Stran 1 od 2

Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 9:18 am
Napisal/-a bluedot
Pozdravljeni,

malo sem pobrskal okoli te teme in nasveti so precej različni. Povzetek:

1) Prvih 2.000 km se dizelski motor naj ne bi pognal nad 3.500 vrtljajev
2) Ni priporočljiva vožnja s prenizkimi vrtljaji
3) Dobro je variirati hitrost, predvsem na avtocesti (cruse control se naj ne bi uporabljal)
4) Utekanje traja od 1.000 km (Audijeva navodila) in vse do 5.000 km (random članek). Meni so svetovali cca. 2.000 km (Alfa Romeo, 2.2 dizel)

Jaz imam sedaj prevoženih 1.200 km, vendar motor še ni bil nad 2.100 vrtljajev. Verjetno bom ga kmalu začel poganjati do 3.000 (v nižji prestavi, ročno prestavljanje) in ga tako vozil kakšen kilometer ali dva. Tudi po kakšnih hribih ga bo treba peljat.

Zanima pa me ali naj tudi menjam olje tam pri 3.000 km? Tu je še nekako največ nestrinjanja. Ko/če menjam olje pri 3K km, ga naj potem z novim oljem malo priganjam?

Ta avto želim imeti vsaj 8-10 let, zato mi je pomembno, da vse deluje optimalno.

Hvala.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 9:25 am
Napisal/-a Firediver
Ker ni zahtevano ampak samo priporočeno, naj bi bila prva menjava olja najkasneje na polovici intervala - nekateri navajajo tudi že prej, čeprav se mi meni osebno ne zdi smiselno. Glede na to, da niti to ni zahtevano, je bolj kot ne dobra volja lastnika.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 10:39 am
Napisal/-a Ivan36
Jaz imam sedaj prevoženih 1.200 km, vendar motor še ni bil nad 2.100 vrtljajev. Verjetno bom ga kmalu začel poganjati do 3.000 (v nižji prestavi, ročno prestavljanje) in ga tako vozil kakšen kilometer ali dva. Tudi po kakšnih hribih ga bo treba peljat.


:lol: :lol: :lol: Daj se peljati na morje danes je valentinovo! Pa malo škoči še v MB pa v MS in si na 2500km samo za ta VIKEND :mrgreen: AC normalno vozi do 130 kmh+ 10km zaradi napake števca :DDD Eni res delate probleme iz NIČ!
Olje prvič menjaj na 7 000 km ali 5000 km če boš več na AC! Samo za primer imam v navodilh za 2.0 motor VW interval menjave olja na 15.000 km ali 7500km v težkih razmerah, vleka prikolic/ AC vsak dan po 400km ali 5 oseb + tovor v vozilu 5 dni / teden :lol: :shock: :DDD
Ko smo kupili Espaca smo v 15 dneh prevozili 1800km na mah. Malo morje SLO in potem v MB pa že prvi dan ob nakupu prevozil 290 km.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 11:57 am
Napisal/-a bluedot
WTF? Naj se vozim okoli, ker je Valentinovo?

Zahvaljujoč takšnim turbo potrošnikom (in turbo turistom) se čedalje manj proizvajalcev trudi sploh kaj razložiti (navodil itak nihče ne bere, prekratek attention span) oz. delati stvari (tudi avtomobile) zanesljive. Pač, ljudje avto vzamejo na lizing, ga v petih letih razturajo in vzamejo drugega. Prihrankov pa ni niti za burek.

Veliko stvari lahko naredimo sami, da stvari in avtomobili držijo dlje in ne vidim nič napačnega v tem.

Alfa ima prvi servis po 20.000 km ali po enem letu. Nikjer ne piše, da je medtem menjava olja potrebna, ampak preventivno pa bi mogoče imelo to smisel narediti. Tudi nikjer ne piše, da se volan ne obrača na mestu, pa to zato pomeni, da se lahko? Ne. Pred časom sem vprašal kolega, ki prodaja avte, če se kdaj takšne stvari omenijo strankam in je rekel, da ne. Itak jih večino ne briga, plus tega pa je za njih super, če je čim več avtov na servisu. Več prometa, več zaslužka, večji bonusi, bolj srečen lastnik salona. Ne vem, kako je drugje, ampak včasih sem lahko na moj servis (za drugo znamko, ne AR) prišel v roku nekaj dni od naročila, dandanes pa se čaka 2+ tedna.

