Stran 1 od 1

Turbina in navor na nižjih obratih.

Objavljeno: So avg 14, 2021 1:31 pm
Napisal/-a JohnXenir
V zadnjih časih, ko so turbine prisotne pri večini modelov, tudi pri cenejših avtih, je opazno to če se primerja atmosferski motor in turbinski motor, turbinski imajo to prednost da imajo največji navor pri nižjih obratih. Ampak ne razumem točno, kako turbina pripomore k temu, saj se turbina vklopi šele ko dobro pritisnemo na plin, kar pomeni pri višjih obratih.

Re: Turbina in navor na nižjih obratih.

Objavljeno: So avg 14, 2021 2:24 pm
Napisal/-a limas
Turbina vedno deluje, če deluje tudi motor. Nekaj od tega opravi spremenljiva geometrijalopatic.

Does turbo help with torque?
As well as increasing power, turbos increase torque – an engine's strength – particularly at low revs. That's useful in small petrol engines which tend to produce not much torque at high revs without a turbo. ... Turbocharged cars also have quieter exhaust pipes.


With only 6 to 8 pounds of boost pressure, a turbo can increase power output 15 to 25 percent or more over a naturally aspirated engine. Consequently, a turbo four-cylinder engine be used in place of a larger V6, and a turbo V6 can replace a larger V8 with no loss of performance.

https://dieselnet.com/tech/air_turbo_challenge.php

Re: Turbina in navor na nižjih obratih.

Objavljeno: So avg 14, 2021 3:01 pm
Napisal/-a Ivan36
Imaš motorje že od 1750 rpm ta novi TDi pa že od 1600 rpm, ko turbo že deluje. Ta stari DCi 2.2 kratek menjalnik ima od 1750 rpm turbo tako, da je v 4 prestavi na 90 kmh NAVOR okrog 1980 rpm na 105 kmh pa v 5 prestavi je NAVOR na 2000 rpm do 160 kmh v 6 prestavi pa se vrti okrog 3000 rpm.

Re: Turbina in navor na nižjih obratih.

Objavljeno: So avg 14, 2021 7:05 pm
Napisal/-a Blinder
Vsi tej avti bi dosegli najvecji navor pozneje, ce nebi bil boost turbine umetno omejen. Zaradi original omejenega boosta se potme lahko naredi tako velik prirastek moci s chiptuningom.

Re: Turbina in navor na nižjih obratih.

Objavljeno: Ne avg 15, 2021 7:45 pm
Napisal/-a RedBaron
Kot je že bilo rečeno, turbina se vrti vedno ko motor deluje in se ne vklopi pri določenih obratih. Samo čuti se tako, kot bi se vklopila - pa še to ne pri vseh motorjih.

Pomaga doseči večji navor (in posledično tudi moč) tako, da ustvari nadtlak v sesalni veji motorja in ko se odpre sesalni ventil je zrak pod višjim tlakom, kot je atmosferski, zato v valj pride večja količina zraka (in s tem kisika). Ker je v valju več kisika, lahko zgori več goriva, kar pa pomeni močnejšo eksplozijo in posledično večjo silo na ročično gred -> večji navor, oz moč.

Torej turbina v bistvu navidezno poveča prostornino motorja.

Re: Turbina in navor na nižjih obratih.

Objavljeno: Pe sep 03, 2021 9:25 pm
Napisal/-a JohnXenir
Aja, sem mislil, da miruje na nižjih obratih in da zaradi tega je ta turbo lag, da naj bi se turbina vklopila.

Ker tudi kot pravijo, da so ti mali turbinski motorji varčnejši od navadnih, ampak da če konkretno stisneš pa postanejo zelo požrešni.

Re: Turbina in navor na nižjih obratih.

Objavljeno: So sep 04, 2021 10:26 am
Napisal/-a Blinder
Pomoje bolj mit kot resnica. Sej za prejšnje 16V so tudi pravli, da če jih stisneš nad 4000 rpm da postanejo zelo požrešni.
Turbo v nekaterih situacijah vbrizgajo nekaj extra bencina, da tako znižajo temperature v cilindrih. Več na to temo na tem videu: https://www.youtube.com/watch?v=9aO2vC_iMTI
Zanimiv članek, 23 strani dolg: https://theicct.org/sites/default/files/publications/Downsized-boosted-gasoline-engines_working-paper_ICCT_27102016.pdf