Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a Firediver To sep 17, 2024 6:17 am

Vse skupaj mi deluje, kot da gremo nazaj v tiste čase, ko je voznik bil hkrati tudi mehanik, da je sproti popravil (in znal popraviti) kar se je pokvarilo...pa po bencin v lekarno.

Sedaj je vsaj asistenca na terenu že všteta v zavarovanje vozila.

Predlagam, da pod "sticky" naredimo listo (zaenkrat) zanesljivih motorjev pri vseh znamkah..za hitri guide za tiste, ki niso ravno tehnični tip človeka.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 792
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a boštjan_01 To sep 17, 2024 8:22 am

McLaren je napisal/-a:
boštjan_01 je napisal/-a:Zelo me preseneča, da zapraviš več 10tisoč €, brez da bi se prej pozanimal. Samo slepo verjameš trgovcu. Očitno še ni krize.
Kupci gledajo da ga še proda v tovarniški garanciji, naj se naslednji lastnik zajebava. Samo počasi bo zmanjkalo kupcev za rabljene in boš prisiljen prodat za smešno ceno ali se na koncu sam zajebavat z jermenom izven garancije.
Pri toliko informacij v današnjih časih si si čisto sam kriv. Ali je res pošteno je krivit proizvajalca, serviserja, ...???

Rezervni deli so tudi dober posel.

Ja folk slepo verjame trgovcem ker jim zaupajo, ker se sami ne spoznajo in nimajo nikogar drugega ki bi jim pomagal. Pa tud niso vsi tolk tehnolosko pismeni da bi sli na Reddit in tam vprasali. Ne mores sklepat po sebi in tvojem mehurcku ljudi s katerimi se druzis in pol to posplosit na celotno svetovno populacijo.
Seveda pa tudi obstajajo ljudje ki gledajo samo obliko in jih ostalo ne zanima ceprav bi lahko nardili domaco nalogo in se pozanimali

Tudi če ne znaš uporabljat računalnika, takšnih je mogoče kakšen procent, so še druge možnosti. Pogovor z sorodniki, prijatelji, znanci je zelo dobra uveljavljena tehnika že tisočletja.

Še vedno trdim, sa si si naveč sam kriv. Če ne znaš razmišljat z svojo glavo, vedno so krivi vsi drugi, boš isto napako ponavljal znova in znova. Ne velja samo za avte.

Predlagam, da pod "sticky" naredimo listo (zaenkrat) zanesljivih motorjev pri vseh znamkah..za hitri guide za tiste, ki niso ravno tehnični tip človeka.
Kaj pomeni "zanesljiv motor". Eden bo rekel ta motor je dober samo ima manjšo napako, drug bo rekel ta motor je vrhunski samo ima drug del avta problem...


In še ena pomembna teza
Kjub vsem težavam v praktično vseh motorjih zelo veliko prispeva avtomatski menjalnik in široke gume.
 
MORDOR
Novinec
 
Prispevkov: 188
Pridružen: To maj 19, 2009 10:19 am

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a MORDOR To sep 17, 2024 8:40 am

Itak je pa kupiti Stellantisov avto strel v koleno. Razen če se rad na servisih družiš. Pol pa ja.
Življenje ni praznik,ampak delovni dan!
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a Firediver To sep 17, 2024 9:52 am

Tako so govorili za Alfe, pa za VW (tiste "specialne" ketne, ki se jih je rešilo z jermenom), Renault (zadnje čase - bilo v medijih), sedaj je (bojda) Stellantis (tiste "specialne" jermene, ki se jih rešuje s ketno).

Se spomnim ene reklame pred 20 leti za takrat zelo zanesljivo Toyoto, ki je kazala, kako se njihovi mehaniki na servisu dolgočasijo. Kmalu zatem pa velik vpoklic (mislim, da je bilo okoli airbagov, nisem več prepričan). No, sedaj pa izberi gvišen avto...
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4295
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a xxl To sep 17, 2024 10:21 am

Ja, airbegi dobavitelja so bili krivi in so potem vse znamke, katerim so bili dobavitelji, imele vpoklice. Toyota, Lexus, Subaru, Honda... , prva izbira, potem Korejci...
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3842
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a Blinder To sep 17, 2024 10:34 am

Toyota fan ...
saj jermeni in verige so tudi od dobaviteljev ..
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
berlonso
Uporabnik
 
Prispevkov: 1137
Pridružen: Po nov 05, 2007 9:18 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a berlonso To sep 17, 2024 11:30 am

boštjan_01 je napisal/-a:Pri toliko informacij v današnjih časih si si čisto sam kriv. Ali je res pošteno je krivit proizvajalca, serviserja, ...???


