Glede na to, da na veliko postavljamo razne stolpe iz evropskega denarja, bi zdaj 2021 bi skrajni cas, da se zacnemo bolj resno pogovarjati o NEprepoznavnosti Slovenije na podrocji Avto-Moto Sporta.
Ideja temelji na Srbski realizaciji proge NAVAK, ce se za njo noben ni slisal, ja tudi Srbi so nas prehiteli. Ne pozabiti tudi na Euroring na Madzarskem, Salzburgring in nenazadnje Grobnik, ki je v planu za siritev, kot NAVAK.
POVEZAVA DO GLASOVANJA:
https://predlagam.vladi.si/predlog/13186
Kmalu bodo volitve, mogoce bo to tudi v nacrtu kaksne stranke
Prvo vecnamensko srednje veliko dirkališče v Sloveniji https://siol.net/avtomoto/zgodbe/srbski-koncept-vzgoje-dobrih-voznikov-nastavlja-ogledalo-sloveniji-foto-444015
Navak je ustvarjen vecnamensko, torej proga se lahko deli na ravnini na vecje, manjse, ima samo 3km, ampak 1,2km dolgo ravnico itn.
Jaz predlagam nekaj podobnega, med 3 in 4km, kot so manjse proge v Evropi.
UVOD:
Slovenija ne izkorisca priloznosti avto-moto scene in povprasevanja po novih prograh s strani tujih organizatorjev prireditev.
Dodajam, Salzburgring ustvarja 3 miljone evrov prometa z prireditvami in lokalni turizem, prenocisca, catering hrana se enkrat toliko.
1. Bilster Berg v Nemciji ustvarja 5 mio evrov prometa in slab miljon dobicka
(Die wirtschaftliche Entwicklung ist sehr positiv, wir wachsen... machte der Bilster Berg in 2019 einen Umsatz von 5,3 Millionen und einen Gewinn von 822.000 Euro.)
2. Salzburgring tudi ne gosti F1 dirk ali kaj vecjega, proga sama ustvarja 3 mio prometa in se ima namen siriti, neposredno povezane storitve v Regiji ustvarjajo se dodatna 2 mio prometa
(... „Der Salzburgring macht aktuell bis zu drei Millionen Umsatz pro Jahr. Alleine mit Teststrecken und Schulungsfahrten lässt sich dieser noch steigern...)
3. Nürburgring in Regija sta predlani prebila mejo 100 mio prometa in ustvarila veliko novih delovnih mest v okolici, neposredne storitve, rent a car, coaching, service itn. muzej
4. Projekt Spielberg (RedBull Ring) obisce samo zaradi prireditev 500.000 obiskovalcev, lokalna gastronomija, hotelerija, ustvari nekaj miljonov prometa na podlagi obiskanosti.
Polek navedenih prireditev, proga ponuja tudi vse ostale dejavnosti in storitve, kot proge omenjene zgoraj.
Prednost Slovenije je, da smo blizu severnim potencialnim gostom, vzodnim in juznim, najboljse bi bilo speljati tak projekt se preden ozivi Grobnik na hrvaskem in nas prehitijo. Realno, Gaj je premajhen za vecnamenskost in preblizu problematicnih stanujocih, Vransko je pac vransko, to je poligon. Ne pogovarjamo se o tem.
LOKACIJA: Postavitev v Prekmurju ob recimo EXPANO je iz logisticnega, turisticnega in razvojnega vidika :
1. Zelo blizu Hrvaske, Madzarske, Avstrijske meje FOKUS - PRIVABITI TUJCE, Tuje organizatorje
- Neposredna blizina za oddih, vikend pakete za tujce, camping opcija pri Soboskem jezeru, plaza - neizkorisscenega potenciala je se ogromno.
2. Z vecnamensko progo se pozivi turizem, gostinstvo, hotelerija in wellnes, ter catering.
- Domace dobrote ob progi, lonceni izdelki, razstave, kopalisca, kampingi.
3. Pospesitev lokalnih podjetnikov, vulkanizerjev, serviserjev, DECENTRALIZACIJA !
4. Prekmurci so bolj zagnani in potrebni nekaj prepoznavnega in revolucionarnega.
5. Cisto na koncu se lahko polek tujih poslovnih in strateskih ciljev ponudi lokalna turisticna voznja. Primeri:
Celodnevna karta, poldnevna karta, popoldanska karta (After-Work driving) ali pa Stinti.
6. Prepoznavnost preko socialnih medijev, snemanje na progi medijskih his, oddaj itn.
**

Govorimo o organizaciji prireditev za avte, motorje, gokarte, starodobnike, oddajanje proge, oddajanje vozil, taxi vozenj, boxov v najem, ponujanje lokalne kulinarike, prenocisc, turizma povezanega z avto-moto sportom. Izobrazevanje voznikov, moznost opravljanja licence A za dirkanje!!!
**Treningi voznje za privat vozila in poslovna, transporterji, avtobusi, tovornjaki. Glej spet NAVAK Youtube!
***Ne samo dirkanje, ampak tudi srecanja se lahko organizirajo.
- Velik plus je, da zaradi tega ni treba zapirati ulic v kaksnem mestu, se gre za ugled, da se ne organizira npr. srecanja na parkiriscu pred lidlom.
HRUP: Problem, ki ni problem
- Hrup, kateri vecinoma moti le nekaj posameznikov NI neresljiv problem. Treba je predstaviti pravi pristop.
* Treba je tudi, da nekatere moti imaginarni hrup, ki ga se niso slisali in nikoli niso bili v okolici kaksne proge.
