Stran 35 od 48

Re: Električna vozila

Objavljeno: Če mar 07, 2019 7:05 pm
Napisal/-a Influenz
Tudi danes ni trošarine oz je čisto nizka za lpg in cng. Ja, procent teh je zanemarljiv, ampak zakaj bi kompliciral življenje tistim, ki se vozijo na elektriko. Namesto za gorivo dajo več za avto, to pomeni več ddvja in nasploh več denarja, ki ostane v Evropi, večja poraba elektrike pa pomeni cenejšo elektriko za vse, ne dražjo, predvsem pri omrežnini. Če vi ne znate računat, država zna.


NIsi napisal čisto direktno ampak.. je šlo v to smer.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Če mar 07, 2019 9:35 pm
Napisal/-a cc09
V tem citatu si prikladno izpustil prvi stavek, v katerem piše točno to, da na EV ne bo trošarine, ki je ne bo tudi na ice.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 8:54 am
Napisal/-a Influenz
Ja, nevem zakaj si se kontriral v drugem stavku. Karkoli, zdaj plačaš 6 L bencina * 0.48E trošarine na 100 km -> se pravi 2.4€. Prištej še ta znesek k strošku elektrike za EV.

En kWh elektrike je cca 12centov / kWh -> in 20 kWh/100km poraba pomeni 2.4€ elektrike in 2.4 € trošarine kar je slabih 5€ / 100 km pri elektriki in 7.5€ pri bencinu.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 9:34 am
Napisal/-a J.McLane
Še enkrat, že danes ima dizel bistveno nižjo trošarino kot bencin, na izenačenje čakamo že od 90ih let dalje (ko je dizel resno začel prihajati med osebna vozila), pa tega še vedno nismo dočakali.

Trošarine imamo že danes zelo različne glede na energent, tako bo tudi ostalo v prihodnje, EV bo imel vedno nižjo trošarino od bencina, ampak kot rečeno, če bo delež EV 95% potem bo moral biti prihodek od trošarin od EV takšen kot je danes, ampak na bencin potem sigurno ne bo več trošarina 47 centov, ampak bolj blizu enega evra.

Cenejšo vožnjo v osebnem vozilu kot je danes si morate izbiti iz glave, ker je v prihodnje sigurno ne bo. Kar pa ne pomeni da EV ne bo najcenejši med vsemi opcijami.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 10:08 am
Napisal/-a Influenz
http://www.mgrt.gov.si/delovna_podrocja ... derivatov/

Ravno "bistveno nižja" trošarina za dizel ni, še vedno znaša 0.4€/L.

Kakorkoli, res je, vožnja se ne bo pocenila. Prva faza adaptacije EV vsebuje subvencije in nobenih trošarin. Druga faza ne bo imela več subvencij, trošarin pa še vedno ne bo. Na koncu bodo za EV nastopile tudi trošarine. Ko bo začel delež EV rasti, bo pa padla tudi cena bencina in diesla zaradi manjšega povpraševanja, ampak brez skrbi bodo pokompenzirali z dodatnimi davki, tako da bo EV ostajal bolj privlačen.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 10:23 am
Napisal/-a nered
1. EV so cistejsi za proizvodnjo in v zivljenjskem ciklu za okolje kot kateri koli ICE. ICE proizvede tezje mitigirano onasnazevanje v casu proizvodnje in v zivljenjskem ciklu. Poleg tega ICE proizvede najvec onesnazevanja ravno tam, kjer je to najbolj kriticno (v mestih, kjer je malo naravnih filtrov za nesnago). EV seveda mocno onesnazuje pri proizvodnji ampak je nadzor in mitigiranje te veliko lazje kot pri ICE. Prav tako najvecji bonus EV v zivljenjskem ciklju ne onesnazuje tako, da je boljsi za naravo, avtoceste in mesta. Tisto, kar pa onesnazuje pri proizvodnji pa je lahko nadzorovano.

2. EV ne pomeni cenovno ugodnejse voznje. To nikoli ni bila ideja za EV. Ko bo EV dominiral trg lahko pricakujete, da bo voznja z EV priblizno enaka kot je danes voznja z LPG/Bencinom. Razlika je le, da vir energije za EV lahko proizvedes tudi sam.

3. Pri EV se ne gre samo za okoljevarstvo ampak tudi energetsko neodvisnost. Nafte nima vsaka drzava, tudi crpati ne more vsaka. Prav tako obstaja en vir nafte. Elektriko lahko proizvedemo na stonine nacinov z vir, kateri so obnovjivi. Energetska neodvisnost je pomemna za vsako drzavo.

4. EV postaje so cenejse z vzdrzevanje in postavitev kot bencinske crpalke. Ne potrebujejo kompleksnega logisticnega sistema, kar je se en masiven plus za drzavo. Hkrati se lahko uporabljajo za balansiranje omrezja.