Kakor koli že, Alfa Romeo v navodilih za US trg ima natančno napisano, kako uteči motor (tri stopnje so), ampak samo za bencinarje, ker tam dizlov ne prodajajo.

Navodila: https://www.alfaromeousa.com/content/da ... OM-2nd.pdf (str. 147)

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 12:15 pm
Napisal/-a Skyen
Točno tako, kot si napisal, noben več se ne sekira za to kako ravna z avtomobilom sploh začetno.. Pol se ti pa posmehujejo in podjebavajo, ker hočeš čim bolje poskrbet za svoj novi avto.. Ja, avti so trpežni in marsikaj prenesejo, ampak zakaj ne bi celotnega postopka še dodatno olajšal in s tem preprečil nepotrebne komplikacije, sploh če planiraš imeti avto dlje časa..

Problem pa bo najti pravi postopek oz. navodila o čem podobnem sploh specifično na model/znamko.. Jaz bi rekel, da je najbolje po nekem splošnem pravilu pristopiti k zadevi, prvih 1000 res na izi, potem pa postopoma dodajanje do normalne obremenitve tja do 2500, potem pa normalna vožnja do 5000, pri 5k prva menjava olja (izredna). Tako bi jaz naredil, pa verjetno je pretiravanje ampak jebiga, vseeno si dal kar nekaj denarja za avto, zakaj ne bi poskrbel, tudi ti za to, da bo delal tako kot more, namesto da se potem jamra zakaj je nekaj crknilo..

Za vedno mi je v glavi ostal quote, katerega se držim, iz filma Transporter - "Take care of the car and the car will take care of you."

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 12:24 pm
Napisal/-a bluedot
Se sliši smiselno, kar si napisal. Tudi v navodilih za US trg je napisano, da je potrebno uporabiti višje vrtljaje, še preden je "break-in" povsem dokončan.

Pri 5K km bom pa potem menjal olje.

Hvala.

EDIT: Glede quota - me spomni na našo Astro CD iz leta 1991. Takrat so ljudje pametovali, da je karoserija nagnjena k rjavenju, da se avto kvari in ne vem kaj - ampak, mi smo ga imeli 11 let in avto je bil fantastičen ter v top kondiciji. Razen rednih servisov ni bilo nič. Ko pa smo ga prodali enemu znancu, je ta v roku enega leta nadoknadil vseh tistih 11 let, pa še vsaj 5 dodal. Avto je v enem letu dobesedno uspel postarati do takšne mere, da ga več ne bi želel imeti, pa tudi, če bi mi kdo plačal za to.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 12:32 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Ma to je kr neki, v navodilih tudi ne piše da so samo kratke vožnje smrt za DPF filter.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 1:17 pm
Napisal/-a zundapp
Zato pa za vsako stvar malo zdrave kmečke pameti, če jo še kdo premore.. in ne biti ovce..

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 1:27 pm
Napisal/-a NoFear85
bluedot je napisal/-a:Kakor koli že, Alfa Romeo v navodilih za US trg ima natančno napisano, kako uteči motor (tri stopnje so), ampak samo za bencinarje, ker tam dizlov ne prodajajo.

Navodila: https://www.alfaromeousa.com/content/da ... OM-2nd.pdf (str. 147)


Za USA imas tudi na embalazi jogurta napisano, da embalaza ni za pojest. Pri njih je vse izrecno napisano, ker drugace ne razumejo in so pravno drugace nastavljeni. Koliko neumnih in absurdnih tozb je onkraj luze, ki se nam zdijo smesne. Zato pa se proizvajalci zascitijo z jasnimi navodili.

Drugace pa ce si vesten voznik, ni potrebe po odkrivanju tople vode, upali, spelji, ne divjaj, in to je to, vsaj v zacetku. Vem za primer ko je bil 2.0 dizel trpincen od 18km (nov iz salona) do nekaj cez 250.000km brez enega samega problema, tankaj in redni servisi, drugi pa od novega brez preganjanja, redko cez 2000rpm, ko je pa prvic zavrtel, je turbina spustila duso, pri manj kot 100k km.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 1:44 pm
Napisal/-a VW T4
Ne kompiciraj, normalno vozi, prvih par tisoč kilometrov se izogibaj pritiskanja do rdečega polja in to je to. Pa na cesto glej in ne v števc, sej je vseeno, če greš slučajno čez 2100 obratov...

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 2:16 pm
Napisal/-a bluedot
Gas stiskam približno samo do polovice in pri normalnem pospeševanju niti ne gre čez 2.000 obrtljajev. 2.100 je bilo na avtocesti, mislim, da je bila hitrost okoli 135 km/h.

Bom pa ga vseeno sedaj vozil v Dynamic mode ali v manual nekaj časa, da bom prestavljal malo kasneje.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 4:26 pm
Napisal/-a 1992Diavolo1992
2000 do 3000 obratov je cisto normalno za dizla.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 4:42 pm
Napisal/-a void
Pri avtomobilih, ki imajo filter vložek se na pokrovu filtra kar lepo vidi svetla usedlina (nano delčki ponavadi aluminija) pri prvem servisu. Osebno bi olje zamenjau na cca 2k. Pravtako je prvo olje veliko bolj redko ko so predpisana olja za interval, verjetno se uporablja neko posebno olje za utekanje.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 6:05 pm
Napisal/-a Firediver
Če je prvi interval predpisan na 20000km, dejansko pa to olje za utekanje zamenjaš že pri 2000km? Ne bi rekel, da je to dobro...

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 6:21 pm
Napisal/-a void
Sem nekaj raziskeval na to temo pred časom. Strokvnjaki, ki sestavljajo custom motorje za npr. Nascar, driftanje itd. pravijo da je utekanje motorja maksimalno 500km. Mislim, da ima nekaj logike za tem, ker v 500km se zgodi toliko revolucij in če niso v toliko ciklih stvari pobrusile med seboj, se ne bodo nikdar. Bolj pomembno je paziti med teh prvih kilometrih da je load motorja, čim nižji. Povdarek na loadu, ne obratih. Motor se lahko vrti na 5000rpm ampak je load samo 15%. Medtem ko je load lahko pri 2000 obratih brez problema 100% če zahodis do konca. Obrati naj me bi imeli nobenega vpliva utekanje(ni treba spet pretiravat seveda), ampak samo load. Sicer dirkaški motorji so vseeno malo bolj drgačni kot serijski motor, ampak ne vidim razloga da bi bla neka velika razlika vseeno. Če motor naredi 500km na bench, se zamenja olje in je ready za maltretiranje, potem bo že okej tudi za povprečnega jožeta z 2.0 tdijev prvih 500km čisto dovolj.

Tudi iz prakse ti garantiram da na prvem servisu pri 2000km bo na dnu filtra srebrna pulpa, na 15km pa me bo niti duha ne sluha o metalnih usedlinah. Tako da jaz mislim da teh 500km kr drži vodo.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 8:39 pm
Napisal/-a bluedot
void je napisal/-a:Pri avtomobilih, ki imajo filter vložek se na pokrovu filtra kar lepo vidi svetla usedlina (nano delčki ponavadi aluminija) pri prvem servisu. Osebno bi olje zamenjau na cca 2k. Pravtako je prvo olje veliko bolj redko ko so predpisana olja za interval, verjetno se uporablja neko posebno olje za utekanje.


Super info, hvala. 2K ali 3K km mi je svetoval tudi bivši lastnik salona, ki ga ima sedaj Avto Triglav čez.

Firediver je napisal/-a:Če je prvi interval predpisan na 20000km, dejansko pa to olje za utekanje zamenjaš že pri 2000km? Ne bi rekel, da je to dobro...


Celo knjižico sem prebral, tudi na spletu sem poskusil najti kakšen info za ta motor, ampak nikjer nič konkretnega. Prvi servis pač pri 20K km ali 1 leto, vendar, kot prej omenjeno, nasvet sem dobil za menjavo pri 2K oz. 3K. Najprej se mi je zdelo, da je to samo za praznjenje denarnice (€200 je menjava olja), vendar v bistvu smo enako naredili pri Kugi, prej pri Astri.

