Stran 6 od 9

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Sr maj 22, 2019 5:23 pm
Napisal/-a Gricko
original servisi imajo oderuške cene, velikokrat slabo usposobljene serviserje, ki niti ne vedo kaj bi z vsem specialnim orodjem, delo dostikrat opravijo "na hitro".
in ko gledaš "širšo sliko" šele ugotoviš, kako zelo te lupijo!!

danes je glede računalnika tako vse že razvejano, da se da z marsičem veliko narediti, bolj pomembno je, da znajo razumeti, kaj ti računalnik govori.
In kolikor imam iskušenj, v teh servisih niso nobeni "znalci"

Glede specialega orodja--- za običajne avte ni prav veliko specialnega orodja ali pa se ga da dokaj enostavno narediti ( strugar, laser, cnc), ko gremo v kakšne bolj exotične avte je tega več ampak taki se ne popravljajo pod "kozolci" in tudi cene servisov so tam veliko višje

Potem pa še slišiš, vidiš, kako na original servisu menjajo olje in filter, pa je filter le obrisan, olje pa rjavo - črno ko doma preveriš nivo.

Mislim, da je danes najpomembneje, da imaš serviserja, ki mu lahko zaupaš, da opravi storitev tako kot je treba!

edina pomankljivost manjših servisov je, da nimajo na zalogi vsega materiala (kdaj se pokaže potreba po še kakšnem kosu, ki ni bil predviden, pa se materiala ne dobi več isti dan) ali pa je potrebno na kakšno orodje malo počakati ( da se sposodi ali naredi) - tako se lahko servis zavleče za kakšen dan, dva, medtem, ko bi bil na original servisu še isti dan.
recimo meni je ob menjavi jermen prišli do problema, da se jermenica ni dala odvijačiti in se je posledično odtrgal vijak - posledično sem moral čakati, da se je naredilo orodje za izvlek - avto je bil popravljen v treh dneh, če bi bil na original servisu, pa bi verjetno to uredili še isti dan
me pa zaradi tega ni servis prišel nič več, le neugodnost, če se rabi avto.
cena pa več kot 60% nižja kot na originalu in vem kaj je delal in kako je naredil

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Sr maj 22, 2019 5:41 pm
Napisal/-a Locher
Firediver je napisal/-a:Še vedno ne vidiš cele slike!

Pooblaščenci imajo zaradi izpolnjevanja zahtev za pooblaščenost (tj. dodatne obveznosti, ki jih nepooblaščenci, sploh pa fušarji, nimajo) višje splošne stroške in tega ne pokrijejo z višjo urno postavko, ker pri menjavi olja preprosto ni dovolj delovnih ur, da bi samo s to postavko pokrili te stroške.
In teh dodatnih obveznosti - hja, tudi velik stekleni salon z velikimi napisi in opremo je del tega, kaj šele nabava "zlatarskega" orodja, šolanja, programov, ki bi ga lahko - pa ga ne sme - nabavil drugje za znatno manjši znesek- oni iz svojega denarja ne bodo pokrivali.

In ko boš videl to širšo sliko, ti bo kapnilo, da ne moreš gledati samo "pa saj je menjava olja enostavno opravilo", ampak vse to skupaj.

Ali ti moram še enkrat napisati ali sedaj končno razumeš?


Zaradi mene imajo lahko pribitek 4500%. Če bi imeli normalne cene, ne bi razmišljal, tako pa zamenjam sam, pa še vem, da je dobro narejeno. Ne padam na strah izgube garancij in jamstev. Ne rabim tega.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Sr maj 22, 2019 9:19 pm
Napisal/-a emozul
Fantje, a drugje se pa ne sekirate, ker imajo oderuske marže?

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Sr maj 22, 2019 9:54 pm
Napisal/-a Gricko
se
in kjer je le mogoče, se jih izogibam, kjer ni, pač plačam.
servis za avto, je že ena taka, kjer se jim lahko vsaj v določeni meri izogneš, zakaj se torej ne bi? maš višek denarja?

