Stran 2 od 4

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Sr dec 11, 2019 7:47 pm
Napisal/-a DePalmo
Ko je ven prišel prvi Ceed, je bila cena novega pod 10.000. Tistega ki sem imel ogledanega, bi me takrat prišel 15.000 (dizel in top oprema). Sedaj imam letnik 2017, nov bi me prišel okoli 16.700, a sem našel rabljenega starega 3 mesece za 14.000. Še ne leto pozneje sem se zanimal za menjavo za novega Ceeda in bi moral dati svojega ter še 10.000. Verjetno si lahko mislite da se to pač ni zgodilo, so pa nato Ceedom cene še narasle. Nazadnje ko sem ga gledal, je bil po ceniku skoraj 24.000, 1.6 dizel in srednji nivo opreme.

Malo pred tem je tudi mami menjala avto, sem gledal če se dobi kaj pametnega za do 12.000, seveda novega z nekaj opreme in je odgovor takrat bil da ne. In je tudi ona vzela dve leti starega Cliota.

Tudi sam sem opazil da so Fordi že nekaj časa precenjeni, zato je Focus takoj odletel s spiska ko sva z mojo kupovala nov avto. Nažalost temu trendu sedaj sledijo tudi ostali in če bi letos kupovala nov avto, bi vzela rabljenega ker so cene novih ponorele. Ne dam 20.000+ za nov avto s srednjim nivojem opreme.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Sr dec 11, 2019 8:19 pm
Napisal/-a DePalmo
limas je napisal/-a:Tukaj imate dokaze. Kje končujejo nova neprodana vozila?
https://youtu.be/RF93asGV9ro


Če je le pol tega res, potem je zadnji čas da avto proizvajalci dobijo svoje. A se ne gremo nekega varstva okolja? Potem pa vidiš da propada na 100.000+ novih avtov zato ker so jih naredili preveč in ker jih nočejo prodati pod ceno in očitno niti reciklirati!

Namesto da bi raje malo zavirali proizvodnjo in spustili ceno novim avtom ... kar naj propadejo, po telem posnetku jim privoščim!

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Sr dec 11, 2019 9:00 pm
Napisal/-a umilave1
Mah, tole s podražitvami vozil res postaja že burleska. Ford sploh ni več osamljen v tem. Gledam to tabelo v siolovem članku, in Ford je po prodanih vozilih padel za skoraj 40% in je slabši tudi od Seata. Po drugi strani je prodaja Dacij skočila navzgor za 34% in je pred Citroenom, Nissanom in Toyoto.

Gledaš recimo novega Clia in Fiesto, ki je že 2 leti na trgu. Ko gledaš seznam osnovne opreme pri obeh najcenejših verzijah, se resno vprašaš, če je možno, da pri Fordu doplačuješ kubične metre notranjosti avta in še svež zrak v njem.
Enako Ecosport, meni res všečen SUV-jček, a kaj ko ta 4,1 m dolg avto bencinar s srednjo opremo Style in 334l prtljažnikom košta toliko (cca 18k €), kot 24cm daljši Duster z 445l kufrom zadaj, dizlom in vso opremo (brez 4x4). Ok, če je kdo pikolovski ker dajem nizkocenovneža v primerjavo, pa poglejmo Seat Arono s srednjo opremo, ki se cenovno začne tam, kjer štarta najcenejši Ecosport, ki mimogrede, sploh ne ponuja asistenčnih sistemov.

Resno me zanima ozadje cenovne politike pri Renaultu, Fordu, Kii, Oplu ter VW, ki pri Golfu 8 očitno pripravlja novo burlesko glede cene avta.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Sr dec 11, 2019 9:25 pm
Napisal/-a limas
Glede cenovne politike VW-ja sem prepričan, da je v ceni vsakega primerka vsaj 1000 eur za sodne in odškodninske stroške pred sodišči v ZDA zaradi goljufanja. Definitivno jih delničarji ne plačujejo, ampak kupec.

