Stran 1 od 2

dušik v pnevmatikah

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 6:28 am
Napisal/-a 2807
V čem je fora, da daš v gumo namesto zraka dušik?
lp

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 6:46 am
Napisal/-a TITan
Ne vem če je tisto ravno dušik (če misliš un k ti dajo še rdeče pokrovčke za ventil zraven). Fora je pa, da ni tako odvisen na temperaturne spremembe (pozimi enak pritisk kot poleti), da ne začne toliko hitro puščat kot zrak in če je malo spuščena guma se "napumpa" v ene 5min vožnje (ne razumem sicer kako je to možno). Se pa avtomobil tudi malo bolše obnaša (na kombiju je kr občutna razlika).

Re: dušik v pnevmatikah

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 7:32 am
Napisal/-a s3c
Več kilometrov
Zrak, po katerem sprašuješ zagotavlja konstanten tlak v pnevmatikah trikrat dlje kot pa komprimiran zrak iz okolice: tako je pnevmatika manj podvržena negativnemu delovanju, ki nastane pri premalo napolnjenih pnevmatikah. To pomeni, da lahko s pnevmatiko prevozimo več kilometrov, zmanjša pa se tudi poraba goriva. Zrak je inerten, kar pomeni, da je brez kisika in nečistoč, ki so običajno prisotne v komprimiranem zraku. Te povzročajo razpokanje plašča pnevmatike in zmanjševanje njene elastičnosti.

Večja varnost
Zrak dopolnjuje varnost med pnevmatiko in Tvojim vozilom. Princip je zelo preprost: v notranjosti pnevmatik izniči nastanek vnetljivih mešanic, ki so lahko ob povišani temperaturi vzrok za eksplozijo pnevmatik. Točen tlak polnjenja pnevmatik pa zagotavlja varno manevriranje v kritičnih trenutkih.

Kako deluje?
Tak zrak je osnovan na zelo preprostem principu. Komprimiran zrak za polnjenje, ki se je uporabljal do sedaj, je poln pnevmatiki nezaželjenih elementov kot so kisik, olje in vlaga, ki negativno vplivajo na življenjsko dobo gum, dušik teh škodljivih elementov ne vsebuje in hkrati preprečuje njihov nastanek. Obenem tudi ne vsebuje kisika.

Kisik je običajno glavni povzročitelj eksplozij pnevmatik. Povišanje temperature pospešuje spontano zgorevanje v notranjosti pnevmatik. Kisik je tudi glavni krivec, da pada začetni tlak polnjenja.

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 7:38 am
Napisal/-a 2807
Hitro in kvalitetno, hvala.

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 7:40 am
Napisal/-a dejan84
s3c, tole je bla pa že kar profesorska razlaga. :bow

Re: dušik v pnevmatikah

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 8:02 am
Napisal/-a Pero
2807 je napisal/-a:V čem je fora, da daš v gumo namesto zraka dušik?
lp


da ti še dodatno poberejo denar za nekaj kar ne rabiš.

To debato smo že imeli, zbrskaj pa boš videl.

Še vedno čakam da bo kdo od zagovornikov napisal kakšno formulo, ne pa marketinške fore...

''...spontano zgorevanje v pnevmatikah...'' :rofl

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 8:05 am
Napisal/-a s3c
2807 je napisal/-a:Hitro in kvalitetno, hvala.


Copy/Paste :wink:

Re: dušik v pnevmatikah

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 8:06 am
Napisal/-a jakaracman
Pero je napisal/-a:
2807 je napisal/-a:V čem je fora, da daš v gumo namesto zraka dušik?
lp


da ti še dodatno poberejo denar za nekaj kar ne rabiš.

To debato smo že imeli, zbrskaj pa boš videl.

Še vedno čakam da bo kdo od zagovornikov napisal kakšno formulo, ne pa marketinške fore...

''...spontano zgorevanje v pnevmatikah...'' :rofl

Ni čisto tako. Zna prit prav, še posebej, če se rad hitro voziš ...