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Če maj 23, 2019 6:42 am
Napisal/-a VW T4
Ja popizdim, ko belo plombo zaračunajo kot da je tista masa zlata. Cela tuba pa ne stane skoraj nič. Ampak tu smo na avto forumu, tako da komentirajmo v tej smeri.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Če maj 23, 2019 7:44 am
Napisal/-a Fnatic
Gricko je napisal/-a:se
in kjer je le mogoče, se jih izogibam, kjer ni, pač plačam.
servis za avto, je že ena taka, kjer se jim lahko vsaj v določeni meri izogneš, zakaj se torej ne bi? maš višek denarja?


+1

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Če maj 23, 2019 8:24 am
Napisal/-a Kristjan123
Pri meni je odvisno od primera do primera recimo določen stvari znaš sam pa vseeno daš nekomu drugemu naredit. Recimo zmeraj sem sam belil prostore v hiši zdaj sem dal že 2x nekomu da naredi proti plačilu pač nimam več toliko časa in živcev. Sem mnenja, da dokler je narejeno kot mora bit in po neki sprejemljivi ceni se tega grem. Določene stvari pa počnem ljubiteljsko ali pa so mi izziv in za to se zmeraj najde čas in živci.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Če maj 23, 2019 9:39 pm
Napisal/-a hnoda
Tale bela plomba sploh ni tako slab primer. Ravno prejšnji mesec sem si delal eno in imel hkrati redni servis na Passatu na 30.000. Ta me je prišel 280 eur (glavna postavka menjava olja), bela plomba pa pol manj. Zdaj pa najprej disclaimer. Jaz verjamem, da delo avtomehanika ni enostavno, cenim dobrega avtomehanika, mu privoščim, da je dostojno plačan in tudi skladno s tem, koliko je poklic iskan. Ampak sem pa tudi prepričan, da je težje postati zobozdravnik in priti do tega, da delaš kakršnekoli že barve plombe. Kar je tudi res moteče je to, da solidna bela plomba se dela vsaj eno uro, veliko zobarjev pa porabi za to, milo rečeno, manj časa. Ampak tudi servis na avtu so delali maksimalno dobro uro, ker sem ga dobil cirka v tem času nazaj. Tudi če je material mehanika nekaj več stal kot zobozdravnika, se težko znebim občutka, da sem za delo mehanika plačal več, kot za zobozdravnika, pa bi pač v mojem svetu moralo biti prej obratno, čeprav verjamem da to komu na tem forumu ne bo sedlo.

Kar se tiče pribitka na delo, če imaš lasten material, pa tako. Jaz razumem, da servis mora nekaj zaslužit, ampak to ni način. Delo je pač delo. Če je isti avto in isti kanister olja in isti mehanik in ista ura, mora imeti to pač isto ceno. Jasno in po mojem upravičeno se vsak počuti nategnjenega, če mu isto opravilo ob lastnem materialu enkrat zaračunajo tako, drugič pa drugače. Do iste končne cene bi prišli, če bi dvignili urno postavko delo, pa znižali ceno njihovega olja na bolj konkurenčno. Ampak kaj bi se potem zgodilo? Potem bi bil na primer mehanik že trikrat bolje plačan kot pa zobozdravnik in bi se spet spraševali po logiki tega. No, skratka zato tudi jaz mislim, da cene olja navijajo za poceni zaslužek. Vsak 'foh' ima par fint, kjer je dodana vrednost res ogromna. Pri zobarju je to plomba, ki ti jo dela 15 min namesto ene ure, pri pooblaščenih servisih pa njihovo olje. Tako je moje mnenje.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 5:08 am
Napisal/-a Firediver
Kakšna neumestna primerjava z zobozdravnikom!
Pa da se primerja samo čas in strošek.
Bravo!

Dejte pri avtomehanikih malce spremljati in jim težiti še za urne normative (po Eurotax ali pa vsaj po Autodati). Pa da imajo urno postavko predrago. Pa da vas čisto nič ne zanima, če se je avtomehanik zaradi zarjavelosti vijakov kakšnega zlomil ali pa da se je s starim injektorjem zaradi istega vzroka zaj.ebaval pol dneva, pripadalo pa bi mu (po normativu) plačilo za cca. 0,5h !
Če se bo kaj penil, mu recite, da je nesposoben, ker ne zna zadeve rešiti hitreje. Opazuje njegovo reakcijo! :EE
Da ne napišem za druge posege na avtu, ko je realnega dela neprimerno več od normativa, pa četudi se loti zelo izkušen mehanik z vsem orodjem.
Potem pa je treba imeti vsa dvigala izpravna, stroje skalibrirane (optika, centrirka...), testerje kvalitetne (beri:drage), programe za testerje updejtane (vse to original softver), pa vsa dokazila o oddaji vseh vrst odpadkov na prava mesta in tako dalje.

Potem primerjajte z zobozdravnikom. Pa še to pogojno, če že morate.

Aja, saj res, v temi smo izpostavili samo menjavo olja. Škoda, ker se z menjavo olja ukvarjajo mehaniki. Samo z menjavo ne bi preživeli, če dvignejo urno postavko, bodo dragi, če pa dvignejo ceno olja, so pa zlatarji in oderuhi, ker pač material toliko ne sme stati.

Zato nasvet: Vsi vi, ki vas to moti, dejte menjat olje sami.
Simpl.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 5:25 am
Napisal/-a cc09
Z menjavo olja ne bi preživeli? Od česa pa živijo uradni servisi? Sej drugega ne delajo dokler je avto v garanciji, potem se pa obisk hitro zmanjša. Jaz sem od mehanik s preveč strankami slišal ravno obratno. Da če mu nekdo ne pripelje ko treba zamenjat olje, da mu ni treba vozit niti ko je kaj res narobe. Ker tam je ponavadi lahko izguba v primerih, ki si jih napisal, ne pa pri stvareh, ki grejo po proceduri.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 7:00 am
Napisal/-a Firediver
cc09 je napisal/-a:Z menjavo olja ne bi preživeli?


Poznaš koga uradnega, ki se ukvarja samo z menjavo olja?

cc09 je napisal/-a: Od česa pa živijo uradni servisi?


Od tistega, kar jim ostane, ko poravnajo vse obveznosti iz naslova opravljanja te dejavnosti. Nič skrivanja za
V kolikor so pooblaščeni, imajo dodatne stroške iz obveznosti do generalnega uvoznika distributerja vozil znamke za katero so pooblaščeni. (Velikost delavnice, št. dvigal, originalni testerji in softvare, "posiljevanje v nakup specialnega orodja, ki se ga ne bo nikoli uporabljalo itd.)
Da ostanejo pooblaščeni, morajo še marsikaj drugega nabavljati pri njih in zaradi tega imajo nekonkurenčne začetne stroške.

cc09 je napisal/-a:Sej drugega ne delajo dokler je avto v garanciji, potem se pa obisk hitro zmanjša. Jaz sem od mehanik s preveč strankami slišal ravno obratno. Da če mu nekdo ne pripelje ko treba zamenjat olje, da mu ni treba vozit niti ko je kaj res narobe. Ker tam je ponavadi lahko izguba v primerih, ki si jih napisal, ne pa pri stvareh, ki grejo po proceduri.


Tukaj sta dva pojma, ki jih javnost zelo poenostavi.
Prva je, da na pooblaščencu delajo samo po "vidni" proceduri (menjava olja in je to to) in da samo kasirajo. (Ste preverili, če je procedura ista na pooblaščencu - predpisana s strani generalca - in pri zasebniku, ki pa dejansko samo olje zamenja?)
Druga pa je, da mora biti avto preventivno ob menjavi olja vedno tudi širše pregledan (pooblaščenci se tega držijo- da ne prihaja do dodatih okvar v garanciji - in imajo tudi zaradi tega dodatne stroške - tudi generalec ga preverja). Tega se itak kozolčarji ne držijo in potem take avtomobile kurativno rešujejo nepooblaščeni serviserji, ki pa se tega branijo, ker ne vedo kaj vse se je delalo (ali pa kaj vse se ni naredilo, pa bi se moralo) na avtu.