Po stopinjah VW-ja pa gre tudi Ford. Zaposleni v proizvodnji so vedeli za konstrukcijsko napako menjalnikov DCT pri focusih DPS-6, pa jih je vodstvo utišalo. Leta 2018 je padla tudi prva odškodninsa tožba proti Fordu, ker so prodajalci vedeli za skrito napako. 554.000 USD je bila odškodnina, kot pravi vir, ki ga navajam. Predvidevam, da s prenapumpano ceno fokusov tudi rešujejo sodno-odškodninske stroške kot pri VW.

Cenovna politika? Ford je znan po tem, da potegne najvišjo maržo od prodanega vozila, Renault je skoraj na dnu, kar pomeni največ avta za svoj denar.
Zakaj ima dačija tako dobro prodajo na zahodnih trgih? Srednji razred pospešeno odmira tudi na Zahodu, ljudje pa kupujejo vedno bolj racionalno.

Realne in primerne cene avtov v Sloveniji imajo pri Renoju, Fiatu, Oplu, Toyoti in še kje.
Zelo dobro se spomnim situacije na trgu novih in rabljenih po l. 2008: mrk. Tokrat bo še slabše.

https://www.b92.net/automobili/vesti.ph ... id=1629338

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Sr dec 11, 2019 9:46 pm
Napisal/-a meganer
avto ranga clio je zame realno 9500-13000
HB Cranga 13500-17000
Ala Octavia 15000-20000
Passat 19000-26000

To je zame realno.


Za foro poglejte kolk pride 3 meseca star Bmw 5, Mačka E klasa, Audi A6. Tolk kot nova Superb.
Samo škoda ima kao 1% na mesec in folk zagrabi .....

Kar se tiče Dacie ...... pri meni bo doma ko bo avtomatik in 4wd.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 7:04 am
Napisal/-a mihaing
Ker si izgubil občutek za realnost. Včasih smo vsi delali za 85.000SIT, danes pa ima že vsak lulek pretvorjeno 240.000SIT. Še danes imam doma račun od mojega golfa...4.150.000SIT. Torej danes za Golfa rabiš 20 plač, pred leti pa 50.

In avtomobili niso šli s cenami gor x3 kot je šla plača.

In dejstvo je tudi, da včasih če si imel električni pomik stekel je že cela vas hodila gledati kaj to zaboga je. Danes pa mora bit min tempomat, navi, kamere, masaža riti, matrix,...14 col imaš danes doma samo še krožnik za juho.

Ne kvasite bedarij. Avtomobili so še kako poceni glede na zgodovino.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 7:49 am
Napisal/-a Ivan36
Včasih smo vsi delali za 85.000SIT, danes pa ima že vsak lulek pretvorjeno 240.000SIT. Še danes imam doma račun od mojega golfa...4.150.000SIT. Torej danes za Golfa rabiš 20 plač, pred leti pa 50.

