Stran 1 od 1

Vožnja v nižji prestavi - škodljivost za menjalnik?

Objavljeno: To okt 04, 2022 2:16 pm
Napisal/-a ZZica
Zanima ali kakorkoli škodujem avtomobilu oz. menjalniku, v kolikor vozim 110 kmh v 5 prestavi pri 2100 obratov v primerjavi z vožnjo 130kmh v 6 prestavi pri podobnih obratih? ali v prvem primeru menjalnik bolj trpi, ker bi moral pri tej hitrosti že prestaviti v 6 prestavo?

razlog - avtomobil se večinoma vozi na 1500 obratih, ker tako narekuje avtomatika. Velikokrat pa se vozim na daljše razdalje 100-110kmh (zaradi kolesa na strehi), in bi rad da vsaj na teh relacijah avtomobil deluje na malce večjih obratih (zaradi dpfja, egrja ipd... )

avtmobil dizel, 4 valjnik, avtomatski 6 stopenjski menjalnik (dvojna sklopka), možnost ročnega pretikanja

Re: Vožnja v nižji prestavi - škodljivost za menjalnik?

Objavljeno: To okt 04, 2022 2:37 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Bolj pomembno kot to je, da ti redno ali še PREJ menjaš olje v menjalniku in motorju.

Pa mislim da dobiš app na telefonu v kombinaciji z OBD priklopom, da dobiš informacije o dpf filtru.

Re: Vožnja v nižji prestavi - škodljivost za menjalnik?

Objavljeno: To okt 04, 2022 3:25 pm
Napisal/-a ZZica
olje v motorju se menja na 10k, prej ga ne mislim ker je že to pretiravanja (interval je na 20k) :) v menjalniku na 60k


me tudi tako zanima iz stališča strojništva ...ali je menjalnik pri 2100 obratih v vsakem primeru enako obremenjen - tako pri hitrosti 100 ali pa 140kmh ne glede na to v kateri prestavi je.

Re: Vožnja v nižji prestavi - škodljivost za menjalnik?

Objavljeno: To okt 04, 2022 5:15 pm
Napisal/-a D12J12
Če imaš dosti mestne vožnje menjaj olje na 40k km.
Največja sila na menjalnik je med pospeševanjem in če zdrži pospeševanje bo tudi tistih 2100 obratov, ni omembe vredne razlike med obrati. Ne skrbi, mehanski deli potrebujejo sveže olje (mazanje) in jim ne bo čisto nič hudega.
DSG zdrži 500Nm navora in še takrat popusti sklopka in ne mahanski deli.

Re: Vožnja v nižji prestavi - škodljivost za menjalnik?

Objavljeno: To okt 04, 2022 6:21 pm
Napisal/-a Blinder
ZZica je napisal/-a:Velikokrat pa se vozim na daljše razdalje 100-110kmh (zaradi kolesa na strehi), in bi rad da vsaj na teh relacijah avtomobil deluje na malce večjih obratih (zaradi dpfja, egrja ipd...


isto je. Če že želiš obremenit motor, vozi hitreje, dosti hitreje

Re: Vožnja v nižji prestavi - škodljivost za menjalnik?

Objavljeno: To okt 04, 2022 6:31 pm
Napisal/-a RedBaron
Mislim, da razlika ni omembe vredna, saj menjalnik ni iz "cukra"...vsaj naj ne bi bil...

Jaz bi pustil v D in ga stisnil na 140-150! ne bi ročno šaltal, nikoli nisem na avtomatiku, ker je ravno to smisel avtomatika, da šalta sam :)

Re: Vožnja v nižji prestavi - škodljivost za menjalnik?

Objavljeno: To okt 04, 2022 6:41 pm
Napisal/-a boštjan_01
Nisi napisal kateri avto, letnik? Za menjalnik te ne rabi skrbeti, prej popusti sklopka.
Menjalnik je vedno toliko obremenjen kolior da motor moči in navora. Nima veze z obrati.
Za mestno vožnjo je dovolj 1500 obratov, z višanjem hitrosti se poveča zrečni upor in posledično je tudi motor bolj obremenjen. Za AC bi rekel najmanj 1900 (raje več). Velja za novejše motorje, 10-15 let stari potrebujejo še kekšnih 200 obratov več.
Menjalnik ti sam prestavlja po tovarniških karakteristikah. Verjetno lahko nastavljaš stil vožnje (Dynamic, Sport, ...) Po ravninah voziš v D stilu, v bregovih ali z avtoprikolico je priporočljivo v S.
Tudi gume naredijo svoje.
Pri servisiranju je bolj pomembno olje, kot kilometri. Z kvalitetnim oljem lahko brez skrbi tudi prekoračiš tovarniške intervale.

Re: Vožnja v nižji prestavi - škodljivost za menjalnik?

Objavljeno: Sr okt 05, 2022 11:19 am
Napisal/-a emozul
Zato jaz, občasno, nekje 10 km, ker ne morem voziti hitreje (pač taka relacija), vozim s 4 prestavo pri ca. 3000 obr./min.