Stran 48 od 48

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 5:55 am
Napisal/-a D12J12
2000€ v prid el. vozila do prodaje, tam se pa lahko razmerje hitro obrne v prid bencinskega motorja, ker ne vem kako bodo šle 10 let stare baterije v promet, renault obljublja nekje od 1% do 2% izgube kapacitete na leto.

Električna vozila so na nek način zelo neprijazna do uporabnika. Kupiš vozilo za vsakdanjo vožnjo, torej je na nek način nuja po hitri polnilnici a hitro polnenje škoduje bateriji, kot hitro praznenje. Če želiš ohraniti baterijo je potrebno polniti in voziti počasi :roll: .

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 6:16 am
Napisal/-a Firediver
Ko bodo EV bolj razširjena, bodo zagotovo na voljo tudi aftermarket baterije in ostala oprema za EV.

Še kakih 10 let bo moč delati take primerjalne izračune, potem pa ne bo (oz. naj ne bi bilo) moč kupiti avta s klasičnim pogonom in se bo lahko primerjalo samo še (P-H-)EV vozila med seboj.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 7:01 am
Napisal/-a krimič
Zato pa sem delal izracun glede na trenutne razmere. Tudi subvencije cez cas vec ne bo. Izgubo ob prodaji raje nisem uposteval, ker jo tudi nekak se ne morem predvidevati (je sele zacetek trgovanja z e vozili). Tudi glede neprijazboati in tega je stvar zelo relativna (tudi glede samega dometa), zato sem napisal, da sem se opredelil ozkljucno na financni vidik.

Ampak ce e vozila nimajo rednih servisev, je potemtakem v tem primeru Twinga vsaj 3000e razlike v prid elektro motorju.

Aja pa se to, kar pravijo trgovci glede padca kapacitete. To je enako kot napisejo o porabi avtomobila, realnost pa je druga (zato je bil tudi preracun glede na realne porabe avtov), ki pa je v obeh variantah visja kot na papirju. Zato me bolj zanima mnenje kaksnega elektronika, ki se spozna na baterije.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 9:04 am
Napisal/-a Tattoo-
D12J12 je napisal/-a:Električna vozila so na nek način zelo neprijazna do uporabnika. Kupiš vozilo za vsakdanjo vožnjo, torej je na nek način nuja po hitri polnilnici a hitro polnenje škoduje bateriji, kot hitro praznenje. Če želiš ohraniti baterijo je potrebno polniti in voziti počasi :roll: .
To seveda ne drži...smisel električnega vozila je, da se polni ponoči na domači vtičnici / polnilni postaji. To je tudi optimalno tako z ekonomskega vidika, kot tudi z vidika vzdrževanja baterije. Hitre polnilnice so namenjene samo občasnemu podaljševanju dometa (npr. za daljše poti) in zato so tudi postavljene večinoma ob avtocesti. Prav tako občasno hitro polnjenje nikakor ne škoduje bateriji...škodovalo bi ji samo, če bi res konstantno polnil samo preko hitrih polnilnic (pa še to govorimo o 1.000+ zaporednih ciklih, da bi se poznalo na življenjski dobi baterije).

krimič je napisal/-a:Aja pa se to, kar pravijo trgovci glede padca kapacitete. To je enako kot napisejo o porabi avtomobila, realnost pa je druga (zato je bil tudi preracun glede na realne porabe avtov), ki pa je v obeh variantah visja kot na papirju. Zato me bolj zanima mnenje kaksnega elektronika, ki se spozna na baterije.
Baterija oz. padec kapacitete baterije pri električnem avtu je še najmanjši problem...sama baterija je tako over-engineered da bi brez problema preživela življenjsko dobo 4-5 vozil. Vse drugo ti bo prej odpovedalo (elektronika / podvozje / polnilni sistem / ...), kot pa da bi se baterija toliko iztrošila, da bi postala neuporabna...

Tudi po izkušnjah iz prakse imajo prve generacije električnih vozil (po narejenih cca. 150 - 200.000 km) še vedno med 85 - 90% kapacitete nove baterije!

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 9:43 am
Napisal/-a mrtwelvetrees
Koliko pa mora pasti kapaciteta baterije v garanciji da ti jo zamenjajo ?

