Stran 1 od 2
Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: Po jul 06, 2020 11:48 pm
Napisal/-a Panzeraustirol
Pozdravljeni
Kupujem rabljen avto in nekaj dni nazaj sem vozil letnik 2011 Astro. 75k kilometrov, zelo ohranjen, 1.4 turbo bencinar, 6000 evrov. Na papirju je kazalo uredu. Baje ga je imel starejši gospod, ki je tudi bil edini lastnik.
Potem pa: razočaranje. V momentu ko sem se usedel v avto, sem vedu da to ne bo to. Vse kar je bilo opcijskega na tem vozilu je verjetno meni osebno brezvezna "električna ročna", pa še v to nisem prepričan. V notranjosti ni manjkalo plastičnih pokrovov, ki so zakrivali gumbe in naprave, ki bi lahko bile opcijske. Toliko potisnih gumbov, za stvari ki bi lahko bile na vrtljivih gumbih in bi zavzele manj prostora. Praktično so snovalci umetno namnožili gumbe in zapolnili prostor na sredinski konzoli z njimi. Avtomobil niti nima 3,5 mm priključka za na radio, čeprav ima za to luknjo. Prav tako ima neko kvazi ambientno osvetlitev (enobarvna, nenastavljiva in neugašljiva). Prijazen prodajalec je sicer šou gledat v navodila, tam pa seveda piše vse kar ta avto LAHKO ima, ne tistega kar ZARES ima.
Situacija je veliko slabša zadaj. Metri in metri plastike, nobenega uporabnega predala ali držal za kozarce. Prav tako ni niti električnih zadnjih stekel.
Vožnja je bila obupn kljub solidnem vendar precej lenem motorju, zahvala gre poceni 16 inčnim zimskim gumam (?), ročni 6 prestavni menjalnik ima integriteto želeja. Vozil sem že mnogo avtov, stare in nove, ta me je od vseh najbolj razočaral. Predvsem zaradi pomanjkanja opreme, ki sicer ne bi bila problem, če bi bila vožnja kolko tolko zanimiva ali živahna. Vendar ni. Vseeno upam, da jim to Astro uspe prodat.
V razmislek: Ne morem biti edini, ki si misli, da je kupovanje novega ali rabljenega avtomobila takega ranga z praktično nič opreme nesmiselno. Težko se ga namreč kasneje proda konkurenčno. Če bi hotel malo opreme, bi gledal Dacio ali kaj cenejšega (vsaj bi vedel, kaj lahko pričakujem). Vem, da nekateri ne gledajo na opremo, mene preveč opreme tudi moti. Vendar proizvajalci očitno progresivno manj skrivajo, da je osnovni model najslabše možen in ne ekonomična alternativa za dražje pakete opreme...

Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 6:02 am
Napisal/-a McLaren
Starejši ljudje. Za svoj zadnji avto je moj stari oče kupil najbolj osnovnega Stilota, ker drugega razen klime ni rabu pa v akciji je bil. Drug razlog za take osnovne opreme je pa marketinške narave, da lahko proizvajalec napise recimo:" nova Opela Astra, že za 13.990 eur!"
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 6:27 am
Napisal/-a For
Enako sem jaz bil šokiran z nadomestnim C4 ki je bil mlajši od mojega 308.
Avtomobila naj bi pod kožo bila dvojčka.
To, da je bil osnovni model in brez opreme sem še nekako razumel. Nisem pa razumel občutka med vožnjo...
Bilo je tako kot, da bi vozil 10 let starejši avto. Groza!
Očitno, tudi vozniku skrite tehnične komponente vozila niso niti približno enake.
Je pa veliko ljudi ki se nove tehnologije bojijo, ker jo ne znajo/upajo uporabljat, jo ne razumejo. Zato pa rečejo “ma jaz to ne rabim”

Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 6:38 am
Napisal/-a leon_dobnik
Ne upoštevaš, da imamo ljudje izjemno različne potrebe - nekomu ni dovolj niti Bentley za 100.000 EUR, za drugega je pa Yuyo Koral 45 vrh glave dovolj. Najbolj vstopni modeli avtomobilov so sicer praviloma res nameneni predvsem temu, da lahko napišejo Znamka A Model B od XX.XXX,00 EUR dalje, vendar pa je od znamke do znamke odvisno ali se takšen avtomobil da kupit ali ne. Primer: vstopni model prejšnjega Leona je bil 85 konjski motor (ja tudi zakaravana) kar je razen za res nedeljskega voznika občutno podhranjeno. Na drugi strani je recimo vstopni model Megane IV vedno imel vsaj 100 konjski motor s čimer pa se že da vozit.
Meni osebno gre elektronika v avtomobilu pošteno na živce in vsakič kupim avtomobil z manj opreme, da se znebim kupa elektronski debilizmov v avtomobilu, like zlaganje ogledal, elektronska ročna, digitalni števci in podobne bedarije. Zgleda ql, dokler ne crkne, potem pa sami stroški. Za zadnji avtomobil sem hotel vzeti Dacio / Peugeot-a 301 saj je bilo ta navlake minimalno, vendar je na koncu zadeva odpadla zaradi žene / varnostne pomakljivosti 301 (ni imel vzglavnikov zadaj) in cene financiranja. Je prišel karavan druge znamke brez obresti 300 EUR dražje. Torej imaš ljudi, ki nam je vstopni model vrh glave dovol, če le nima absurdno podhranjenega motorja.
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 7:03 am
Napisal/-a VW T4
Imam sedaj avto, ki ima kar nekaj sodobne opreme. In kaj sem ugotovil? Da pol teh stvari dejansko ne rabim(ne da jih ne znam uporabljat) in zato bo naslednji avto prav možno kakšna dacia. Kar rabim v vozilu je, spodoben motor, klima, park senzorji in tempomat. Hudič je edino, ker velikokrat so boljši motorji pogojeni z višjimi paketi opreme in tako si deležen odvečne navlake in višje cene...
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 7:32 am
Napisal/-a spaceone
Glede na to kako cene avtov rastejo, bo osnovni rang opreme še edina preostala opcija.
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 7:48 am
Napisal/-a xxl
Jaz vse kar imam od opreme uporabljam, kako pogosto, pa je odvisno od potreb, tako da neke opcije že pozabim kako do njih.

Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 7:55 am
Napisal/-a umilave1
Danes je res namen osnovnega modela avta zgolj marketing. Kot so nekateri predhodniki omenili, samo da na jumbo plakatu napišejo ˝že od 10.999€˝ recimo. Ajde pri višjih razredih so avti v osnovi sicer bolje založeni z opremo. No, kaka nova Škoda Octavia ima recimo zelo čuden seznam osnovne opreme, kar sem komentiral v članku Baza znamke (predstavitev Octavie).
Včasih, kakih 15-20 in več let nazaj so se osnovni modeli vsaj v naših koncih precej bolje prodajali, se dobro spomnim kaj so imeli v naši soseščini. Npr. čisto nov Ford Escort l.1998, ki je imel od opreme zgolj 1x airbag, še centralnega zaklepa ni imel. Isto prve verzije Clia II. 1x airbag, pa mogoče servo in to je bilo to. Pa Audi A4 cca 1998, brez klime. Ko sem sam imel Corso B letnik 1993, ta je imela od opreme el. šipe spredaj, centralno zaklepanje, tovarniški radio, šibedah, prikaz zunanje temparature. Danes novih osnovnih modelov ni skoraj nikjer več pri hišah. Raje ljudje kupijo enak avto, rabljen par let starega z dosti več opreme, mogoče celo razred večji za podoben oz. malo manjši budget.
Dostikrat se meni utrne dilema, ali za isti budget kupit novega C- segmenta(karavan) z bolj osnovno opremo, ali razred manjšega B segmenta z srednjo/višjo stopnjo opreme. Zelo me moti pogojevanje želene opreme s paketi le-teh, ko moraš za tisto kar želiš zraven doplačat še tisto kar sploh ne rabiš/ti je odveč. Tule trenutno prednjači Kia s tem načinom pri njihovi odprodaji.
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 8:32 am
Napisal/-a Ivan36
nekaj dni nazaj sem vozil letnik 2011 Astro. 75k kilometrov, zelo ohranjen, 1.4 turbo bencinar
Jah že v štartu si izbral napačen MODEL Opla in MOTOR ni vsak 1.4 Turbo močan! Te Astre so 1. pretežke 2. podhranjene na moči kW / teža vozila 3. notranjost utesnjena glede na širino vozila + podvojeni zračniki na oblogah vrat!
1364 ccm, 103 kW (140 KM) 2011
1364 ccm, 88 kW (120 KM)2011
1399 ccm, 92 kW (125 KM)2017
1399 ccm, 110 kW (150 KM)2017
Glede opreme sem pa kar čudno pogledal, da letnik 2012 in tudi več VW Jetta nima niti sredinski rokonaslon

