Stran 1 od 2

"Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Sr nov 28, 2018 10:11 pm
Napisal/-a berlingar
Pozdravljeni,

sem nov na tem forumu in vam predstavljam svoj velik problem;

Zaradi velikega zadovoljstva s peugeotom partner outdoor 1,6 HDI (letnik 2009) smo se odločili, da še pred koncem proizvodnje spet kupimo nov enak avto s citroenovo značko - berlingo XTR BlueHDI 120.
Avto smo prevzeli 26. aprila in že na prvi vožnji sem opazil, da se avto ne pelje tako lahkotno, kot peugeot, ki smo ga prodali dva dni prej. Prvo sem pomislil na napačen tlak v gumah, a tlak je bil popolnoma pravilen (2,4 bara). Predvsem po ovinkih se je avto peljal katastrofalno in tudi pri parkiranju se je volan težje vrtel, zato sem se odločil za reklamacijo. Občasno se je avto peljal lepše, a takšni trenutki so bili redki.
Avto je bil dvakrat "na opazovanju" pri Avto Trobec d.o.o., a žal niso mogli nič ugotoviti, zato so v tretje "na slepo" zamenjali servo črpalko. Skupno smo bili brez avta kar 7 delovnih dni, a rezultata žal ni bilo. Obljubljeno mi je bilo reševanje primera s strani tehnične pomoči citroena, zato sem napisal daljše izčrpno poročilo, ki sem ga sestavljal kar tri ure in pol. Poročilo je bilo zelo analitično napisano, saj sem si vsa dogajanja v zvezi z avtom sproti pisal v dnevnik.
Ugotovitev citroenove tehnične pomoči je bila sledeča: zaradi želje po doseganju okoljskega standarda EURO 6.b so v berlingote zadnjega modelskega leta začeli vgrajevati servo črpalke s funkcijo varčevanja (sleep mode). Le ta "varčuje" z energijo tako, da ji v varčevalnem načinu pade število obratov iz 1200 na 800 obratov na minuto. To se seveda čuti tudi na volanu. Pri Avto Trobec d.o.o. so mi povedali, da se moj opis delovanja volana popolnoma sklada s tehnično dokumentacijo citroena in da sem prvi v Sloveniji, ki sem to opazil. Povedali so mi še, da se te funkcije žal ne da izklopiti.
Do sedaj sem imel v svoji 28-letni vozniški praksi kar 20 avtomobilov, od tega 15 s servo volanom. Skupno sem vozil že več kot 300 različnih avtomobilov. Volan sem že od mladega navajen držati vmes med kazalcem in sredincem, z levo roko - komolec naslonjen na vrata in prav pri nobenem avtu me do sedaj niso boleli prsti, razen pri tem berlingu. Volan je večinoma stalno zategnjen in vožnja je zelo naporna, saj nobena cesta ni popolnoma vodoravna in volan je potrebno stalno popravljati.
Težave z volanom se čutijo na avtocesti, pri vrtenju na mestu, počasnem premikanju pri parkiranju, kot tudi pri vožnji v ovinke. Kadar servo ne deluje v varčevalnem načinu teh problemov ni!!!
Predstavnica citroenove službe za stike s strankami mi je sicer zatrjevala, da gre pri "varčevalnem" servo volanu zgolj za tehnični napredek, ki mu je potrebno slediti, a sprašujem se, kakšen tehnični napredek je to, da o njem niso bili predhodno obveščeni niti pooblaščeni prodajalci oz. serviserji citroenovih vozil. Če bi bili o tem obveščeni, prav gotovo ne bi bilo izgubljeno toliko ur in živcev na strani podjetja Avto Trobec d.o.o., pa tudi servo črpalke jim ne bi bilo potrebno menjavati zaman.
Seveda tudi jaz kot kupec prav z ničemer nisem mogel biti obveščen o tej tehnični novosti. Pred nakupom sem testiral model BlueHDi 120 S S Shine (na Avtotehni Vis), ki se je peljal zelo lepo, tako da me je prepričal. Avto je bil sicer starejšega modelskega leta.

Poleg tega je avto iz ekoloških razlogov močno zamorjen in nima tiste prave dizelske prožnosti. Prejšnji peugeot partner z enajstimi konji manj je imel očitno boljše performanse...

