Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
RUNAČ
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Če jul 09, 2020 4:18 pm

Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a RUNAČ So jan 11, 2025 10:47 am

Pozdravljeni so-forumaši,

ravnokar sem prebral članek o tem, da smo imeli v letu 2024 najmanj žrtev do sedaj na naših cestah - 71. Za primerjavo, leta 1994 jih je bilo 505!
Hvala bogu, da se je število tako zmanjšalo, čeprav bi si vsi želeli, da imamo uresničeno vizijo 0. Koliko je to realno je seveda druga stvar.

K temu je zelo verjetno pripomoglo to, da so avtomobili strukturno veliko bolje narejeni kot pred 30 leti. Seveda je logično, da je od same trdnosti strukture ob trku avta odvisno mnogo dejavnikov, predvsem stanje avta v smeri vzdrževanja. Verjetno je večini jasno, da ima 15 let staro vozilo, kateremu je rja načela strukturne dele, ob trku veliko manjšo možnost, da se bo obnašalo tako, kot so to zasnovali inženirji, kot pa takrat, ko je bilo novo. Prav tako ima močan vpliv ob trku tudi masa drugega vozila, če gre za tak tip trka.

Torej koliko stare avtomobile glede na leto zasnove jemljete še za varne v letu 2025?
So to avtomobili, ki so prišli na trg pred 10, ali mogoče celo tisti pred 15 leti?
"Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš."

Karl Heinrich Waggerl
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1131
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a D12J12 So jan 11, 2025 11:33 am

Inžinerjem je jasno, da je potrebno ljudem vzeti volan iz rok, če želimo preprečiti prometne nesreče. Asistenčni sistemi in sistemi ko vozilo pripravijo na trk znatno pripomorejo k večji varnosti in posledično manjšemu številu žrtev na cesti. Kje je tista prelomnica, katera loči varna vozila od nevarnih je pa zelo težko reči, ker vozila so vsa v osnovi zelo varna dokler jih v roke ne dobi človek in spelje :D . Samih dejavnikov je ogromno:
-stanje vozila
-pravilno sedenje in pripenjanje
-nivo opreme (zaščitne in asistenčne)
-mesto trka na avtomobilu in sama sila
Samo starost je zelo težko določiti, od kolega CC je že leta 2009 držal varnostno razdaljo in sam zaviral, kar je bilo za tisti čas neverjetno in šele od lani so ti sistemi obvezni, torej je na milijone prodanih vozil bol nevarnih od tistega 2009. Strukturno so pa vozila tam tam, od 2009 ko je NCAP pričel z novim točkovanjem so izjeme s slabo oceno. Za redno vzdrževano in nabutano vozilo z varnostno opremo tudi 15 let ni problem pri varnosti ( moje mnenje).
 
mnmn
Novinec
 
Prispevkov: 106
Pridružen: Po dec 29, 2014 12:00 pm

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a mnmn So jan 11, 2025 1:10 pm

Mislim, da je večini čisto vseeno za varnostni standard pri nakupu avta. Še nisem slišal za koga, ki bi izbral nek avto, ker je le ta dobil pet zvezdic za varnost. In sem prepričan, če danes daje ven novega Clio storio, z isto opremo, kot se je prodajal leta 2002, bi šel ta avto hitro v promet.

Dejstvo je, da je marsikomu nova asistenčna oprema moteča, ne pa da bi jo želel imeti.

Jaz se se nikoli nisem počutil, da je avto nevaren, pa tudi če sem vozil 95 letnik. Celo bolj sem užival v tistem, kot pa temu, ki ga imam doma.
 
RUNAČ
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Če jul 09, 2020 4:18 pm

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a RUNAČ So jan 11, 2025 1:45 pm

Tole sem še pozabil napisati v prvem zapisu. Sam sem imel v mislih predvsem pasivno varnost avtomobilov, aktivne (asistenčni sistemi) niti ne.
"Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš."