Samo Škoda Octavia pa se je kar podražila glede na 1 serijo 2000 - 2008 Tour iz 12500€ 2.0 SLX na 25.078 € za model Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT Ambition. vRS je itak vedno bila dražja do 35500€
Trenutno najcenejša je ta model; Škoda Octavia Combi 1.0 TSI Ambition 20.638 € CENA S FINANCIRANJEM :18.574 € :roll: :DDD :lol:
Moram še dodati višino PL od leta 1997 do 2003 imel po 115.000 SLT potem pa 4 leta po 260.000SLT ampak od leta 2002 sem imel tudi najemnino od 250€ do 450€ torej sem bil na istem koliko mi je ostalo od PL nekje 500€ je ostalo za vse ostale stroške :roll: :huh: :DDD Če pa si bil takrat doma in si še danes pa imaš še višjo PL recimo 1300€ + imaš vsaj 81600€ viška od tistih 400€ najmenine torej 4800€ leto v 17 letih :roll: :?: :DDD Tu se pa potem srečamo, da eni kupijo nova vozila z denarjem 8) :DDD na 3 do 4 leta.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 8:46 am
Napisal/-a chad
Če odgovorim svojo misel točno na naslov teme, če imaš avto recimo okoli letnika 2010 (lahko tudi kakšno leto manj) in če še ni zvožen, enostavno ni kakšnega res dobrega razloga kupovat nov avto, ker v bistvu ni nič kaj hudo novega. Pelje se enako dobro, poraba je v glavnem enaka, varnost je približno tam tam, udobje enako, zvočna zatesnjenost enaka, pospeški enaki (v nekaterih primerih še boljši, ker ni zadušenosti na račun emisij),
razlika so samo infotainment sistemi, ki so pa še najbolj všeč novinarjem, za vsakdanjo rabo ti pa nič ne pomenijo; navigacijo recimo verjamem, da nas največ uporablja ravno googlovo na mobitelu, ker je ažurna. Edina novost so električni avtomobili, ki so pa še prevelik če. Globalno gledano, človeštvo trenutno ne vidi nekaj res boljšega v novih modelih avtov. Enako je z mobiteli, marsikdo je bil pred par leti pripravljen dat 500+ eur za telefon, danes je za povprečnega uporabnika xiomi, huawei, samsung android za 200 eur povsem zadosti, itak bo čez dve leti začel štekat. Vsekakor ne bi krivil nobenega gospodarstva za (ne)prodajo novih avtov.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 8:58 am
Napisal/-a Locher
mihaing je napisal/-a:Ker si izgubil občutek za realnost. Včasih smo vsi delali za 85.000SIT, danes pa ima že vsak lulek pretvorjeno 240.000SIT. Še danes imam doma račun od mojega golfa...4.150.000SIT. Torej danes za Golfa rabiš 20 plač, pred leti pa 50.

In avtomobili niso šli s cenami gor x3 kot je šla plača.

In dejstvo je tudi, da včasih če si imel električni pomik stekel je že cela vas hodila gledati kaj to zaboga je. Danes pa mora bit min tempomat, navi, kamere, masaža riti, matrix,...14 col imaš danes doma samo še krožnik za juho.

Ne kvasite bedarij. Avtomobili so še kako poceni glede na zgodovino.


Ko smo že pri kvašenju bedarij, plače med 2008 in 2020 se zdaleč niso povečale sorazmerno povečanju cen avtomobilov.

@Ivan36: kdor ima na leto viška 5k, načeloma kupuje stare gajbe.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 9:59 am
Napisal/-a emozul
mihaing je napisal/-a:Ker si izgubil občutek za realnost. Včasih smo vsi delali za 85.000SIT, danes pa ima že vsak lulek pretvorjeno 240.000SIT. Še danes imam doma račun od mojega golfa...4.150.000SIT. Torej danes za Golfa rabiš 20 plač, pred leti pa 50.

In avtomobili niso šli s cenami gor x3 kot je šla plača.

In dejstvo je tudi, da včasih če si imel električni pomik stekel je že cela vas hodila gledati kaj to zaboga je. Danes pa mora bit min tempomat, navi, kamere, masaža riti, matrix,...14 col imaš danes doma samo še krožnik za juho.

Ne kvasite bedarij. Avtomobili so še kako poceni glede na zgodovino.


Si pa čist zgrešil, malo preberi članek
https://siol.net/avtomoto/reportaze/slo ... anes-55526

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 10:02 am
Napisal/-a emozul
Višja cena, manj prodanih, bolje za okolje. To je pa kar velik plus.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 10:05 am
Napisal/-a Firediver
Bodo tudi rabljeni bolje držali ceno zaradi manj novih na trgu?

