Stran 1 od 1
2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 6:58 am
Napisal/-a bluedot
Pozdravljeni,
ima kdo izkušnje s tem motorjem, predvsem po 100.000 prevoženih kilometrih? Uporablja se v Jeep Cherokee, Jeep Compass, Alfa Giulia / Stelvio. Na tujih forumih berem, da so pogoste težave z oljno črpalko, tesnilom oljne črpalke in centrifugalnim separatorjem.
Nekateri priporočajo menjavo olja na 10.000 km, namesto 20.000 km. Bi bilo to smisleno? Moj avto ima sedaj 93.000 km, ampak vozil ga bom vsaj do 200.000 km.
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 7:02 am
Napisal/-a mrtwelvetrees
Vsekakor, sploh če misliš menjat na 2leti (10.000km)
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 7:08 am
Napisal/-a bluedot
Moj Stelvio je dopolnil 5 let in do sedaj sem ga servisiral po priporočilih (1x na leto ali 20.000 km). Sedaj pa bi potem prešel na 10.000 km intervale, če je to res priporočljivo, ker avto je odličen in ga mislim imeti še vsaj 5 let.
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 8:27 am
Napisal/-a berlonso
Sem se precej pozanimal po ITA forumih glede tega motorja, ker sem nameraval tudi sam v nakup Stelvia (nato padlo v vodo, ker odkupil službeno vozilo).
Najbolj me je odbijala od nakupa napaka (baje precej pogosta) s tlakom olja - iskal sem rabljenega, tako da je riziko večji in me je to motilo. V karterju je gumica, ki povezuje sesalno cev olja z spodnjim delom v karterju, ki s cašom izgubi elastičnost in ne tesni dovolj, črpalka zato ne doseže pravega tlaka in količine olja v obtoku. Vozilo tudi opozarja na premali pritisk olja, vendar lučka po par sekundah ob prižigu hladnega avta ugasne in večina se veselo vozi naprej, ta čas pa se škoda že dogaja. Če se ne sanira v času, potrebna menjava motorja (prodaja se nekaj Stelvio-v v Ita z uničenim motorjem).
Popravilo je precej zamudno, ker je treba razdret komplet most in kup periferije.
Nekje sem bral, da so v novejše letnike vgradili ta del iz aluminija, mogoče da s facelifton.
Kakšno moč motorja imaš?
Še dandanes se obrnem za Stelviom in Giulio, še vedno sta mi najlepši vozili (Giulia zmaga, ampak mi je nepraktična zaradi odpiranja prtljažnika).
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 8:33 am
Napisal/-a danci1973
Pogostejša menjava olja zagotovo ne škodi, koliko pa pomaga, pa je težko izmeriti in dokazati.
Meni osebno se zdi interval 20k km predolg, še posebej za dizla - razen, če je v motorju ustrezno velika količina olja (8+ litrov) in uporablja spodobno velik filter.
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 9:43 am
Napisal/-a bluedot
berlonso je napisal/-a:Sem se precej pozanimal po ITA forumih glede tega motorja, ker sem nameraval tudi sam v nakup Stelvia (nato padlo v vodo, ker odkupil službeno vozilo).
Najbolj me je odbijala od nakupa napaka (baje precej pogosta) s tlakom olja - iskal sem rabljenega, tako da je riziko večji in me je to motilo. V karterju je gumica, ki povezuje sesalno cev olja z spodnjim delom v karterju, ki s cašom izgubi elastičnost in ne tesni dovolj, črpalka zato ne doseže pravega tlaka in količine olja v obtoku. Vozilo tudi opozarja na premali pritisk olja, vendar lučka po par sekundah ob prižigu hladnega avta ugasne in večina se veselo vozi naprej, ta čas pa se škoda že dogaja. Če se ne sanira v času, potrebna menjava motorja (prodaja se nekaj Stelvio-v v Ita z uničenim motorjem).
Popravilo je precej zamudno, ker je treba razdret komplet most in kup periferije.
Nekje sem bral, da so v novejše letnike vgradili ta del iz aluminija, mogoče da s facelifton.
Kakšno moč motorja imaš?
Še dandanes se obrnem za Stelviom in Giulio, še vedno sta mi najlepši vozili (Giulia zmaga, ampak mi je nepraktična zaradi odpiranja prtljažnika).
U, super info, hvala! Si zapišem, da obstaja posodobljena različica tega dela. Sem pa zasledil, da prav tako obstaja izboljšana aftermarket različica. EDIT: Link do aftermarket dela:
https://jtd-performance.com/en/product/ ... n-jtd-tbi/Ja, prvi uraden facelift je bil 2020 (moj je kupljen 2020, ampak je letnik 2019). Bilo je nekaj kozmetičnih popravkov v kabini, bili pa so tudi tehnični popravki in popravki v zvezi s kvaliteto. Kabina je od 2020 naprej tišja (boljša izolacija stekla in vrat), malo so zvišali "steering ratio", ker je bil od 2016 do 2020 tako direkten, da sploh ni mogel delovati s steering assistom. Velika verjetnost pa je, da so uredili tudi to, kar si omenil. Pri moji takratni Corsi (letnik 2001) so brez facelifta zamenjali nek plastični element za kovinski, ki je bil na koncu prestavne ročice in se je prehitro obrabil/zlomil, posledično pa ni bilo možno uporabiti prestav.
danci1973 je napisal/-a:Pogostejša menjava olja zagotovo ne škodi, koliko pa pomaga, pa je težko izmeriti in dokazati.
Meni osebno se zdi interval 20k km predolg, še posebej za dizla - razen, če je v motorju ustrezno velika količina olja (8+ litrov) in uporablja spodobno velik filter.
Dobro vedeti, da je več takšnih mnenj. Bom kar uvedel 10K km menjavo olja in basta.
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 11:21 am
Napisal/-a bluedot
@berlonso: Sorry, pozabil napisati moč motorja - 190 KM.
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 11:26 am
Napisal/-a Kukec
Pa še to...če si do sedaj uporabljal 0w20, obvezno menjaj na 0w30 ali celo 5w30. Dokazano na večih primerih, da motor zvočno lepše deluje, oz. celo dokazano z parametri tlaka olja. (ravno pri jtd-performance)
"prehitra" menjava olja ne bo nič škodovala, no razen malenkost denarnici, ampak če se znajdeš, te lahko oljni servis stane manj kot 100€, uraden servis predvidevam da je bil vsaj 250€. Tudi če boš na 15.000km menjal, ne bo večje škode. Glede na majhno količino olja v motorju, je to več kot priporočljivo. Alfa "ve" za napake, ampak nočejo priznat oz. ne vem kako rešujejo probleme "serijskega" ribata. Po drugi strani povsem logično, le kdo bi kupil dizla, kateri bi imel servisni interval predpisan na 10.000km....
Glede tlaka in gumice... To je bil problem JTD motorjev, prejšnje generacije. 2.0 in 1.6 jtdm, (tudi opel cdti).
Pri 2.2 jtdm je bil v večini za opozorila nizkega tlaka olja ali ribanje krivo to, da je oljna pumpa bila odvijačena na več vijakih, posledično je bil pritisk olja neustrezen. Pri Stelviu je ogromno dela če je Q4, baje vsaj 10ur da se sname karter in te zadeve uredi.
Na servisu so pred leti ob prižigu lučke low oil preasure, menjavali olje in filtre ker bi naj bili iztrošeni, takrat še ta napaka ni bila tako znana, ali pa niso hoteli slišati za to. To je delovalo za naslednjih nekaj tisoč, kadar se je lučka zopet prižgala ali ob hladnem zagonu ali večji obremenitvi. Naslednjih parkrat je to lahko že usodno za motor. Že v Sloveniji je precej teh primerov, poznam jih vsaj 5 iz prve oz. druge roke, pa če pogledaš da teh avtov niti ni tako veliko pri nas. Kako pa sedaj rešujejo pa ne vem. Preventivno redko kdo sanira zadevo, ampak ob zavedanju da če gre motor po gobe, si takoj na strošku 5000€ pri rabljenem....
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 12:33 pm
Napisal/-a bluedot
Hvala za vse informacije! Sem posodobil "Knowledge Base" datoteko za vzdrževanje avta.

Uradno priporočilo za olje je 0W20, ja. Ampak bom šel na boljše. Uraden servis je drag - poznam enega serviserja tu v bližini, ki je specialist za Alfe, razen tega pa tudi sam vozi Stelvio. On menjava olje na 10K km v svojem. Malo prej sem govoril z njim in rekel mi je, da je imel že 3 primere s takšnim motorjem, ki so povsem odpovedali iz razlogov, ki jih omenjam v prvi objavi.
Jaz sem imel lani eno veliko kolobocijo, ker se mi je prižigala rumena lučka za motor in avto so mi morali 2x naložiti na avtovleko, ker je povsem izgubil moč. Baje so mi nalili preveč olja, ker je en čas bilo priporočilo cca. 4,5 litrov, sedaj pa je 4,2 litra. Zdaj niti več nisem prepričan, da je bila res to težava. :-/ Na uradnem servisu s serviserjem sicer ne morem govoriti, mi je pa na front desku bilo rečeno, da se je to odvečno olje kao prelivalo nekam (med pospeševanjem, zaviranjem in močnim zavijanjem) in posledično zadušilo avto. Prebilo ga je tudi v zračni filter. Sedaj pa na
https://jtd-performance.com/en/product/ ... n-jtd-tbi/ berem, da za Q2 modele celo priporočalo nek "oil pan baffle", ki preprečuje točno to.
Re: 2.2 JTDm dizelski motor - menjava olja na 10K km?
Objavljeno: To avg 12, 2025 12:56 pm
Napisal/-a Kukec
Pri alfah je to kar pogosto, da rabiš malo več interesa za servisiranje, kot pri ostalih znamkah, če nočeš problemov. Ogromno se da preventivno in za mali strošek uredit. Sam vozim Giulio 2.0 in ima tudi kar nekaj muh, ki pa na srečo niso tako problematične kot ta pritisk olja.
Če je preveč olja se lahko zgodi da izgubi moč. Tvoj letnik in verzija že ima verjetno že posodobljen centrifugalni filter. Strošek menjave je cca 80€ in ga je vseeno priporočeno menjat pri velikem servisu. Res, da je to s preveč olja znana težava, ampak enim servisom je to bilo težko dopovedati, pri FL so vsaj uradna navodila spremenili. Za stelvia ne vem, ampak za giulio brez q4 gre max 3.6-3.8L da ga ne zmeče ven. Pri tem pa na boardu kaže maximum, na šibki pa skoraj minimum.