Karl Heinrich Waggerl
 
slemarko
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Sr jan 08, 2025 7:16 pm

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a slemarko So jan 11, 2025 1:56 pm

Jaz pa se ne počutim varno v majhnih avtomobilih, ne glede na letnik. Ko pogledam Cinquecentota ali pa bognedaj, Smarta, me tu ne prepriča noben airbag ali pa asistenčni sistem več :?
1994 Fiat Tipo 1,8 i.e.-prodano, 1996 Bmw 318 ti compact-prodano, 1999 Bmw 323 ti compact-prodano, 2002 Citroen Berlingo 1.6 16v-prodano
1996 MB C200 aut, 2000 MB C180, 2002 Dodge Durango 5.9 R/T, 2007 Jeep GC 3.0 CRD, 2008 Peugeot Partner 1.6 16V
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1221
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a danci1973 So jan 11, 2025 3:26 pm

Generalno smatram vozila od poznih 90-ih naprej za dovolj 'strukturno varne'. Sicer nekatere znamke / modeli izstopajo v + in za dovolj varne smatram tudi starejše, nekatere znamke / modeli pa izstopajo v - in jih ne bi smatral za varne niti danes. :lol:
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4446
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a Firediver So jan 11, 2025 4:40 pm

V vsakem primeru je dobro imeti večji avto (več zmečkljive cone), bolj kot trdnost strukture starega avta se je za bati večje možnosti trka z modernim težkim vozilom - vsaj v primerjavi s situacijo v 90ih, ko jih še ni bilo.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
limas
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2253
Pridružen: Ne avg 18, 2013 8:01 pm

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a limas So jan 11, 2025 4:41 pm

Starinski Volvo 240 cegel je pasivno popolnoma dovolj varen.
Ubija pojemek kinetične energije v korelaciji s hitrostjo in tukaj ne pomagajo nobene zvezdice. Ponavadi poči aorta, organi zapustijo prvotno lego, rebra popokajo, pljuča se predrejo, možgani se premaknejo v čelni del lobanje, vretenca popustijo.
Gorje tistim, ki se zaradi občutka varnosti ukvarjajo z zvezdicami, asistenčnimi sistemi in podobnim srajem.
Na splošno si bolj varen v avtu večjih gabaritov, ki z deformacijo bolj učinkovito posrka kinetično energijo.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3859
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a Blinder So jan 11, 2025 5:38 pm

Ne verjamem, da je volvo 240 varen avto.

Drugače za teh 505 na 71 žrtev pomaga tudi ESP.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
RUNAČ
Novinec
 
Prispevkov: 279
Pridružen: Če jul 09, 2020 4:18 pm

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a RUNAČ So jan 11, 2025 6:02 pm

ESP je sigurno pripomogel, ampak je obvezen v novih avtih avtih šele od 2014.

Se prav spomnim kako jih dobrih 15 let nazaj v razne avte B razreda namenjene za Slo trg še niso vgrajevali, medtem ko je bil v Nemčiji, v identičnih avtih, seveda del osnovne opreme.
"Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš."

Karl Heinrich Waggerl
 
boštjan_01
Uporabnik
 
Prispevkov: 879
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a boštjan_01 So jan 11, 2025 7:41 pm

Pasivna varnost se ni veliko spremenila zadnjih 10-15 let. Mislim na splošno, so tudi kakšne izjeme. Kakšna zračna blazina je več, po drugi strani gre novejšim močno v škodo višja teža.
 
Carmack
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 95
Pridružen: Sr jul 06, 2011 8:31 pm
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2235
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a RedBaron So jan 11, 2025 11:52 pm

Varnost je meni precej pomembne faktor pri nakupu vozila. Pasivna varnost je že pred kar nekaj leti dosegla nivo, ki ne nudi več veliko prostora za izboljšave - človeško telo je najšibkejši člen v tej verigi

Kako varen je nek "star" avto je odvisno mnogo faktorjev : najprej je strukturna trdnost vozila, če je v dobrem stanju, ne vidim problema in nimam nekih pomislekov, če pa je zaradi rje pol lažji pa verjetno res ne bo zaščitil potnikov kot je treba.
Potem je pomemben faktor, ali vsa varnostna oprema še deluje kot je treba, se bodo sprožili AirBagi, zategovalniki pasov, ipd.

So pa nekoliko starejši avti slabše opremljeni z varnostnimi sistemi na zadnji klopi. Spredaj so AirBagi, zategovalniki, omejevalniki... zadaj je v mnogo primerih samo sedež, ki preprečuje zdrs pod pasom in varnostni pas, morda z omejevalnikom zatezne sile, ali pa tudi ne... zategovalniki tudi niso samoumevni... Tudi vzglavniki so klasični, medtem ko so spredaj (ne sicer pri vseh) aktivni.

