Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
dzuro.na.izi
Uporabnik
 
Prispevkov: 907
Pridružen: Pe okt 24, 2014 11:08 am
Kraj: Dežela cvička

Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a dzuro.na.izi Če sep 28, 2017 6:20 am

...da se vozi dnevno na kratke relacije (do 10km) kjer se še ogreje ne optimalno ali 1-2x na teden na daljše relacije (nad 20km). Govorimo o dizlu. To je moj problem dveh avtov pr bajti.

Hvala za mnenja.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Firediver Če sep 28, 2017 6:38 am

Navijam za daljšo relacijo 1-2x tedensko.

Vseeno pa nobena od teh ni dobra, za oba primera bi bil primernejši N/A bencinar.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
AssKicker
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 560
Pridružen: Po jan 20, 2014 6:08 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a AssKicker Če sep 28, 2017 7:07 am

Sigurno boljše na daljše. Sploh če so samo daljše.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2354
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a DePalmo Če sep 28, 2017 7:12 am

Za oboje ponucaš en avto. Sem imel iste razdalje s famoznim 1.6 HDi in z motorjem nisem imel problemov, je pa res da sem ga na teh relacijah prepihal.
 
Uporabniški avatar
abbe
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7898
Pridružen: Ne maj 07, 2006 7:48 pm
Kraj: Jesenice

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a abbe Če sep 28, 2017 9:46 am

Jh glih v 20 km ne moreš motor prepihat ker pozim rab glih ene tok da se ogreje.
nobena od teh variant ni dobra za dizla..
nobena pa tut ne bo moto uničla...
tko da delaš kar ti paše.
Ni vse res kar napišem
 
Uporabniški avatar
Fnatic
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Če avg 21, 2014 12:41 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Fnatic Če sep 28, 2017 12:28 pm

Ah 20km da se ogreje pa spet ne no.
Sicer pa vsake toliko en izlet pa ga takrat prepihaš.
Ba-dum tssssssss =P
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4568
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Ivan36 Če sep 28, 2017 12:58 pm

Ah 20km da se ogreje pa spet ne no.

In točno tako je! Probaj en teden imeti dizla, ko je zunaj okoli 0C ! Ne glej na vroč zrak v kabini pomemben je kazalec za vodo! Dobro je od polovice ca 56C, pa na gor do 90C. Sedaj imam spet Dci in je občutljiv na zunanjo tem., da kar glava peče :lol: vsaj za30% bolj od DTI Opel!
Torej ta mesec je bilo vse pisano glede temperatu od 36+ čez dan do 5+ zjutraj torej ako je bilo zjutraj do 9h okoli 8+ je rabil vsaj 17km da se je ogrel na vsaj 60%, na temperaturi okoli 22+ ista ura pa komaj 7-11km poti!
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a pskoda Če sep 28, 2017 1:19 pm

Kazalec za vodo je nepomemben. Pomemben je kazalec za olje, ki se kasneje segreje oz voda je že zdavnaj na 90stopinj olje pa dlje rabi, da pride na vsaj 80 stopinj.

Dizel se prej segreje na delovno temperaturo in ne rabi 20km je pa malo km za dizla in je bolj primeren bencinar
Lp
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4568
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Ivan36 Če sep 28, 2017 1:26 pm

Dizel se prej segreje na delovno temperaturo in ne rabi 20km je pa malo km za dizla in je bolj primeren bencinar

Jaz imam letnik 2003 in prej 2000 dizle! Pišem za te stare motorje. Današnji so pa druga pesem! Kje pa imaš kazalec za temperaturo OLJA? Imela samo v Xantia 2.0 16v VSX in Audi 2.6E ... pa ALEKO 8) :lol: + volt meter!
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a INFINITI Če sep 28, 2017 2:50 pm

Dizl se definitivno ne segreje prej od bencinarja
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a RedBaron Če sep 28, 2017 3:40 pm

pskoda je napisal/-a:Kazalec za vodo je nepomemben. Pomemben je kazalec za olje, ki se kasneje segreje oz voda je že zdavnaj na 90stopinj olje pa dlje rabi, da pride na vsaj 80 stopinj.

Dizel se prej segreje na delovno temperaturo in ne rabi 20km je pa malo km za dizla in je bolj primeren bencinar


Če bi bil kazalec za vodo nepomemben, ga ne bi bilo...

In ko je voda na 90°C, je temp olja na okoli 70°C (vsaj tako kaže BC v škoda yeti).
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4332
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Firediver Če sep 28, 2017 5:06 pm

Hja, cager za vodo je toliko pomemben, da so ga pri novejših vozilih - izpustili! Sedaj pa vedi, kaj je sploh pomembno...
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a RedBaron Če sep 28, 2017 5:43 pm

Po vecini ga kar imajo... ce ga pa ni je pa tu lucka, ki opozori na pregrevanje motorja, ki pa je prav tako vezana na vodo in ne olje.
 
Uporabniški avatar
DePalmo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2354
Pridružen: Ne sep 25, 2011 1:42 pm
Kraj: okolica Grosuplja

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a DePalmo Če sep 28, 2017 7:05 pm

abbe je napisal/-a:Jh glih v 20 km ne moreš motor prepihat ker pozim rab glih ene tok da se ogreje.

Sem se slabo izrazil. Ko sem rekel iste relacije, sem mislil iste kot jih ima avtor teme, torej čez teden kratke, enkrat na teden pa daljše. In na daljše sem ga prepihal, na kratke pa šparal.


Je pa imel samo kazalec za vodo in olje se še segrelo ni, ko sem ga že tiščal na polno. Sedaj ko imam tudi kazalec za olje, me kar glava boli kolikokrat sem tistega dizla tiščal "mrzlega".

Moj trenutni avto (2.0 bencinar) ima oba kazalca, za olje in vodo. In ko je voda na 90, se kazalec za olje tut premakne še ne, rabi nekje (na uč) 10-15km da se segreje na delovno temperaturo, odvisno od zunanje temperature, pozimi več, poleti manj (logično).

Kar se pa tiče kazalcev za vodo, mami je pa ravno kupila Cliota 1.5 dCI 2015 in ga nima, ima pa kontrolno lučko in sveti modro ko je voda hladna, ko ugasne je pa na delovni temperaturi. Naj bi pa posvetilo rdeče če je preveč vroča, ampak tega še nismo doživeli in upam da tudi ne bomo.
In kolikor vem, BMWji tudi nimajo več kazalca za vodo ...
 
Reaper85
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: Če jul 16, 2009 9:44 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Reaper85 Če sep 28, 2017 9:37 pm

Saj tukaj včasih nimaš neke izbire, recimo po 4km avtobus v klanec pred tabo, jest sigurno nimam živcev da bi se vozil za njim še kilometer ali dva, 3. prestava in probam čim prej prestavit, z 1.6T 200 rabiš za prehitet avtobus 3500-4000rpm. Avtomobile pa ni problem prehitevat, je dovolj 4. do 3000rpm in imaš noter 90km/h.

Tako da mene ne zanima, če ima N/A bencinar s tako vožnjo boljšo vzdržjivost (4000 za N/A IMO ni nič, čeprav že po 1-2 minutah), z 1.6 105KM vem da sem lahko samo sanjal taka prehitevanja, še 2. ni bila dovolj.
Če bo zdržal samo 10 let pa pač bo, bo naslednji potem spet NA. Res pa da tako hudo ga spet ne maltretiram, 4000 ne vidi pred 4km, 5000 ne pred 8km, pred vožnjo vedno počakam 15-30s, po vožnji pa minuto oz. če je bil kak km nazaj res na 5000+ potem minuto in pol do dve.

Imaš pa danes na cesti take bolnike, da sam raje hodim peš kot da še kdaj vozim manj kot 200KM. Več pa tudi niti ne rabim, saj za prehitevanje je še dovolj drugih dejavnikov, ki predstavljajo problem, kot pa sama moč. Recimo če so res kratke in nepregledne ravnine, ozka cesta ali je nasproti promet, ti ne pomaga nobena moč.