Ima pa 10 AB

niti tempomata ni imela
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id ... 201.%20LAS
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 9:32 am
Napisal/-a Panzeraustirol
McLaren je napisal/-a:Starejši ljudje. Za svoj zadnji avto je moj stari oče kupil najbolj osnovnega Stilota, ker drugega razen klime ni rabu pa v akciji je bil. Drug razlog za take osnovne opreme je pa marketinške narave, da lahko proizvajalec napise recimo:" nova Opela Astra, že za 13.990 eur!"
Razumem, da starejši ljudje ne potrebujejo razen klime pa recimo centralnega zaklepanja več opreme. Moja babica recimo, vozi 9n3 Polota 1.4 bencinar, osnovni model. In notr je nepresenetljivo dolgočasen, tako kot zunaj (čeprav bi rekel, da se pelje boljše kakor tistale Astra 1.4...). Vendar to je pri takem prežvečenem faceliftu starega Polota eno od pričakovanj, in tudi pri poceni osnovnih majhnih autih nasploh (ala Hyundai i10, Fiat Panda, Kia Picanto...). Se še spomnim, ko so bili rumeni VW Foxi novi v salonih, ta avto ni imel nič od niča (še klime ne standardno), je bil pa zelo poceni.
Astra pa ni ne poceni, ne majhen auto. Tako ne razumem, kaj je z nakupom take nove Astre hotel gospod doseči. Če je hotel poceni avto brez opreme, bi si lahko še ceneje kupil Corso, ki je lažja za parkiranje in boljše izkoristi notranji volumen. Če ne gledamo samo Opla, je pa izbire bistveno več.
Ekvivalent teh marketinških potez z ceno osnovnega modela, je enako kot če bi prišel v trgovino po jabolka, ker so na oglasu zgledala super. Prodajalec pa nato pove, da so ta jabolka bistveno dražja, lahko pa imam za isto ceno kot v oglasu napol plesniva. Ok, za kompot bi še bla. Ampak ni enako.
En bolj avtomobilističen primer: Kako bi zgledalo, če bi se proizvajalci luksuznih znamk posluževali istih načinov prodaje...

Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 10:50 am
Napisal/-a limas
Tako imenovana dodatna oprema je tisti segment, ki prinaša lepe dobičke proizvajalcu in tudi trgovcu. Seznam je kar razširjen in tako na oko vsebuje preko 100 postavk.
V ekonomskem smislu je za kupca vzemanje dodatne opreme največji nateg pri nakupu novega vozila, saj je vsaka postavka, ki jo računajo od 70 do 500 eur, dejansko vredna 5 do 50 eur.
Moj predlog: kupovati avto v "paketu" in biti manj izbirčen.
Tudijaz ne potrebujem nič kar je preko avtomatske AC, tempomata in alu platišč, to pa ima že naslednja paketna ponudba od osnovne oskubljene.
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 11:01 am
Napisal/-a VW T4
Ma ta porš na sliki zgleda prov zakon

Takoj bi ga imel...še po makadamu bi se brez slabe vesti peljal

Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 12:25 pm
Napisal/-a McLaren
Panzeraustirol je napisal/-a:McLaren je napisal/-a:Starejši ljudje. Za svoj zadnji avto je moj stari oče kupil najbolj osnovnega Stilota, ker drugega razen klime ni rabu pa v akciji je bil. Drug razlog za take osnovne opreme je pa marketinške narave, da lahko proizvajalec napise recimo:" nova Opela Astra, že za 13.990 eur!"
Razumem, da starejši ljudje ne potrebujejo razen klime pa recimo centralnega zaklepanja več opreme. Moja babica recimo, vozi 9n3 Polota 1.4 bencinar, osnovni model. In notr je nepresenetljivo dolgočasen, tako kot zunaj (čeprav bi rekel, da se pelje boljše kakor tistale Astra 1.4...). Vendar to je pri takem prežvečenem faceliftu starega Polota eno od pričakovanj, in tudi pri poceni osnovnih majhnih autih nasploh (ala Hyundai i10, Fiat Panda, Kia Picanto...). Se še spomnim, ko so bili rumeni VW Foxi novi v salonih, ta avto ni imel nič od niča (še klime ne standardno), je bil pa zelo poceni.
Astra pa ni ne poceni, ne majhen auto. Tako ne razumem, kaj je z nakupom take nove Astre hotel gospod doseči. Če je hotel poceni avto brez opreme, bi si lahko še ceneje kupil Corso, ki je lažja za parkiranje in boljše izkoristi notranji volumen. Če ne gledamo samo Opla, je pa izbire bistveno več.
Ekvivalent teh marketinških potez z ceno osnovnega modela, je enako kot če bi prišel v trgovino po jabolka, ker so na oglasu zgledala super. Prodajalec pa nato pove, da so ta jabolka bistveno dražja, lahko pa imam za isto ceno kot v oglasu napol plesniva. Ok, za kompot bi še bla. Ampak ni enako.
En bolj avtomobilističen primer: Kako bi zgledalo, če bi se proizvajalci luksuznih znamk posluževali istih načinov prodaje...

Mogoče je pa gospod tako kot moj stari oče potreboval več prostora kot ga je v Corsi. Pa pri luksuznih znamkah mas tud dodatno opremo za doplačilo samo da tam lahko doplačaš tudi 100.000 eurov
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 6:07 pm
Napisal/-a whitee
Veliko ljudem oprema ne pomeni dosti, ker so tako anti avtomobilistični, da vedo samo kaj je volan in pedala.
Jaz recimo bi avto z osnovno opremo vzel pri kaki Dacii, ali pa nasprotno pri mazdi mx5, toyota gt86, kjer bi gledal res samo izključno vozne lastnosti.
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 6:48 pm
Napisal/-a matejxx
For je napisal/-a:Je pa veliko ljudi ki se nove tehnologije bojijo, ker jo ne znajo/upajo uporabljat, jo ne razumejo. Zato pa rečejo “ma jaz to ne rabim”

Sam se ne bojim tehnologije, še obožujem jo (pametne hiše, novi telefoni, TV....), pri avtu pa je zadeva čisto drugačna. In tam za veliko tehnologij rečem "ma jaz to ne rabim". Npr. radarski temopomat nikoli ne uporabljam, navaden temopomat še pa občasno uporabim. Lane assist mi je prav tako moteč. In še mnogo je takšnih stvari v avtu, ki jih ne želim.
Pri avto mi je najbolj važen močen motor, avtomatska klima in pa bluetooth za telefon ter seveda kvalitetne luči, druge opreme pa enostavno ne rabim. Tako, da pri naslednjem avtu nimam ideje kaj bi si sploh kupil. Sam še vedno rad avto vozim sam, čeprav nisem iz tiste "stare garde".
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 7:55 pm
Napisal/-a IcEm4n
Predvidevam, da gre za ta avto:
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id ... .4%20TurboIn tole ni čisto osnoven model. No, veliko oglasov tako oz. podobno opremljenih avtov na avto.net se ponašajo z opisom "vsa oprema"....
Sicer tudi sam nisem ljubitelj povsem osnovnih modelov; naj ljudje pač kupujejo takšne avte, če jim paše, samo naj imajo to v mislih tudi ob prodaji, ne pa da prodajajo kot neko čudo tehnike.
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: To jul 07, 2020 10:22 pm
Napisal/-a For
matejxx, radarski tempomat???
Pa, a si ga že preizkusil v zastojih ko se po polžje premikaš?
Z ročnim menjalnikom so mi te situacije bile najhujše.
100X sklopka, prva, druga, zavora...včasih moje koleno tega sploh ni zdržalo, da sem mogu ustavit, ali ženi dat da vozi.
Zdaj je pa to fantazija