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 8:08 am
Napisal/-a alko
good job :pivo

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 10:11 am
Napisal/-a HMX
Dejte no dejte :roll:

Tlak plina je bil in še vedno bo odvisen samo
od temperature in ne od molekulske kompozicije.

Še formula, če koga zanima (mislim, da se jo že v
prvem letniku srednje šole uči)

p V = n R T

Torej, če se poveča temperatura, se poveča tlak v isti meri,
ne glede na to, kaj imaš noter. Razen če je to kakšen super-
duper einstein-bosejev kondenzat :P

s3c, tole je bla pa že kar profesorska razlaga.


Ja, samo žal vse narobe. Se pridružujem Perotu

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 11:56 am
Napisal/-a monster_d
Ucasih je blo receno da ce mas plin v zracnicah naj bi bolj blazil grbine in neravnine na cesti!....
Koristi pa pomoje nic kaj!
:D

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 12:00 pm
Napisal/-a red_mamba
HMX je napisal/-a:Dejte no dejte :roll:

Tlak plina je bil in še vedno bo odvisen samo
od temperature in ne od molekulske kompozicije.

Še formula, če koga zanima (mislim, da se jo že v
prvem letniku srednje šole uči)

p V = n R T

Torej, če se poveča temperatura, se poveča tlak v isti meri,
ne glede na to, kaj imaš noter. Razen če je to kakšen super-
duper einstein-bosejev kondenzat :P

s3c, tole je bla pa že kar profesorska razlaga.


Ja, samo žal vse narobe. Se pridružujem Perotu


ne verjet vse kar ti v šoli natrosijo.
enačba ne velja čisto tako kot si jo napisal, upoštevati moraš da je zrak 21% kisika in 78% dušika (ostali procent so razni plini v manjiš množinah). Torej ker imaš zmes plinov moraš upoštevati raultov zakon. In če ti v pnematiki zmanka 21% kisika ki reagira z gumo, Ostane pa ti 100% dušika potem je vsakomur jasno da ti tlak pade.

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 12:02 pm
Napisal/-a prinzigor
tista formula je ze vredu ja, sam nekatere snovi se pri določeni temp razliki manj razširijo/skrčijo kot druge...a je tako

(komentiram samo formulo, ker o celotni zadevi pojma nimam)

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 12:34 pm
Napisal/-a HMX
red_mamba je napisal/-a:
HMX je napisal/-a:Dejte no dejte :roll:

Tlak plina je bil in še vedno bo odvisen samo
od temperature in ne od molekulske kompozicije.

Še formula, če koga zanima (mislim, da se jo že v
prvem letniku srednje šole uči)

p V = n R T

Torej, če se poveča temperatura, se poveča tlak v isti meri,
ne glede na to, kaj imaš noter. Razen če je to kakšen super-
duper einstein-bosejev kondenzat :P

s3c, tole je bla pa že kar profesorska razlaga.


Ja, samo žal vse narobe. Se pridružujem Perotu


ne verjet vse kar ti v šoli natrosijo.
enačba ne velja čisto tako kot si jo napisal, upoštevati moraš da je zrak 21% kisika in 78% dušika (ostali procent so razni plini v manjiš množinah). Torej ker imaš zmes plinov moraš upoštevati raultov zakon. In če ti v pnematiki zmanka 21% kisika ki reagira z gumo, Ostane pa ti 100% dušika potem je vsakomur jasno da ti tlak pade.


Khm, sem asistent fizike... bom že vedel o čem govorim.
Seveda sem zamolčal detajle o parcialnih tlakih. Sicer pa
govori Raoultov zakon o parnem talku zmesi:
Slika

Tisto je že res, če zgubiš kisik, da je tlak manjši. Samo kaj
ima to veze s temperaturo, kot reklamirajo? Itaq pa je
potrebno redno pregledovati tlak v pnevmatikah in ga po
potrebi popraviti. Samo to ni to, kar trdijo.

Za pline je dP/P = dT/T pri konstantnem V, ne glede na vrsto,
zmes, lunino meno, tečaja na borzi...