Proizvajalca da, ker ko izve da izdeluje (v tem primeru motor) z napako, ga mora umakniti iz prodaje dokler zadeve ne uredi. V tem primeru se to vleče že leta in tak proizvajalec za mene ni več kredibilen.
Se pa tudi strinjam, da bi se morali ljudje bolj pozanimati pred nakupom - to se bomo najbrž na tem forumu vsi strinjali, ker so nam avtomobili na splošno zanimivi in spremljamo dogajanje. Realnost pa je da večji % ljudi vidi avto samo kot prevozno sredstvo in jim je pomembneje, da videz ustreza.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 792
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a boštjan_01 To sep 17, 2024 12:09 pm

Proizvajalec je kriv za okvare, jaz sigurno ne. Da mora umaknit motorje spet ni res oz. pretirano. Zadostit mora zaonskim predpisom in nudit garancijo za določeno obdobje. Primerno bi bilo umaknit takšne motorje, obvezno pa ni.

Recimo sam sem imel zdravstvene težave in sem se predhodno pozanimal pri učenki zdravstvene šole, medicinski sestri, na spletu ... Ko sem prišel do zdravnice, sem imel na papirju napisana vprašanja in sem tudi vedel kakšen odgovor me bo zadovoljil. Ko je videla, da (laično) poznam zadeve, sva se lepo pogovarjala. Če bi šel k njej samo zato ker je mlada in luštna, bi me hitro odpravila z kakšno inekcijo ali škatlo tablet in bi še imel danes probleme.

Takšni časi so, da če ne znaš mislit z svojo glavo, boš pogosto našpukal. Na vseh področjih. Če nam je všeč ali ne, tako pač je.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a Firediver To sep 17, 2024 12:32 pm

Ne moremo soditi drugih po sebi, zato moramo biti bolj objektivni.
Vsak se lahko informira glede tehnike, ampak bodimo realni, večina nima pojma o teh stvareh.

Ocenjujem, da skoraj vsem ženskam, penzičem in družboslovcem (pač vsem tistim, ki jim tehnika ne diši) vse te podrobnosti ne bodo pomagale, ker nimajo predznanja kaj je kaj.
Celo ko sem malce povpraševal mehanike glede tega jermena nisem dobil uniformnega odgovora, da je to tako slabo. Nekateri so za to slišali prvič, nekaterim se je bolj svitalo, pa so rekli, da se vgradi updejtan jermen in je to to. Le redki so bili seznanjeni, da je to resen problem ali pa so že sanirali tak motor. Torej, niti ljudem od "foha" ne moreš verjeti na prvo besedo. Bolj ko povprašuješ, bolj si zmeden.

Bi pa pričakoval - glede na resnost zadeve so praktično prizadete serije v celoti - da bi bilo več šuma v javnosti glede tega. Najbrž ga ni zaradi sprotnega reševanja v sklopu garancije na pooblaščenih servisih (pri novih vozilih), tisti, ki pa servisirajo pod kozolcem, pa good luck.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
2CV_1976
Novinec
 
Prispevkov: 132
Pridružen: Pe jan 05, 2018 10:45 am

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a 2CV_1976 To sep 17, 2024 1:25 pm

MORDOR je napisal/-a:Itak je pa kupiti Stellantisov avto strel v koleno. Razen če se rad na servisih družiš. Pol pa ja.


mIslim kake bedastoče sekaš,

kaj manjka 1.6i hybridu 225KM, 300KM in 360KM?
1,5 Hdi razen ketnice na odmični pri 120.000 km dela dobro. Lahko te edino adblue sistem preseneti.
Električari 100 in 115 delajo dobro, so ekonimični, prihajajo tudi močnejši in novi tip dosti večje baterije.
Pri 1.2 110 in 130 tu se zamenja na 45.000 prvič jermen in je OK. Imate 5 let garancije in naj šraufajo na servisu, če bo kaj. Večkrat sem napisal, da je po statistiki (večjega servisa v večjem mestu Nemčiji) vsak 10 motor prizadet s problemom jermena v olju. To se nekje čuje, malo se še spotencira in se potem na veliko piše. Ima kdo od vas ta motor? Nima, ne. Mama ga vozi od leta 2017 v C4 in dela BP, ne žere olja, jermen je zamenjala na 45.000 km 700€ z velikim servisom vred - poraba 6 litrov. Res pa gre vsako leto na servis na menjavo olja in to je to.
S temi novimi mild hibridi se pa še ne ve kako se bodo obnesli, so brez jermena.
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4295
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a xxl To sep 17, 2024 1:45 pm

Blinder je napisal/-a:Toyota fan ...
saj jermeni in verige so tudi od dobaviteljev ..