...že samo z avtomatikom.
Tudi pri višjih hitrostih je super da upošteva hitrost vozila pred tabo.
Sem eden tistih ki navodila podrobno pregleda, ker mi je škoda vsakega kosa opreme ne izkoristit.
Vem pa, da je ogromno ljudi ki imajo ful opremljene avtomobile in večino tega niti ne ve da ima. Pomembno je samo to, da lahko reče da avto ima vse.
Ko se pa z takšno osebo pogovarjaš takoj ugotoviš, da še telefona nima povezanega in da še vedno drži telefon v roki ko telefonira....naprej pa sploh ni vredno govorit.
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: Sr jul 08, 2020 8:45 am
Napisal/-a VW T4
ja radarski tempomat ima smisel, če imaš avtomatika, če ne ne vidim smisla...
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: Sr jul 08, 2020 3:32 pm
Napisal/-a umilave1
Če je bil res mišljen ta avto iz uvodnega posta, na linku od @IcEm4n, se mi zdi, da tole sploh ni švoh oprema, glede na letnik. 2-conska klima, senzorji spredaj in rikverc, naslon za roko, elektro ročna, multifunk. volan, tempomat, esp.....Ok, čudno je videt zadnje šipe na roštilj, še bolj to, da ni vsaj aux vhoda, usb vhod najbrž še ni bil aktualen. Meni kot celota ni slab, ni pa za dol past.
Po pokrovih koles in nasploh glede na ta avto, bi rekel, da je tole oprema Enjoy (2. stopnja) s par dodatki, osnovna je Essential, tista je imela ročno klimo, brez tempomata, mislim da brez meglenk, osnoven radio z 1 vrstičnim displeyem.
Re: Kaj je namen osnovnega modela avtomobila?
Objavljeno: Ne jul 26, 2020 9:10 am
Napisal/-a lovec1990
Panzeraustirol je napisal/-a:Pozdravljeni
Kupujem rabljen avto in nekaj dni nazaj sem vozil letnik 2011 Astro. 75k kilometrov, zelo ohranjen, 1.4 turbo bencinar, 6000 evrov. Na papirju je kazalo uredu. Baje ga je imel starejši gospod, ki je tudi bil edini lastnik.
Potem pa: razočaranje. V momentu ko sem se usedel v avto, sem vedu da to ne bo to. Vse kar je bilo opcijskega na tem vozilu je verjetno meni osebno brezvezna "električna ročna", pa še v to nisem prepričan. V notranjosti ni manjkalo plastičnih pokrovov, ki so zakrivali gumbe in naprave, ki bi lahko bile opcijske. Toliko potisnih gumbov, za stvari ki bi lahko bile na vrtljivih gumbih in bi zavzele manj prostora. Praktično so snovalci umetno namnožili gumbe in zapolnili prostor na sredinski konzoli z njimi. Avtomobil niti nima 3,5 mm priključka za na radio, čeprav ima za to luknjo. Prav tako ima neko kvazi ambientno osvetlitev (enobarvna, nenastavljiva in neugašljiva). Prijazen prodajalec je sicer šou gledat v navodila, tam pa seveda piše vse kar ta avto LAHKO ima, ne tistega kar ZARES ima.
Situacija je veliko slabša zadaj. Metri in metri plastike, nobenega uporabnega predala ali držal za kozarce. Prav tako ni niti električnih zadnjih stekel.
Vožnja je bila obupn kljub solidnem vendar precej lenem motorju, zahvala gre poceni 16 inčnim zimskim gumam (?), ročni 6 prestavni menjalnik ima integriteto želeja. Vozil sem že mnogo avtov, stare in nove, ta me je od vseh najbolj razočaral. Predvsem zaradi pomanjkanja opreme, ki sicer ne bi bila problem, če bi bila vožnja kolko tolko zanimiva ali živahna. Vendar ni. Vseeno upam, da jim to Astro uspe prodat.
V razmislek: Ne morem biti edini, ki si misli, da je kupovanje novega ali rabljenega avtomobila takega ranga z praktično nič opreme nesmiselno. Težko se ga namreč kasneje proda konkurenčno. Če bi hotel malo opreme, bi gledal Dacio ali kaj cenejšega (vsaj bi vedel, kaj lahko pričakujem). Vem, da nekateri ne gledajo na opremo, mene preveč opreme tudi moti. Vendar proizvajalci očitno progresivno manj skrivajo, da je osnovni model najslabše možen in ne ekonomična alternativa za dražje pakete opreme...

Saj veš kako to gre raje oskubljen avto premium znamke kot pa dobro opremljen avto ne premium segmenta