vaš avto, vaše skrbi.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1060
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a D12J12 Ne okt 01, 2017 8:28 am

No da še jaz podam svoje mnenje :D. Ni razlike ali spelješ takoj ali ga ogrevaš na mestu, isto je. Ko je mrzlo zaug nabije obrate na 1500+ vozimo pa pri 2000 obratih, ni neke bistvene razlike.

Aja pa še to, če se bo kdo spotaknil ob to, da se motor hitreje segreje med vožnjo in da je to zanj boljše. To je res in če je motor sposoben hitrega segrevanja in deformiranja, zakaj nebi bil zmožen počasnega?
 
Uporabniški avatar
sašo5
Mojster foruma
 
Prispevkov: 5033
Pridružen: Po sep 10, 2007 4:29 pm
Kraj: Brežice

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a sašo5 Ne okt 01, 2017 10:06 am

:shock: že dolgo, dolgo nisem sedel v avtu, kateri takoj po štaru nabije obrate na 1500....
Speljati takoj, ali počakati :idea: vsekakor 20 sekund ne more škoditi....tega se tudi sam držim, če je avto zunaj in T pod lediščem

pskoda je napisal/-a:Dizel se prej segreje na delovno temperaturo in ne rabi 20km ...

spet bluziš :roll:
Obrežje- most čez Savo proti Brežicam = 9km cagr za vodo se je šele premaknil..(spremljam že 26 let na cca 15-tih različnih avtomobilih(dizelskih)bencin ma vodo na 90 dokaj hitro...3-4km)l.....kje je še olje delovne T.... :arrow: torej 20km bo glih prava dolžina...
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1060
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a D12J12 Ne okt 01, 2017 10:41 am

Potem se pa usedi v kašnega japonca pozimi :D . Pri meni takoj nabije na 2000 obratov in v nekaj sekundah padejo na okoli 1500.
 
titanius
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Ne jan 17, 2016 9:16 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a titanius Ne okt 01, 2017 10:55 pm

Sem probal danes. Avto po vžigu delal 30-40sec in sem speljal. Voda je bila na 6 črticah-sredina po 3.7km vožnje, olje je imelo 7 črtic po 8km vožnje. Zunaj je bilo 16 stopinj.

Če pa avto pustim v prostem teku 3min preden speljem pa je situacija taka: voda ogreta po 2.8km, olje po 6.7km. Torej neka razlika je. Ampak če potegnemo črto je na koncu skoraj isto. Le odvisno od motorja ali ima raje ogrevanje ali ne :lol: :D

C5 2.0HDi 100kW.
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a pskoda Po okt 02, 2017 6:39 am

Firediver je napisal/-a:Že v eni drugi temi smo o tem debatirali in speljati takoj po vžigu naj bi bilo dobro zato, ker dela motor takoj z višjimi obrati od lera in naj bi se zato hitreje ogrel.
Ampak, ko se premikaš, piha tudi več mrzlega zraka ob motorju (masiven blok) in karterju in to hladi motor z zunanje strani. Kako dobro za turbino je mrzlo gosto olje, če spelješ takoj, pa dobro vemo, da se turbina vedno vsaj malo vrti, ko so prisotni izpušni plini.

Torej, če želiš hitro ogreti olje, se moraš losati zunanjih izgub. Najhitreje bi ga ogrel z povišanimi obrati v leru, takrat se tudi hladilna tekočina najhitreje ogreje (za vse tiste, ki nimamo kazalca temperature olja).

Če želite, pa dejte takoj speljati...naj vam bo kazalec temperature hladilne tekočine kot indikator, da ko doseže hladilna delovno temperaturo, olje še zdaleč ni v najboljšem območju.

Še ljudje so bolj zadovoljni in dajo maksimum od sebe šele takrat, ko so ogreti in ne takoj, ko vstanejo iz postelje. Vam zveni kaj znano?

Sedaj pa rolajte youtube...vaš avto, vaše skrbi.


Evo samo zate - https://www.youtube.com/watch?v=xKALgXDwou4&t=25s

Kar je podčrtano mi razloži kje sem napisal, da moraš takoj pri mrzlem zagonu pritisnit gas do konca?
Če že primerjaš človeka z avtom bi moralo biti po tvoje ko se zbudiš moraš par minut samo gledat potem šele vstat kot avto prižgeš motor stojiš par minut šele potem spelješ

ps.: na yutube ni samo sranje, ampak so tudi stvari iz katerih se lahko kaj pametnega naučiš
Lp
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Firediver Po okt 02, 2017 7:56 am

Kje sem pa napisal, da leti direkt nate?

