Stran 1 od 1

Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: To jul 06, 2021 12:24 pm
Napisal/-a *boko*
Pozdravljeni,
imam težavo, da mi na zadnji kolesih extremno pobira notranji rob pnevmatik. Pnevmatike vožene eno sezono, po večini neobrabljene, na notranjem robu pa obrabljene do platna. Pogosta izpostavljena napaka pri VW Passat, SHARAN, Seat ALHAMBRA. Na vseh forumih izpostavljajo težave, a noben ni navedel pametne rešitve.

Na kratko: VW SHARAN 7N, 2012 letnik, 220.000km (170KM, DSG, 7 sedežev, lane assist).
Da ne bo neumnih komentarjev: Bil sem že večkrat na avtooptiki, nazadnje pri pooblaščenem VW servisu. Avto ni bil razbit, podvozje vse original. Tlak v pnevmatikah po predpisu. Pnevmatike se neenakomerno obrabljajo pri original in dokupljenih platiščih (dimenzije pnevmatik in platišče, tudi ET - vse po predpisu), Tlak v gumah redno kontroliran. Večina km naredim sam in brez tovora po dokaj ravnih cestah. Občasno po AC.

Pri pooblaščenem servisu je bil avto najprej na tehničnem, kjer ni bilo videti nobene napake. Po opravljeni optiki je šel avto nazaj na tehničnega, kjer je bilo vse razmigano (na platah raztegnjeno, nažmikano, sem ter tja) in nato takoj nazaj na optiko. Vse je ostalo na mestu in znotraj toleranc.

Namig pooblaščenega servisa je bil najprej menjava vilic (kjer je vzmet) - cca 600 evr. Nato pa še drugih vilic, stabilizatorjev itd. dokler se ne najde napaka in težava odpravi.
Menjal sem gumi-puše v omenjenih vilicah (kjer se pri optiki nastavlja nagib koles) naredil optiko, vendar spet brez uspeha. Sedaj mi preostane še menjava vseh gumi-puš (na obeh straneh skupaj nekje 16 komadov) ali pa kot veleva serviser postopna menjava najprej komplet vilic, nato stabilizatorji itd. Stroški pa v nebo!


Imel kdo podobne težave, kakšna je rešitev?

Hvala za odgovore in LP
Boštjan

(slike so simbolične)

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Če jul 08, 2021 3:40 pm
Napisal/-a luxxx7
Imel identični primer pri Passatu (letnik 2008) in smo tudi mislili, da so silen bloki podrti, čeprav so bili na oko popolnoma celi (guma v silen bloku ni bila uničena).

Problem je bil v tem, da se vedno optika nastavlja od zadnje osi in nato na sprednjo os. Na zadnji osi pa zarjavijo ''puše'' s katerimi nastavljaš vilice oziroma roke, na katera so pritjena kolesa.

Torej, najprej poglej, če guma v silen blokih ni nič napokana. Če je to vredu, potem bo najbrž problem z zadnjo osjo in narobe nastavljeno optiko.
Zato poglej še puše s katerimi nastavljaš zadnje roke. Če lahko to premikaš potem ti mora optiko v piko nastaviti.

Puša na zadnji osi zgleda približno tako: http://katalog.euroton.si/?prikaz=artik ... ikel=29682

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Pe jul 09, 2021 8:29 am
Napisal/-a *boko*
edit mod
Predhodni post se NE citira!


Pozdravljeni,
puše na vilicah, tam ko se nastavlja optika (naklon koles) sem že menjal. Optiko sem nato dal naredit pri pooblaščenem VW servisu, ampak še vedno mi radira notranji rob pnevmatik. Zdaj je opcija, da menjam vse možne puše na podvozju (na vilicah, stabilizatorjih, približno 12 puš) ali da na slepo menjam komplet vilice, rokice in stabilizatorje (set v prilogi na sliki). Ravno zato čekiram, če je kdo imel podobne težave, kje je bila napaka oziroma kakšna je potem bila rešitev...

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Pe jul 09, 2021 9:08 am
Napisal/-a dejanb75
Na pooblaščenem servisu ti bo vedno naredil optiko po tovarniških podatkih. Predlagam da odpelješ avto k nekomu ki dela optiko in je strokovnjak v tem. On ti bo svetoval kaj je potrebno zamenjat, če sploh kaj in bo naredil optiko z upoštevanjem realnega stanja in ne samo po tovarniških podatkih. Vprašaj mehanike in vulkanizerje v bližini koga ti priporočajo za optiko.

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Pe jul 09, 2021 11:44 am
Napisal/-a pskoda
Če stopiš cca 5 metrov stran in gledaš avto v "rit" boš sigurno videl, da zadnja kolesa stojita levi / in desni \ . Zdaj ali je optika, puše je treba dvignit avto.
Iz mojega vidika so vsi, ki so popravljali avto nesposobni ali pa jih boli k...

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Pe jul 09, 2021 1:55 pm
Napisal/-a hp6715s
Zdravo,
če te kaj tolaži...enak problem na Touranu l. 2004 (prva generacija). Radira mi jih spredaj IN zadaj. Avto bil na optiki pred dvemi leti, zadaj so popravili malo nagib koles in je v mejah toleranc, ampak notranji rob še vedno pobira. Kolega ima isto tourana, sicer že faceliftanega in ima enake probleme, samo malo manj izrazito.

Tukajle je ena angleška delavnica to rešuje z drugimi pušami (Powerflex) in ekscentričnim vijakom, npr. za touran:
https://www.volkswagenforum.co.uk/threa ... ear.16537/

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: To jul 13, 2021 7:54 am
Napisal/-a *boko*
pskoda je napisal/-a:Če stopiš cca 5 metrov stran in gledaš avto v "rit" boš sigurno videl, da zadnja kolesa stojita levi / in desni \ . Zdaj ali je optika, puše je treba dvignit avto.
Iz mojega vidika so vsi, ki so popravljali avto nesposobni ali pa jih boli k...


