Stran 1 od 1

Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: So jun 02, 2018 9:31 pm
Napisal/-a muc396
Hojla,
sem brskal po netu in tehle forumih, pa nisem našel odgovorov. Upam na vas.

Situacija: zjutraj se peljem po AC v LJ. Pripeljem do zastoja. Velika večina vozil stoji na voznem in prehitevalnem pasu. Se celo najdke kdo, ki je na odstavnem. Jaz ne vem ali gre za nesrečo ali zastoj. Zakon pravi takole: V primeru ustavljanja ali zastoja prometa na avtocesti in hitri cesti z dvema ali več prometnimi pasovi za vožnjo v eno smer morajo vozniki med kolonama vozil takoj vzpostaviti reševalni pas, ki je dovolj širok za varno vožnjo intervencijskih vozil. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na skrajnem levem prometnem pasu, se morajo razvrstiti čim bolj levo, tudi čez robno črto smernega vozišča. Vozila, ki se ustavljajo ali stojijo na ostalih prometnih pasovih, pa se morajo razvrstiti čim bolj desno, tudi čez robno črto smernega vozišča, kar vključuje tudi odstavni pas." (14. odstavek 30. člena Zakona o spremembi zakona o pravilih cestnega prometa, Uradni list št. 54/2017).
1. Kako se razvrstim? Skrajno levo oziroma skrajno desno?
2. Kje peljem najprej, ko zastoj preide v počasi vozečo kolono? Normalno po voznem pasu ali skrajno desno oziroma skrajno levo in se ob vsaki ustavitvi ponovno prestavim na skrajna položaja?
3. Zakon zahtev razvrščanje v primeru zastoja (ne le v primeru nesreče). Torej so jutranje situacije na AC na poti v LJ vse v neskladju z zakonom?
4. Če je odgovor na 3. vprašanje pritrdilno, se pa res vprašam zakaj potem tak zakon, da ga nihče ne upošteva. Zakaj odstavni pas (ki je v takšnih situacijah vedno vozen) ni primeren za dovoz reševalnih vozil v primeru nesreče?

Ne kritiziram, samo naučil bi se ene smiselne logike.

LP, M

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: So jun 02, 2018 10:25 pm
Napisal/-a Ivan36
Odvisno kje v SLO pride do zastojev & nesreče, recimo LJ do Logatec ali LJ - NM ni enako LJ CE - MB :roll: Primer AC od Vrhnike do LJ vedno grem na LEVI pas do črte, od LJ do IVG pa prej prideš naprej po desnem voznem pasu ... Štajerce pa še ne poznam kako se rihtajo ...
Potem je odvisno ali imaš kombi, kamion ali kamper bi jaz vedno peljal skrajno desno, da ostali v avtih vidijo naprej na levem pasu ...

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: So jun 02, 2018 11:08 pm
Napisal/-a esem
To je nerešljiva uganka tudi, če je "samo" nesreča, saj niti policaji, DARS etc ne vedo, kaj trenutno velja (naj bi veljalo tudi umikanje na odstavni pas), kaj pa je prepovedano. Nerešljiva je tudi uganka, zakaj - če je hujša nesreča z blokado prometa - gasilci in rešvalci ne gredo izven AC na naslednji izvoz ter pohitijo do kraja nesreče na AC v kontra smer. Da se, sicer pazljivo in z vsemi lučmi, spremstvom itd. Raje kot nekaj deset minut ali manj se prebijajo uro, dve ali več skozi nemogočo blokirano gužvo, ranjeni naj pa crknejo :roll: Tudi motorjev ali helikopterjev ne znajo ustrezno uporabit.....

