Stran 1 od 3
START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...
Objavljeno: To jan 09, 2024 7:19 pm
Napisal/-a P307BlueLION
Pozdravljeni,
Pred kakšnim mesecem sem na svojem vozilu zamenjal star akumulator z novim in od menjave naprej sistem START / STOP ponovno deluje,kar pri akumulatorju,ki je bil blizu konca žal ni več deloval.
Odločil sem se poskusti,da vidim kako in kaj je + sistema in kaj minus zdaj v tem času uporabe vožnje,katera dnevno običajno ne zajema veliko več,kot cca 40 - 50.km na relaciji nekje 70.% izven mesta in 30.% v mestu kdaj pa kdaj je razmerja v mestu malo več in relacija tudi daljša a večinoma ne.
Zdaj + kateri sem opazil je poraba je pri enaki vožnji za 2.dcl manjša ostalo pa zaenkrat še nisem opazil sprememb v nobeno smer zaenkrat in tudi daljši interval semaforja se sistem vklopi po nekje 2.minutah včasih tudi prej odvisno koliko vožnje je že pred tem bilo.
Vozilo je Peugeot 508 SW 2.0.diesel avtomatik.
Vsakega vašega mnenja ne glede v + ali minus,kot tudi kakšnega nasveta bom vesel enako tudi uporabnega nasveta o tej zadevi,kajti pogled iz več zornih kotov je vedno pri meni dobrodošel in več ljudi več ve...
Lep pozdrav,
G.
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 12:36 am
Napisal/-a esem
Precej zoprno je brat, ker pišeš po vsaki piki in vejici brez presledka. Pravilno je vedno presledek (razen redko pri pikah).
Precej (in preveč) pomenljiv je naslov, saj predpostavlja, da obstajajo tudi "nekatere nočne" vožnje. Pravilno je "vsakodnevno" - torej skupaj.
S/S sistem se lahko z leti spreminja, zato dodaj letnik avta.
lp
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 12:42 am
Napisal/-a xxl
Redno sem ga uporabljal. Zdajšnji hibrid ga ne potrebuje. Za posameznika je prihranek minimalen, za svet ogromen. Kap po kap...

