Stran 1 od 1
Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 10:47 am
Napisal/-a RUNAČ
Pozdravljeni so-forumaši,
ravnokar sem prebral članek o tem, da smo imeli v letu 2024 najmanj žrtev do sedaj na naših cestah - 71. Za primerjavo, leta 1994 jih je bilo 505!
Hvala bogu, da se je število tako zmanjšalo, čeprav bi si vsi želeli, da imamo uresničeno vizijo 0. Koliko je to realno je seveda druga stvar.
K temu je zelo verjetno pripomoglo to, da so avtomobili strukturno veliko bolje narejeni kot pred 30 leti. Seveda je logično, da je od same trdnosti strukture ob trku avta odvisno mnogo dejavnikov, predvsem stanje avta v smeri vzdrževanja. Verjetno je večini jasno, da ima 15 let staro vozilo, kateremu je rja načela strukturne dele, ob trku veliko manjšo možnost, da se bo obnašalo tako, kot so to zasnovali inženirji, kot pa takrat, ko je bilo novo. Prav tako ima močan vpliv ob trku tudi masa drugega vozila, če gre za tak tip trka.
Torej koliko stare avtomobile glede na leto zasnove jemljete še za varne v letu 2025?
So to avtomobili, ki so prišli na trg pred 10, ali mogoče celo tisti pred 15 leti?
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 11:33 am
Napisal/-a D12J12
Inžinerjem je jasno, da je potrebno ljudem vzeti volan iz rok, če želimo preprečiti prometne nesreče. Asistenčni sistemi in sistemi ko vozilo pripravijo na trk znatno pripomorejo k večji varnosti in posledično manjšemu številu žrtev na cesti. Kje je tista prelomnica, katera loči varna vozila od nevarnih je pa zelo težko reči, ker vozila so vsa v osnovi zelo varna dokler jih v roke ne dobi človek in spelje

. Samih dejavnikov je ogromno:
-stanje vozila
-pravilno sedenje in pripenjanje
-nivo opreme (zaščitne in asistenčne)
-mesto trka na avtomobilu in sama sila
Samo starost je zelo težko določiti, od kolega CC je že leta 2009 držal varnostno razdaljo in sam zaviral, kar je bilo za tisti čas neverjetno in šele od lani so ti sistemi obvezni, torej je na milijone prodanih vozil bol nevarnih od tistega 2009. Strukturno so pa vozila tam tam, od 2009 ko je NCAP pričel z novim točkovanjem so izjeme s slabo oceno. Za redno vzdrževano in nabutano vozilo z varnostno opremo tudi 15 let ni problem pri varnosti ( moje mnenje).
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 1:10 pm
Napisal/-a mnmn
Mislim, da je večini čisto vseeno za varnostni standard pri nakupu avta. Še nisem slišal za koga, ki bi izbral nek avto, ker je le ta dobil pet zvezdic za varnost. In sem prepričan, če danes daje ven novega Clio storio, z isto opremo, kot se je prodajal leta 2002, bi šel ta avto hitro v promet.
Dejstvo je, da je marsikomu nova asistenčna oprema moteča, ne pa da bi jo želel imeti.
Jaz se se nikoli nisem počutil, da je avto nevaren, pa tudi če sem vozil 95 letnik. Celo bolj sem užival v tistem, kot pa temu, ki ga imam doma.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 1:45 pm
Napisal/-a RUNAČ
Tole sem še pozabil napisati v prvem zapisu. Sam sem imel v mislih predvsem pasivno varnost avtomobilov, aktivne (asistenčni sistemi) niti ne.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 1:56 pm
Napisal/-a slemarko
Jaz pa se ne počutim varno v majhnih avtomobilih, ne glede na letnik. Ko pogledam Cinquecentota ali pa bognedaj, Smarta, me tu ne prepriča noben airbag ali pa asistenčni sistem več

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 3:26 pm
Napisal/-a danci1973
Generalno smatram vozila od poznih 90-ih naprej za dovolj 'strukturno varne'. Sicer nekatere znamke / modeli izstopajo v + in za dovolj varne smatram tudi starejše, nekatere znamke / modeli pa izstopajo v - in jih ne bi smatral za varne niti danes.

Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 4:40 pm
Napisal/-a Firediver
V vsakem primeru je dobro imeti večji avto (več zmečkljive cone), bolj kot trdnost strukture starega avta se je za bati večje možnosti trka z modernim težkim vozilom - vsaj v primerjavi s situacijo v 90ih, ko jih še ni bilo.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 4:41 pm
Napisal/-a limas
Starinski Volvo 240 cegel je pasivno popolnoma dovolj varen.
Ubija pojemek kinetične energije v korelaciji s hitrostjo in tukaj ne pomagajo nobene zvezdice. Ponavadi poči aorta, organi zapustijo prvotno lego, rebra popokajo, pljuča se predrejo, možgani se premaknejo v čelni del lobanje, vretenca popustijo.
Gorje tistim, ki se zaradi občutka varnosti ukvarjajo z zvezdicami, asistenčnimi sistemi in podobnim srajem.
Na splošno si bolj varen v avtu večjih gabaritov, ki z deformacijo bolj učinkovito posrka kinetično energijo.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 5:38 pm
Napisal/-a Blinder
Ne verjamem, da je volvo 240 varen avto.
Drugače za teh 505 na 71 žrtev pomaga tudi ESP.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 6:02 pm
Napisal/-a RUNAČ
ESP je sigurno pripomogel, ampak je obvezen v novih avtih avtih šele od 2014.
Se prav spomnim kako jih dobrih 15 let nazaj v razne avte B razreda namenjene za Slo trg še niso vgrajevali, medtem ko je bil v Nemčiji, v identičnih avtih, seveda del osnovne opreme.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 7:41 pm
Napisal/-a boštjan_01
Pasivna varnost se ni veliko spremenila zadnjih 10-15 let. Mislim na splošno, so tudi kakšne izjeme. Kakšna zračna blazina je več, po drugi strani gre novejšim močno v škodo višja teža.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 7:48 pm
Napisal/-a Carmack
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: So jan 11, 2025 11:52 pm
Napisal/-a RedBaron
Varnost je meni precej pomembne faktor pri nakupu vozila. Pasivna varnost je že pred kar nekaj leti dosegla nivo, ki ne nudi več veliko prostora za izboljšave - človeško telo je najšibkejši člen v tej verigi
Kako varen je nek "star" avto je odvisno mnogo faktorjev : najprej je strukturna trdnost vozila, če je v dobrem stanju, ne vidim problema in nimam nekih pomislekov, če pa je zaradi rje pol lažji pa verjetno res ne bo zaščitil potnikov kot je treba.
Potem je pomemben faktor, ali vsa varnostna oprema še deluje kot je treba, se bodo sprožili AirBagi, zategovalniki pasov, ipd.
So pa nekoliko starejši avti slabše opremljeni z varnostnimi sistemi na zadnji klopi. Spredaj so AirBagi, zategovalniki, omejevalniki... zadaj je v mnogo primerih samo sedež, ki preprečuje zdrs pod pasom in varnostni pas, morda z omejevalnikom zatezne sile, ali pa tudi ne... zategovalniki tudi niso samoumevni... Tudi vzglavniki so klasični, medtem ko so spredaj (ne sicer pri vseh) aktivni.