5. EV doseg se dokaj hitro veca, cas polnjenja pa hitro upada. Tesla je pravkar nadgradila svoj supercharger na 1000mph, k temu se pridruzuje se Phillips in Samsung z svojima superchargerjema.

6. V razvoju so 3je novi tipi visoko kapacitetnih baterij v manjsem pakiranju. Dve od teh osnovane na nacinu tekocega polnjenja kjer bi polnjenje EV bilo hitro, kot pri ICE.

Tu je se absurna gora drugih prednosti EV pred ICE. EV kot ga poznamo danes je novost na trgu (10l od predstavitve Tesla Roadsterja?) in je v teh 10l tehnologija napredovala vec kot pa ICE v zadnjih 60l...

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 11:14 am
Napisal/-a Firediver
Zelo dober post!
K prvi točki bi še dodal velike možnosti recikliranja odsluženega EV kot obvezen ukrep za ravnanje z odpadki masovne proizvodnje v prihodnosti.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 12:09 pm
Napisal/-a Locher
nered je napisal/-a:1. EV so cistejsi za proizvodnjo in v zivljenjskem ciklu za okolje kot kateri koli ICE. ICE proizvede tezje mitigirano onasnazevanje v casu proizvodnje in v zivljenjskem ciklu.

Tu je se absurna gora drugih prednosti EV pred ICE. EV kot ga poznamo danes je novost na trgu (10l od predstavitve Tesla Roadsterja?) in je v teh 10l tehnologija napredovala vec kot pa ICE v zadnjih 60l...


Za trditev v točki 1 bi potrebovali več potrditev, citatov, referenc, (neodvisnih) študij, skratka karkoli bi že potrdilo "bald claim". Brez tega nima teže ali smisla.

Katere so še tiste gore prednosti EV?

Ob navajanju vseh lepot EV bi bilo lepo, da bi objavil še par kislih glede EV (recimo redkost določenih surovin).

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 2:25 pm
Napisal/-a nered
UCSUSA (Ta je sicer iz 2015): https://www.ucsusa.org/clean-vehicles/e ... -emissions Ce si gres prebrati celotno porocilo bo opazil, da je proizvodnja EV med 15% - 200% bolj onesnazujoca ampak je to mocno negirano skozi zivljenjski cikel, reciklazo in da je veliko lazje mitigirati nesnago proizvodnje EV kot ICE. In to je bilo leta 2015, pred uvaljavitvijo IEC618 standarda z katerim se je onesnazevanje pri proizvodnji samega EV kot pri priklopu zmanjsalo za skoraj 70%.

Do iste ugotovitve je prisel tudi ICCT. EUMnT pa bo svojo raziskavo objavil maja letos ampak so ugotovitve prav tako iste, za EV proizvedene in uporabljene v EU ampak glede na objave so emisije v zivljenskem ciklu EV dosti manjse od tistih v ZDA/Kitajska/Japonska.

>(recimo redkost določenih surovin)<

Predvidevam, da govoris o Litij-u. Se ena zvita govorna tocka tistih, ki so anti-EV. Litija je vec kot dosti, da se vecina svetovnega avtoparka prestavi na EV. Razvoj baterij pa kaze odmik od Litija tako, da..

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 2:34 pm
Napisal/-a Locher
Ne, ni treba dlje od samega elektromotorja.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 2:48 pm
Napisal/-a danci1973
nered je napisal/-a:UCSUSA (Ta je sicer iz 2015): https://www.ucsusa.org/clean-vehicles/e ... -emissions Ce si gres prebrati celotno porocilo bo opazil, da je proizvodnja EV med 15% - 200% bolj onesnazujoca ampak je to mocno negirano skozi zivljenjski cikel, reciklazo in da je veliko lazje mitigirati nesnago proizvodnje EV kot ICE. In to je bilo leta 2015, pred uvaljavitvijo IEC618 standarda z katerim se je onesnazevanje pri proizvodnji samega EV kot pri priklopu zmanjsalo za skoraj 70%.

Če odmislimo proizvodnjo samih baterij - v čem je proizvodnja EV drugačna od proizvodnje ICE?

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 6:17 pm
Napisal/-a emozul
nered je napisal/-a:UCSUSA (Ta je sicer iz 2015): https://www.ucsusa.org/clean-vehicles/e ... -emissions Ce si gres prebrati celotno porocilo bo opazil, da je proizvodnja EV med 15% - 200% bolj onesnazujoca ampak je to mocno negirano skozi zivljenjski cikel, reciklazo in da je veliko lazje mitigirati nesnago proizvodnje EV kot ICE. In to je bilo leta 2015, pred uvaljavitvijo IEC618 standarda z katerim se je onesnazevanje pri proizvodnji samega EV kot pri priklopu zmanjsalo za skoraj 70%.