Za podčrtane zadeve: Ljudje se (osnove telovadbe, tudi ti si jo imel v šoli, če si jo obiskoval) ogrevajo tako, da se postopno pretegujejo in ogrevajo na mestu. In šele potem gredo šprintat!
Če bi šli kar takoj teči (niti ni treba šprintati) bi se lahko poškodovali.

Tudi zato sem dopisal "Vam zveni kaj znano?"

Tudi v F1, pa moto GP pa smučarji in čisto vsi tekmovalci na svetu se ogrevajo preden štartajo..Zakaj? Ker je to slabo zanje? Bravo, kar tako naprej...
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Če avg 21, 2014 12:41 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Fnatic Po okt 02, 2017 8:03 am

Jaz sem tudi ravno danes nalašč gledal temperaturo (vode, ker za olje nimam). Avto vžgal, se pripel in odpeljal. Vožnja do 30kmh prvih 500m, potem 50kmh okoli 1,5km, nato obvoznica malo hitreje in naprej kakor so omejitve proti Mengšu. Po prevoženih 6km se je premaknil kazalec, po 8,5 km pa se je spravil na delovno temperaturo. Za olje pač ne vem ampak ne verjamem, da potrebuje še dodatnih 10+ km, da se segreje na delovno.
Šel sem pa malo prej od doma, da nisem stal v kaki veliki koloni pa da sem se izognil čakanju na vlak itd.

Je bil pa od sodelavca oldtimer Legacy najbolšji za pozimi :) Avto topel že po 500m.
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a sonic Pe okt 06, 2017 10:57 am

Mah ne delat prevelike znanosti z (ne)ogrevanjem motorja, ne pretiravat v nobeno smer.
Ko avto zalavfaš, ga je pomoje pametno pustiti vsaj par sekund v mirovanju. Vmes počasi vklapljaš ventilacijo, radio, luči (namreč tudi za el. sistem je dobro, da je ob zagonu motorja čimveč porabnikov izključenih in jih potem počasi vklapljaš). Pozimi je dobro pustiti lavfat malce dlje kot poleti, in kot je bilo že omenjeno, pozimi moraš pogosto še kake šipe spucati, ravno prav. Potem se pripneš, in počasi spelješ pa prvih nekaj kilometrov voziš bolj na izi. To je vse.
IMO je brezveze več kot kako minuti-dve ure čakat in ogrevat, po drugi strani pa tudi ne speljat na polno ravno prvo stotinko sekunde po vžigu motorja.

dzuro.na.izi je napisal/-a:...da se vozi dnevno na kratke relacije (do 10km) kjer se še ogreje ne optimalno ali 1-2x na teden na daljše relacije (nad 20km). Govorimo o dizlu. To je moj problem dveh avtov pr bajti.


Vozi se glede na svoje potrebe prevažanja, ne se preveč sekirat. Sicer pa naj bo dizel ali bencinar, pri opisanem načinu uporabe je vsak toliko časa dobro motor malo prepihat, po možnosti kar nekaj več kot 20 km.
1997 Chevrolet Tahoe LT 5.7 V8
2010 VW Touran 1.4 TSI DSG

"Everything in life is somewhere else, and you get there in a car." (E. B. White)
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a dzuro.na.izi Ne okt 08, 2017 10:18 pm

Thanx Sonic...si eden redkih, ki so dejansko odgovoril na vprašanje in niso preveč zavil s teme kot je to navada na tem forumu :mrgreen:

Uglavnem splošno mnenje izgleda da je "deli kokr dozdej delaš". Sj dejansko z obema avtoma ni dosedaj nobenga problema what so ever kljub kratkim relacijam. Vsak pa tud vsake tolk cajta dobi dozo mal daljše poti.

Zdelo se mi je zanimivo vprašat zato tudi hvala vsem za odgovore.

LP
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Če avg 21, 2014 12:41 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Fnatic Po okt 09, 2017 8:04 am

Ah saj smo ti vsi odgovorili ampak vsak na svoj način nekako. Boš imel pač več predstave kako in kaj. Drugače pa delaj kot si do zdaj in bo.
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a dzuro.na.izi Po okt 09, 2017 8:16 am

Sej ste vsi odgovoril in razumem da je temp olja zelo pomembna pri delovanju avta ampak tema je zavila s smeri že po 5-em odgovoru ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: LeQuack, McLaren in 33 gostov