Ne smemo zanemariti tudi človeškega faktorja, vsi ti varnostni sistemi bodo učinkovito opravili svojo funkcijo, če bodo izpolnjeni osnovni pogoji za to. To je pravilno nastavljen sedež in volan (AirBag se mora sprožiti v prsi, ne v glavo), ter pravilna uporaba varnostnih pasov (spodnji del ne sme potekati čez pas!!) Verjamem, da je za precej ljudi tole kar hud zalogaj, ker nekaterim delajo preglavice že smerniki, pravilna uporaba luči, uporaba varnostnega pasu na sploh, kaj šele da bi posvetil pozornost pravilni namestitvi in ustrezni zategnjenosti že v štartu.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: Ne jan 12, 2025 8:03 am
Napisal/-a D12J12
Se popolnoma strinjam, čemu ves trud pri varnosti avtomobila, če se pa večina uleže na sedež in ohlapno pripne? To ga zmeče po avtomobilu kot marijo… Glede na “znanje” voznikov je edina opcija, da ne pride do trka, to je edina varnost ki lahko deluje.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: Ne jan 12, 2025 8:24 am
Napisal/-a mnmn
Kot sem napisal, večini varnost avta ni pomembna. Varnostni pas pa uporabljajo, ker bi drugače dobili kazen, ne pa zaradi varnosti. Dajmo zakon, da varnostni pas ni več obvezen, pa bomo videli, koliko ljudi še bo uporabljalo varnosti pas. V mestu bi jih večina sigurno bila brez. Na avtocesti bi po vsej verjetnosti bil odstotek pripasanih malce večji.
Drugače, če vam je varnost tako zelo pomembna pri nakupu, ali uporabljate motor, kolo, ali pa hodite peš? Ker tam ste pa brez varnosti. Ni nobenega materiala in asistenčnih pripomočkov, ki vas bodo obvarovali.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: Ne jan 12, 2025 10:29 am
Napisal/-a boštjan_01
Vsi na veliko povdarjajo varnost. V praksi pas uporabljajo zaradi polocistov, ne znajo si nastavit pasu, sedeža, volana, en kup predmetov razmetanih (nezavarovanih) po celotnem avtu, ...
Pred desetletji se je zananec poškodoval v prometni. Preko prsenga koša in trebuha je imel sledi od varnostnega pasu. Ko je bil v bolnišnici, je rekel, da se nikoli več ne bo pripasal. Adijo pamet, kaj bi takšnemu sploh še rekel.
Med večjimi in manjšimi avti ni bistvenih razlik. Večji avti imajo res večje zmečkljive cone, ampak tudi večjo težo.
To lahko vsak sam preizkusi doma. Uleži si na trdo podlago in si daj 1kg utež na prsni koš, trebuh, glavo, ... In potem si na isto mesto daj 9kg utež. Tako vpliva teža pri hitrosti samo 30km/h.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: Ne jan 12, 2025 10:50 am
Napisal/-a D12J12
Odvisno kako se človek navadi, jaz če nisem pripet imam občutek, da bom padel pod sedež.
Pri nakupu avtomobila večina res ne gleda na varnost, ampak gledajo vzporedno stvar in to je dodatna oprema. Sam sem želel imeti aktivni tempomat, to pa za seboj potegne tudi samodejno zaviranje itd.
Največji napredek glede varnosti bo sporazumevanje avtomobilov, ko AI ne bo dovolil prehiteti, zapeljati ali izvesti manever kateri bi lahko povzročil trk.
Nekaj podobnega danes poznamo v google navigaciji (in ostalih), ko preko telefonov določajo gostoto prometa in že veliko prej odkriješ kolono vozil in možnost naleta.
Re: Strukturna varnost starejših avtomobilov ob trkih
Objavljeno: Ne jan 12, 2025 11:52 am
Napisal/-a MORDOR
Najprej boraš narediti vse, da sploh ne poči. Predvsem se je treba pravilno pripet iz zadnjih sedežev vso kramo premakniti v prtljažnik in tudi naprimer psa ustrezno zavarovat. Velikokrat vidim da ali psi ležijo na polički zadaj ali pa na zadnjem sedežu. Ob trku bo ta pes projektil.
Ti imaš lahko super velik in varen avto, Ko pa boš ob čelnem trku dobil kovček iz zadnjega sedeža v glavo ti noben asistent ne bo pomagal.