Stran 1 od 1

Avtomobilska prikolica: enoosna vs dvoosna

Objavljeno: To okt 31, 2017 6:07 pm
Napisal/-a kseb
Pozdrav.

Občasno prevažam na razdaljah do 20 km različne kontejnerje, dolžine 1,8m - 2,3 m, širine 1m in višine 1,5 m. Teža je med cca. 1.000 kg do cca. 1.200 kg. Kontejnerji so različne dolžine, zato imam na njih označeno težišče, enako tudi na prikolici, nato pa jih na prikolico pritrdim s transportnimi trakovi. Vozna podlaga je asfalt, makedam in travnik.
Sedaj uporabljam starejšo enoosno prikolico, močnejše konstrukcije, ki bo odslužila in počasi razmišljam o nakupu nove.
Pogoj: naletna zavora, podporno kolo spredaj in podporne noge zadaj.

Torej k dilemi: tako enoosne kot dvoosne prikolice imajo dovolj nosilnosti. Enoosne so lažje, bolj okretne, dvoosne pa bolj robustne in manj občutljive na nastavitev težišča.

Je kdo, ki ima izkušnje z vleko tako enoosnih kot dvoosnih prikolic in lahko poda mnenje, kaj je boljše, bolj uporabno.... in kaj je bolj smiseln nakup? Mogoče še kaj je manj obremenjujoče za avto?

Lep dan

Re: Avtomobilska prikolica: enoosna vs dvoosna

Objavljeno: Sr nov 01, 2017 1:37 pm
Napisal/-a RedBaron
Tandem je načeloma boljša za vozit, je bolj stabilna. Vendar jo je težje (na roke) obrnit okoli svoje osi, v ovinkih ti gume bolj radira, dražje je vzdrževanje ( dvojne gume in zavore)...

Če imaš možnost dobit tandem, bi jaz raje vzel tandem, vendar ne bi vztrajal za vsako ceno, če je doplačilo previsoko, bi vzel enoosno. Tudi sedaj shajaš z eno osjo...

Re: Avtomobilska prikolica: enoosna vs dvoosna

Objavljeno: Sr nov 01, 2017 6:49 pm
Napisal/-a kseb
Ja, sedaj je enoosna in gre. Bi pa rad olajšal in pospešil zadevo.
Vsaj približno mora biti kontejner v težišču na enoosni prikolici. Na dvoosni to verjetno ni tako občutljivo.
Drugače pa je razlika enih 400 EUR.
Gledam pa nove, ker rabljene prodajajo le malo ceneje kot nove in se ne splača.

lp

Re: Avtomobilska prikolica: enoosna vs dvoosna

Objavljeno: Sr nov 01, 2017 7:28 pm
Napisal/-a RedBaron
Pri dvoosni je ta center težišča lahko malo bolj raztegnejn, ni točno na osi, tako da ja, pri razporeditvi teže imaš nekoliko več maneverskega prostora.

Re: Avtomobilska prikolica: enoosna vs dvoosna

Objavljeno: Če nov 02, 2017 2:32 pm
Napisal/-a ggorenc
1.2t je ze kar teza za navaden avto in prikolico bi jaz v tem primeru imel dvoosno. Kaksen avto pa imas?

Re: Avtomobilska prikolica: enoosna vs dvoosna

Objavljeno: Če nov 02, 2017 4:57 pm
Napisal/-a RedBaron
1.2t res ni tako malo, ampak po drugi strani pa, če pogledamo max. dovoljene priklopne obrmenitve, je precej "navadnih" avtov, ki omogočajo vleko precej težjih prikolic:

škoda yeti, seat ateca imajo nekje okrog 1.8 do 2t (odvsno od motorja)
passat ima od 1.5 do 1.8 t (novejši imajo več), tudi BMW 5 ima okoli 1.8t
škoda kodiaq ima do 2.5 t (odvisno od motorja in menjalnika)
novi mondeo in s-max/galaxy 2t (stari s-max ima 1750 kg)
mitsubishi outlander tudi 2t

francozi so nekoliko bolj skromni, lagune imajo okoli 1,5 t
P 5008 (stari) ima recimo samo 1,1t do 1,3t

Tudi kamp prikolice so večinoma enoosne, pa imajo NDM tudi blizu 2t...

Re: Avtomobilska prikolica: enoosna vs dvoosna

Objavljeno: Če nov 02, 2017 5:23 pm
Napisal/-a kseb
Avto je Megane II karavan.
Za tako kratke razdalje in nekajkrat letno je bil dosedaj ok.
Je pa res, da že nekaj časa razmišljam o ustreznejšem avtu in 4x4 pogonu.

Če ne bi bilo treba tankat bi bilo tole ok:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id ... 03.0%20HPT