Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1068
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a D12J12 Ne feb 20, 2022 2:42 pm

Opazil sem nekaj, inštruktorji priporočajo boljše gume zadaj ko avtoindustrija strmi k temu, da bi bil zadek lahkoten. V mojem primeru g-vectoring, ko odvzame gas da prenese težo na sprednjo os in razbremeni zadnjo, boljši grip spredaj in slabši zadaj.
 
Kristjan123
Uporabnik
 
Prispevkov: 830
Pridružen: So jul 01, 2017 8:31 am

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a Kristjan123 Ne feb 20, 2022 2:59 pm

Tukaj se pogovarjamo o 0.7 mm razlike na bohve koliko starih gumah. Tle bo "faktor presenečenja" ko bo odneslo igral edino vlogo. Niso to kontrolirani pogoji ko provociras zdrs in pripravljen čakaš, da boš odreagiral... tako da karki debatirat nima smisla...
 
RUNAČ
Novinec
 
Prispevkov: 229
Pridružen: Če jul 09, 2020 4:18 pm

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a RUNAČ Ne feb 20, 2022 5:32 pm

matejxx je napisal/-a:
RUNAČ je napisal/-a:V kritičnem trenutku večina ljudi lažje obvlada zdrs prednjega kot pa zadnjega konca.


Tole si se pa krepko zmotil. Ravno zdrs zadnjega konca, bi še kar nekaj ljudi ulovilo. Ko pa zdrsne prednji del, pa večina še bolj zavije z volanom.


Ja dejansko to kar si ti napisal bi znalo bolj piti vodo kot to kar sem jaz... vzamem nazaj :)
"Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš."

Karl Heinrich Waggerl
 
RUNAČ
Novinec
 
Prispevkov: 229
Pridružen: Če jul 09, 2020 4:18 pm

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a RUNAČ Ne feb 20, 2022 5:35 pm

matejxx je napisal/-a:Uradno učijo, da je boljša guma vedno na zadnji osi. Zakaj? Ker imaš vedno več občutka spredaj. Kar pomeni, da prej občutiš, da avto odnaša kot zadaj. Kar je po eni strani res, toda npr. pozimi ti najbolj prav pride čim boljše gume na pogonski osi. Po drugi strani, je pa vedno lažje avto uloviti, če ti ga odnese zadaj, saj samo zaviješ v nasprotno smer. Težje je pa avto uloviti, če ti odnese sprednji del.


No evo, ti si zdaj na kratko povzel bistvo.
"Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš."

Karl Heinrich Waggerl
 
maarkec
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 541
Pridružen: Ne apr 25, 2010 11:11 am

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a maarkec Ne feb 20, 2022 5:55 pm

gume so letnik 2017, goodyear efficient grip performance, delujejo se zmer precej mehke, gre za zmerno voznjo , upoštevanje omejitev, lp
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a Gricko Ne feb 20, 2022 7:07 pm

matejxx je napisal/-a:
RUNAČ je napisal/-a:V kritičnem trenutku večina ljudi lažje obvlada zdrs prednjega kot pa zadnjega konca.


Tole si se pa krepko zmotil. Ravno zdrs zadnjega konca, bi še kar nekaj ljudi ulovilo. Ko pa zdrsne prednji del, pa večina še bolj zavije z volanom.

ti pa si dirkač ja.....

me zanima kako bo "mamca" malo kontra volana, pa mal gasa, pa gremo dalje :huh: če je hitrost malo večja in ti pobegne rit, moraš kar imeti malo iskušenj, da lepo popraviš in ne končaš v jarku/nasproti vozečem avtu.....

Za normalnega voznika, ki ima iskušnje, bi jaz vedno dal boljše spredaj, se je pa treba zavedati, da lahko rit pobegne in so lahko problemi.
Če ima avto ESP je druga stvar in se lažje rešuje...

Za večino voznikov, ki jim je vožnja avta "muka" a v današnjih časih nuja ( in velika večina mamic, ali pa novodobnih voznikov), pa je bolje zadaj boljše, ker če prednji konec pobegne, bo vsak začel bremzati in ob ABS-u bo avto čisto lepo zavil brez pretiranega pobega, če je v avtu še ESP pa toliko bolje.
Dodaten + je še da na volanu hitreje čutiš pobeg, kot pa če pobegne rit. Ja pa zavorna daljša, ampak taki vozniki imajo ponavadi višek varnostne razdalje in se vse izide.

Pri dotičnem primeru, je razlika majhna, bi vsekakor dal boljše spredaj, kaj kmalu bo profil cca enak

PS: ivan 36....ko odnese rit stisneš sklopko....to je spet novodobna fora, ker so vozniki vedno bolj leseni in je boljše sklopka ( vsako kolo razbremenjeno in za sebe) kot pa napačne reakcije.
Će pa veš kaj delaš, je bolje rešiti s pravo dozo pospeševanja in kontra volan , med tem ko je bremza v večini "smrt" oz garantirano obračanje

glede na to, da ima danes že "vsak" avto ESP in ti ob zdrsu gas ne pomaga "ti avtomatika ne dovoli dodati plin", je verjetno sklopka in ESP res še najboljši izhod.... ob ustrezni korekciji volana seveda...
 
matejxx
Uporabnik
 
Prispevkov: 962
Pridružen: So okt 06, 2012 3:46 pm

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a matejxx Ne feb 20, 2022 7:32 pm

Kaj sem kje napisal, da se bo vsak rešil, ko bo pobegnil zadek avta? Nisem? Sem pa napisal, da jih bo precej več rešilo odnašanje zadka, kot pa odnašanje sprednjega dela.

Kaj večina naredi, ko ti začne zanašati avto v desno, v levem ovinku? Še bolj zavije v levo, kar pomeni, da bo avto še bolj šel naravnost. In tudi ESP, ti bo precej bolj pomagal pri odnašanju zadka, kot pa pri odnašanju sprednjega dela.


In ne, nisem nikjer napisal, da sem kak dirkač. In tudi nisem nikjer napisal, da sem kak mojster vožnje, sem pa naredil že kar nekaj kilometrov.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a Gricko Ne feb 20, 2022 7:57 pm

@matejxx
velika večina novejših avtov je FVD, ker je to lažje kontrolirati kot RVD, je bolj vozno ( tudi ceneje) ....bolj za "vsakega" ( ne govorim, kaj je bolj zanimivo)
Večina avtov z FVD ima nastavljeno optiko "zaprto", torej da avto bolj beži iz ovinkov čez nos ( je podkrmarjen) , kot da bi gume grabile in bi ti odnašalo rit (prekrmarjen). Tudi tisti avti, ki so malo bolj našpičeni imajo še vednoi optiko nastavljeno bolj konzervativno ( podkrmarjenje).
Med tem, ko greš malo bolj med "dirkače" ali pa bolj zabavne avte, pa se to obrne. ni pa to avto za vsakega (babice, dedki mamce in podobno sigurno ne bodo navdušeni nad takim avtom)

kaj misliš, zakaj je tako??
zato, ker bo več ljudi "ujelo" avto, ki beži iz ovinkov, kot če bi jim bežala rit!!

In ja, če je ovinek v levo in začne avto bežati, bo večina še bolj zavila in pribremzala.....in JA, tukaj bo ESP zelo pomagal!! ( tudi če ne bremzaš in samo bolj zaviješ, bo ESP pomagal in če ne boš res zelo prehiter tudi uspešno ispeljal ovinek)

Če pa si bolj "dirkač" pa greš na optiko, nastaviš bolj agresivno optiko ( prekrmarjenje) in potem v vsakem ovinku, ki ga odpelješ bolj hitro "loviš" rit.
Tak avto se meni bol fino pelje, je pa problem, ko nisi pazljiv pa ti rit pobegne.....če ti prednji konec pobegne imaš veliko več časa za reakcijo
 
RUNAČ
Novinec
 
Prispevkov: 229
Pridružen: Če jul 09, 2020 4:18 pm

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a RUNAČ Ne feb 20, 2022 10:57 pm

Primera katera sem opisoval sam sta res ekstremna in to recimo, ko bi bila razlika v profilu gum med osema tam okoli 3 mm, kar je ogromno, če pogledamo, da imajo nekatere nove gume (samo) 7 mm profila.

Dejansko tudi sam na avtomobilih, ki imajo pogon spredaj, menjam vsako sezono naprej-nazaj, da je sama globina po dveh sezonah recimo da enaka.

Zdaj pa poglejmo primere ob situaciji več sreče kot pameti - sem malo razmišljal v tej smeri. Če je zdrs res majhen, bi verjetno ob pomoči ESP-ja večina res bolj elegantno rešila situacijo zdrsa zadka, ker bi ob zdrsu prednjega konca verjetno res pretirano zavili. Ko pa je zdrs konkreten in ko so hitrosti večje, pa pri zdrsu zadka ob zapoznelih reakcijah na volanu, ter prenosu teže (katere posledica je opletanje zadka), delaš samo še piruete ter si samo še potnik. ESP sicer pomaga, vsemogočen pa tudi ni. V podobni situaciji pri zdrsu spredaj imaš vsaj neko možnost ujeti avto. Dejansko ni vse tako črno-belo.

Bi se pa morali dobiti na poligonu, potestirati vse variante in bi imeli še kaj več materiala za debato. Sicer pa imajo Top Gear-ovci odgovor tudi na to temo :)

https://youtube.com/watch?v=EQWPumtDXk0
"Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš."

Karl Heinrich Waggerl
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4340
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a Firediver Po feb 21, 2022 7:51 am

Mislim, da se čisto preveč angažirate za tako drobne detajle. Če prav razumem vprašanje, se išče preprost odgovor za običajnega uporabnika v običajnih voznih razmerah.
Jaz kot običajen uporabnik za običajne vozne razmere predlagam večji profil na pogonski osi, v veliki večini vozil je to spredaj. V kolikor se te rabljene gume izkažejo za nezanesljive (zaradi starosti, slabega oprijema, hitrega nastanka vodnega klina), se jih zamenja z novimi, še preden zletiš s ceste, ker je vsaka nesreča dražja od novega kompleta dobrih gum.

Za tiste, ki radi dirkajo in iščejo meje opisane v zgornjih postih, pa so rabljene gume s takim profilom že apriori za v smeti, seveda če želite prihraniti zelo verjetne stroške popravil vozila in sebe, pa še kakšne kazni in sodne stroške povrhu.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2184
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a RedBaron Po feb 21, 2022 1:41 pm

@ Firediver
Se povsem strinjam!! Za normalnega uporabnika je povsem OK, če namesti gume z več profila tja, kjer je večja obraba.
 
Uporabniški avatar
Ivan36
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4568
Pridružen: Po feb 19, 2007 3:16 pm
Kraj: Primorska je lepa. 100 ljudi 100 čudi !

Re: na katero os dat rabljene pnevmatike z vec profilom

Napisal/-a Ivan36 Po feb 21, 2022 4:30 pm

PS: ivan 36....ko odnese rit stisneš sklopko....to je spet novodobna fora, ker so vozniki vedno bolj leseni in je boljše sklopka ( vsako kolo razbremenjeno in za sebe) kot pa napačne reakcije.
Će pa veš kaj delaš, je bolje rešiti s pravo dozo pospeševanja in kontra volan , med tem ko je bremza v večini "smrt" oz garantirano obračanje

@gricko Saj sklopka samo toliko, da se je Škoda umirila 2 ali 3 sekunde potem pa gas in ja takoj na izvozu pa suh asfalt :evil: :roll: Samo ovinek je bil moker in masten pa gladek itak. Vozil tam 4 leta na dostavi vedno ,ko rosi je drsališče!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 55 gostov