Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
gr3mlin
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 66
Pridružen: To feb 26, 2008 1:35 pm

prikolica dvoosna

Napisal/-a gr3mlin Po mar 08, 2021 10:32 am

Zanima me zakaj je homologacija teže nekaterih dvoosnih prikolic kljub temu da sta dve osovini 750kg in ne 2x750kg = 1500kg? Tisti, ki ste se odločili za nakup dvoosne prikolice 750kg namesto enoosne 750kg, me zanima zakaj? V čem so prednosti dvoosne prikolice v primerjavi z enoosno, če že sama obremenitev nima veze?

Hvala za odgovore
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4340
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: prikolica dvoosna

Napisal/-a Firediver Po mar 08, 2021 10:43 am

Nekateri "pasjeljubci" imajo dvoosno, da je samostoječa (se ne more zvrniti, ko jo odklopiš). Osnovna nosilnost vrh glave dovolj...

Če pa imaš tako, ki ima dvojno nosilnost, moraš preveriti, če avto lahko tako vleče in če voznik lahko vozi avto s tako prikolico. (potrebnost kategorije E k B kategoriji)
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
meganer
Uporabnik
 
Prispevkov: 1162
Pridružen: So nov 03, 2012 8:25 pm

Re: prikolica dvoosna

Napisal/-a meganer Po mar 08, 2021 1:04 pm

+ 1 vožnja je dosti bol stabilna
+ 2 neuradno lahko peljes 1500kg .....
- težka za ročno premikanje (ko zavijaš .....gume)
 
luks104
Novinec
 
Prispevkov: 119
Pridružen: So mar 09, 2013 10:02 am

Re: prikolica dvoosna

Napisal/-a luks104 Po mar 08, 2021 1:41 pm

Jaz sem kupil dvoosno zaradi teh razlogov:
- primarno se z njo vozi drva in drobnico, in ker je na dvoosni večja površina kesona lahko nanjo spravim vseh 15 ovc
- vožnja čez luknjasto makadamsko cesto in čez luknje je manj stresna za žival, ker ko gre prva os čez luknjo, jo druga os drži gor in obratno - ni nabijanja
- manj obremenitve na kljuko in vlečno vozilo, ker je dvoosna bolj stabilna (ne prekucne)
- iz gozda do doma je zmožna peljati veliko več kot 750 kil drv

Za premikanje na roke jaz oporno kolo spredaj dvignem toliko, da prva os odstopa od tal. Takrat je premikanje enako enostavno kot enoosno.

Kupil pa sem Trigano 2C250 z ponjavo.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: prikolica dvoosna

Napisal/-a RedBaron Po mar 08, 2021 6:04 pm

Dvoosne imajo ponavadi 2×750 kg akso, ampak to niti ni važno... če hočeš, jo lahko homologiraš na 750 kg NDM.

Kot so že rekli, je dvoosna stabilnejša med vožnjo, pa če ti raznese gumo, je zadeva precej manj nevarna (preizkušeno na kamp prikolici).

Bodi pozoren, ker veliko tovornih dvoosnih prikolic ima navadne akse - brez naletne zavore, potem je boljše vzeti enoosno z naletno!!
 
MartinSLO
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: Po maj 13, 2013 3:07 pm

Re: prikolica dvoosna

Napisal/-a MartinSLO Po mar 08, 2021 8:11 pm

RedBaron je napisal/-a:Bodi pozoren, ker veliko tovornih dvoosnih prikolic ima navadne akse - brez naletne zavore, potem je boljše vzeti enoosno z naletno!!

Če je homologirana do 750 kg NDM, ne rabi naletne zavore ne glede na število osi. Je pa res, da je varneje imeti večjo prikolico, ki naletno zavoro ima.

No, vprašanje se nanaša na homologacijo dvoosnih prikolic na omenjeno težo, čeprav je nosilnost večja. Razlaga je preprosta: za 750 kg NDM zadostuje tretja tablica vozila in tehnični pregled na 5 let, pa še pelješ lahko isto, kot če imaš normalno homologirano na dejansko nosilnost osi (če te seveda ne ustavijo prijazni strici z belim Caddyjem in te zvagajo oops :twisted: ). Tudi opazi se dosti manj, če si malo prenaložen kot pri enoosni. :mrgreen:
Kar je več kot 750 kg NDM, mora imeti svojo reg. tablico, zavarovalno polico, vsakoletni tehnični pregled in kar je najpomembneje, voznik mora imeti ustrezno vozniško dovoljenje (za vozilo + prikolico do vključno 4250 kg NDM, se pravi vsoto obeh NDM, je potrebna koda 96, za več pa BE kategorija). Poleg tega mora imeti vlečno vozilo ustrezno vlečno silo (glej homo. kartonček).
Skratka, en kup birokracije za "par kil" razlike... 8)

Je pa tu pa tam posredi tudi kakšen bolj praktičen razlog, omenjen s strani predhodnikov - vsak zase najbolj ve, kakšno in za kaj rabi prikolico. ;)
 
NoFear85
Novinec
 
Prispevkov: 323
Pridružen: Ne jun 21, 2009 11:32 am

Re: prikolica dvoosna

Napisal/-a NoFear85 Po mar 08, 2021 8:23 pm

To, da je za prikolico z NDM nad 750kg potreben izpit EkB ali B+96. Ce imas vozilo, katero ima NDM 2000kg, je lahko priklopnik NDM 1500kg. Mora pa biti kljuka testirana za tako obremenitev. Sam vem z vozilom NDM 2040kg, kljuka z obremenitvijo do 2000kg vlekel dvoosno prikolico z NDM 1400kg. Torej je bilo vozilo+priklopni=NDM 3440, max za B kategorijo pa je 3500kg.
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: prikolica dvoosna

Napisal/-a RedBaron Po mar 08, 2021 9:22 pm

Lahek priklopnik (NDM 750 kg) načeloma res ne rabi naletne zavore, RAZEN če takšen priklopnik vlečeš z vozilom ki ima dovoljeno maso nezaviranega priklopnika pod 750 kg - ponavadi kakšni manjši in lažji avti (polo, clio,...)
Je pa vsekakor precej prijetnejše in tudi varnejše, vleči priklolico, ki naletno zavoro ima.

Tehnični prikolice je na 4 ali 5 let (ne vem točno), ne glede na to, ali je lahek priklopnik, ali ne.
 
MartinSLO
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: Po maj 13, 2013 3:07 pm

Re: prikolica dvoosna

Napisal/-a MartinSLO To mar 09, 2021 5:48 pm

RedBaron je napisal/-a:Tehnični prikolice je na 4 ali 5 let (ne vem točno), ne glede na to, ali je lahek priklopnik, ali ne.

Imaš prav, zakonsko je predpisano na 4 leta. Sem nekak bolj na pamet predvideval ta del glede na zavarovanje... oops
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 49 gostov