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: Ne jun 03, 2018 5:49 am
Napisal/-a nejc1986
Zakaj resevalna vozila ne uporabljajo odstavnega pasu?
1. Ker so odstavni pasovi dostikrat preozki za,predvsem, gasilske tovornjake.
2. Ker se zlahka najde na njemu nepricakovana ovira, ki je za razliko od ostalih tudi nepremicna (npr.vozilo v okvari)
3.ker odstavnih pasov dostikrat ni, ali pa se zakljucijo. Kako bo potem resevalno vozilo iz odstsvnega pasu , preskocilo zaseden vozni pas in šlo na resevalni pas?
4.ker je voznja po odstavnem pasu zelo nevarna zaradi vkljucevanja vozil na pospesevalnem pasu (mrtvi koti resevalnih vozil so ogromni).

Resitev: narediti tisti klincev sos pas res ni tako tezko. Jaz se premaknem na rob ko hitrost pade pod 40kmh in se ne nalepim na rit spredaj vozecemu, da ima še nekaj maneverskega prostora.

Saj konec koncev gre lahko zgolj za navaden prometen zamasek brez prometne nesrece, pa bo resevalno vozilo vseeno šlo oo tej poti na kaksno tretjo intervencijo, KAR PA SE NAS NE TICE KAM IN ZAKAJ GRE, se nas pa tice omogociti mu prosto pot.

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: Ne jun 03, 2018 7:35 am
Napisal/-a matejxx
Zapeljati moraš skrajno levo, na prehitevalnem pasu. In pa na odstavni pas, če si na voznem pasu. In to vedno, ker kot praviš ne veš ali gre za nesrečo ali pa delovno zaporo. Tudi če je delovna zapora, lahko kakšnemu vozniku v koloni postane slabo in potrebuje pomoč.

Jaz na prehitevalnem pasu vedno zapeljem popolnoma v levo. Če sem pa na voznem, se pa delno pomaknem na odstavni, toda pred seboj pustim prostor, da lahko brez problema zapeljem na odstavni. Ker sem se že odmaknil na odstavni, toda potem se je našel b****, ki se je na voznem zapeljal ob mene. Pač nekateri nič ne razmišljajo.

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: Ne jun 03, 2018 9:11 am
Napisal/-a Matey_
esem je napisal/-a:To je nerešljiva uganka tudi, če je "samo" nesreča, saj niti policaji, DARS etc ne vedo, kaj trenutno velja (naj bi veljalo tudi umikanje na odstavni pas), kaj pa je prepovedano. Nerešljiva je tudi uganka, zakaj - če je hujša nesreča z blokado prometa - gasilci in rešvalci ne gredo izven AC na naslednji izvoz ter pohitijo do kraja nesreče na AC v kontra smer. Da se, sicer pazljivo in z vsemi lučmi, spremstvom itd. Raje kot nekaj deset minut ali manj se prebijajo uro, dve ali več skozi nemogočo blokirano gužvo, ranjeni naj pa crknejo :roll: Tudi motorjev ali helikopterjev ne znajo ustrezno uporabit.....


Zato ker je na prvem mestu varnost reševalnih služb.
Vožnja po nasprotnem voznem pasu avtoceste se odobri v izrednih razmerah v sodelovanj s policijo in službo DARS. Potrebno je zapreti vse uvote na avtocesto od prometne nesreče naprej (ustrezne ekipe DARSA, ki postavijo oznake in dovolj ekip policije, da izvaja nadzor) in tudi potem obstaja velika nevarnost nesreče zaradi voznikov, ki so na avtocesti v času zapore in tistih, ki se vključijo na avtocesto iz raznih postajališč ipd.

Kar se tiče neustrezne uporabe helikopterjev in motoristov ... o čem ti to? Na področju LJ je od 1. maja do 1. novembra ob lepem vremenu in v vidnem delu dneva (7.00 - 19.00) na voljo EN motorist reševalec, ki je takoj aktiviran v primeru življensko ogrožene osebe (nesreče, poškodbe, dihalni/srčni zastoj).

Nič ne pomaga, če ima reševalno/gasilsko vozilo prometno nesrečo, ko gre na kraj intervencije.
Konec koncev pa imam tudi sam družino, ki me čaka, da se zvečer vrnem domov.

Upam, da sem odgovoril na vprašanje, za dodatna pojasnila pa le vprašaj(te).