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 9:48 am
Napisal/-a Tattoo-
Pri večini proizvajalcev je tako, da mora kapaciteta baterije v garancijski dobi pasti pod 80%, da si upravičen do zamenjave...večina tudi menja samo še posamezne problematične / iztrošene module baterije in ne več celotne baterije.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 10:19 am
Napisal/-a D12J12
Tattoo- je napisal/-a:To seveda ne drži...smisel električnega vozila je, da se polni ponoči na domači vtičnici / polnilni postaji. To je tudi optimalno tako z ekonomskega vidika, kot tudi z vidika vzdrževanja baterije. Hitre polnilnice so namenjene samo občasnemu podaljševanju dometa (npr. za daljše poti) in zato so tudi postavljene večinoma ob avtocesti. Prav tako občasno hitro polnjenje nikakor ne škoduje bateriji...škodovalo bi ji samo, če bi res konstantno polnil samo preko hitrih polnilnic (pa še to govorimo o 1.000+ zaporednih ciklih, da bi se poznalo na življenjski dobi baterije).


Ne drži v primeru, če lahko polniš doma in v primeru, da je govora o manjši bateriji, takoj ko pa govoriva o bateriji ala Tesla je pa polnjenje doma skoraj nemogoče ( govorim o redni uporabi vozila, nedeljski vozniki so izključeni).

Pri bateriji je tudi važno kakšno ima hlajenje. Raziskave kažejo, da zračno hlajenje dva krat bolj škoduje bateriji kot vodno, ne vem kako ima to rešeno Renault. Nissanova baterija zaradi zračnega hlajenja izgublja letno 4%, tako da bi bila v roku 5 let zrela za menjavo, če imajo isto kot Renault.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 10:47 am
Napisal/-a Tattoo-
D12J12 je napisal/-a:Ne drži v primeru, če lahko polniš doma in v primeru, da je govora o manjši bateriji, takoj ko pa govoriva o bateriji ala Tesla je pa polnjenje doma skoraj nemogoče ( govorim o redni uporabi vozila, nedeljski vozniki so izključeni).
Spet kar nekaj na pamet in na počez...

Tudi za Teslo se priporoča polnjenje čez noč na domači polnilnici...kopirano direktno iz Tesline strani:

Najbolje je, da svoje vozilo Tesla polnite čez noč doma. Vozilo priklopite na polnilnico, ko se vrnete domov, in zjutraj bo baterija polna. Večina slovenskih domov omogoča najvišjo moč polnjenja 11 kW ali od 46 do 65 km/h. To je več kot dovolj za polnjenje prek noči. Stenske polnilnice Tesla so na voljo v naših servisnih centrih po ceni 530,00 €.

TESLA - Namestitev domače polnilnice

D12J12 je napisal/-a:Pri bateriji je tudi važno kakšno ima hlajenje. Raziskave kažejo, da zračno hlajenje dva krat bolj škoduje bateriji kot vodno, ne vem kako ima to rešeno Renault. Nissanova baterija zaradi zračnega hlajenja izgublja letno 4%, tako da bi bila v roku 5 let zrela za menjavo, če imajo isto kot nault.
Zračno hlajenje baterij so imele samo prve generacije električnih vozil...danes imajo praktično vsi proizvajalci samo še tekočinsko hlajene baterije. Razvoj pri električnih vozilih gre s svetlobno hitrostjo!

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 11:06 am
Napisal/-a esem
Izračun ne upošteva tega, da bi "primerljiv" bencinar moral imeti avt. menjalnik kot tudi ne, da bi verjetno bilo potrebno nadgradit el. omrežje v hiši (za polnjenje večjih baterij - stalen tok +50 A), saj samo menjava varovalke pač ne bo dovolj

Re: Električna vozila

Objavljeno: Sr apr 07, 2021 11:45 am
Napisal/-a D12J12
Tattoo- je napisal/-a:Spet kar nekaj na pamet in na počez...


Nič ni na pamet, potrebno je upoštevati vse vrste uporabe, jaz ki živim v bloku mi drugega kot hitra polnilnica ne preostane, torej bodo vsi cikli polnjenja na hitri polnilnici. Seveda v idealnih pogojih bo tudi baterija zdržala dlje, ampak pogoji se od uporabnika do uporabnika spreminjajo.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe apr 09, 2021 1:33 pm
Napisal/-a Fnatic
Ti, ki živiš v bloku (tako kot mi) pač ne boš zaenkrat imel el.avta. Pa je zadeva rešena.

Re: Električna vozila

Objavljeno: Pe apr 09, 2021 7:31 pm
Napisal/-a D12J12
NI bila to poanta da bi si želel električni avto, ampak da bi mu kljub skrbnemu ravnanju "uničeval" baterijo. Skrbiš za vozilo, 1x dnevno ga priklopiš in ob prodaji ga prodaš kot bi danes prodal avto z okvaro na pogonskem sklopu.