Kot potrošnik se počutim zelo prizadet, saj sem bil več kot očitno zaveden. S takšnim avtom se nimam veselja voziti. Odločil sem se, da predčasno poplačam leasing in si pridobim lastniško pravico, avto pa potem prodam najboljšemu ponudniku. A zataknilo se je, ker mi lizinška hiša ni hotela stornirati pogodbene kazni ob predčasnem razdrtju lizinške pogodbe. Po pogodbi je za stvarne in pravne napake na vozilu odgovoren dobavitelj (Trobec), s katerim pa se ne mislim tožariti, saj je po najboljših močeh sodeloval pri rešitvi problema, pa tudi dolgo se že poznamo...Tako bom moral s prodajo počakati še do aprila 2020, ko bo avto star 2 leti. V vsakem primeru bom izgubil veliko denarja, da ne govorim o izgubljenem času in živcih.

Toliko vsem v opomin. Se priporočam za komentarje.

Lep pozdrav.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 4:41 am
Napisal/-a RedBaron
Menjaj servo crpalko za starejso ( ce je problem v njej). Ce pa gre za tehnicno enako crpalko in je ta varcevalna funkcija zgolj softwearska, pa malo povprasaj pri raznih tunerjih in odstranjevalcih dpf- ov, ce ti lahko onemogocijo ta power saving nacin.


Malo off topic, berlingo, oz. Partner ni ravno avto, ki bi preprical z lego na cesti... saj je uporaben in prakticen, ampak lega pa ni ravno nekaj, kar bi izpostavil pri njem... pa sem vozil (kar precej) novi model, brez te power saving servo pumpe..

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 8:46 am
Napisal/-a J.McLane
Zanimivo da so se šli varčevanja s hidravličnim servo volanom, če se že grejo varčevanje potem naj vgradijo električni servo, tako kot je v večini današnjih vozil in za moje pojme deluje veliko bolje.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 9:32 am
Napisal/-a mrtwelvetrees
Pa ne mi rečt da ima ta avto še hidravlični servo ?

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 12:41 pm
Napisal/-a cc09
Poleg tega je avto iz ekoloških razlogov močno zamorjen in nima tiste prave dizelske prožnosti. Prejšnji peugeot partner z enajstimi konji manj je imel očitno boljše performanse...

Me veseli, da je citroen nehal goljufati, oz. goljufa malo manj.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 3:14 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Mogoče bi pa kakšen "majster" lahko preko testerja izklopil to "eco" funkcijo ?

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 5:45 pm
Napisal/-a ribko
Samo malo, ti si kupil avto brez, da bi šel na testno vožnjo. Sedaj se pa pritožuješ, ker ni tak kot si pričakoval...

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 6:33 pm
Napisal/-a dejc99
@ribko: Površno bereš.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 6:35 pm
Napisal/-a Firediver
berlingar je napisal/-a:...Pred nakupom sem testiral model BlueHDi 120 S S Shine (na Avtotehni Vis), ki se je peljal zelo lepo, tako da me je prepričal. Avto je bil sicer starejšega modelskega leta...



@ribko: kje piše, da ni šel na testno vožnjo?

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 8:39 pm
Napisal/-a berlingar
Avto se vozi kot krava.
Za izklop tega eko debilizma sem ponujal kar 2.000 € nagrade. Bil sem že pri treh glavnih slovenskih avto elektronikih. Žal neuspešno.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 10:08 pm
Napisal/-a DePalmo
cc09 je napisal/-a:
Poleg tega je avto iz ekoloških razlogov močno zamorjen in nima tiste prave dizelske prožnosti. Prejšnji peugeot partner z enajstimi konji manj je imel očitno boljše performanse...

Me veseli, da je citroen nehal goljufati, oz. goljufa malo manj.

Verjetno si zamešal, VW grupa je bila ujeta na laži, ne PSA.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 10:21 pm
Napisal/-a 2CV_1976
K Jerovšku v Grosuplje bo treba.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Če nov 29, 2018 10:37 pm
Napisal/-a berlingar
2CV_1976 je napisal/-a:K Jerovšku v Grosuplje bo treba.


Tudi pri njemu sem že bil. Nič mi ni mogel pomagati. Rekel mi je, da je citroenova tehnična pomoč ista za vse serviserje v Sloveniji. Odgovor citroenove tehnične pomoči je bil jasen: tega se ne da izklopit. Odgovor citroenove piarovke pa je bil: "Gospod, vi imate težave, ker ne dojemate tehnološkega napredka".

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Pe nov 30, 2018 5:47 am
Napisal/-a Firediver
Aha, tudi pri Citroenu se začenjajo podobne utemeljitve kot pri VW-ju...napredek nas torej že prehiteva.

Bo zanimivo videti, kdaj bo to preveč napredno stvar Citroen zamenjal za električni servo. Vsekakor pa je prenagljeno poslal v proizvodnjo, se pa da razumeti, da za ustrezen okoljski standard proizvajalci iščejo bližnjice. Sploh pri dizlih.

