Spoštovani,
uporaba dodatkov je eden od načinov, kako lahko še dodatno vplivamo na izboljšanje nizkotemperaturnih karakteristik dizelskega goriva. Njihovo rabo priporočamo predvsem ob napovedi skrajno nizkih temperatur (pod -15 stopinj Celzija), še posebej, če smo vozilo/delovni stroj ipd. primorani parkirati na vremensko izpostavljenih lokacijah, in/ali se skladiščenju goriva na prostem nikakor ne moremo izogniti (delovišča, terensko delo ipd.). Če pa pri tem želimo doseči vsaj minimalen učinek moramo obvezno upoštevati nekaj osnovnih dejstev in načel njihovega delovanja.
Pri uporabi dodatka je obvezno treba vedeti oziroma upoštevati sledeče:
- da smo res kupili dodatek, ki ima funkcijo izboljševanja nizkotemperaturnih lastnosti dizelskega goriva (obstaja še vrsta drugih dodatkov, ki te funkcije nimajo). Še bolje je, da ima dodatek tudi sposobnost preprečevanja odsedanja že izločenega parafina ("anti setling" učinek),
- ker tovrstni dodatki delujejo le preventivno, učinkujejo le, če jih gorivu dodamo pravočasno, ko je to še bistro,
- zagotoviti je treba ustrezno mešanje dodatka z gorivom (dodajanje pred ali med novim polnjenjem rezervoarja),
- ob že izločenem parafinu učinka ni (»taljenje« parafina, ki se je že izločil lahko dosežemo le s fizičnim segrevanjem ali mehanskim odstranjevanjem oz. čiščenjem iz sistema).
Tudi ob upoštevanju vseh zgornjih zahtev učinka uporabe takega dodatka žal matematično ni mogoče natančno predvideti. Ta je lahko le nekaj stopinj, v najboljših primerih, kar je odvisno predvsem od tega, koliko dodatka gorivo že vsebuje in kakšne je njegova izvorna sestava, pa lahko filtrirnost goriva izboljšamo tudi od 5 - 10 stopinj Celzija. Točen učinek uporabe aditiva na določeno gorivo se lahko preveri le z laboratorijskim testom.
V primeru dodatnih vprašanj se lahko na nas obrnete tudi preko sistema
Povej Petrolu.
OE Tehnični razvoj, kakovost in varnost – podpora
Petrol d.d., Ljubljana