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 10:34 am
Napisal/-a Skyen
Samo če bo taprava značka spredaj, na žalost.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 10:50 am
Napisal/-a 1992Diavolo1992
Ze zdaj so navite.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 11:16 am
Napisal/-a J.McLane
chad je napisal/-a:Če odgovorim svojo misel točno na naslov teme, če imaš avto recimo okoli letnika 2010 (lahko tudi kakšno leto manj) in če še ni zvožen, enostavno ni kakšnega res dobrega razloga kupovat nov avto, ker v bistvu ni nič kaj hudo novega. Pelje se enako dobro, poraba je v glavnem enaka, varnost je približno tam tam, udobje enako, zvočna zatesnjenost enaka, pospeški enaki (v nekaterih primerih še boljši, ker ni zadušenosti na račun emisij),
razlika so samo infotainment sistemi, ki so pa še najbolj všeč novinarjem, za vsakdanjo rabo ti pa nič ne pomenijo; navigacijo recimo verjamem, da nas največ uporablja ravno googlovo na mobitelu, ker je ažurna. Edina novost so električni avtomobili, ki so pa še prevelik če. Globalno gledano, človeštvo trenutno ne vidi nekaj res boljšega v novih modelih avtov. Enako je z mobiteli, marsikdo je bil pred par leti pripravljen dat 500+ eur za telefon, danes je za povprečnega uporabnika xiomi, huawei, samsung android za 200 eur povsem zadosti, itak bo čez dve leti začel štekat. Vsekakor ne bi krivil nobenega gospodarstva za (ne)prodajo novih avtov.


Pozabil si na eno dosti pomembno novost v zadnjih letih, praktično vsi avti dobivajo lane assist in radarski tempomat. Leta 2010 je to sicer že obstajalo, ampak ne v avtu za 15k €, kot je na voljo danes.

V zadnjih letih se je v tem cenovnem rangu naredilo tudi dosti na zvočni zatesnjenosti, no vsaj nekateri.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 11:54 am
Napisal/-a TihaVoda
Če pogledamo realno - kdo danes gleda na značko oz. komu avto predstavlja statusni simbol? Sam vidim nekako 3 kategorije, ki pa niso ravno številčne:
- zelo bogati (recimo 3% populacije)
- nekateri posamezniki nižjega srednjega in srednjega sloja, ki jim avto predstavlja sredstvo za dokazovanje (recimo 5% populacije)
- petrolheadi, avtomobilski navdušenci (recimo 2% populacije)

To je skupaj 10% populacije. Ostali kupijo tisto, kjer vidijo najboljši p/p.

Ker danes slabega avta ni. Vsaka znamka ima kakšen model, ki je (bil) fail, kakšen motor, ki se mu je za izogniti ... ampak večina populacije ni petrolheadov in teh podatkov niti nimajo. Tako se odločajo delno emocionalno (kateri jim je bolj všeč, v katerem se bolje počutijo) in delno racionalno (cena, možnosti financiranja, dolžina garancije, kaj avto nudi glede na njihove potrebe). Torej podobno kot pri nakupu sedežne za v dnevno sobo.

Da je do tega prišlo, je v največji meri kriva avtomobilska industrija sama. Ker so računali, da bo trg stalno rasel. Kako, zaboga? Populacija se ne povečuje toliko, kot je pričakovan % rasti. Edina možnost je, da ljudje hitreje menjajo avtomobile. Ampak tukaj so udarili mimo, ker ljudje ne vidijo potrebe, da bi vsake 4-5 let kupili nov avto.

Poleg tega mladim dol visi za avto in niti nimajo denarja, da bi lahko kupili novega. 20-25k za nekaj osnovnega iz razreda Golfa? To je že 1/4 garsonjere/enosobnega stanovanja v Lj ali pol stanovanja kje drugje. Res, da so mladi, niso pa nori.

Če se vrnem na navite cene novih, sam vidim priložnost za nizkocenovnike kot je Dacia. Za državo, kjer si v največ 2 urah praktično kjerkoli, kjer ni dolgih avtocestnih voženj, so ti avti good enough za povprečnega, ne preveč zahtevnega uporabnika. They get the job done. Vzdrževanje je poceni. Ne povzročajo skrbi, če bo jutri na njem nova praska. Novi Sandero, če bo na nivoju Dusterja in mogoče kakšen cm večji, bo lahko zadetek v polno.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 12:04 pm
Napisal/-a TihaVoda
praktično vsi avti dobivajo lane assist in radarski tempomat.


