mrtwelvetrees je napisal/-a:In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.
Zakonsko je določeno, da morajo biti na isti osi enake gume. Potem še je določeno o debelini profila in letnih časih. To je v grobem vse. Nikjer v zakonu ni napisano o pogonih 2WD, AWD, 4WD, ...mrtwelvetrees je napisal/-a:Najprej da razčistimo: NIMAM avtomobila z 4x4 pogonom, ampak me samo zanima situacija.
Če imaš vozilo ki ima 4x4 pogon katerega lahko izklopiš ročno (primer: Suzuki)
In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.
Ali imaš lahko sprednje gume enega proizvajalca, in drugačen profil kot zadnje ki so drugega proizvajalca (oboje isti letni čas)
To sprašujem zato, ker vozila ki imajo stalni 4x4 vem da moraš imeti (oz. je priporočljivo) da so vse gume enake.
Tu si ga mimo pihnil. Avtomatika ne meri velikosti gum. In tudi če bi res, je zalika med novo in zlizano gumo samo nekaj mm, ni omembe vredno.RedBaron je napisal/-a:Zakonsko lahko imaš.
Proizvajalci pa, ponavadi, priporočajo, da so pri 4×4 pogonu vse gume enake in tudi obrabljene naj bi bile podobno. Zdaj kakšen mm ni panike, itak v praksi nikoli niso vse 4 gume do mikrona enako obrabljene... ampak en par nov, drugi pa na koncu, pa ni priporočljivo. Čeprav pri ročnem vklopu pogona, to niti ni tako kritično, če ga vklapljaš samo na spolzki podlagi. Bolj neugodno zna biti pri avtomatskih pogonih (haldex ipd), kjer lahko pri preveliki razliki v obsegu, pogon dejansko to prepozna kot zdrs enega para koles.
[/quote]boštjan_01 je napisal/-a:Zakonsko je določeno, da morajo biti na isti osi enake gume. Potem še je določeno o debelini profila in letnih časih. To je v grobem vse. Nikjer v zakonu ni napisano o pogonih 2WD, AWD, 4WD, ...mrtwelvetrees je napisal/-a:Najprej da razčistimo: NIMAM avtomobila z 4x4 pogonom, ampak me samo zanima situacija.
Če imaš vozilo ki ima 4x4 pogon katerega lahko izklopiš ročno (primer: Suzuki)
In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.
Ali imaš lahko sprednje gume enega proizvajalca, in drugačen profil kot zadnje ki so drugega proizvajalca (oboje isti letni čas)
To sprašujem zato, ker vozila ki imajo stalni 4x4 vem da moraš imeti (oz. je priporočljivo) da so vse gume enake.
Zakon ali priporočila ni eno in isto. Če tega ne razumete, potem ne vem ...
boštjan_01 je napisal/-a:Zakonsko je določeno, da morajo biti na isti osi enake gume. Potem še je določeno o debelini profila in letnih časih. To je v grobem vse. Nikjer v zakonu ni napisano o pogonih 2WD, AWD, 4WD, ...mrtwelvetrees je napisal/-a:Najprej da razčistimo: NIMAM avtomobila z 4x4 pogonom, ampak me samo zanima situacija.
Če imaš vozilo ki ima 4x4 pogon katerega lahko izklopiš ročno (primer: Suzuki)
In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.
Ali imaš lahko sprednje gume enega proizvajalca, in drugačen profil kot zadnje ki so drugega proizvajalca (oboje isti letni čas)
To sprašujem zato, ker vozila ki imajo stalni 4x4 vem da moraš imeti (oz. je priporočljivo) da so vse gume enake.
Zakon ali priporočila ni eno in isto. Če tega ne razumete, potem ne vem ...Tu si ga mimo pihnil. Avtomatika ne meri velikosti gum. In tudi če bi res, je zalika med novo in zlizano gumo samo nekaj mm, ni omembe vredno.RedBaron je napisal/-a:Zakonsko lahko imaš.
Proizvajalci pa, ponavadi, priporočajo, da so pri 4×4 pogonu vse gume enake in tudi obrabljene naj bi bile podobno. Zdaj kakšen mm ni panike, itak v praksi nikoli niso vse 4 gume do mikrona enako obrabljene... ampak en par nov, drugi pa na koncu, pa ni priporočljivo. Čeprav pri ročnem vklopu pogona, to niti ni tako kritično, če ga vklapljaš samo na spolzki podlagi. Bolj neugodno zna biti pri avtomatskih pogonih (haldex ipd), kjer lahko pri preveliki razliki v obsegu, pogon dejansko to prepozna kot zdrs enega para koles.
Obraba pogona ???? Če imaš spredaj Sava zadaj Nokian, ti bo raztrgalo diferencial, ali ležaje ali kaj ????mrtwelvetrees je napisal/-a: Kdo je pa tebe spraševal kaj o zakonu ?! To vse vemo.
Jaz sem spraševal za samo vozilo za obrabo pogona.
Ja, šteje obrate, samo ne na gumah. Senzorji so na osi pred sklopko/diferencialom in za njim. Če pride do razlike, se vklopi pogon. Gume nimajo niti najmanjšega vpliva. Nekateri imajo vklop čisto mehansko, nekateri pa z pomočjo elektronike. Nekaterim (premium razredi zagotovo) še lahko nastavljaš način vožnje (dinamična, športno, makadam, ...) in dodatno vplivaš na vklop pogona in razmerje.RedBaron je napisal/-a: Seveda ne meri gum... ampak "šteje" obrate, in manjša guma (zlizana) se mora večkrat zasukat, da opravi enako pot....
boštjan_01 je napisal/-a:Obraba pogona ???? Če imaš spredaj Sava zadaj Nokian, ti bo raztrgalo diferencial, ali ležaje ali kaj ????
boštjan_01 je napisal/-a:Ja, šteje obrate, samo ne na gumah. Senzorji so na osi pred sklopko/diferencialom in za njim. Če pride do razlike, se vklopi pogon. Gume nimajo niti najmanjšega vpliva. Nekateri imajo vklop čisto mehansko, nekateri pa z pomočjo elektronike. Nekaterim (premium razredi zagotovo) še lahko nastavljaš način vožnje (dinamična, športno, makadam, ...) in dodatno vplivaš na vklop pogona in razmerje.RedBaron je napisal/-a: Seveda ne meri gum... ampak "šteje" obrate, in manjša guma (zlizana) se mora večkrat zasukat, da opravi enako pot....
lp
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 56 gostov