Najprej sem bil na optiki pri lokalnem "gumarju", ki se ukvarja izključno z optiko a mi je radiralo gume naprej. Nato sem šel na VW servis. So mi ponastavili optiko, menjali podloške na vijakih. Po mescu dni sem šel nazaj, ker je gume naprej radiralo in so preverili optiko, ki se je res malenkost spremenila. Ponovno so nastavili optiko v nulo, peljali avto na tehničnega, kjer so na platah vse razmigali, nažmikali v vse strani, pečekirali če bi bil kje luft, kaj obrabljeno ali poškodovano. Nič kaj ni bilo za videt. Avto na testno vožnjo in potem nazaj na optiko, kjer je ostalo še vse v tolerancah. Predlog serviserja je bil, da se najprej menjajo vilic, na katerih so vzmeti in se nastavlja naklon koles (cca 500 evr +delo). Če ne bi bilo boljše, se menjajo še druge vilice, kjer se nastavlja iztekanje koles, menjava stabilizatorjev itd... O stroških na pooblaščenem servisu niti ne bi razpravljal. Pa še najmanj en par gum bi vmes uničil. Če se že lahko kaj obrabi, so to puše na vilicah. Vilice bi se kvečjemu lahko zvile ali deformirale, a se potem tudi optika ne bi dala poštimat.
Menjal sem puše na omenjenih vilicah, kjer se nastavlja naklon koles. Naredila se je optika, pa spet isto sra..je . Na spletu-forumih opažam, da je kar precej povedanega o teh težavah (vw sharan reifen innen abgefahren, Reifen schräg abgefahren itd.) vendar nobene pametne rešitve, kaj zamenjat ali narediti. Nekateri pišejo, da so menjali vse na podvozju (Querlenker Satz für VW). Težave izpostavljajo pri VW Passat, Touran, Sharan, tudi Seat Alhambra. Me čudi, da potem na VW servisu nič ne znajo o tem. Ne vem, kak imajo pristop pri težavah, se preverili naprej na VW podjetju, kje so pogoste hibe...

Pa še nekaj domnevam, da so za Golfa, Passata, Tourana in Sharana kar enaka podvozja, pa pri težjih avtih material ne zdrži...

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: To jul 13, 2021 9:31 am
Napisal/-a *boko*
hp6715s je napisal/-a:Zdravo,
če te kaj tolaži...enak problem na Touranu l. 2004 (prva generacija). Radira mi jih spredaj IN zadaj. Avto bil na optiki pred dvemi leti, zadaj so popravili malo nagib koles in je v mejah toleranc, ampak notranji rob še vedno pobira. Kolega ima isto tourana, sicer že faceliftanega in ima enake probleme, samo malo manj izrazito.

Tukajle je ena angleška delavnica to rešuje z drugimi pušami (Powerflex) in ekscentričnim vijakom, npr. za touran:
https://www.volkswagenforum.co.uk/threa ... ear.16537/


Na tem linku je že malo bolj opredeljena možna napaka. Hvala

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: To jul 13, 2021 10:51 am
Napisal/-a limas
Celotno podvozje se z leti seseda.
Vedno je potreben drugačen pristop in nekaj več dela, kot samo običajna menjava elementov podvozja.

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Če jul 29, 2021 12:38 pm
Napisal/-a *boko*
limas je napisal/-a:Celotno podvozje se z leti seseda.
Vedno je potreben drugačen pristop in nekaj več dela, kot samo običajna menjava elementov podvozja.


Zato se občasno preveri in ponastavi optika ali? Kaj pa, če še kar naprej pobira gume na enak način? Je nek element na podvozju zanič...
- Ko sem prišel s težavo na Porsche Maribor so me kar odposlali... češ, če predtem pri drugih VW servisih niso znali popravit, se oni niti ne bodo lotili popravila in si potem na glavo nakopali "težave"... Če si mojster na svojem področju, v čem je potem problem? :huh:
- Kot drugo pa, kao še noben avto pri njih ni imel takih težav... Pa so že na tem forumu ljudje priča podobnim težavam :o
- Nasvet, naj se obrnem na generalnega uvoznika za Slovenijo in tam izpostavim težavo... Torej napišem vljudnostno pismo na Porsche Slovenija in priložim slikico? :roll:
Zelo "strokovno" rešena težava z avtom in stranko :?

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Če jul 29, 2021 1:16 pm
Napisal/-a pskoda
Če je podvozje brez zračnosti je problem preveč negativnega nagiba (camber), preveč zaprt sek (toe) ali oboje.

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Pe jul 30, 2021 11:08 am
Napisal/-a *boko*
pskoda je napisal/-a:Če je podvozje brez zračnosti je problem preveč negativnega nagiba (camber), preveč zaprt sek (toe) ali oboje.



Logično in razumljivo! Če bi bila kolesa s sprednje strani navzven ali/in na zgornji strani nagnjena navznoter bi jo počasi pobiralo iz notranje strani. Kaj pa, če optika kaže optimalno poravnavo in na tehničnem ni nikjer zaznati nobenih mehanskih obrab, "luftov" ali poškodb podvozja? Gume pa zlizane, kot bi se vozil po samem notranjem robu in po 5.000-10.000 km zanič! Če ne bi bilo nenavadno, ne bi izpostavljal!

Re: Obraba zadnjih pnevmatik po notranjem robu VW SHARAN 7N

Objavljeno: Pe nov 25, 2022 6:23 am
Napisal/-a meganer
Avtor ..... koko si potem to rešil?