LP
Matej

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: Ne jun 03, 2018 10:32 am
Napisal/-a maniaxxx
Če je tok huda nesreča da je AC zaprta je itak od prometne naprej prazna, tako da bi potencialno lahko prišli po tej strani reševalci. Z drugim se strinjam.

Je pa vzpostavljanje reševalnega pasu v SLO kr težava, zadnjič, ko sem šel v LJ iz smeri Celja in je blo ogromno vozil z AT tablicami ( dopusti v AT ) se je pri vaki zgostitvi prometa ( sploh od Krtine naprej ) oblikoval reševalni pas BP, čeprav ni blo nesreče, če je pa v koloni več SLO tablic je zadeva veliko slabša.

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: Ne jun 03, 2018 1:01 pm
Napisal/-a Matey_
@maniaxx: Res je avtocesta je zaprta, ampak avtocesta ima tudi priključke (uvoze), kar pomeni, da je potrebo zaradi varnosti reševalnih služb zapreti vse uvoze na avtocesto od prometne nesreče naprej, plus to, da lahko reševalne službe naletijo na voznike, ki so se prerinili mimo nesreče pred prihodom ustreznih služb, ki so zavarovale kraj nesreče. Upoštevati je potrebno tudi voznike, ki so se nahajali naprej od mesta nesreče. Ker je reakcijski čas urgentnih služb razmeroma kratek, lahko le-te naletijo na vozila, ki se nahajajo na avtocesti najrej od kraja nesreče.
Vglavnem teoretično izvedljivo, praktično pa je zadeva čist druga zgodba. ;)

LP
Matej

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: Ne jun 03, 2018 1:15 pm
Napisal/-a esem
Ni treba zapret nobenega uvoza, saj bodo šli na AC pri naslednjem in ne pri 3., 4.

Re: Avtocesta - razvrščanje ob zastoju

Objavljeno: Ne jun 03, 2018 3:27 pm
Napisal/-a maniaxxx
Matey_ je napisal/-a:@maniaxx: Res je avtocesta je zaprta, ampak avtocesta ima tudi priključke (uvoze), kar pomeni, da je potrebo zaradi varnosti reševalnih služb zapreti vse uvoze na avtocesto od prometne nesreče naprej, plus to, da lahko reševalne službe naletijo na voznike, ki so se prerinili mimo nesreče pred prihodom ustreznih služb, ki so zavarovale kraj nesreče. Upoštevati je potrebno tudi voznike, ki so se nahajali naprej od mesta nesreče. Ker je reakcijski čas urgentnih služb razmeroma kratek, lahko le-te naletijo na vozila, ki se nahajajo na avtocesti najrej od kraja nesreče.
Vglavnem teoretično izvedljivo, praktično pa je zadeva čist druga zgodba. ;)

LP
Matej


Sej sem napisal potencialno, notri bi pa tako ali tako šli na prvem uvozu ( seveda ni to vedno praktično, pač odvisno od mesta nesreče, lahko je naslednji uvoz izvoz zelo daleč stran). Seveda bi tukaj morala biti tudi boljša korelacija med vsemi službami ( predvsem policijo), ki bi ustrezno zavarovala tako pot, torej z opozarjanjem in umikom potencialno zaostalih vozil. Te zadeve imajo ponekod v tujini zelo dobro rešene,kjer obstajajo posebne policijske enote, ki so namenjenje za "krčenje" poti reševalcem. Seveda je varnost reševalcev na prvem mestu, ampak rekacijski čas je tudi lahko življenjskega pomena.

Pa seveda da ne bo nesporazuma, menim, da reševalne službe v večini delajo dobro in seveda se maksimalno trudijo, ampak seveda je vedno prostor za napredek, predvsem v samem sistemu in seveda kak helikopter in dodatne motoristične enote ne bi bile odveč, ampak to je že druga zgodba, ki je tudi nihče od tistih, ki jih danes izbiramo ni niti omenil.