Do iste ugotovitve je prisel tudi ICCT. EUMnT pa bo svojo raziskavo objavil maja letos ampak so ugotovitve prav tako iste, za EV proizvedene in uporabljene v EU ampak glede na objave so emisije v zivljenskem ciklu EV dosti manjse od tistih v ZDA/Kitajska/Japonska.

>(recimo redkost določenih surovin)<

Predvidevam, da govoris o Litij-u. Se ena zvita govorna tocka tistih, ki so anti-EV. Litija je vec kot dosti, da se vecina svetovnega avtoparka prestavi na EV. Razvoj baterij pa kaze odmik od Litija tako, da..



Evo, kako elektrika ni čista:
http://www.avtomanija.com/default.asp?rb=6&id=287

Tukaj ne bomo prišli nikamor. Eni trobijo to drugi spet drugače. Jaz mislim, da avto na elektriko, zame še dooooolgo časa ne bo dober nakup.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe mar 08, 2019 7:16 pm
Napisal/-a cc09
Ta članek po enem letu ni nič bolj resničen.

Re: Električna vozila

Objavljeno: So mar 09, 2019 7:33 pm
Napisal/-a J.McLane

Re: Električna vozila

Objavljeno: So mar 09, 2019 8:03 pm
Napisal/-a cc09
Nemcem, jasno. Nemci imajo v tem članku vsaj eno stvar prav - življenska doba njihovih avtov je 150,000 km. Pa še v tem primeru je ev vsaj enako čist kot najbolj čist ice.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Ne mar 10, 2019 7:26 pm
Napisal/-a xxl

Re: Električna vozila

Objavljeno: Ne mar 10, 2019 7:58 pm
Napisal/-a nered
Brezvezen clanek. Oslo je ponujal brezplacno polnjenje na 1300 polnilnic in itak, da so ljudje pustili avtomobile parkirane na polnilnicah in tako naredili guzvo. Prav tako dvomim, da je nekdo pricakoval brezplacno voznjo z EV. Da dodam Oslo bo zaracunaval astronomskih 1EUR/h (dan) in 0.5EUR/h (noc) nevem kako si bodo lahko lastniki EV privoscili placati 1EUR za polnjenje svojega avta od 0-100. Katastrofa 1EUR/200-500km...Prispevke ma mesto namerava investirati v posodobitev EV infrastrukture.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Ne mar 10, 2019 11:30 pm
Napisal/-a cc09

Članek na nivoju te oddaje. Ko ukinejo to oddajo, če je že niso, bojo te novinarje zaposlili na kakšnem nogometnem uredništvu. Pa še za tam se bojo morali malo spametovat...

Re: Električna vozila

Objavljeno: Po mar 11, 2019 4:16 pm
Napisal/-a Locher
Zakaj tako silno navijaštvo za električne avtomobile?!

Sta kapitalsko udeležena?

P.S.: argumentiranje ad hominem ne prepriča nikogar.

Re: Električna vozila

Objavljeno: To mar 12, 2019 11:48 am
Napisal/-a cc09
Ker so električni avti boljši, cenejši in čistejši, veliki proizvajalci se jih pa bojijo kot hudič križa, ker jim biznis s starimi dizli čisto lepo laufa. Na žalost jih je tesla prisilila, da nekaj naredijo.

Kje vidiš kak ad hominem? Vsake bedarije iz tistega članka ne nameravam citirat in pisat zakaj je bedarija, ker sem to delal že stokrat, pa takih člankov zato ne bo nikoli zmanjkalo.
V čem je problem, če je 1300 javnih polnilnic za 36,000 avtov? Kolk javnih polnilnic za bencin/nafto imamo pa zdaj na 1000 avtov? V čem je problem, če polnjenje ne bo več zastonj, a je to kakšna človekova pravica, da imaš zastonj prevoz na elektriko? V čem je problem 7 ali 8 milijard za Nemčijo, a piše v članku kolk itak vložijo vsako leto v električno omrežje? Seveda ne, za to pogooglat si bi treba vzet 5 minut časa, to je pa že čez normo za tak članek. V čem je problem, če bo od 120 gospodinjstev po nekem čudežu "zelo kmalu" dobilo 35 električnih avtov in se bojo vsi spravili jih polnit istočasno ponoči in bo "zelo kmalu" vas brez elektrike? A ni ta "problem" rešen s tistimi milijardami?
Evo, sem jaz pogooglal:
In 2010, investments totaling 26 billion euros were made in Germany’s renewable energies sector. Germany spends about 20 billion euros per year subsidizing renewable energy

20 milijard letno dajo samo v obnovljive vire vsako leto. Problem je pa 8 milijard za omrežje v naslednjih 20 letih. Pa kdo tu koga za***va?

Ta članek je dobesedno članek o ničemur. Kaj so sploh hoteli povedati? Kot rečeno, čisto na nivoju oddaje...