Ne smemo zanemariti tudi človeškega faktorja, vsi ti varnostni sistemi bodo učinkovito opravili svojo funkcijo, če bodo izpolnjeni osnovni pogoji za to. To je pravilno nastavljen sedež in volan (AirBag se mora sprožiti v prsi, ne v glavo), ter pravilna uporaba varnostnih pasov (spodnji del ne sme potekati čez pas!!) Verjamem, da je za precej ljudi tole kar hud zalogaj, ker nekaterim delajo preglavice že smerniki, pravilna uporaba luči, uporaba varnostnega pasu na sploh, kaj šele da bi posvetil pozornost pravilni namestitvi in ustrezni zategnjenosti že v štartu.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1131
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a D12J12 Ne jan 12, 2025 8:03 am

Se popolnoma strinjam, čemu ves trud pri varnosti avtomobila, če se pa večina uleže na sedež in ohlapno pripne? To ga zmeče po avtomobilu kot marijo… Glede na “znanje” voznikov je edina opcija, da ne pride do trka, to je edina varnost ki lahko deluje.
 
mnmn
Novinec
 
Prispevkov: 106
Pridružen: Po dec 29, 2014 12:00 pm

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a mnmn Ne jan 12, 2025 8:24 am

Kot sem napisal, večini varnost avta ni pomembna. Varnostni pas pa uporabljajo, ker bi drugače dobili kazen, ne pa zaradi varnosti. Dajmo zakon, da varnostni pas ni več obvezen, pa bomo videli, koliko ljudi še bo uporabljalo varnosti pas. V mestu bi jih večina sigurno bila brez. Na avtocesti bi po vsej verjetnosti bil odstotek pripasanih malce večji.

Drugače, če vam je varnost tako zelo pomembna pri nakupu, ali uporabljate motor, kolo, ali pa hodite peš? Ker tam ste pa brez varnosti. Ni nobenega materiala in asistenčnih pripomočkov, ki vas bodo obvarovali.
 
boštjan_01
Uporabnik
 
Prispevkov: 879
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a boštjan_01 Ne jan 12, 2025 10:29 am

Vsi na veliko povdarjajo varnost. V praksi pas uporabljajo zaradi polocistov, ne znajo si nastavit pasu, sedeža, volana, en kup predmetov razmetanih (nezavarovanih) po celotnem avtu, ...

Pred desetletji se je zananec poškodoval v prometni. Preko prsenga koša in trebuha je imel sledi od varnostnega pasu. Ko je bil v bolnišnici, je rekel, da se nikoli več ne bo pripasal. Adijo pamet, kaj bi takšnemu sploh še rekel.

Med večjimi in manjšimi avti ni bistvenih razlik. Večji avti imajo res večje zmečkljive cone, ampak tudi večjo težo.
To lahko vsak sam preizkusi doma. Uleži si na trdo podlago in si daj 1kg utež na prsni koš, trebuh, glavo, ... In potem si na isto mesto daj 9kg utež. Tako vpliva teža pri hitrosti samo 30km/h.
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1131
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a D12J12 Ne jan 12, 2025 10:50 am

Odvisno kako se človek navadi, jaz če nisem pripet imam občutek, da bom padel pod sedež.
Pri nakupu avtomobila večina res ne gleda na varnost, ampak gledajo vzporedno stvar in to je dodatna oprema. Sam sem želel imeti aktivni tempomat, to pa za seboj potegne tudi samodejno zaviranje itd.
Največji napredek glede varnosti bo sporazumevanje avtomobilov, ko AI ne bo dovolil prehiteti, zapeljati ali izvesti manever kateri bi lahko povzročil trk.
Nekaj podobnega danes poznamo v google navigaciji (in ostalih), ko preko telefonov določajo gostoto prometa in že veliko prej odkriješ kolono vozil in možnost naleta.
 
MORDOR
Novinec
 
Prispevkov: 233
Pridružen: To maj 19, 2009 10:19 am

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih

Napisal/-a MORDOR Ne jan 12, 2025 11:52 am

Najprej boraš narediti vse, da sploh ne poči. Predvsem se je treba pravilno pripet iz zadnjih sedežev vso kramo premakniti v prtljažnik in tudi naprimer psa ustrezno zavarovat. Velikokrat vidim da ali psi ležijo na polički zadaj ali pa na zadnjem sedežu. Ob trku bo ta pes projektil.
Ti imaš lahko super velik in varen avto, Ko pa boš ob čelnem trku dobil kovček iz zadnjega sedeža v glavo ti noben asistent ne bo pomagal.
Življenje ni praznik,ampak delovni dan!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov