Stran 1 od 2

Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 11:06 am
Napisal/-a svetilnik
kaj so plusi in kaj minusi pri blagih hybridih v manjših avtomobilih kot so npr te?

https://www.avto.net/Ads/details.asp?id ... d%20140%20
https://www.autoexpress.co.uk/ford/fies ... dition-5dr

Ok, jasno mi je to, da je namen tega znižanje izpusta emisij, toda zanima me koliko je manjša poraba goriva, koliko več se pozna na moči, kako je glede napak, pokvarljivosti....

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 11:27 am
Napisal/-a D12J12
Pri mazdi3 blagi hibrid pomaga samo med pospeševanjem, po mojem občutku je takrat nekaj manjša poraba ( BC nekih 5l pri zmernem pospeševanju). Iz baterije katero polni s pomočjo zavor in motorja napaja celotni avtomobil, tako da so porabniki vezani na baterijo, mogoče že iz tega naslova kakšen % manjša poraba.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 12:34 pm
Napisal/-a nejc1
To je v bistvu zelo stara tehnologija, ampak se pred leti ni obnesla, ker se pač ni splačalo tega delat zaradi nekaj deci manjše porabe in malenkost manjših izpustov... Danes ko je pa vsaka malenkost in vsak g izpustov zelo važen se pa to čedalje več vgrajuje v vozila... Razlika v porabi pri klasičnem motorju proti mild hybridu pri pravi mestni vožnji je lahko cca 10%, pri relacije razlike ni oz. je zanemarljiva. Klasični motor ima namesto navadnega alternatorja močnejši 48 V generator/zaganjalnik, 48 V baterijo in pretvornik iz 48 na 12 V, ki polni klasičen 12 V akumulator. Avto zaženeš s klasičnim štarterjem, ko sam vgasne s stop/start sistemov pa se potem zažene z generator/zaganjalnikom preko mikro jermena. Tak avto zdrži tudi bistveno dlje sam ugasnjen ob stop/start sistemu. Pri pospeševanju generator deluje kot elektromotor in tako malo razbremeni motor z notranjim izgorevanjem in malenkost pomaga pri moči. Bo pa to kar drag špas če bo kaj crknilo ko bodo avtomobili stari, pri 48 V bateriji in generator/zaganjalnikom govorimo v obeh primerih o 4 mestnih cifrah €€€. No saj počasi verjetno ne bo več izbire, ko bodo vsi motorji z notranjim izgorevanjem dobili to tehnologijo. Razlika v pospeških pri motorju brez in s to tehnologijo ob tem da imata oba enako moč je minimalna oz. jo bo težko kdo zaznal. Suzuki npr. je ob uvedbi te tehnologije še dodatno znižal moči svojih motorjev za še manjšo porabo in izpuste, ampak so pospeški vseh avtomobilov padli za sekundo do 100.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 1:40 pm
Napisal/-a Kohec
Pred kratkim sem vozil testnega Hyundaja i30 dizel - mehki hibrid. Avto resnično dobro potegne.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 1:47 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Koliko je sploh strošek nove baterije 48v za blage hibride ?
Pa je ta baterija res "baterija" ali je bolj kondenzator (velike kapacitivnosti) ?

To baterijo moraš po 7h letih menjat, ker se iztroši, če imaš pa iztrošeno tako baterijo in se vseeno voziš pa imaš višjo porabo.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 2:02 pm
Napisal/-a nejc1
To je Li-Ion akumulator oz. enota, ima tudi določeno elektroniko v sebi. Cena... enkrat smo šli preverjat za pač en avto... cca 1,5k€.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 2:06 pm
Napisal/-a IcEm4n
Clio E-Tech ni blagi hibrid.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 2:31 pm
Napisal/-a nejc1
Ta Clio je klasičen hibrid ja.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 2:31 pm
Napisal/-a Gricko
nejc1 je napisal/-a:To je Li-Ion akumulator oz. enota, ima tudi določeno elektroniko v sebi. Cena... enkrat smo šli preverjat za pač en avto... cca 1,5k€.

seveda ima elektroniko, saj je nadzor nad pravilnim polnenjem pri Li Ion zelooo pomemben, sicer gre vse skupaj v pepel :mrgreen:

liion je ob nepravilni uporabi zelo nevaren in gorljiv

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 3:28 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Če pravite da je pri blagem hibridu 1500 eur taka baterija, koliko je pol pri Cliotu-e ? 3500 ?

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 3:31 pm
Napisal/-a nejc1
Verjetno še bistveno več... Ampak nima smisla danes spraševat koliko je baterija, če bo le ta crknila oz. potrebna servisa mogoče po 10 ali 12 letih. Že danes imamo tudi v slo specializirana podjetja za popravilo in obnovo akumulatorjev hibridnih in električnih vozil, čez 10 let bo tega mnogo več...

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 4:02 pm
Napisal/-a xxl
Za Toyoto pravijo, da je cca 2000 €, če crkne po 10 letnem jamstvu.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 4:10 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
V obnovo jaz nikoli nebi šel, ker je že na tone tega napisano, izkušnje kupcev glede obnove. Zamenjajo samo nekaj celic ki so zelo slabe, ostale pa so stare in crknejo po parih letih pa si spet na istem.

Za jamstvo na baterije imaš pa tudi drobni tisk, recimo koliko % mora biti izrabljena baterija, da ti jo zamenjajo. Pa tudi če ti jo zamenjajo boš dobil najbrž tovarniško obnovljeno, ne novo-novo.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 4:21 pm
Napisal/-a nejc1
Ti avtomobili niso več mišljeni za 30 let... Izkušnje kažejo, da imajo mnogi hibridi ob normalni uporabi po 8, 10 letih še vedno 70 % kapacitete baterije, torej bi naj zdržale še kar nekaj več... Ja poraba bo kak deci višja kot pri novem avtomobilu, ker bo bencinski motor več delal, vozil se boš pa še vedno... In če potem po xy letih daš popravit baterijo da ti zamenjajo ta slabše celice za neko sprejemljivo ceno in da lahko voziš še 3, 4, 5 let potem pa je itak komplet avto odslužil svoje... Imaš pa tudi popolno obnovo, kjer zamenjajo vse celice, seveda za nižjo ceno kot je nova baterija. Če je pri toyoti res samo 2 jurja, potem je to sigurno obnovljena. Jamstvo je na odpoved baterije, ne na manjšanje kapacitete z leti, kar je normalna zadeva.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 6:05 pm
Napisal/-a jack86
Kaj pa pravite na V60 D6 twin motor?
Vem da je to predvsem forum o nemških svetih kraljih, ampak vseno me mika ta zadeva :D

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 7:20 pm
Napisal/-a xxl
Mene niti ne skrbi kaj bo z baterijo čez 10 let, več kot 5 let niti ne mislim imeti avta. Bolj bo zanimivo videt, kdo bo upal kupit 10 let staro EV.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 9:35 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
nejc1 je napisal/-a:Ti avtomobili niso več mišljeni za 30 let... Izkušnje kažejo, da imajo mnogi hibridi ob normalni uporabi po 8, 10 letih še vedno 70 % kapacitete baterije, torej bi naj zdržale še kar nekaj več... Ja poraba bo kak deci višja kot pri novem avtomobilu, ker bo bencinski motor več delal, vozil se boš pa še vedno... In če potem po xy letih daš popravit baterijo da ti zamenjajo ta slabše celice za neko sprejemljivo ceno in da lahko voziš še 3, 4, 5 let potem pa je itak komplet avto odslužil svoje... Imaš pa tudi popolno obnovo, kjer zamenjajo vse celice, seveda za nižjo ceno kot je nova baterija. Če je pri toyoti res samo 2 jurja, potem je to sigurno obnovljena. Jamstvo je na odpoved baterije, ne na manjšanje kapacitete z leti, kar je normalna zadeva.


Že že, ampak pozabil si, da ljudje ne kupujejo avto za 30 let, za 10 pa še.
In vsako leto so avtomobili manj kvalitetno narejeni, baterije toliko da zdržijo čez garancijo.
Pa še to: če gledaš da je baterija za blagega hibrda 1500, pa z delom zaokrožimo na 2000 eur, potem ta znesek odšteješ od vrednosti avtomobila ki ga prodajaš čez 10 let.

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 10:19 pm
Napisal/-a RUNAČ
xxl je napisal/-a:Mene niti ne skrbi kaj bo z baterijo čez 10 let, več kot 5 let niti ne mislim imeti avta. Bolj bo zanimivo videt, kdo bo upal kupit 10 let staro EV.


No, da bi ti Toyota po 5 letih delala bp, bi jo še vedno menjal? Sicer sem razbral iz tvojih zapisov, da menjaš avte na par let z novimi, ampak kar tako vprašam iz firbca :D

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: So nov 28, 2020 11:06 pm
Napisal/-a xxl
Seveda menjam, ko ocenim, da še dovolj dobro dobim zanj, ali (in), če nisem zadovoljen z njim, kot s prejšnjima dvema. Na zadnjem (T-Roc 1.5 sport) sem izgubil 3200 € v dveh letih in 46000 km. Tega bom mogoče imel 5 let, možno je tudi 3 ali pa 10, ker prihodnosti pa res ne znam napovedat. :)

Re: Blagi hybrid

Objavljeno: Ne nov 29, 2020 7:58 am
Napisal/-a svetilnik
nejc1 je napisal/-a:To je v bistvu zelo stara tehnologija, ampak se pred leti ni obnesla, ker se pač ni splačalo tega delat zaradi nekaj deci manjše porabe in malenkost manjših izpustov... Danes ko je pa vsaka malenkost in vsak g izpustov zelo važen se pa to čedalje več vgrajuje v vozila... Razlika v porabi pri klasičnem motorju proti mild hybridu pri pravi mestni vožnji je lahko cca 10%, pri relacije razlike ni oz. je zanemarljiva. Klasični motor ima namesto navadnega alternatorja močnejši 48 V generator/zaganjalnik, 48 V baterijo in pretvornik iz 48 na 12 V, ki polni klasičen 12 V akumulator. Avto zaženeš s klasičnim štarterjem, ko sam vgasne s stop/start sistemov pa se potem zažene z generator/zaganjalnikom preko mikro jermena. Tak avto zdrži tudi bistveno dlje sam ugasnjen ob stop/start sistemu. Pri pospeševanju generator deluje kot elektromotor in tako malo razbremeni motor z notranjim izgorevanjem in malenkost pomaga pri moči. Bo pa to kar drag špas če bo kaj crknilo ko bodo avtomobili stari, pri 48 V bateriji in generator/zaganjalnikom govorimo v obeh primerih o 4 mestnih cifrah €€€. No saj počasi verjetno ne bo več izbire, ko bodo vsi motorji z notranjim izgorevanjem dobili to tehnologijo. Razlika v pospeških pri motorju brez in s to tehnologijo ob tem da imata oba enako moč je minimalna oz. jo bo težko kdo zaznal. Suzuki npr. je ob uvedbi te tehnologije še dodatno znižal moči svojih motorjev za še manjšo porabo in izpuste, ampak so pospeški vseh avtomobilov padli za sekundo do 100.


Hvala za izčrpen odgovor.
Torej ni neke pridobitve, na koncu prej trepetaš, da se ne pokvari, oziroma, da je dobro narejeno. Sicer sem vozil nekaj različnih znamk blagih in polnih hybridov, toda vse na kratke proge, tako, da sem lahko zaznal samo tisti res sunkovit pospešek iz mesta, za ostalo pa ne vem kaj in kako.
Suzukijev primer poznam, Swift je iz 140 KM padel z blagim hybridom na nekje 128KM,. Fiesta je iz 140 KM(takšno imam jaz, zato sprašujem) skočila na 155KM in zato me to zanima. Koliko pa je težji tak avto?