EDIT: Tale tip tudi sicer pravi, da so v prvem olju aditivi in je boljše, če ostane do prvega servisa: https://www.youtube.com/watch?v=FlyZc3TL6N8

void je napisal/-a:Sem nekaj raziskeval na to temo pred časom. Strokvnjaki, ki sestavljajo custom motorje za npr. Nascar, driftanje itd. pravijo da je utekanje motorja maksimalno 500km.

Tudi iz prakse ti garantiram da na prvem servisu pri 2000km bo na dnu filtra srebrna pulpa, na 15km pa me bo niti duha ne sluha o metalnih usedlinah. Tako da jaz mislim da teh 500km kr drži vodo.


Včeraj sem gledal ta video (https://www.youtube.com/watch?v=oklqJnm7_TY) od Engineering Explained. Tudi on govori o dirkalnih motorjih in loadu.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: Pe feb 14, 2020 9:10 pm
Napisal/-a void
Uradno utekanje sploh ni potrebno, ker so danes tolerance veliko manjše. Jaz nisem toliko star, ampak so mi rekli ta starejši mojstri da se je včasih dalo vidit na šipki za olje opiljke v velikosti kot tiste ženske bleščice. Danes tega seveda ni, ker je sama izdelava veliko bolj natančna kot včasih.

P.S. malo folka ve da gre avto iz linije direktno na valje, kjer se obremeni nov in hladen motor do blokade. :lol:

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: So feb 15, 2020 12:46 pm
Napisal/-a Gricko
@bluedot....jebemtiš ti kompliciraš.....

vozi normalno, olje zamenjal prvič na polovici intervala ......

to kompliciranje naredi ponavadi več škode kot dobrega!!

normalno, da novega ne stiskaš do rdečega polja, da se pa voziš do 2k rpm pa je....kar nekaj :huh:
edino kar bo tebi uspelo bo, zabasan dpf, anemičen motor, pri ročnem menjalniku še dvomasni vztrajnik nastrada..... šobam dolgoročno tudi ne verjamem, da to prav paše.

če te je tako strah za vse, potem si kupil popolnoma napačen avto/motor..... kupiš nekaj bencinskega brez turbine in to je to.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: So feb 15, 2020 6:39 pm
Napisal/-a bluedot
@Gricko
V "Natural" načinu gre ob normalnem pospeševanju (gas do polovice) samo do 2K obrtljajev - do več pač ne gre. Od sedaj naprej in do menjave olja ga vozim samo v "Dynamic" načinu, kjer prestave menja pri 2.5K, bom pa menjaval tudi ročno (ob normalnem pospeševanju) tam pri 3K.

V osnovi ne delam nič drugače, kot piše v US navodilih za Alfa Romeo Stelvio. V EU navodilih žal ni nič napisano.

Sicer pa to, kar ti imenuješ "kompliciranje" imenujem jaz "poglabljanje" v temo. Vsepovsod delam tako, ali je to posel, ali je to hobi ali je to gradnja,... Do sedaj se je vedno obrestovalo.

Re: Utekanje novega dizel motorja?

Objavljeno: So feb 15, 2020 8:30 pm
Napisal/-a Gricko
to, kar delaš ti je kompliciranje in ne poglablanje!!
avto je za vozit in si ti njegov "gospodar" in ne obratno!

pa da me ne boš narobe zastopil , imam v lasti alfo 156 letnik 2002, nikoli je nisem posebno šparal ( no, mrzle nisem nikoli preganjal v obrate, vročo pa verjetno večkrat kot mnogo kateri -"gas do konca" in preko 4krpm tudi ni redkost, seveda pa ne vsakdanja vožnja), nisem pa nikoli zanemarjal avta in ob kakršnem koli problemu sem tega tudi hitro odpravil.
avto mi služi več kot odlično ( drugače je ne bi več imel), mehanskih napak ni, elektronskih ravno tako ne, na avtu vse deluje kot treba.

še enkrat, ne delaj iz tega znanosti, ne kompliciraj ampak se vozi in uživaj.

avto ne preganjaj ko je mrzel, vozi normalno skozi celotno območje obratov ( ne šparaj z dizlom vedno in povsod)menjaj olje na normalen interval ( 15-20 kkm) in ne kot imajo novejši predpisano na 40kkm ( res šparanje na najbolj neumnih stvareh) , sproti odpravljaj napake in boš največ naredil za normalno delovanje.....