In zato mene osebno novi dizel katerekoli znamke ne vidi več kot lastnika.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Pe nov 30, 2018 6:15 am
Napisal/-a cc09
DePalmo je napisal/-a:
cc09 je napisal/-a:
Poleg tega je avto iz ekoloških razlogov močno zamorjen in nima tiste prave dizelske prožnosti. Prejšnji peugeot partner z enajstimi konji manj je imel očitno boljše performanse...

Me veseli, da je citroen nehal goljufati, oz. goljufa malo manj.

Verjetno si zamešal, VW grupa je bila ujeta na laži, ne PSA.

Kaj mislis da je kaj drugace pri ostalih? Njih so dobili, ostali so po tiho ocistili svoje. Renoji in psa so bili realno se slabsi, samo v ameriki se niso prodajali, danes pa naenkrat ustrezajo novim testom. Vse isto kot prej, samo cudezno so bolj cisti...nekje se to mora poznat.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Pe nov 30, 2018 7:32 am
Napisal/-a Firediver
Nimaš kaj govoriti na pamet...lahko ga vsi serjejo, ampak samo nekateri so obsojeni. In samo obsojeni so uradno krivi, vsem ostalim je treba to šele dokazati.

In dokler ni obsojen, je domnevno nedolžen...osnove prava pač.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Pe nov 30, 2018 10:01 am
Napisal/-a cc09
Pametni pospravijo dokaze ko vidijo da so sostorilca dobili, ne čakajo uradne obsodbe...
Tako čisto vse ni bilo: https://www.carmagazine.co.uk/car-news/ ... ons-probe/

Pa ni niti važno če so goljufali ali ne, testi danes so drugačni, 30x večje onesnaževanje v realnem prometu proti testu ne drži več vode. Motorje so zadušili, to je dejstvo.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Pe nov 30, 2018 10:27 am
Napisal/-a DePalmo
Takrat ko je izbruhnila afera so vse firme dali na testiranje. In kolikor vem je samo "das auto" imel probleme, ostali niso imeli težav z emisijami. Pustimo ob strani dejstvo da so takratni testi porabe bili le farsa in nikoli niso odražali realnega stanja, govorim o prirejanju motorne elektronike da je avto sploh lahko opravil emisijski test. In edino VW grupa je goljufala oz. bila ujeta na laži, ostali niso bili. Če tega ne moreš dojet, boš pač splezal dol iz drevesa in se soočil z realnostjo.

To da avti pokurijo več kot so imeli na testih in proizvedejo več CO2 kot je predvideno, je jasno vsem. In še vedno je tako, čeprav so zunaj novi testi in novi standardi!

Me pa čudi da nima novi Citroen električne servo pumpe, še jaz sem jo imel v P 206 HDi, letnik 2005.

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Pe nov 30, 2018 11:08 am
Napisal/-a VW T4
Omenjeni berlingo je še prejšnja generacija (če so ga prevzeli aprila). Nov, ki je sedaj prišel ven, ima gotovo električni servo. Me pa vseeno čudi, da prejšnji generaciji (2009-2018) niso vmes med faceliftom naredili nadgradnje na električni servo...

Re: "Varčevalni" servo volan v berlingu 3/2018 - katastrofa

Objavljeno: Pe nov 30, 2018 11:12 am
Napisal/-a void
DePalmo je napisal/-a:Takrat ko je izbruhnila afera so vse firme dali na testiranje. In kolikor vem je samo "das auto" imel probleme, ostali niso imeli težav z emisijami. Pustimo ob strani dejstvo da so takratni testi porabe bili le farsa in nikoli niso odražali realnega stanja, govorim o prirejanju motorne elektronike da je avto sploh lahko opravil emisijski test. In edino VW grupa je goljufala oz. bila ujeta na laži, ostali niso bili. Če tega ne moreš dojet, boš pač splezal dol iz drevesa in se soočil z realnostjo.

To da avti pokurijo več kot so imeli na testih in proizvedejo več CO2 kot je predvideno, je jasno vsem. In še vedno je tako, čeprav so zunaj novi testi in novi standardi!

Me pa čudi da nima novi Citroen električne servo pumpe, še jaz sem jo imel v P 206 HDi, letnik 2005.


Goljufali so vsi, zato ker je biu cikel testiranja tako ohlapen. Daleč najbolj je pa VAG, ker je imel dobesedno dve vrste softwara za testni in navadni način. To nihče drugi ni imel, drugi so samo izkoriščali luknje v zastarelen NEDC sistemu testiranja.

Največja ironija je da je VAG prodajal TDIje pod imenom TDI Clean Diesel v Ameriki :lol: Izkazalo se je da imajo te dizli 30x višje izpuste od dovoljenih.