Sem še enkrat prebral, kaj je s3c napisal in moram
priznat,da sem dolžan opravičila.

V bistvu je kar lepo napisal :oops:

Fora je samo v tem, da to ni tisto, kar folk misli:
Baje ima ta plin magične lastnosti, da bolj blaži grbine,
poveča oprijem, zmanjša kotalni upor, ohranja konstantni
tlak ne glede na temperaturo gume, pomanjša porabo,
poveča pospešek (baje še bolj, kot pa kakšna Jagermaister
nalepka) - NOT!

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 12:36 pm
Napisal/-a jakaracman
Pa pozabu si na dejstvo, da je v zraku precej vlage (vodna para) - ta pa povzroči povečanje tlaka (nadpovprečno) in zaradi nje rjavijo jeklene feltne. Poleg tega kisik v zraku povzroča oksidiranje alu felten ...
Ok, da bo bolj jasno, ena zgodbica iz 1. roke:
Ford Focus ST170, serijske gume, 34 stopinj lufta, Grobnik: z zrakom je pritisk narastel (spredaj) iz cca 2,7 na 3,3 bara, z "dušikom" pa na slaba 2,9 bara. Razlika (in občutek v vožnji) je očitna, predvsem zato ker pritisk spredaj bolj naraste kot zadaj (cečja obremenitev). Na Celici je bila razlika še očitnejša - spredaj je še bolj naraslo, zadaj skoraj nič (celica ma zadnja kolesa samo za to, da se auspuh po tleh ne vleče), sevad je bila lega na stezi temu primerno zanič. Na temperaturo gum pa ta "dušik" itak nima vpliva ...
Za vsakdanjo uporabo (torej nič tiščanja po ovinkih) je pa koristnost seveda vprašljiva ...

:D Sva pa isti hip pisala ...

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 12:51 pm
Napisal/-a Pero
prinzigor je napisal/-a:tista formula je ze vredu ja, sam nekatere snovi se pri določeni temp razliki manj razširijo/skrčijo kot druge...a je tako

(komentiram samo formulo, ker o celotni zadevi pojma nimam)



sestava zraka:

http://www2.arnes.si/~ssposk2s/groovych ... ka_01.html

na brzino zaokroženo:

Dušik: 78%
Kisik: 21%
ostalo 1%

Temperaturna razteznost ß (K ^ -1)

Dušik: 0,003 674
Kisik: 0,003 674
Ostali 1%: a je sploh važno?
Vir: Strojniški priročnik.

PS:
a je kdo že videl kakšen kompresor ko je treba odlit vodo in od kje pride ta voda? In zakaj ne gre naprej?

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 12:54 pm
Napisal/-a prinzigor
jah ocitno sm prevec na pamet reku :)

jah kompresorji za potaplaske bombe spuscajo kondenz...

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 12:55 pm
Napisal/-a Pero
ne vem kakšne gume imate, ampak pri 90% mojih avtih do sedaj ni bilo potrebno nič dopumpavat, pa so bile vedno pumpane z navadnimi kompresorji.

Pa tudi po teoriji da oksidira 21% bi se z dopumpavanjem zrak prefiltriral v čisti dušik :vc

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 12:57 pm
Napisal/-a Pero
prinzigor je napisal/-a:jah ocitno sm prevec na pamet reku :)

jah kompresorji za potaplaske bombe spuscajo kondenz...


ki ga dobijo iz zraka, torej voda več ali manj ostaja v kompresorjih.

Objavljeno: Sr apr 07, 2004 1:00 pm
Napisal/-a HMX
U! A taka je bla razlika? Razumel bi še na kaki drugi decimalki,
samo tako očitno? Ok, morm priznat, da se na vlažni zrak ne
spoznam prav dobro, ker so tu povezani fazni prehodi in je
veliko bolj komplicirano, kot pa idealni plin teorija, ki sem jo
prej stresal.

Mogoče sem pa prehitro sklepal. No čist tko btw mam tud jaz
plin not, če sem že pošten. Sicer nisem računal na kakšno razliko, bolj tko stylish :P