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 7:21 am
Napisal/-a ban
Ga redno izklapljam po vsakem vžigu avta, na srečo imam tipko ob menjalniku. Mogoče res prišparaš 2 deci, samo kako je to vsakokratno vžiganje in ugašanje fajn za akumulator in zaganjač?
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 9:30 am
Napisal/-a boštjan_01
Ta sistem ni nekaj novega, je že bilo nekaj debate na forumu
+ manjša poraba
- ob pogostejših zagonih bolj "trpijo" določeni deli
Splača se če stojš vsaj 10 sekund (odvisno od avta do avta). Pri semaforih z dolgimi intervali čakanja se prihrani gorivo, v krožiščih kjer ni tega mirovanja na mestu, nisi nič privarčeval, oz. še lahko poveča porabo.
Posledično imaš hitreje uničeni akumulator in zaganjač, kar pa tudi ni poceni. Zaradi uničenega zaganjača lahko obstaneš sredi najbolj prometne ceste. Ni luštna zadeva, vsi ti trobijo, potrebuješ vlečno službo, zamudiš v službo ali kak drug pomemben opravek, ...
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 9:50 am
Napisal/-a Kristjan123
Ta start/stop , je še en izmed novodobnih nategov...
Res v določeni scenarijih vožnje kjer se dosti stoji na mestu je res nekaj prihranka na gorivu pa tudi planet se manj segreva zaradi zmanjšanih izpustov
Po drugi strani ugašanje in prižiganje motorja ob vsakem ustavljanju zelo "blagodejno deluje" ne samo na baterijo in zaganjaš tudi komponente motorja. Sam važno, da se pri špara nekaj podobnega kot vožnja z prenizkimi obrati v klanec
Jaz izklopim obvezno
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 11:19 am
Napisal/-a Firediver
Jaz sem zadovoljen z njim, je nemoteče (odvisno od proizvajalca, edino v križišču moraš malo bolj po gasu speljati, ker utegne imeti takoj po samodejnem vžigu malce prenizke obrate za hitro speljevanje, če je cesta malce v breg. Ampak to so finese.
Je pa res, da to marsikdo izklaplja, ampak učinek v prometu je večji takrat, ko jih čimveč to uporablja in temu je tudi namenjeno. Je treba gledat malce večjo sliko.
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 11:22 am
Napisal/-a D12J12
Mazda ima iStop, bat z mešanico postavi v zgornji položaj in samo še čaka iskro, ne trpi zaganjač in akumulator, ampak ga vseeno izklapljam, ker najbolj zdravo za motor je da dela.
S&S je razvit zaradi izpustov, da se ne kadi iz rora ko stojimo, ni razvit zato, da bi pomagal motorju.
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 2:16 pm
Napisal/-a Merlin
Mene pa zanima kako vžigate avto oziroma kateri je pravilni način za vžig tisti, ki imate start/stop tipko za vžig?
Posebej sedaj, ko je mraz. Ali tipko samo pritisnete in takoj spustite ali jo držite dalj časa in potem spustite ali držite toliko časa, da avto "zavergla" oziroma vžge?
Meni se sedaj, ko je mraz pozna razlika, da mu včasih dalj časa traja, da zaverga oziroma vžge, če samo na kratko pritisnem včasih tudi ne vžge, samo da kontakt in moram potem še enkrat pritisnit ali pač če držim dalj časa oziroma toliko da zavergla in potem spustim. Ali je tak način napačen oziroma lahko kaj poškodujem kakšen štarter ali akumulator?
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 4:31 pm
Napisal/-a Kohec
Tudi jaz mislim, da je S/S sistem samo umetno prikazovanje manjše porabe s strani proizvajalcev avtomobilov. Npr, če se pripelješ do semaforja, avto ugasne, čez 3 sekunde pa že moraš speljati. Kaj tukaj prišparaš? Nič, samo škodo delaš avtomobilu. Sistem je uporaben samo pri daljših intervalih čakanja. Jaz sem dal sistem S/S trajno izklopit, na drugem avtu, kjer se ga pa ne da, pa ga ročno izklopim takoj ko avto štartam.
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 6:32 pm
Napisal/-a Gricko
D12J12 je napisal/-a:zgornji položaj in samo še čaka iskro, ne trpi zaganjač in akumulator
in ti temu verjameš??
...............................
s&s= nateg oz je ok za doseganje izpustov na testu........
v reali vsak zagon porabi več kot je poraba v tistem trenutku, če bi konstantno delal motor, torej če je motor ugasnjen samo par sekund, je poraba večja, če je malo več, se malenkost prišpara, po ~1 minuti ( odvisno od starosti akuja ampak po 1 letu si že tam tam) se ti pa itak sam prižge, ker mu pozimi mraz, luči, ventilacija preveč porabijo in pade napetost, poleti pa malo dlje.....
vmes pa klima ne deluje, začne hladno/toplo pihati ( odvisno zima ali poletje), ventilacija dela zmanjšano, veliki porabniki se izklopijo ( kakšno gretje stekel)
za nagrado ob S&S imaš akku , ki je 2x dražji od običajnega, zdrži manj kot običajni ( običajnega lahko "znucaš do konca", tega ti menjajo že, ko zgubi zadosti %, tudi če avto normalno prižiga), zaganjač je vesel, ko skoz vrti, sklopka in dvomasni vztrajnik zagone obožuje, nihanje in špice elektrike so pa itak najboljša stvar za elektroniko...
poleg pa še malo dodatne teže od vse "ojačane" krame, pa si...... v sodobnem avtu

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 6:57 pm
Napisal/-a D12J12
Če so lagali v navodilih potem lažem tudi jaz

.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 7:05 pm
Napisal/-a Gricko
bom samo tko vprašal..... batni obročki držijo kompresijo(14:1 ??) v cilindru 1, 2, mogoče 3 minute? dobr je to tesnenje železa na železo
vbrizg je izveden že prej?, da čaka samo še iskro?
nisem bral, ne vem kako deluje, pišem le na podlagi tvoje teze in logike, pa mi ne gre skupi....
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 7:33 pm
Napisal/-a D12J12
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 8:08 pm
Napisal/-a danci1973
Gricko je napisal/-a:v reali vsak zagon porabi več kot je poraba v tistem trenutku, če bi konstantno delal motor, torej če je motor ugasnjen samo par sekund
Americans (and Gricko) Have No Idea How Much Fuel Idling Uses 
Tu pravi, da majhen (po ameriških standardih) 4 cilindrski motor pri zagonu porabi toliko goriva, kot bi ga sicer porabil v 7 sekundah 'štandgasa'. Se pravi, da če je motor ugasnjen več kot 7 sekund, se že 'splača'.

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 9:01 pm
Napisal/-a kseb
SS sistem je totalni nateg.
Poraba goriva je zanemarljivo manjša. Pri neki normalni vožnji (recimo 80% regionalke in AC, ostalih 20% po mestu) mogoče motor ne deluje nekaj minut na tank goriva. V prostem teku porabi motor nekih 7 dcl na uro. Torej je prihranek nekaj centov na tank goriva. Cena akumulatorja pa je najmanj x2. Pa še več delov je, ki se lahko pokvarijo zaradi SS. Ekonomsko računice ni.
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 10:46 pm
Napisal/-a danci1973
Nekateri ne razumete, da start/stop ni namenjen varčevanju denarja za posameznika (lastnika oz. uporabnika vozila), ampak (predvsem) splošnemu zmanjševanju (nepotrebnih) izpustov.
Tole sicer velja za USA, ampak verjetno drugje ni prav strašno drugače - v povprečju vsak avto na rdečem semaforju stoji cca. 58 ur na leto. Če se strinjamo, da pri tem v povprečju porabijo (oz. bi porabili) 7 deci na uro, to pomeni 40 litrov na leto. Prihranit 40 litrov na leto za posameznika ni ne vem kak dosežek...
Ampak v USA je dobrih 270 milijonov vozil. Če bi vsa prihranila 40 litrov na leto, bi skupaj prihranila skoraj 11 milijard litrov goriva - oz. skoraj 30 milijonov ton CO2. Meni se to ne zdi tako zanemarljivo...
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 10:58 pm
Napisal/-a Gricko
danci1973 je napisal/-a:Gricko je napisal/-a:v reali vsak zagon porabi več kot je poraba v tistem trenutku, če bi konstantno delal motor, torej če je motor ugasnjen samo par sekund
Americans (and Gricko) Have No Idea How Much Fuel Idling Uses 
Tu pravi, da majhen (po ameriških standardih) 4 cilindrski motor pri zagonu porabi toliko goriva, kot bi ga sicer porabil v 7 sekundah 'štandgasa'. Se pravi, da če je motor ugasnjen več kot 7 sekund, se že 'splača'.

zakaj me mešaš z američani?, moj odgovor tudi malo ni bil podobno njihovemu, oni so govorili o 3 minutah, jaz pa o par
sekundah ( par sekund je 2,3,4 s), torej sem še premalo rekel
Gricko je napisal/-a:v reali vsak zagon porabi več kot je poraba v tistem trenutku, če bi konstantno delal motor, torej če je motor ugasnjen samo par sekund, je poraba večja,
--------------------------
glede I stop pa mi je tudi kar nekaj, bi še razumel, če bi bila zaustavitev motorja kratka, res kratka, ob malo več pretečenega časa (sekunde) kompresija sigurno pade (sploh ker je osnovna kompresija dokaj visoka, je padec še bolj očiten) torej tudi če se eksplozija zgodi je vse skupaj bolj švoh, če vzamemo v račun, da je to vse skupaj le na 1 cilinder ostali trije pa dejansko pobirajo energijo, se mi zdi zelo malo verjetno, da SAMO to požene motor in po njihovem še bolj gladko??
Če vemo, da pri normalnem motorju, ko avto izgublja kompresijo, pa dobi iskro na vse 4 valje, pa zaganjač vse skupaj prisilno vrti, pa vseeno težje prižge, sigurno pa ne vžge kot "raketa", potem mi je ta I Stop res neverjeten
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Sr jan 10, 2024 11:10 pm
Napisal/-a Gricko
@danci1973
ja ok, v skupnem je cifra res velika, ampak v realnem zopet ne toliko, ker če samo pomislim, kolikokrat se mi avto samodejno ugasne ( ko pozabim izključit s/s) samo za sekundo, mogoče 2 pred ponovnim vžigom, torej popolnoma brez veze, po "tvojem" videu, z vsakim takim izklopom izgubim cca 5 sek idle delovanja

, kar se sliši malo, ampak ko to zmnožiš z številom takih ponovitev in z 270 miljoni vozil

(usa) , tudi to ni zanemarljivo malo
poleg tega je na ta račun šparanja na cca 4 leta 270 miljonov (samo v usa) akujev za zamenjati, ki bi drugače lahko delovali 8 let

in tudi akuje je treba nekam "pospraviti"
hočem samo rečt, da ni vse tako črno/ belo in da če hočeš vse ukalkolirati tudi številke prihrankov pri onesnaževanju niso tako "lepe"
Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..
Objavljeno: Če jan 11, 2024 11:08 am
Napisal/-a Mare77
Merlin je napisal/-a:Mene pa zanima kako vžigate avto oziroma kateri je pravilni način za vžig tisti, ki imate start/stop tipko za vžig?
Posebej sedaj, ko je mraz. Ali tipko samo pritisnete in takoj spustite ali jo držite dalj časa in potem spustite ali držite toliko časa, da avto "zavergla" oziroma vžge?
Meni se sedaj, ko je mraz pozna razlika, da mu včasih dalj časa traja, da zaverga oziroma vžge, če samo na kratko pritisnem včasih tudi ne vžge, samo da kontakt in moram potem še enkrat pritisnit ali pač če držim dalj časa oziroma toliko da zavergla in potem spustim. Ali je tak način napačen oziroma lahko kaj poškodujem kakšen štarter ali akumulator?
Jaz na mojem Fordu (dizel) samo pritisnem tipko za zagon in sedaj, ko je mrzlo motor zalaufa po parih sekundah, poleti pa takoj.