Stran 1 od 1

Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: So dec 18, 2021 11:15 am
Napisal/-a mrtwelvetrees
Najprej da razčistimo: NIMAM avtomobila z 4x4 pogonom, ampak me samo zanima situacija.

Če imaš vozilo ki ima 4x4 pogon katerega lahko izklopiš ročno (primer: Suzuki)
In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.

Ali imaš lahko sprednje gume enega proizvajalca, in drugačen profil kot zadnje ki so drugega proizvajalca (oboje isti letni čas)

To sprašujem zato, ker vozila ki imajo stalni 4x4 vem da moraš imeti (oz. je priporočljivo) da so vse gume enake.

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: So dec 18, 2021 11:49 am
Napisal/-a Firediver
Pri Freelanderju je bilo pomembno tudo to, da so gume čimbolj enakomerno obrabljene - na vsakih 5000 km je bilo treba rotirati gume po shemi z rezervno vred!

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Sr dec 22, 2021 4:00 pm
Napisal/-a RedBaron
Zakonsko lahko imaš.

Proizvajalci pa, ponavadi, priporočajo, da so pri 4×4 pogonu vse gume enake in tudi obrabljene naj bi bile podobno. Zdaj kakšen mm ni panike, itak v praksi nikoli niso vse 4 gume do mikrona enako obrabljene... ampak en par nov, drugi pa na koncu, pa ni priporočljivo. Čeprav pri ročnem vklopu pogona, to niti ni tako kritično, če ga vklapljaš samo na spolzki podlagi. Bolj neugodno zna biti pri avtomatskih pogonih (haldex ipd), kjer lahko pri preveliki razliki v obsegu, pogon dejansko to prepozna kot zdrs enega para koles.

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Sr dec 22, 2021 4:16 pm
Napisal/-a danci1973
mrtwelvetrees je napisal/-a:In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.

V tem primeru vsekakor lahko.

Sicer vozila, ki imajo priklopljiv 4x4 pogon, ponavadi sploh nimajo sredinskega diferenciala, tako da je uporaba na suhi / ne-spolzki podlagi tako ali tako odsvetovana, tudi če so gume enake.

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Sr dec 22, 2021 6:23 pm
Napisal/-a boštjan_01
mrtwelvetrees je napisal/-a:Najprej da razčistimo: NIMAM avtomobila z 4x4 pogonom, ampak me samo zanima situacija.

Če imaš vozilo ki ima 4x4 pogon katerega lahko izklopiš ročno (primer: Suzuki)
In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.

Ali imaš lahko sprednje gume enega proizvajalca, in drugačen profil kot zadnje ki so drugega proizvajalca (oboje isti letni čas)

To sprašujem zato, ker vozila ki imajo stalni 4x4 vem da moraš imeti (oz. je priporočljivo) da so vse gume enake.
Zakonsko je določeno, da morajo biti na isti osi enake gume. Potem še je določeno o debelini profila in letnih časih. To je v grobem vse. Nikjer v zakonu ni napisano o pogonih 2WD, AWD, 4WD, ...
Zakon ali priporočila ni eno in isto. Če tega ne razumete, potem ne vem ...
RedBaron je napisal/-a:Zakonsko lahko imaš.

Proizvajalci pa, ponavadi, priporočajo, da so pri 4×4 pogonu vse gume enake in tudi obrabljene naj bi bile podobno. Zdaj kakšen mm ni panike, itak v praksi nikoli niso vse 4 gume do mikrona enako obrabljene... ampak en par nov, drugi pa na koncu, pa ni priporočljivo. Čeprav pri ročnem vklopu pogona, to niti ni tako kritično, če ga vklapljaš samo na spolzki podlagi. Bolj neugodno zna biti pri avtomatskih pogonih (haldex ipd), kjer lahko pri preveliki razliki v obsegu, pogon dejansko to prepozna kot zdrs enega para koles.
Tu si ga mimo pihnil. Avtomatika ne meri velikosti gum. In tudi če bi res, je zalika med novo in zlizano gumo samo nekaj mm, ni omembe vredno.

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Sr dec 22, 2021 6:34 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
boštjan_01 je napisal/-a:
mrtwelvetrees je napisal/-a:Najprej da razčistimo: NIMAM avtomobila z 4x4 pogonom, ampak me samo zanima situacija.

Če imaš vozilo ki ima 4x4 pogon katerega lahko izklopiš ročno (primer: Suzuki)
In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.

Ali imaš lahko sprednje gume enega proizvajalca, in drugačen profil kot zadnje ki so drugega proizvajalca (oboje isti letni čas)

To sprašujem zato, ker vozila ki imajo stalni 4x4 vem da moraš imeti (oz. je priporočljivo) da so vse gume enake.
Zakonsko je določeno, da morajo biti na isti osi enake gume. Potem še je določeno o debelini profila in letnih časih. To je v grobem vse. Nikjer v zakonu ni napisano o pogonih 2WD, AWD, 4WD, ...
Zakon ali priporočila ni eno in isto. Če tega ne razumete, potem ne vem ...

[/quote]

Kdo je pa tebe spraševal kaj o zakonu ?! To vse vemo.
Jaz sem spraševal za samo vozilo za obrabo pogona.

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Sr dec 22, 2021 7:23 pm
Napisal/-a RedBaron
boštjan_01 je napisal/-a:
mrtwelvetrees je napisal/-a:Najprej da razčistimo: NIMAM avtomobila z 4x4 pogonom, ampak me samo zanima situacija.

Če imaš vozilo ki ima 4x4 pogon katerega lahko izklopiš ročno (primer: Suzuki)
In avto uporabljaš 99% v ročnem načinu 2WD, 4x4 vklopiš samo za težave v snegu.

Ali imaš lahko sprednje gume enega proizvajalca, in drugačen profil kot zadnje ki so drugega proizvajalca (oboje isti letni čas)

To sprašujem zato, ker vozila ki imajo stalni 4x4 vem da moraš imeti (oz. je priporočljivo) da so vse gume enake.
Zakonsko je določeno, da morajo biti na isti osi enake gume. Potem še je določeno o debelini profila in letnih časih. To je v grobem vse. Nikjer v zakonu ni napisano o pogonih 2WD, AWD, 4WD, ...
Zakon ali priporočila ni eno in isto. Če tega ne razumete, potem ne vem ...
RedBaron je napisal/-a:Zakonsko lahko imaš.

Proizvajalci pa, ponavadi, priporočajo, da so pri 4×4 pogonu vse gume enake in tudi obrabljene naj bi bile podobno. Zdaj kakšen mm ni panike, itak v praksi nikoli niso vse 4 gume do mikrona enako obrabljene... ampak en par nov, drugi pa na koncu, pa ni priporočljivo. Čeprav pri ročnem vklopu pogona, to niti ni tako kritično, če ga vklapljaš samo na spolzki podlagi. Bolj neugodno zna biti pri avtomatskih pogonih (haldex ipd), kjer lahko pri preveliki razliki v obsegu, pogon dejansko to prepozna kot zdrs enega para koles.
Tu si ga mimo pihnil. Avtomatika ne meri velikosti gum. In tudi če bi res, je zalika med novo in zlizano gumo samo nekaj mm, ni omembe vredno.



Seveda ne meri gum... ampak "šteje" obrate, in manjša guma (zlizana) se mora večkrat zasukat, da opravi enako pot....

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Sr dec 22, 2021 10:19 pm
Napisal/-a boštjan_01
mrtwelvetrees je napisal/-a: Kdo je pa tebe spraševal kaj o zakonu ?! To vse vemo.
Jaz sem spraševal za samo vozilo za obrabo pogona.
Obraba pogona ???? :shock: Če imaš spredaj Sava zadaj Nokian, ti bo raztrgalo diferencial, ali ležaje ali kaj ????
Imam avto AWD, prevoženih nekaj 100k kilmetrov, pa mi vse normalno deluje.

lp

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Sr dec 22, 2021 10:23 pm
Napisal/-a boštjan_01
RedBaron je napisal/-a: Seveda ne meri gum... ampak "šteje" obrate, in manjša guma (zlizana) se mora večkrat zasukat, da opravi enako pot....
Ja, šteje obrate, samo ne na gumah. Senzorji so na osi pred sklopko/diferencialom in za njim. Če pride do razlike, se vklopi pogon. Gume nimajo niti najmanjšega vpliva. Nekateri imajo vklop čisto mehansko, nekateri pa z pomočjo elektronike. Nekaterim (premium razredi zagotovo) še lahko nastavljaš način vožnje (dinamična, športno, makadam, ...) in dodatno vplivaš na vklop pogona in razmerje.

lp

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Če dec 23, 2021 12:32 am
Napisal/-a danci1973
boštjan_01 je napisal/-a:Obraba pogona ???? :shock: Če imaš spredaj Sava zadaj Nokian, ti bo raztrgalo diferencial, ali ležaje ali kaj ????

Znamka sicer nima veze, ampak pri različnih gumah (znamka in / ali model) ni nujno, da bodo imele obseg. Subaru npr. pravi, da naj razlika v obsegu ne presega 6,3 mm (1/4"), kar je pri 17" dimenzijah le slab milimeter razlike v premeru.

https://www.dunntire.com/blog/Tire-Replacement-on-4WD-and-AWD-Vehicles

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Če dec 23, 2021 6:56 am
Napisal/-a Firediver
Upoštevaj še različno napolnjenost pnevmatik (če nisi vesten pri sprotnem vzdrževanju) in si že izven dovoljenega.

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Če dec 23, 2021 11:32 am
Napisal/-a danci1973
Drži, zato pa sem si omislil tole:
Slika

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Če dec 23, 2021 6:46 pm
Napisal/-a boštjan_01
Subaru še nisem vozil. Tisti ki jih imate, vsak teden merite profil na gumah? In če je razlika 0,5mm, kaj potem z fleksarco brusite gume?
Kako se z Subarujem pelješ v ovinek? Se v ovinku bočno nagne, kot da voziš motor?

Hvala za to informacijo. Subaruja zagotovo ne bom kupil. Niti 2WD, mogoče 1WD.

lp

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Če dec 23, 2021 7:09 pm
Napisal/-a danci1973
Ne rabimo nič merit, ker imamo stalni štirikolesni pogon in se gume dovolj enakomerno obrabljajo, da zadošča 1x letna rotacija.

Ti pa nikar ne kupi Subaruja, ni to avto zate... :lol:

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Če dec 23, 2021 7:18 pm
Napisal/-a boštjan_01
Razloži še mi kako se pelješ v ovinek? Koliko kilometrov že imaš?
Mogoče pa ga bom kupil. 8)

lp

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Če dec 23, 2021 8:25 pm
Napisal/-a danci1973
Včasih hit, včasih pa počas... :lol: Nekaj malega čez 260k km.

S preveč različnimi gumami bi lahko 'skuhal' sredinski diferencial, ki ima visko zaporo (kar ni isto kot visko sklopka, kot jo imajo nekateri drugi pogoni, npr. Syncro / 4Motion), saj bi se prednji par koles vedno vrtel z drugačno hitrostjo / frekvenco kot zadnji in bi se visko olje ves čas mešalo in se slej ko prej pregrelo.

Tudi Audi ima za Quattro pogon neke omejitve (par mm v premeru).

PS: Subarujevemu dizlu se ogni v širokem loku... ;)

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: Pe dec 24, 2021 10:36 am
Napisal/-a boštjan_01
Vozim delovna vozila, gradbena, tovornjak, traktor, pravi terenec, ... (vse razen letala in tanka :) ), iz prakse dobro vem kaj je diferencial in zapora diferenciala.
V tvojem avtu vleče tisti par koles, ki ima večji obseg. Posledično se tudi bolj obrablja in se na tak način gume izenačijo.
Ni pa treba strašit ljudi. Nekateri so že čisto posrani in mislijo, da bodo zaradi 1mm razlike morali delati generalko že po 100km.
Večjo razliko že naredi tlak v gumah.
Kot si rekel, me pri Subaruju z dizlom ne rabi skrbeti za pogon. :? Pa kilometrov imaš skoraj pol manj kot jaz.

lp

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: So dec 25, 2021 10:38 am
Napisal/-a RedBaron
boštjan_01 je napisal/-a:
RedBaron je napisal/-a: Seveda ne meri gum... ampak "šteje" obrate, in manjša guma (zlizana) se mora večkrat zasukat, da opravi enako pot....
Ja, šteje obrate, samo ne na gumah. Senzorji so na osi pred sklopko/diferencialom in za njim. Če pride do razlike, se vklopi pogon. Gume nimajo niti najmanjšega vpliva. Nekateri imajo vklop čisto mehansko, nekateri pa z pomočjo elektronike. Nekaterim (premium razredi zagotovo) še lahko nastavljaš način vožnje (dinamična, športno, makadam, ...) in dodatno vplivaš na vklop pogona in razmerje.

lp


Seveda imajo vpliv... če se vozilo giblje z neko hitrostjo, se morajo sprednja in zadnja kolesa vrteti z enako hitrostjo. Če je obseg različen, se morajo manjša kolesa vrteti hitreje... in se tudi polosi, diferencial in kardan vrtijo hitreje. In tudi v navodilih je (ponavadi) opozorilo, da morajo biti nameščene gume z enakim obsegom, drugače lahko pride so napetosti v pogonu.

Do neke mere seveda razlika nima vpliva, če pa je prevelika, pa to vsekakor ni OK.

Re: Različne gume in 4x4 pogon

Objavljeno: So dec 25, 2021 2:44 pm
Napisal/-a boštjan_01
Jaz sem rekel, da ga mimo pihneš, ko govoriš da se avtomatsko vklaplja pogon zaradi razlike v gumah.
Ne poznam čisto vseh načinov vklopa od vseh proizvajalcev. Katere poznam niti slučajno ni res, da avtomatika vklaplja pogon zaradi razlike v obsegu gum. To ni res.
Govorim o avtomatskih vklopih.

lp