Ne rabiš biti Toyota fan, dovolj je pogledat statistiko. ;)
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a Firediver To sep 17, 2024 2:39 pm

...in pri statistiki samo tisto, kar ti paše.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4295
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a xxl To sep 17, 2024 6:33 pm

Ja, res mi "paše" (beri, mi je pomembno), katere znamke so z najvišjo stopnjo zanesljivosti.
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
alexwell
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 665
Pridružen: Po dec 05, 2011 10:19 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a alexwell To sep 17, 2024 8:28 pm

tud vprašanje kaj pomeni zanesljivost in kaj je slabše al menjat pogonski jermen pri 60k km al napaka na električni napeljavi pri hibridu na 100k km.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 792
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a boštjan_01 Sr sep 18, 2024 8:02 am

Firediver je napisal/-a:Ne moremo soditi drugih po sebi, zato moramo biti bolj objektivni.
Vsak se lahko informira glede tehnike, ampak bodimo realni, večina nima pojma o teh stvareh.

Ocenjujem, da skoraj vsem ženskam, penzičem in družboslovcem (pač vsem tistim, ki jim tehnika ne diši) vse te podrobnosti ne bodo pomagale, ker nimajo predznanja kaj je kaj.

Svet se vrti v nekih čudnih časih. Vsak samo gleda kje bi koga kaj nategnil. Če se tolažite z objektivnostjo, kaj komu (ne)diši tudi vredu, samo dejstva ostanejo.
Vsak se sam odliči kaj bo delal in kako bo zapravljal svoj denar. Ne me narobe razumet, nikogar ne silim kaj mora delat.
Tudi če se predhodno informiraš, še vedno obstaja možnost nategancije, samo možnosti se močno zmanjšajo.

Vsak jermen razpada oz. se obrablja. Ali je bencinar, dizel, hibrid, skiro, mašina v delavnici, čisto vsak jermen se obrablja in delci letijo okoli. Če je sistem zaprti in veš kako deluje gravitacija ... Mislim da to razume vsak, ki nima dokončane niti osnovne šole. Nevem kakšno predznanje potrebuješ.
Zato ne potrebuješ magisterija iz strojništva in čtudirati metlaurgije, da razumeš kako materiali v jermenu razpadajo.
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4397
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a Firediver Sr sep 18, 2024 8:20 am

Vse lepo in prav, ampak po moji oceni gledaš preveč idealno. Ni tukaj problem pozanimati ali nepozanimati se o tem ampak:

- če se na tehniko ne spoznaš, niti ne veš kaj vprašati
- tudi če veš kaj vprašati, boš dobil različne odgovore in boš vedno bolj zmeden
- na internetu ni o tem nič napisanega ali je o tem polno (ne)preverjenih informacij ali celo namenskih dezinformacij

In zato ni čisto vse na posamezniku, da si je sam kriv, ker se ni pozanimal (celo privzemam, da je vsak naredil po svoje domačo nalogo glede tega preden je skeširal, ker denar nobenemu "ne raste na drevesu"). Bolj je problem, če je za odločitev imel na voljo prave informacije.

In če bi bila situacija tako črno-bela, da je vse zanič, bi ta jermen odpovedal v čisto vsakemu motorju. In to bi bil hud škandal...pa ga (še) ni - le zakaj?

Mimogrede...kolikim modelom Stellantis vgrajuje ta motor?
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1955
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a Polo78 Sr sep 18, 2024 1:24 pm

Ni problem v tem, da kdo ne bi razumel kako se jermeni obrabljajo, razpadajo in kako pri tem deluje gravitacija. Po moje to razume tudi povprečna "tik tok" punčara ali pa branjevka na trgu. Problem je, da se folk s tem NE UKVARJA, še posebej pa ne tisti, ki kupijo nov avto, ki itak rečejo: "Saj imam garancijo..pa to.." Tudi sam zelo dobro poznam 2 primera (ena je sestrična, druga pa kolegica), ki se nista pozanimali oz. raziskali tega pri nakupu novega avta zato točno vem kako gre to... Folku se enostavno ne da pozanimat ali pa da bi kdo koga vprašal..
Antiznačkar po prepričanju
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 792
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a boštjan_01 Sr sep 18, 2024 4:17 pm

Točno o tem govorim že od prvega komentarja. Vsak se odloči po svobodni volji. Samo zelo radi pozabljajo da morajo tudi prevzet svoj del odgovornosti in svoj del krivde.

Informacij je več kot dovolj. Ali je proizvajalec kriv, da se ne spoznaš na strojništvo? Ali je trgovec kriv, da si len in ti je težko pogooglat, ti je težko vprašat sorodnika ali kolega? In kar tako na slepo vržeš na mizo 20 ali 30 tisočakov, kot da si jih ukradel?
Kolikor je meni znano je obvezno plačevat RTV naročnino, avta pa ni obvezno kupit.

