corus je napisal/-a:Vozil sem že mali milijon različnih avtov, nikoli pa še hybrida in tale mi je kar všeč, me pa zanima kako to v praksi deluje: ali lahko sam prekljaplaš na el, ali bencin in koliko km gre na el. verjetno potem preklopi na bencin , če ima kdo izkušnje oziroma pozna delovanje teh vozil'??
enkrat so me poučili, da je vprašanje, "koliko km pa naredi na elektriko?", pri Toyotinih hibridih popolnoma mimo. načeloma elektrosklop pri Toyotinih hibridih ni namenjen zgolj vožnji na elektriko, temveč bolj kot pomoč bencinskemu motorju. že informacija, da na elektriko lahko narediš nekje maksimalno 2 km v idealnih pogojih, pove vse.
meni so predstavili, da bi bila idealna vožnja s hibridom takšna:
1) primer vožnje v mestu:
spelješ z bencinskim motorjem, pospešuješ do potovalne hitrosti. priporočeno je, da ob tem ne zahajaš v "rdeče" oz. "power" območje, s tem se tudi baterija polni. ko dosežeš potovalno hitrost le-to vzdržuješ ali samo z elektromotorjem ali z malo bencinskega motorja in s pomočjo elektromotorja. prav pride predvidevanje oz. nekako upoštevanje toka prometa, čeprav neka normalna zaviranja precej pomagajo pri polnjenju baterije. pri novi generaciji hibridnih sklopov (Prius 4. in C-HR, npr.) se le-ta iz prazne lahko napolni že ob zmernih zaviranjih v treh, štirih križiščih.
2) primer vožnje po regionalkah
voziš čimbolj konstantno, seveda večinoma z bencinskim motorjem, pomaga elektromotor, čez krajša naselja pa skušaš peljati zgolj na elektromotor. sploh zadnja generacija je pri tem res efektivna.
načeloma se sliši precej komplicirano in tudi potrebuješ nekih 14 dni, 3 tedne, da ti stvari postanejo jasne. zadnjo generacijo Priusa sem na ta način pozimi vozil večinoma pod 5 l/100 km, pa je zima precej neugodna za hibride, saj za ogrevanje potrebuje toploto bencinskega motorja, da pa je le-ta topel, pa mora teči, zato se tudi več zaganja, tudi med stanji v križiščih. sam imam Priusa 3. generacije že dobro leto, skoraj leto in pol, večinoma imam avtoceste, poraba v tem letu in pol po spritmonitorju pa je 5,7 - ampak sam ga vozim normalno, oz. skoraj malce bolj dinamično. podobno sem vozil tudi Priusa 4. generacije in je bila poraba nekje okoli 5, skratka, napredek je očiten.
kar se tiče Plug-In hibridov pa je zgodba popolnoma drugačna ...