Glede kazalcev pa ne vem če so kaj dosti uporabni za to da vidiš kdaj je motor na delovni temperaturi. Itak se ve da voda rabi nekje 4-6km, olje pa 10-15km, se pravi je dovolj če si pogledaš kilometre kdaj si začel vozit.
Edino pri 1.6T mi ni jasno zakaj rabi voda vsaj 6-8km da se cagar ustali na 90°C, prej pri atmosfercih, pa tudi pri 1.4T je bilo zjutraj vedno dovolj 4km, poleti popoldne celo 3km, edino pozimi zjutraj nekje 5km.
Zadnjič spremenil Reaper85, dne Če sep 28, 2017 9:43 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
DX5050
Novinec
 
Prispevkov: 458
Pridružen: Pe jun 24, 2011 11:09 am

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a DX5050 Če sep 28, 2017 9:42 pm

:eyes :eyes :eyes :eyes
Torej mi ne ostane druzga kot pešhonda ker nimam 200 konjev
Ne naredi vseh napak sam, daj priložnost za to tudi drugim.
 
Reaper85
Novinec
 
Prispevkov: 359
Pridružen: Če jul 16, 2009 9:44 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a Reaper85 Če sep 28, 2017 9:57 pm

Kaj boš rekel da je tebi v veselje se vozit 60km/h za ostalimi? Meni je v tako neveselje, da bi mi moral začet plačevat 100€ na pot, da grem z avtom ven izven službene poti.
Če ne bi imel potrebe po hitrosti bi se dalo vozit tud z 5KM Aixamom, avtobusov sigurno ne bi oviral, kakšen avto pa vseeno če bi, saj mene zdaj tudi vsi ovirajo pa se ne morem nobenemu žalit.
50KM je že preveč, to gre 100km/h za šalo in v klanec 80km/h, večina ostalih voznikov v klanec ne preseže 60km/h. 100km/h sicer vozi vsaj polovica voznikov, ampak ne povsod kjer bi lahko, ampak samo na res najbolj odprti cesti kjer imaš kilometer preglednosti v vse 4 smeri, tako da te slej kot prej začnejo živcirat s počasno vožnjo. Prehitet pa s takim avtom seveda ne moreš kar tako, enako velja za 100KM.

V glavnem, z 200KM se pa da vozit, ampak to ob neprometnih urah, to je zame 6:00-6:15 pa 14:30-14:45. Pa seveda po dokaj neprometni dolini.
 
titanius
Uporabnik
 
Prispevkov: 876
Pridružen: Ne jan 17, 2016 9:16 pm

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a titanius Če sep 28, 2017 11:07 pm

2.0HDi. Vožen vsak dan 21-25km v eno smer ter nazaj (vmes stoji 9ur - služba). 1-2x tedensko vidi vožnjo 40-50km v eno smer ter nazaj (brez ugašanja avta). 1-2x mesečno je do zdaj videl relacije 300km v eno smer. Avto dela BP, kako pa bo pozimi ne vem a lahko zatrdim, da bo videl manj relacij.
Avto dela v prostem teku 3-4min preden speljem, 1-2min preden ga ugasnem. Olje se kljub 8stopinjam zjutraj ogreje na sredino že po 5-6km.. Ni čudno, da se vam dlje časa greje avto, če pa speljete takoj ko vžgete. Saj vi tudi če greste laufat brez ogrevanja hitro izgubite sapo in zdržite manj, je tako?

2.0HDi C5.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2180
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a RedBaron Pe sep 29, 2017 3:35 am

Avta se naceloma ne segreva na mestu, ampak se takoj spelje, to ti pise v vsakih navodilih od avta, ponavadi v poglavju o ekonomicni voznji
 
Uporabniški avatar
pskoda
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7522
Pridružen: Če jun 26, 2008 2:48 pm
Kraj: Dolenska

Re: Kaj je boljše za avto...

Napisal/-a pskoda Pe sep 29, 2017 5:45 am

Največjo škodo delate, ko motor segrevate na mestu. V navodilih piše, da moraš speljat takoj in po youtube je lepo razloženo iz tehničnega vidika zakaj moraš takoj speljat.

Dizli, ki imajo električni grelec za vodo se veliko prej segreje kot olje.

Z avtom zjutraj takoj spelješ in paziš, da ga preveč ne teraš (če moraš pritisit zaradi določene situacije pač ptitisneš). Ko se olje segreje vsaj na 80stopinj potem pa gas.
Pomembna je seveda redna menjava olja sploh, če ima motor povža. Bencin na 10kkm dizel na 15kkm
Lp
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Highupthere in 30 gostov