No, in kaj je za tebe "po proceduri"?
Pooblaščenci jo imajo predpisano, zahtevano in kontrolirano. Z originalnimi testerji, original programom, po predpisanem postopku od generalca.
Nepooblaščenci: Kakor je kdo vesten, z testerji na črno in neoriginalnem softveru, ampak če kupec gleda na vsak cent, bo tudi servis gledal, da ne bo šel v izgubo.
Kozolčarji: Po postopku iz časa fičkov da se zamenja samo, kar je nujno. Do večje okvare ni treba skrbeti, potem pa hitro jokat na nepooblaščenca
Kozolčarji:
Kurativa pa je draga.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 7:17 am
Napisal/-a VW T4
Da samo pokomentiram plombo:
vse delo okrog plombe je že plačano iz zavarovanja. Doplačilo za belo plombo se nanaša izključno na material za plombo, ki je drugačen od navadne,katere material je plačan v zavarovanju. In ti plačaš ta material mastno, kar je še bolj nateg od olja...

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 8:49 am
Napisal/-a Gricko
Firediver je napisal/-a:
Tukaj sta dva pojma, ki jih javnost zelo poenostavi.
Prva je, da na pooblaščencu delajo samo po "vidni" proceduri (menjava olja in je to to) in da samo kasirajo. (Ste preverili, če je procedura ista na pooblaščencu - predpisana s strani generalca - in pri zasebniku, ki pa dejansko samo olje zamenja?)
Druga pa je, da mora biti avto preventivno ob menjavi olja vedno tudi širše pregledan (pooblaščenci se tega držijo- da ne prihaja do dodatih okvar v garanciji - in imajo tudi zaradi tega dodatne stroške - tudi generalec ga preverja). Tega se itak kozolčarji ne držijo in potem take avtomobile kurativno rešujejo nepooblaščeni serviserji, ki pa se tega branijo, ker ne vedo kaj vse se je delalo (ali pa kaj vse se ni naredilo, pa bi se moralo) na avtu.

No, in kaj je za tebe "po proceduri"?
Pooblaščenci jo imajo predpisano, zahtevano in kontrolirano. Z originalnimi testerji, original programom, po predpisanem postopku od generalca.
Nepooblaščenci: Kakor je kdo vesten, z testerji na črno in neoriginalnem softveru, ampak če kupec gleda na vsak cent, bo tudi servis gledal, da ne bo šel v izgubo.
Kozolčarji: Po postopku iz časa fičkov da se zamenja samo, kar je nujno. Do večje okvare ni treba skrbeti, potem pa hitro jokat na nepooblaščenca
Kozolčarji:
Kurativa pa je draga.


daj ne bluzi!!
pooblaščenec pregleda avto širše, še ostale stvari! KJE ŽE??? to je samo na papirju, imam preveč iskušenj z original servisi v službi!!

pooblaščenec tako na hitro vse skupaj zmeče ( ker mora loviti norme, drugače ga šefi jahajo), da kar res ni in samo tisto, kar je napisano ali pa še to ne!!!

smo peljaji vivarota na redni servis + pregled bremz, ker diski tresejo + vleče cel avto v desno ko dodaš gas ali ga odvzameš

pooblaščenec je le zamenjal olje, resetirati ni mogel, ker smo bili 50 km prehitro na servisu , za bremze pa je rekel, da so še dobre za 2000Km ( to naredi službeni kombi v 2 tednih!!!)
glede vlečenja vozila ni ugoovil nobenih zračnosti!!

smo takoj nazaj peljali, zopet ni ugotovil, šele v tretje, ko sem zahteval, da se mehanik pelje z menoj je mehanik rekel " a, to pa prvič vidim, se še nisem peljal z avtom!" - A res, nisem vedel, ker naročili smo!
no potem so uspeli rešiti zadevo!

tako, da mi ne govori o pooblaščencih, kako pregledajo avto širše in priklapljajo na računalnik!!!

PS: moj mehanik vedno pregleda še ostale stvari in me obvesti o ostalem stanju, ravno tako mora imeti odpadke popisane , pa je več kot 50% cenejši!

PPS: sedaj zagovarjaš original servise kot tisti uporabnik na forumu "od petrola", ki stalno zagotavlja, kako je njihovo gorivo neoporečno in stalno kontrolirano - bla bla bla, pa nas dosti ve, da stanje ni tako kot ga opisuje - vsaj v realnosti ne, mogoče imajo take standarde, ki pa se očitno ne izvajajo.
ravno tako sedaj ti prepričuješ nas o uradnih serviserjih kako so super

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 9:16 am
Napisal/-a Firediver
Kdo kje vidi, da zagovarjam pooblaščence?

Želim vam objektivno orisati stroškovno ozadje pooblaščencev, nepooblaščencev in kozolčarjev, pa ste vsi toliko kratkovidni, da vam dlje od splošnega "pooblaščenci so zlatarji in lupijo na veliko" ne vidite in niti ne želite videti! Ne zamerim, če tega niti ne zmorete razumeti...

Kako kvalitetno pa vsak pooblaščenec dela za stranko, je pa ločena zgodba za vsak primer posebej!
Verjamem, da marsikdo subjektivno z njimi ni zadovoljen, ni pa treba, niti ni korektno do ostalih pooblaščencev in javnosti, da bi vse pooblaščence posplošeno metali v isti koš!

Seveda bluzim..samo opažam, kdo od vas sodelujočih v temi zmore to razumeti in kdo ne zmore ali noče razumeti!

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 9:22 am
Napisal/-a emozul
VW T4 je napisal/-a:Da samo pokomentiram plombo:
vse delo okrog plombe je že plačano iz zavarovanja. Doplačilo za belo plombo se nanaša izključno na material za plombo, ki je drugačen od navadne,katere material je plačan v zavarovanju. In ti plačaš ta material mastno, kar je še bolj nateg od olja...


Točno to sem jaz hotel povedati, da nas povsod nategujejo.
Je pa vseeno velika razlika, da olje lahko sam zamenjaš, plombe pač ne.

Tako, da vsak, ki kupuje nov avto, točno ve v kaj se spušča.Če pač ni za nov avto, pa itak, vsaj mislim tako, da ne bo vozil na pooblaščenca.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 10:18 am
Napisal/-a Kristjan123
Firediver je napisal/-a:Kdo kje vidi, da zagovarjam pooblaščence?

Želim vam objektivno orisati stroškovno ozadje pooblaščencev, nepooblaščencev in kozolčarjev, pa ste vsi toliko kratkovidni, da vam dlje od splošnega "pooblaščenci so zlatarji in lupijo na veliko" ne vidite in niti ne želite videti! Ne zamerim, če tega niti ne zmorete razumeti...

Kako kvalitetno pa vsak pooblaščenec dela za stranko, je pa ločena zgodba za vsak primer posebej!
Verjamem, da marsikdo subjektivno z njimi ni zadovoljen, ni pa treba, niti ni korektno do ostalih pooblaščencev in javnosti, da bi vse pooblaščence posplošeno metali v isti koš!

Seveda bluzim..samo opažam, kdo od vas sodelujočih v temi zmore to razumeti in kdo ne zmore ali noče razumeti!


vidik kupca-plačnika in serviserja sta različna se strinjam Imam tudi sam d.o.o. in vem kaj vse je potrebno "stlačit" v urno postavko
ampak kar je preveč je preveč .. in pri menjavi olja je za mojo oceno preveč

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 10:43 am
Napisal/-a Gricko
@Firediver
ni fora kdo razume ali ne, fora je ali si pripravljen plačati " ožemanje" s strani pooblaščenca

saj vsi ali pa večina vemo, da je zadaj še veliko stvari ampak tudi ostali servisi ( neuradni ampak legalni) imajo vse te dodatne stroške kot pooblaščenci razen določenih pogojevanj od znamke, pa imajo cene veliko bolj normalne.
ampak tukaj je problem pri pooblaščencih in njihovem dogovoru z matično znamko ne pa, da se vse to prelaga na pleča stranke!

edini pooblaščenec, ki sem do sedaj imel zaupanje v njega je bil Kavčič ( fiat), pa še on ni več pooblaščenec, zakaj ne, ne vem, verjetno ni prišel z ceno in dogovori skozi?

pooblaščenci dejansko ožemajo stranke, zato vsi bežijo od njih razen v dobi garancije.
zato imaš sedaj tudi vedno več pogojevanja z lizingi in njihovim vzdrževanjem in s tem povezanimi popusti pri novem avtu.
Da vsaj par let vozijo stranke k njim, ker drugače lahko vsi zaprejo.... no vsaj običajne znamke z normalnimi modeli, ko prideš do višjega cenovnega razreda se stanje spremeni, pri električnih pa še bolj.

ravno zaradi nekonkurenčnosti imajo potem tudi probleme z kadrom ( ga premalo plačajo zato vsak bolj sposoben odide / odpre svoje...), ki po pravici povedano ni ravno na nivoju ( zopet govorim za "normalne" avte , kako je pri avtih za 100k+ € ne vem).

in ko to združiš, se pooblaščenci vrtijo v začaranem krogu ampak dokler ne spremenijo politike, ne bodo našli izhoda, le slabše bo.
Danes je potreba po konkurenčnosti ( internet ) še toliko večja in če se ne prilagodiš, potem zapreš!

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 11:18 am
Napisal/-a Firediver
Eeeee, nekateri so začeli videti polno sliko! Super!

Sedaj pa nadaljujem...
Pooblaščenci imajo nehaležno vlogo, da jih generalec vedno bolj stiska z zahtevami (veliki stekleni pavilijoni, velika servisna delavnica, vsa specialna orodja brez izjeme) in "obveznimi dajatvami" tudi nakup olja, gum in drugih zadev preko generalca. Po drugi strani pa pooblaščenci ne morejo vseh teh "pooblaščenih stroškov" prevaliti na kupca.

Rezultat pa vidimo.
Plače mehanikov na pooblaščencih so borne, usluga se slabša, cene za stranke so visoke.

In vsi vi kratkovidneži na forumu pravite, da pooblaščenec mastno služi? Pooblaščencev pa je vedno manj..le zakaj?
Vi kratkovidneži mislite, da zaradi navitih cen.
Jaz pa vam pravim, da zaradi prevelikih zahtev generalca.
Dejte se vprašat, kako to, da pooblaščenci ne spustijo cen, da bi preživeli.
Jaz pravim: Ne morejo, ker imajo "pooblaščene stroške" previsoke.

So zato vsi pooblaščenci v javnosti zaradi tega označeni oderuhi, zlatarji, nepošteni?

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 11:38 am
Napisal/-a Locher
Zaradi mene lahko gradijo steklene palače ali pa imajo postavljene kolibe.

Vedno ista zgodba. Večni izgovori ubogih lastnikov kapitala, največjih revežev, ki smo jih kdaj videli. Kakšne stroške to oni vse imajo! Koliko pa zaslužijo pooblaščenci od tistih, ki servisirajo pri nepooblaščenih servisih ali sami? n x 0 = 0.

Če se jim ne bi splačalo, bi zaprli luč in prepustili tržni delež tekmecem.

Re: Servis - Pribitek na delo pri lastnem materialu 100%

Objavljeno: Pe maj 24, 2019 11:45 am
Napisal/-a Firediver
No, pa obrazloži, zakaj bi se pooblaščenec namerno uničeval z previsoko ceno, če bi jo po tvoje lahko drastično znižal in še preživel?

Ma tudi kdo drug še kako idejo zakaj taka "samomorilnost" ?