** Ne pozabimo, domacini dnevno ustvarjajo hrup s svojimi delovnimi stroji, traktorji, zagami, frezami, kosilnicami, skratka je ropotanje nonstop v naselju.
Z to mislijo zakljucim, da 1km oddaljena proga, ki ni v dolini, je obdana s srednje velikim zvocnim zidom in ima omejitev glasnosti vozil do 130dB, (kot recimo veliko prog dandanes) - NI glasnejsa od doma prizganega Televizorja.
PROBLEM JE KER VSI IZHAJAJO IZ LOKALNEGA DIRKANJA
- Vsaka Evropska drzava ima vsaj eno znano progo, vec manjsih in nekaj testnih. Na kateri se izvaja tricetrt casa vse drugo in ne samo dirkanje.
Edini proti argument je hrup in izpusti, ja jebela cesta no.
Drugje pa tega ni? Rajsi poglejte kak laufa turizem ob teh prograh, od glamping, camping, wellnes, hotelerija, ce se gre za skupno dobro.
Sam sem se o tem v zadnjih 3-4 letih veliko pozanimal, obiskal in ogledal. Lokalni prebivalci ob teh tujih progah so se prilagodili, preusmerili dejavnosti in so srecni, da se sploh nekaj dogaja.
Povzetek pogovora s kmetom ob Salzburgringu. Prodaja domacih izdelkov neverjetna, prakticno vse prodamo, povecali smo nepremicnino in zdaj se oddajamo sobe z lokalnim zajtrkom. Otroci so hoteli zapustiti domacijo, ker ni bilo zivljenja, sedaj so se vrnili in se ukvarjajo s oddajanjem sobe in kulinariko. Obiskovalce imamo vsak dan, sobe so skozi vecino leta razprodane in je potrebna predhodna rezervacija.
Pred tem, smo razmisljali o zmanjsanju domacije in morali polek tega se opravljati 8 urno sluzbo, kar sedaj ne pocenjamo vec, zivimo izkljucno od turizma in gostov ob progi. Zgradili smo tudi en manjsi ribnik pred hiso, ampak ta se je spremenil v eno manjso oazo v katerem se zdaj nasi gostje radi zvecer ohladijo.
______________________________________________________________________________
Se nekaj manjsih prog v Evropi JARAMA, Zandvoort, Estoril ca. 4km primerno za vse vrste vozil, vsestransko.
Poglejte si tudi kako ljudje zivijo od turizma zaradi prog. Podajam se sliko, kot primer.
Denar se mece v Evropske projekte, ki so samo strosek in se nikoli ne povrnejo. Medtem pa je avto-moto sport v Sloveniji prakticno neobstojec in neprepoznaven oz. ga sploh ni in preverjeno po celi Evropi prinasa ogromno denarja, ce je pravilno organizirano. ORGANIZACIJA je vse, treba se je pa tudi zavedati, da se pocasi dalec pride, ampak je treba zaceti cim prej.
PRIHODNOST:
Elektricne polnilnice, proga mora biti prilagojena prihodnosti, torej dirkanju z elektricnimi avti.
V ta namen se lahko tudi kontaktira kaksnega ponudnika elektricne energije, saj bo zanj to samo plus v prihodnosti. V mislih imam kapaciteto najmanj 50 polnilnic za dirkajoce in na parkiriscih.
______________________________________________________________________________________
Nemogoce je spregledati, da se v zadevo okoli nas vlaga, razvija in tudi drzave kot so Srbija, Hrvaska delajo na prepoznavnosti. Le Slovenija ni zmozna tega speljati oz. nekje zaceti.
Malo manj je treba ugajati raznim posameznikom, katerim gre vse v nos in spremeniti mentaliteto Lokalnih skupnosti in jih pravilno informirati o pozitivnih stvareh, ki jih zadeva za sabo potegne za Regijo kot samo, ki recimo izumira.
TRENUTNO STANJE:
1. Slovenija ni prepoznavna v Avto-Moto sportu prakticno nikjer, niti na low-tier, Drag Race MS vec ne obstaja, Gaj ne Obstaja, se to kaj smo imeli, ga ni vec.
2.Lokalno podjetje, kot je recimo Akrapovic, testira svoje izdelke v tujini na drugem koncu Evrope. Ce bi imeli moznost bi testirali tudi prinas, saj je blizje.
3. Imamo REVOZ in potencialnega partnerja testiranja vozil, ce se pravilno razvije in pogaja, kot se to pocne na severu, kjer ima vsak proizvajalec tudi testno progo.
4. Prepoznavnost ustvariti v casih socialnih omrezij, kot je danes je veliko hitreje, kot je to bilo pred 20-30 leti.
- Skoda bi bilo zamuditi priloznost skociti na ta vlak, koncno po 30 letih osamosvojitve.
Vcasih je treba ugrizniti v grenko jabolko, ignoritati nekaj lokalnih posebnezev, drugace pristopiti k resitvi, nehati jamrati in videti resitve. Enake ovire so povsod po Evropi, kljub temu Srbi postavljajo Driving Academy, Hrvati obnavljajo Grobnik, Madzari pa tudi niso za okras postavili 1996 Pannonia Ring in Euroring. In to so na grobo drzave z nizjo povprecno placo.
Kje je ambicioznost?
V vsaki vasi imamo obnovljene Panonske hise, v vsaki vasi Nogomet, kaj pa kaksne vecje ambicije? Stozice so tudi en projekt, ki bo vecno delal minus, pa se ogromno takih miljonskih stolpov in se cesa se najde, kar ustvarja minimalen promet, skoraj nicno obiskanost in izgubo. Ne ustvarja delovnih mest in relativno hitro propade.
Hvala!