Če nimaš interesa, ali nisi dovolj sposoben, ali kakršni koli drugi razlogi, nihče nikogar ni ne sili kaj mora ali kaj ne sme. Prav tako ti nihče ni dolžan razlagat kaj je ali ni problematično.

"In če bi bila situacija tako črno-bela, da je vse zanič, bi ta jermen odpovedal v čisto vsakemu motorju."
Na svtu še niso izumlili jermena, ki ne bi razpadal ali se obrabljal. Pravočasno ga je potrebno menjat.

Bistvo je da se o takšnih zadevah govori in da so informacije vsem dostopne. Potem pa se vsak sam znajde kakor mu paše.
 
Uporabniški avatar
limas
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2213
Pridružen: Ne avg 18, 2013 8:01 pm

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a limas Sr sep 18, 2024 9:36 pm

In če bi bila situacija tako črno-bela, da je vse zanič, bi ta jermen odpovedal v čisto vsakemu motorju. In to bi bil hud škandal...pa ga (še) ni - le zakaj?
Ker nimajo vsi enakih voženj, ker mnogi delajo krajše servisne intervale in panično menjajo jermene mnogo prej kot zahteva proizvajalec.
Situacija je črnobela. Če ne bo nahebal prvi lastnik, bo pa naslednji. Poglej si priložen video in se zazri v zamašeno oljno sito.


Informacij je več kot dovolj. Ali je proizvajalec kriv, da se ne spoznaš na strojništvo?

Proizvajalec je dolžan izdelati tehnično in mehanično brezhiben motor. Če ne, je dolžan po prvi neuspeli seriji modificirati pomanjkljivosti. Če je to uspelo tistim s TSI in 1.2 TCE motorji, bi moralo tudi Stellantisu.

Na svtu še niso izumlili jermena, ki ne bi razpadal ali se obrabljal. Pravočasno ga je potrebno menjat.
Stellantis Puretech razpade mnogo pred določenim servisnim intervalom. Kapiraš?

Ocenjujem, da skoraj vsem ženskam, penzičem in družboslovcem (pač vsem tistim, ki jim tehnika ne diši) vse te podrobnosti ne bodo pomagale, ker nimajo predznanja kaj je kaj.
Ženske nikoli ne kupujejo racionalno, ampak impulzivno in predvsem všečne avte. Stellantis igra na to foro, pri tem pa je presneto uspešen. Penziči pa so bolj indoktrinirani v nemško kvaliteto, ki je izpuhtela konec 90. Penziči imajo druge težave in jih ni toloko pri Stellantisu.
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 792
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Zadnji žebelj v krsto: pogonski jermen v olju je sr*nje

Napisal/-a boštjan_01 Sr sep 18, 2024 10:56 pm

"In če bi bila situacija tako črno-bela, da je vse zanič, bi ta jermen odpovedal v čisto vsakemu motorju. In to bi bil hud škandal...pa ga (še) ni - le zakaj?
Ker nimajo vsi enakih voženj, ker mnogi delajo krajše servisne intervale in panično menjajo jermene mnogo prej kot zahteva proizvajalec.
Situacija je črnobela. Če ne bo nahebal prvi lastnik, bo pa naslednji. Poglej si priložen video in se zazri v zamašeno oljno sito."

Tukaj se zelo strinjam, večina lastnikov se zaveda težave in delajo servise vsaj polovico pred tovarniškimi. Če bi se držali tovarniških predpisov bi imeli čisto zares hud škandal.

"Informacij je več kot dovolj. Ali je proizvajalec kriv, da se ne spoznaš na strojništvo?
Proizvajalec je dolžan izdelati tehnično in mehanično brezhiben motor. Če ne, je dolžan po prvi neuspeli seriji modificirati pomanjkljivosti. Če je to uspelo tistim s TSI in 1.2 TCE motorji, bi moralo tudi Stellantisu."

Kja pomeni brezhiben motor? Mora zdržat pol milijona km, milijon, dva milijona? 5 let, 10, 30, 50 let samo tankaj in vozi? Zadostit mora zakonskim predpisom, nudit garancijo in garantirat rezervne dele.
Podobno kot pri zdravilih. Imaš vrhunsko zdravilo, edino na svetu, ki zdravi težke bolezni in ima vsaj 100 stranskih učinkov. Zraven tega zdravila dobiš še vsaj 4 druga, da vsaj delno kompenzirajo stranske učinke. Ampak je super zdravilo in noben bolnik ga ne zavrne.
Podobno je z motorji. Menja se drugačen jermen, drugačno olje, ... na koncu še menjaš mehanika.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov