Stran 1 od 3

Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnologijo?

Objavljeno: To feb 04, 2020 1:34 pm
Napisal/-a bluedot
Pozdravljeni,

zanima me, kako je dandanes z vožnjo na kratke relacije z modernim dizel motorjem (ki ima start/stop tehnologijo) - še vedno je to bolj ali manj smrt za motor in katalizator?

Hčerko vsak dan vozim v vrtec (750 m v eno smer), kjer ugasnem avto, ga nato znova prižgem in pridem domov. Skupno naredim 1,5 kilometra, 2x na dan. Včasih so to edine poti, ki jih opravimo čez teden (žena hodi peš v službo, jaz delam doma).

Pred kratkim smo nabavili Alfa Romeo Stelvio (dizel, 2.2, Euro 6d-TEMP), ki ima Start&Stop. So te kratke poti za ta avto kakšen problem? Imamo tudi Ford Kuga (l. 2011), dizelaš in pred tem sem iste poti opravljal (že skoraj eno leto) s Kugo. Zaenkrat je vse OK.

Prosim za mnenja. :)

Hvala.

P.S.: Vem, da bi lahko hodila peš v vrtec, ampak zjutraj nima volje. Drugače komot prehodi/preteče 5+ km/dan, ker smo veliko zunaj, ampak teh 750 m je zjutraj nemogoča razdalja.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 1:48 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Jaz sem že opazil, da S/S skrajša življenjsko dobo akumulatorja, pa še dražji so. Pri svojem bom trajno onemogočil ta sistem, le da najdem nekoga ki ima tester in mi za to ne bo zaračunal preveč.

Sicer pa glede izpušnega sistema, je dobro ga da potem vsaj 1x na mesec ali večkrat malo spucaš na daljši vožnji na avtocesti.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 2:01 pm
Napisal/-a bluedot
Jaz S/S puščam delovati v večjih mestih, kjer se res dolgo čaka pred semaforji. Na lokalnih relacijah pa ga večinoma izklopim (na srečo je fizičen gumb na armaturki, tako, da ni glih neka muka - vem, da imajo nekateri to skrito v infotainmentu).

Avto je vsaj 1x na teden na avtocesti, skupna pot okoli 50 km. 1x na mesec pa se sigurno gre tudi kam dlje (100+ km v eno smer).

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 2:22 pm
Napisal/-a Kohec
Meni se zdi ta S/S brez veze. Mislim da naredi več škode kot pa koristi. Je v ženinem avtu, ponavadi ga takoj izklopim s stikalom. Se mi zdi prav neumno, da se pripeljem do semaforja, kjer se ugasne, potem se pa čez 5 sekund užge zelena luč.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 2:23 pm
Napisal/-a xxl
Zdaj vem na koga da se obrnem, če se odločim spet za Alfo (peto). ;)

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 2:29 pm
Napisal/-a bluedot
edit mod
Predhodnega posta se NE citira


To je moja prva AR, sem pa jo kupil delno tudi zaradi tega, ker je moj stric nekoč imel AR 33 Quadrifoglio. To je bil prvi avto, ki sem ga občudoval, kot otrok. :) Drugače pa, Stelvio je super, ne bi ga menjal za noben drug SUV v tej klasi, tudi, če bi mi ponudili dva.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 2:31 pm
Napisal/-a bluedot
Malo sem še pobrskal po netu in DPF je baje glavni problem. Vendar, če se avto pelje vsaj 1x do 2x na mesec (kot je že napisal @mrtwelvetrees) po 15-20 min. na avtocesti je vse OK.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 3:01 pm
Napisal/-a Skyen
Problem s tem kot pišeš, da gre 1x do 2x mesečno po avtocesti za 20 minut je bolj v tem, da ne veš, če se v tem času sproži regeneracija DPFja. Res je, da jo sedaj delajo avti tudi že po mestu, vendar bi ga znalo prekiniti vmes in imaš potem spet problem, ker se je regeneracija prekinila.. Sam bi rekel verjetno 1x do 2x mesečno hitrejša vožnja v višjimi obrati ali pa vožnja vsaj 100km v kosu, da bodo računalniku ugajali vsi parametri in bo sprožil regeneracijo + dovolj dolgo bo laufal, da jo naredi.
Mi je pa glupo, da lahko dajo milijon drugih lučk na armaturko, ampak da bi pa dali eno, ki bi svetila ko dela regeneracijo (kar bi dejansko bilo uporabno) to pa ne...

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 3:50 pm
Napisal/-a xxl
Zanimivo, jaz v Kadjaru v 50 000 km, preden sem ga prodal, nisem niti enkrat opazil regeneracije.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 4:09 pm
Napisal/-a spektr
A pa se SS sistem sploh vklopi pri mrzlem avtu in po prevoženih 700m ??? Meni se ne, in prav je tako :)

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 4:18 pm
Napisal/-a Kristjan123
xxl je napisal/-a:Zanimivo, jaz v Kadjaru v 50 000 km, preden sem ga prodal, nisem niti enkrat opazil regeneracije.


So razlike med avti alfa 159 si opazil po bolj globokem zvoku pa števec koliko fila turbina je takoj ko si spustil gas skočil na ničlo oziroma je bil dosti bolj odziven če ne en tak pokazatelj je trenutna poraba ko jo zabije v višave veš da se dela regeneracija ;)

Pri smax-u pa v petih letih uporabe še nisem zaznal da bi se kadarkoli kaj dogajalo se vprašam če sploh imam dpf ;)

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 4:21 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Ne, je več "parametrov" potrebnih, zunanja temperatura, napolnjenost akumulatorja, to so glavni pogoji da se odobri S/S.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 4:25 pm
Napisal/-a spektr
Tako ja, tukaj je bolj vprašanje to ,da se bo pač akumulator izpraznil zato, ker se ne bo mogel do ničesar napolnit :) Mogoče ne bi bilo slabo, da bi ga vsake toliko na polnilec dal..

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 4:32 pm
Napisal/-a Kohec
spektr je napisal/-a:A pa se SS sistem sploh vklopi pri mrzlem avtu in po prevoženih 700m ??? Meni se ne, in prav je tako :)

Odvisno kako je poln akumulator. Jaz imam do prvega semaforja 300 m pa se včasih vklopi, včasih pa ne.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 5:42 pm
Napisal/-a bluedot
Skyen je napisal/-a:Problem s tem kot pišeš, da gre 1x do 2x mesečno po avtocesti za 20 minut je bolj v tem, da ne veš, če se v tem času sproži regeneracija DPFja.


Pri Fordu se regereneracija včasih sproži ravno takrat, ko avto parkiram doma, torej po 1,5 km. Smrdi, kot hudič. Je pa še problem s kondenzom v izpušni cevi, ampak na srečo ima Ford luknjice v izpušnem loncu, tako, da po skoraj devetih letih še vedno ni bilo potrebe po menjavi. Razen tega, da se pelje hčerka v vrtec in nazaj imamo včasih itak več krajših poti čez dan.

spektr je napisal/-a:A pa se SS sistem sploh vklopi pri mrzlem avtu in po prevoženih 700m ??? Meni se ne, in prav je tako :)


Do sedaj se je samo 1x ugasnil po tako kratki poti.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 6:17 pm
Napisal/-a nejc1
Ne da so še vedno problemi, ampaki so in bodo vedno večji problemi pri vožnji dizlov na zelo kratke relacije. Regeneracija se sproži ko je filter zabasan vsaj do določene meje(in ko so zraven izpolnjeni še nekateri drugi pogoji), zato sploh ni nujno, da se bo karkoli regeneriralo ko boš šel na daljšo pot. Razen ko bo že zabit kar nekaj čez prvo mejo ti zna napisat na armaturki nekaj v smislu "exhaust filter at limit - drive to clean", v tem primeru voziš dokler se opozorilo ne izbriše oz. najbolje še po tem nekaj kilometrov...

Kuga 2011 ima dodatno šobo za regeneracijo filtra in je sposobna opravit regeneracijo praktično na mestu, medtem ko kake novejše ali kak drug dizel ki te šobe nima tega ni sposoben in potrebuje vsaj nekaj konstantne vožnjo z vsaj okrog 70km/h ...

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 6:51 pm
Napisal/-a emozul
[quote="bluedot"]Pozdravljeni,

zanima me, kako je dandanes z vožnjo na kratke relacije z modernim dizel motorjem (ki ima start/stop tehnologijo) - še vedno je to bolj ali manj smrt za motor in katalizator?



Verjetno, se S/S sistem sploh še ne prižge, ker je avto še mrzel (vsaj pri meni je tako). Je pa dejstvo, da so za avto zelo škodljivi mrzli vžigi.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 7:20 pm
Napisal/-a meganer
Sem imel senika 1.9dci, sedaj PSA 2.0HDI pa nisem niti enkrat zasledil, da dela regenaracijo. Pa imam 90% voženj do 1km. Seveda pa med vikendi daljše relacije (10-150km).

Zato se mi prav pojavlja vprašanje koliko vas je ko ste to že doživeli v praksi?
Namreč jaz ne poznam nobenega. (razen, če sploh ne vem kdaj to naredi).

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 7:49 pm
Napisal/-a thunderbolt
Doma je od novega passat b8, vozen 40k km na leto in avto zaznavno dela regeneracijo vsaj 1x mesecno.

Re: Kratke relacije z modernim dizlom in start/stop tehnolog

Objavljeno: To feb 04, 2020 8:45 pm
Napisal/-a bluedot
nejc1 je napisal/-a:Kuga 2011 ima dodatno šobo za regeneracijo filtra in je sposobna opravit regeneracijo praktično na mestu, medtem ko kake novejše ali kak drug dizel ki te šobe nima tega ni sposoben in potrebuje vsaj nekaj konstantne vožnjo z vsaj okrog 70km/h ...


Zanimiv info! Tudi glede opozorila na armaturki.


V prejšnji službi, pred dobrimi sedmimi leti, sem tudi sam občasno vozil (ali bil vožen) kombi (Renault Traffic, 1.9d) in tisti avto je bil zlorabljan do konca. Vsak dan cel kup vžigov pozimi, kratke relacije (pošta, trgovine, prevoz ljudi,...), vsaj 10 različnih voznikov, poln gas na mrzlo, turbina se ni nikoli hladila (kar je dobra praksa po daljši vožnji),... Pa je motor vse zdržal.

Naša Kuga ima tudi veliko kratkih relacij, po drugi strani pa je prav tako deloven konj (224.000 km) in z motorjem/izpuhom nikoli nismo imeli težav.