Česar veliko ljudi ne rabi oz. jim ne predstavlja 3-5k vrednosti, kolikor so avti danes dražji.

Če smo realni, nekdo, ki živi v Izoli in se vozi v službo v Koper, ne rabi lane assist in radarskega tempomata. Nekdo, ki se vozi iz Šiške v Bežigrad, ne rabi lane assist in radarskega tempomata. Nekdo, ki se vozi iz Deskel v Novo Gorico, ne rabi lane assist in radarskega tempomata. Itd. Za parkrat na leto, ko gre v shopping v Ikeo in na dopust na Lošinj, tudi ne rabi lane assist in radarskega tempomata. Vsaj ne tako zelo, da bi mu predstavljal vrednost 3-5k€.

Razvoj je prišel do točke, ko za uporabnika ni več nekih bistvenih izboljšav. Da bi bil pripravljen plačati več, ker bi se mu neka novost zdela toliko vredna. Mislim, da bo naslednji takšen korak šele 5. stopnja avtonomnosti in pa EV-ji, ko bodo imeli doseg vsaj 500 km in ceno pod 30k.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 12:48 pm
Napisal/-a Firediver
TihaVoda je napisal/-a:Če pogledamo realno - kdo danes gleda na značko oz. komu avto predstavlja statusni simbol?



Veliko jih gleda na značko in imajo pri hiši po tri avtomobile iste znamke, povrhu pa nemara še vso ožje sorodstvo - in to isto znamko!
In to v času, ko so vsi avtomobili primerljivo dobri...kdo bi to razumel?
Hja, jim je samo tako všeč ali pa si ne upajo poskusiti kaj drugega? Jim je pod čast? Bohve....

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 1:24 pm
Napisal/-a J.McLane
Nečesa pa ne razumem, veliko je nekega jamranja kako nove stvari zdržijo manj časa kot stare, da vse crkne vedno prej in da hudobne korporacije to "časovno bombo" nalašč vgrajujejo v izdelke. Po drugi strani pa pravite da z 10 let starimi vozili ni nič narobe in da ni razloga za menjavo.

Bolj kot je avto star bolj si odvisen od sreče, koliko stroškov bo, na neki točki se ti popravila začnejo preveč kopičit in tudi, malenkosti sicer ni nujno popravljati in ni določenih stvari nujno vzdrževati, ampak vprašanje kako in za koliko se boš takega avta znebil.

Torej, nakup novega avta je lahko čisto pametna finančna odločitev, če imaš cikel lastništva okrog 10 let. Isti drek kot pa če vsakih 5 let kupiš 3 leta star avto s preveč km na števcu. Seveda je pa največ odvisno od tega koliko avto sploh potrebuješ, tisti ki se mu ni treba dnevno zanašati nanj (služba) si pač lahko privošči večji riziko in ima lahko bolj star slabo vzdrževan avto.

Re: Avtoindustrija iz recesije v depresijo.

Objavljeno: Če dec 12, 2019 1:27 pm
Napisal/-a Locher
Ne poznam nobenega zagrizenega navdušenca nad neko znamko. Poznam pa nekaj takih, ki nočejo več neke znamke, ker so imeli z avtom velike težave.

Zdi se mi, da je kurčenje z avtom pase in odhaja v penzijo skupaj z baby boom generacijo.

J.McLane: kaj mi bo lane assist, kaj mi bo kvazi avtonomna vožnja. Dokler ne bo popolnoma avtonomna, me ne zanima in ne dam centa za stvar, ki morda celo odvrača pozornost in zbranost.

Ne z 10 let, celo s 15 let starimi avtomobili ni nič narobe. =P