Stran 1 od 1
V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: So jun 21, 2025 8:19 am
Napisal/-a mrtwelvetrees
Prihajajo el. avtomobili ki bodo imeli vgrajene motorje v sama kolesa.
Mene pa zanima koliko bo to podražilo zavarovanje avta ? Si predstavljate da z kolesom butneš v robnik pa vse vse zvije ?
To bo takoj 5000 ali več eur ?
Da ne omenim še po nekaj letih ko ne bo več garancije bo voda (vlaga) sigurno vdrla v el. dele in bo zadeva za zamenjat.
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: So jun 21, 2025 8:56 am
Napisal/-a boštjan_01
Tudi sam imam pomisleke, predvsem na umazanijo: makadam, zimska sol, ...
Na robniku ne boš tako zlahka poškodoval, podobno kot sedaj ne poškoduješ zavor.
Zavarovanje se računa na vrednost novega avta. Razen če bodo uvedli ločeno možnost, kot je za divjad, točo, parkirišče, ...
Motorji ne bi smeli biti tako dragi. Sam motor ni tako kompliciran za izdelavo, tudi materiali niso ne vem kaj. Odvisno kakšna bo marža. Za 5k€ imaš že generalko na ICE motorju.
Pred leti sem bral (bolj študija kot realnost), da se lahko star avto predela v hibrida z takšnimi motorji na os zraven zavor. Omenjene cene niso bile nekaj grozne.
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: So jun 21, 2025 9:55 am
Napisal/-a RUNAČ
Mene recimo zanima kako bodo rešili vse probleme povezane z nevzmeteno maso.
O tem se namreč nikjer nič ne piše oziroma govori v povezavi z elektromotorji, ki so nameščeni v pesta koles.
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: So jun 21, 2025 11:20 am
Napisal/-a boštjan_01
Saj nimaš veliko možnosti. Prilagodiš vzmet in amortizer.
Veliko pripomore visokoprofilna guma. Nekaterim je avto ogaben za gledat, če ima presek gume več kot za en prst. To odpade.
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: So jun 21, 2025 2:19 pm
Napisal/-a limas
Predsednik uprave Toyote je skeptičen do električnih vozil.
Predsednik uprave Toyote je dejal, da je padajoče povpraševanje po električnih vozilih znak, da se ljudje prebujajo in spoznavajo, da so električna vozila preveč hvaljena in imajo svoje pomanjkljivosti.
https://www.theepochtimes.com/article/e ... es-5517676?
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: To jun 24, 2025 6:37 am
Napisal/-a spaceone
Z mojega vidika je pomankljivost zelo dragi deli, od nekih chargerjev, inverterjev, konverterjev itd. Tudi ostali deli, ki so primerljivi z iceji so dražji, recimo klima kompresorji, koliko sem za vw gledal, so tudi 12v akumulatorji zelo dragi, pa so samo 40v.
Recimo, da rabiš turbino menjat ali pa sklopko, je to v rangu 1000€ in ljudje raje avto prodajo, menjava delov pri EV je pa v rangu po par 1000€. Pa do baterije še sploh prišli nismo.
In kolikor berem, določenim znamkam ti deli redno odpovedujejo. Pa tudi če je še avto v garanciji, se lahko zgodi da čakaš mesece, da dobijo del.
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: To jun 24, 2025 9:02 pm
Napisal/-a void
Spomnem se kako so govorili da bodo EVji zanesljivi in nekvarljivi. Bolj kot spremljam EV clinic, mi je jasno da so EV izredno dragi za popravljat, pa naj te EV clinic fanatiki tolk po dolgem in po čez trdijo kako so ICE dragi.
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: To jun 24, 2025 9:49 pm
Napisal/-a boštjan_01
Elektromotor je zanesljiv. Stator, rotor in dva ležaja. Pokvari se lahko samo če so tovarniško kaj zaj...
Problem so ostale komponente. Elektronika je elektronika in je vseeno ali je montirana v EV ali ICE ali telefon.
Menjavajo se celotni sklopi v kompletu. Serviserji se niti ne trudijo iskat napake. Niti nimajo znanja, večinoma so strojne smeri. Teoretično zaradi enega okvarjenega čipa vrednosti 50€ menajo celoten sklop za vsaj 1000€ + delo.
ICE ti lahko popravlja vsak popoldanec. Pri EV brez vrhuneske opreme nimaš kaj delat, samo gume lahko pumpaš.
Ko se ti pokvari EV (izven garancije), moraš najprej na banki preverit kreditno sposobnost, šele nato pokličeš avtovleko ali cigane.

Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: Sr jun 25, 2025 8:01 pm
Napisal/-a void
Kolk vidim tu motorji niso bulletproff, daleč od tega. Delajo rebuilde komplet ležajev že na 100k, pušča antifriz v motoru, glede na to kako simple je sam motor, bi to moglo bit v piko. Ampak so spet ekonomisti razvijali avto verjetno, pa smo tam. Ko tudi simple stvari zajebejo, da na koncu kompliciran euro6.4 dizel dela dlje

Kaj se pa tiče računalnikov, še posebej računalnikov za polnjenje, je pa totalna štala. Vsi majo kr probleme s tem, ful se greje, hlajenje je neadekvatno itd.
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: Če jun 26, 2025 8:49 am
Napisal/-a mrtwelvetrees
Kako se pa ti motorji hladijo (v kolesih) ?
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: Če jun 26, 2025 9:49 am
Napisal/-a Firediver
Najbrž na podoben način, kot so "prisilno" hlajeni sprednji zavorni diski..
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: Če jun 26, 2025 12:50 pm
Napisal/-a MacTron
Tako je, pasivno z naravnim pretokom zraka in odvajanjem toplote kot je že podal Firediver ter bolj izrazito aktivno tekočinsko hlajenje (mešanica vode in glikola 50:50) skozi komponente. Več pa je omenjeno pod rubriko cooling v tem članku slovenskega podjetja in mimogrede tu v svetu orjemo ledino.
https://www.emobility-engineering.com/e ... eel-motor/
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: Če jun 26, 2025 7:52 pm
Napisal/-a slemarko
Vidim tudi podatek o teži motorja - 33.3 kg. Ne ravno zanemarljiv podatek o dodani nevzmeteni masi, ko se okoli alu platišč doktorira, kako "posekati" kakšen kilo ali dva...
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: Pe jun 27, 2025 8:17 pm
Napisal/-a mrtwelvetrees
Najbrž ne dobo avtodeli za tak avto na voljo v vsaki trgovini z avtodeli, kot zdaj recimo za VW doniš za en kos več različnih proizvajalcev.
Re: V kolesih vgrajeni električni motorji
Objavljeno: So jun 28, 2025 9:23 am
Napisal/-a D12J12
S to temo sem se spopadal lansko leto in je hyundai lepo dokazal, da nevzmetene mase niso problem
https://www.youtube.com/watch?v=rwKZq3VQsx4&ab_channel=HYUNDAIMOBISI%ED%98%84%EB%8C%80%EB%AA%A8%EB%B9%84%EC%8A%A4.
Ampak Hyundai je že nekje drugje, že pri drugi študiji katera obeta zelo veliko. UNI wheel - motor na karoseriji in prenos v kolesu. S takšno hitrostjo razvoja motor v kolesu ne bo ugledal luč sveta.